Ghost of Tsushima

Hra Ghost of Tsushima vyjde nejdříve v příštím roce pro PlayStation 4
Hra Ghost of Tsushima se odehrává v roce 1274, kdy japonský ostrov Tsushima napadla mongolská armáda a začala ho plenit. Vy se ujmete samuraje jménem Jin Sakai, který musí hrůzám, které Mongolové páchají, přihlížet. Mezi nimi je i zabíjení jiných samurajů, a i proto se bude muset hned na začátku Jin rozhodnout, jestli bude ctít bezmezně samurajský kodex, k němuž byl od malička vychováván, což by mohlo mát za následek jeho smrt a ovládnutí feudálního Japonska mongolskou armádou, nebo povstane ze samurajského stínu a stane se něčím jiným. Stínem z Tsushimy, který se pokusí s nezvanými hosty něco udělat.
Vývojáři během prezentace rádi říkali, že chtějí, aby hra byla jakýmsi strojem času a co nejlépe ukázala onu dobu, v níž se odehrává. Jak krvavá a svým způsobem nádherná byla. Zároveň jde jen o co nejvěrnější vyobrazení oné doby, ne o příběh jako takový, který jen lehce čerpá z historie, ale jede si prakticky svoji cestičkou. Něco jako Assassin’s Creed série, která rovněž interpretovala historii svým vlastním způsobem, aby byla hlavně zajímavá pro hráče. Ghost of Tsushima v tomto bude stejný, ačkoliv se vývojáři chtějí více držet při zemi a historických faktů. "Mám originální příběh v reálném čase a místě. Současně je to příběh, který musí zaujmout moderní hráčské publikum. A tak se nesnažíme vyprávět historicky přesný příběh," říkají vývojáři.
Na druhou stranu je určitě zajímavé, že samurajskou hru vytváří americké studio, která navíc vypadá velmi věrně. Když se podíváme na samurajské hry od japonských vývojářů, naleznete v nich hodně fantasy prvků, jimž se chtěli vývojáři Ghost of Tsushima vyhnout. Zřejmě tak půjde o první hru se samuraji, která se bude snažit vyobrazit dané období co nejvěrněji. „Pracujeme velmi tvrdě, abychom našli správné lidi v Sony i mimo, aby nám pomohli vytvořit hru, která respektuje tuto kulturu, dobu i místo. Máme hodně odborníků, kteří nám pomáhají s bojem, náboženstvím i historií,“ říkají vývojáři. I proto třeba vyslali do Japonska speciální tým, který měl za úkol pořídit stovky fotografií, nahrát zvuky místních zvířat a tak dále, což se následně pochopitelně zpracuje do hry.
Více toho zatím o samotném příběhu, založeném na pomstě a naději, nevíme, protože vývojáři sami během E3 prozradili, že mise, kterou ukazovali, byla vedlejší. Z hlavní příběhové linky jsme tedy zatím nic neviděli, což je asi i dobře, že si vývojáři vše ohledně zápletky střeží, aby byl následně hráč překvapen. Každopádně v ukázce z vedlejší mise jsme poznali jednu z dalších postav, a to Masako, pro niž se nechali vývojáři inspirovat skutečnou historickou postavou. Ta má být pro hlavního hrdinu velmi důležitá, měli spojit své síly, aby vyhnali nezvané hosty ze své domoviny, ačkoliv z ukázky bylo patrné, že ne vždy se spolu shodnou. Ostatně mnich, kterého nechal Jin v ukázce jít, zradil její rodinu. To možná odkazuje na historii Masako, protože má mít tragickou minulost, o níž zatím ale nic nevíme. Každopádně i proto poukazují vývojáři na to, že v jejich světě i dobří lidé dělají špatná rozhodnutí, kterých budou následně litovat. I hlavní hrdina má dělat během příběhu důležitá rozhodnutí, ovlivňující příběh, a do toho má bojovat sám se sebou. Ostatně vnitřní konflikt je dle vývojářů jedním z hlavních témat hry.
Ghost of Tsushima je hra s otevřeným světem. Samozřejmě vývojáři nezpracují do hry celý ostrov Tsushima, to by bylo asi nereálné, ale říkají, že jde o jejich doposud největší hru a mapa světa je daleko větší jak ta v InFamous: Second Son. V herním světě by tak neměl být problém se ztratit, alespoň dle slov vývojářů. Mapa má být od počátku plně otevřena, aby bylo možné prozkoumávat nádherná místa a objevovat různá tajemství. Zároveň vývojáři počítají se změnou denní doby, s níž by měl mít možnost hráč sám manipulovat, což má mít vliv na určité herní situace. Každopádně herní svět, rozdělený do několika zcela odlišných lokací, by měl být plný zajímavých NPC postav, hlavních i vedlejších úkolů a dalších výzev, jako je tomu v jiných hrách s otevřeným světem. Jen doufejme, že všechny aktivity budou propracované a nezačnou třeba postupem času nudit, jako tomu bylo trochu u inFamous série. Na to si musíme ještě počkat. Po herním světě pak bude moci hlavní hrdina Jin Sakai cestovat pěšky, ale i pomocí svého koně. Toho by měl mít možnost si kdykoliv přivolat.
Protože je Ghost of Tsushima hlavně akční hrou, nebudou v ní chybět pochopitelně střety s protivníky, které jsme ostatně viděli už během ukázky. Vývojáři říkají, že budou prakticky dvě možnosti, jak hru hrát. Bude možné využívat stealth prvky a pokoušet se likvidovat nepřátele pěkně potichu, či z dostatečné vzdálenosti, aby byla menší šance, že bude Jin zabit. Když už si ale Jina nepřátelé všimnou, bude se umět bránit díky umění samuraje. Soubojový systém má být rychlý s řadou různých úderů i zakončovacích seků (hra bude hodně krvavá a bude v ní i usekávání končetin nepřátelům), založený na správném načasování, jako třeba v Souls hrách, ačkoliv celý systém nebude tak náročný a nebude ani vyžadovat takovou přesnost. Ostatně vývojáři během E3 oznámili, že hra bude mít několik stupňů obtížnosti, protože chtějí, aby si ji užili i sváteční hráči, hlavně tedy její příběh. Každopádně na soubojovém systému pracovali vývojáři s odborníky, aby působil věrně, ale také byl hodně efektivní. Proto si brali inspiraci z řady samurajských filmů, což ostatně na E3 ukázce bylo hodně vidět. Během E3 se zatím vývojáři nechtěli moc vyjadřovat o možnosti vylepšovat hlavního hrdinu, ale naznačili, že určité RPG prvky hra obsahovat bude, stejně tak vylepšování zbraní. Více zřejmě prozradí později.

Než své povídání ukončím, tak ještě zmíním tři důležité věci. První je japonský dabing. Ten bude přítomen už v základu při vydání. Vývojáři počítali i s tím, že japonský dabing bude v ukázce z E3, ale nedokázali včas připravit anglické titulky. Proto se rozhodli raději pustit hru s anglickým dabingem. Každý tedy bude moci si zvolit, s jakým dabingem bude hru hrát. Druhý věc je Photo režim. Z ukázky je patrné, že Ghost of Tsushima je nádherná hra, takže by byl přímo hřích, aby neobsahovala oblíbený Photo režim. Toho si jsou vývojáři vědomi a už ho tedy na E3 potvrdili. Zároveň se vyjádřili i k chybějícímu interfacu v ukázce. Chtěli, aby záběry ze hry během ukázky nic nerušilo, proto byl interface vypnutý. Zřejmě tuto volbu budeme mít i my, až hra vyjde. Každopádně s interfacem se počítá a bude v základu zapnutý.
Ghost of Tsushima vypadá zatím z předvedené ukázky i dostupných informací naprosto fantasticky. Marně vzpomínám, kdy jsme tu měli naposled takto výborně vypadající hru se samuraji, která by navíc neměla fantaskní prvky. Snad se tedy povede vývojářům vše dotáhnout do zdárného konce. Pokud ano, mohli bychom tu mít opravdovou herní bombu. Jedinou kaňkou je zatím datum vydání. To neznáme. Vývojáři trochu naznačili, že by hra mohla vyjít už v příštím roce, tak doufejme, že se jí skutečně dočkáme.
Tvoje reakce na článek
Galerie

























Komentáře (41)
Cobra: Spíš je ti příjemnější barvocit, reálnější je ta vlevo, protože pokud to vezmeš logicky tak popel po spáleništi je šedočerný a tudíž světlo, které je tlumeno mraky a popelem na nebi se odrazí od šedého popelu a okolí bude zbarveno spíš do šeda než do fialova
Akorát nechápu proč tam pořád fouká a vše poletuje, asi někde v pozadí řádí tornádo.
Razi no pěkná srovnavacka,na xboxu to vypadá líp
A mohlo by sa pisat aj o xbox novinkach, bo v tej zaplave ps4 exkluziv sprav sa nejak straca vyznam slova konzolista
Hej, nahodou gears su skvela hra a komu sa nepaci nech si trhne
To abych dokoupil ještě jedno tera disk... Ty dva tera co mám už pomalu nestačí 😂😂😂 čeká nás hodně utrácení a hlavně hraní. Jen toho času kdyby bylo víc...
Predstavit tohle MS tak zblednu zavisti a asi bych bezel pro bundle nebo aspon pijcil. Nebo koupil jetej box, pac tahle hra bude dalsi 10/10 klenot a zda se, ze Sony to jinak nez na 10tku neumi
Berlos- tak ten blazen ten průměr aka Gears of War projel prej 35x!!!! 😃 co k tomu dodat🤣
Splneny sen to to a Sekiro bude tresnicka dortova a do tretice NioH 2
Samurajovky vladnou xD
Headshoter pobavil. Strc si svoje Gearsy nekam. Nejaky strileni s beckovym scenarem me nezajima. Chci, ocel, krev, prirodu, japonstinu a tamni folklore. Radsi si zahraju jeden zazitek ktery ve me zustane naporad, nez omlivat jednu vec stale dokola a presvedcovat se ze nic lepsiho neni. NAZDAR.
Tohle bude super zazitek. Uz jen jak vyleze ten samuraj s konem z lesa. A ty bitky! Zadnej rush, supercombo, proste spravnej hit a je kaput. Jako v bushido blade. Na tohle se mrte tesim. Doufam a verim v CZ titulky. O HDR a 4K vubec nepochybuji na to jsem TV ready.
Těším se na to moc. Sucker Punch umí. 😊
Také moje nejočekávanější hra. Aby bylo jasno, nejlepší hrou bude TLOU 2, ale očekávání nové značky má víc momentů překvapení, a vzbuzuje větší zvědavost. Už první trailer a artworky ukazují že těch nádherných scenérií bude hromada, a bude to pestrá podívaná. Navíc ta snaha o věrnost (samozřejmě v limitech) a civilnost, tu chyběla, jak se píše v článku. Když už je hra z Japonska, tak většinou plná stvůr z mytologie. Tady to vypadá spíš jako klasické filmy mistra Kurosawy: link
Jasne ze toho mate moc na praci kluci ze SONY musite vyzvednout detska ze skolky navarit uklidit nakoupit ale uz si uvedomte ze preklad do cz je standard!!!!
Před E3 mě tahle hra nějak moc nezajímala,ale teď má mou plnou pozornost a moc se těším :)
Bonfire: Podle koho? Já tam z Cyberpunku nic zajímavého neviděl. Jen nemastný neslaný trailer. Jestli myslíš tu pochybnou ukázku pouštěnou za zavřenými dveřmi z nabušeného Pc, kdy je to připravené pro next gen... No, uvidíme, jak to bude vypadat na Ps4/Xone. Asi se zasmějeme. Stačí, abych si vzpomněl, jak měl vypadat třetí Zaklínač.
Brano: To já mu vubec neberu, libit vice se mu klidne muze, jenom nevim proc to cpe do diskuze u Ghost, ale kdyz uz to udelal, tak mu odpovídám a zadarmo davam i dobrou radu, diky ktere usetri. :-)
realny samurajske boje japonsko sucker punch nadherna grafika ,hudba a zvuky sony exkluzivni nejocekavanejsi hra sakra,mam chut si zahrat muj milovany Infamous
starky, kedy uznas, ze sa mu ta hra paci viac
headshooter: Na Gears 5 opravdu cekat netreba, staci pustit minulej díl, stejne to bude na chlup to same. A pokud by Ghost prodal to co Kratos, tak Sony asi bazar starosti delat nemusi. :-)
Petr; On je stejnej tragéd jako Moneta
tak vycitat z kratkeho a zaujimaveho traileru ze hra bude mat hlupy pribeh, to je ina liga, vestica nonsens
Splněný sen, prostě od doby co mi běžely na staré vypouklé telce závěrečné titulky od tenchu tak jsem čekal na něco podobného v tomhle úchvatném vizuálním kabátu.Snad se to vývojářům opravdu podaří dotáhnout do toho správného konce a my se vydáme cestou katany.
headshooter, pobavils Gearsy budou určitě dobrá hra, ale to nic nemění na tom, že to co jsi vyplodil je absolutní blábol a pokus o laciný trolling ...
Jsem rad, ze neustale mam moznost svou sestavu zelenych ignorantu rozsirovat. Sup tam s tim madarem. Sony beheme teto generace nemela slabou exkluzivitu, coz je naprosto neuveritelne. Na PS5 to nebude jine a nas cekaji dalsi nezapomenutelne herni zazitky. Se Sony na vecne casy
headshooter-kazdym dalším komentářem z tebe padají čím dál tím větší hovna.Ty hrám rozumíš asi jako koza petrželi
A tim si chtel rict co?
pozrite si gears 5 tak vyzera hra ktora sa da hrat 100x tsunima zahras raz a pojedeto do bazaru ako god of war
Tohle bude dalsi klenot do komnat Sony a jejiho velicenstva jmenem Playstation