Konzolista.cz

Escape Plan

previewpondělí 22. srpna 2011Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Escape Plan
Sony připravuje pro herní konzoli Playstation Vita celou řadu her, mezi kterými jsou třeba nové díly zaběhnutých sérií – Uncharted, Resistance nebo Killzone. Rovněž ale připravuje ve spolupráci se svými týmy i několik originálních děl, které jen podtrhují dřívější slova o tom, že chce vytvářet i jedinečné hry, se kterými riskuje. Většinou se jedná o tituly, které nejsou akční, mají jedinečný umělecký styl a značně se tak liší od klasické produkce, která oslovuje miliony hráčů. Když se ale podobná hra povede, je kolem velká sláva, protože to i hráči dokážou náležitě ocenit. Během Gamescomu Sony oznámila hru Escape Plan, na kterou jsme měli nějaký ten čas zamluvenou i soukromou prezentaci. Můžeme se tak podívat, co vás čeká a nemine.
Už na začátku mohu s klidným svědomým říci, že Escape Plan je pro mě jednoznačně nejlepší hrou, jakou jsem na letošním GamesComu viděl a určitě nejsem sám. Navíc i samotná prezentace probíhala velmi dobře a producentka hry se svým kolegou neustále vtipkovala a ráda zodpověděla každou otázku, která jí byla položena. Určitě si tuto příležitost nešlo nechat ujít, takže jsem se zeptal, z jakých her vůbec čerpali inspiraci. Nastalo chvilkové ticho, ale poté jsem se dozvěděl, že jsou velkými fanoušky her jako Oddworld: Abe's Oddysee nebo Lost Vikings, takže tyhle vývoj do značné míry ovlivnily. Samozřejmě inspiraci vývojáři brali i jinde, třeba v LittleBigPlanet. Jinak co je třeba v prvním odstavečku ještě nutné zmínit, je to, že na hře pracuje studio Fun Bits. Možná ho znáte, protože vytvořilo povedenou a do značné míry originální hru Fat Princess pro Playstation 3 a PSP. Hned na začátku nás vývojáři varovali, že hra je teprve pár měsíců ve vývoji, takže se občas vyskytne menší problém a i ty nahrávací obrazovky nejsou tak krátké, jak budou ve finální verzi. Bugů a dalších nedodělků jsem si díky tomu nevšímal a jen jsem se zaměřil na hru samotnou. V ní hrají hlavní roli dvě postavičky - Lil a Laarge. Ti se budou snažit ve zhruba pěti desítkách levelů dostat na konec, přičemž budou před ně stavěny nové překážky, které musí společně překonat. Pokud se podíváte na okolní obrázky, tak si určitě všimnete jedinečného grafického ztvárnění, které se nesnaží ukázat velký výkon konzole, ale hráče ohromit přes jednoduchost, která v dnešním herním světě tolik chybí. Možná i díky tomu obě postavičky vypadají tak bizardně, ale jsou i neskutečně rozkošné. Zatímco Lil je klasický hubeňour, který by se zlomil při nějaké těžší práci, Laarge je tlouštík, který těžkou práci zastane docela dobře. Každá postavička se tak svým způsobem hodí na něco jiného, takže dohromady tvoří docela dobře zajetý tým, který by si měl se vším poradit. Tak lehké to ale nebude, protože stejně jako v Limbu, pomocí smrtí zjišťujete, jak danou překážku překonat. Dokonce v každé úrovni bude několik zábavných smrtí (slova autorů), takže i na nich bude hratelnost postavena. Smrt by ale neměla nijak frustrovat. Abyste se vždy dostali do dalšího levelu, budete muset překonat všechny překážky s oběma postavičkami. Jedna v cíli moc nezmůže. I díky tomu můžete ovládat obě najednou nebo vždy jen jednu, kterou si vyberete. Určitě se ptáte, jak se Escape Plan ovládá. Na klasická tlačítka nyní rovnou zapomeňte. Vývojáři si totiž dali za cíl udělat hru, která bude využívat pouze jedinečné možnosti konzole Vita. Díky tomu se obě postavičky ovládají pouze přes přední dotykový displej. Interakci provádíte přes poklikání na přední displej nebo zadní touchpad. Poslední zmíněná funkce byla demonstrována na momentě, kdy je třeba vylekat ovci (také tak černou jako hlavní hrdinové). Stačilo rychle poklepat na zadní touchpad a ovce se vylekala a utekla. Zadní touchpad ovšem používáte ještě pro jednu věc, a tou je kamera. Jak jezdíte prsty po zadním touchpadu, tak se kamera posouvá daným směrem. Vždy se tak můžete podívat po celém levelu, co je nutné udělat a promyslet si své další snažení. Aby toho nebylo málo, jsou do hry zakomponovány i pohybové prvky. Ty byly využity v momentu, když se Lil nafoukl. Museli jste nakláněním konzole kontrolovat jeho pohyb ve vzduchu. Docela intuitivní, ale je jasné, že na ovládání je třeba ještě trochu zapracovat. Escape Plan překvapil jako žádná jiná hra na letošním GamesComu. I díky tomu se na něj už nyní neskutečně těším. Tak trochu je škoda, že vyjde až za několik měsíců, ale nic nejde hned. Jakmile se objeví další informace, určitě se je na konzolistovi dozvíte. Escape Plan vyjde v příštím roce exkluzivně na novou kapesní konzoli Playstation Vita.
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (15)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
Malasnikov

Já sem věděl že mě budete buzerovat když se vyhnu vašeho zaujatýho zaslepenýho stáda a napíšu negativní názor xD

WICK: V tom případě je každej 10ti letý dítě...líbí se snad každýmu všechno?

stillalive: Jak můžeš vědět že to bude kvalitní hra? Do data vydání je ještě hodně daleko a až na vývojáře to ještě nikdo nehrál. Třeba se z toho nakonec vyklube blbost. Nikdy nevíš. A navíc si pleteš pojmy, názor není preview.

Devilbringer: Proč bych byl k smíchu? Aha už chápu, zrovna si vyhulil jointa jamajskýho zboží, tak to potom jo x)

neky
neky #BF rulezzz

super paraaaadni relax!! to chci!! ....do prace na predstiranou cinnost dokonaly!!! skoda, ze to je dohromady tak drahy! kurnaaa!!![s3]

Devilbringer

EP vypada skvele, jenom doufam ze v tomhle druhu her jde jeste objevit neco noveho.) Jo a Malas je k smichu.)

PeL.DAWE

Tahle hra vypadá hodně dobře. Sakra jak já se na Vitu těším .)

stillalive

Malasnikov: Díky bohu, že nepíšeš preview a recenze na hry zde na Konzolistovi. Kdyby to tak totiž bylo, zjevně některé kvalitní hry bys potopil a nedoporučil a to je největší chyba, jaké se může recenzent dopustit. Tak že zaplať pánbůh že na tvích názorech nezáleží. To by bylo asi tak všechno.

WICK
WICK #0

Malasnikov je 10ti leté dítě ;)

Ke hře:

Nejspíš jeden s titulů co si nenechám ujít :)

Jonny1619

Kachlo: Tak to mě jenom těší slyšet :))

Malasnikov

Takovej černobílej bolehlav z divnýma postavičkama xD To vypadá jak další kýč pro Nintendo xD No to bych si teda nekoupil. Možná to bude dobrý ale nějak se mi to hnusí. (Teď mi asi bude každej nadávat protože nejsem s vama ve stádu xD)

tekken90: Hmm že zrovna zmiňuješ Patapona, jo na PSP bylo hodně skvělých originálních her, ale zrovna teda Patapon byla ta největší blbost. Pro mě jedna z nejhorších PSP her. Třeba takový Loco Roco bylo mnohem lepší. Jinak na PSV bude stovky úžasných her, ať už originálních nebo ne, to je vzhledem k potenciálu a výkonu přece jasný :)

Johny353
Johny353 #HIMYM

A nintendo utřelo nos.[s6][s6]

stillalive

Vypadá to na hru přesně pro mně! Doufám že finální verze nadchne stejně, jako vás na prezentaci. Byla by škoda, kdyby se z toho nestal hit pro PS Vita. PS Vita potřebuje nutně poskytnout originální tituly jako toto. Grafická stránka je opravdu skvělá, ač je tak jednoduchá, chvíli jsem se díval s otevřenou pusou. Děkuju za preview. Očekávám v budoucnu nové info.

Kachlo
Kachlo #BOSS

Hru jsem hrál a právě po zahrání jsem byl neskutečně nadšený. Že by ovládání nějak haprovalo jsem si nevšiml. Stejně tak dojmy kolegů z ostatních CZ webů byly hodně podobné, když jsem se s nimi o hře bavil.

Jonny1619

Nechci nikoho děsit, ale na jednom velmi známém herním webu psal jeden redaktor pocity z hraní této hry a říkal, že ovládání bylo neskutečně nepřesné, necitlivé a opožděné. A u takovéto hry, kde bude určitě hodně záležet i na načasování by se to dít nemělo. Takže doufám, že na tom vývojáři máknou a zlepší to, protože zklamání onoho redaktora bylo doopravdy hodně veliké... (přestože byl na začátku z ukázky ze hry nadchnutý, jako všichni ostatní) Herní web se jmenuje stejně jako část ovladače od PS nebo Xboxu.

sten32
sten32 #loading...

Takýchto hier treba viac...

Blacksmith

Zatím slyším a čtu jen samou chválu na tuhle gamesku. Pár měsíců...no Vita v evropě únor/březen, tohle zřejmě až koncem příštího roku. Naštětstí je údajně Vita programátorsky nepřátělštějším zařízením co Sony kdy vytvořila, tak to snad dopadne.

tekken90
tekken90 #MGS4 10/10

Musím říct, že tahle hra vypadá skoro jako Burtonova tvorba. Hodně se na ni těším. Vypadá to, že Vita bude mít taky spoustu nových a originálních značek, jako tomu bylo u PSP např Patapon nebo Echochrome.

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články