Assassin´s Creed 2

preview  18
Martin Šmíd a Petr Strecker, 12. 4. 2009 20:42
Budou to dva roky, co vyšla hra Assassin´s Creed od producentky Jade Raymond a vývojářů z UbiSoft Montreal. Na kontě má do dnešního dne něco kolem 7 milionů prodaných kusů, ale pokud se budeme bavit o kvalitě hry, musíme přiznat, že byl Assassin´s Creed menším zklamáním. Ačkoliv to byla kvalitní hra, obsahovala spoustu chyb a pozdější stereotyp také zrovna neprospěl. Nyní vývojáři z UbiSoft Montreal odkryli druhý díl, který má být větší, lepší a daleko vymazlenější než díl první. Nová doba si žádá nového zabijáka. Pojďme se na něj podívat.

„Jmenuji se Desmond Miles, už nějakou dobu na mě provádí Abstergo Industries pokusy, ze kterých jsem čím dál více zmaten. Vše začalo ve Svaté Zemi, kde jsem se jako zabiják Altair vtělil do svého předka. Během svého putování jsem se podíval do Jeruzaléma, ale i okolních měst, abych vykonal několik vražd, včetně vraždy mého učitele. Nic nedává smysl, ale zřejmě se našel můj další předek, který ovšem žil v jiném století a dokonce v jiném koutě světa. Nyní vám budu tento příběh vyprávět.” Poněkud netradičně jsme pro zopakování příběhu původní hry. Jak z ní můžete pochopit, druhý díl hry Assassin´s Creed navazuje na konec prvního dílu. Abstergo Industries našel nového předka hlavního hrdiny. Desmond Miles je tak pomocí vzpomínek poslán do úplně nové doby, do role nového zabijáka.

Náš život tvoří smrt ostatních - Leonardo da Vinchi

Nový předek Desmonda Milese se jmenuje Ezio Auditore de Firenze a jde o vysoce postaveného šlechtice, který se už ovšem nemůže dívat na to, jak si vlivní lidé dělají v Itálii co chtějí. Korupce je na každém kroku, a to tak rozhodně hlavní hrdina nemůže nechat. Místo klidného života ve Florencii, obklopen přepychem a ženami, se rozhodne zahalit do kápě, vzít si meč a vykonat svůj zákon. Florencie ovšem není město, kde se bude Assassin´s Creed 2 odehrávat, tedy alespoň ne po většinu hry, ačkoliv není úplně vyloučeno, že se do tohoto krásného města podíváme. Po většinu hry se budeme pohybovat po ulicích Benátek roku 1476, se kterými si autoři dali obrovskou práci, aby vše vypadalo jako ve skutečnosti. Během svých toulek tak budeme moci navštívit spoustu památek http://konzolista.cz/fotogalerie/1103/48703.jpg . Některé si nyní představíme.

Bazilika Sv. Marka – Tato katedrála ležící na náměstí Sv. Marka je doposud jedna z nejzachovalejších staveb, které byly postaveny za doby Byzantské architektury. V minulosti tato stavba symbolizovala hlavně bohatství a sílu Benátek, které v tuto dobu zažívaly největší slávu a staly se prakticky centrem všeho obchodu. Faktem je, že se paláci říkalo i "Zlatý Kostel", právě kvůli zlatu, které bylo a je přítomné v mnoha stavebních částech katedrály. Účel katedrály byl jasný – konaly se zde obřady k příležitosti přijímání papežů, princů a vůbec lidí s vysokým postavením.

Velký kanál – Velký kanál, jinak také Canalazzo, se vine prakticky centrem Benátek, přičemž měří necelých 500 metrů na délku a rozpíná se do šířky až sedmdesáti metrů. Obyvatelé města, kteří pospíchají nebo se chtějí za každou cenu vyhnout dopravě po ulici, rozhodně zvolí pro svou přepravu právě tento kanál. Můžete se svézt jak pomocí různých výletních lodí nebo menších přepravek, ale také pomocí vodních autobusů v podobě tzv. "Vaporett". Na vodě se dokonce nachází i policejní čluny, popeláři, ale také některé obchody. Právě přes tento kanál vede minulostí proslavený most Rialto.

Most Rialto – Původním názvem zvaný Ponte di Rialto byl postaven v letech 1588 - 1591, přičemž se stal téměř okamžitě centrem obchodu v Benátkách. Obrovské masy lidí obchodujících prakticky se vším od zvířat po předměty zde byly k vidění prakticky po celý den. Tento kolos je podpírán celkem dvanácti tisíci kůly, přičemž spojuje městské oblasti San Polo a San Marco.

Assassin´s Creed 2 se odehrává v roce 1476. Pozorní historikové ovšem vědí, že v tomto roce některé památky vůbec neexistovaly. To pochopitelně vědí i samotní vývojáři, a tak se rozhodli dát do hry jen památky, jež byly postaveny v patnáctém století, během kterého se hra odehrává.

Benátky budou podle dostupných informací plné života, ačkoliv bude počet obyvatel redukován podle denní doby. Ve dne se tak v Benátkách budete prodírat davem, zatímco večer budou ulice více méně prázdné, maximálně občas potkáte nějakou tu stráž, která vás rozhodně nebude mít v oblibě, ale také třeba nějakého ožralu, který také dokáže znepříjemnit vaši cestu. Jak už určitě víte, hra bude mít spoustu odkazů na dobu, ve které se odehrává. Poznáme tak spoustu historických postav jako Lorenza Medičejského (i ten půjde pod naši kudlu), ale také členy rodiny Kateřiny Sforzové, Machiavelliho a dokonce samotného mistra Da Vinciho. Ubisoft se snaží přistupovat k designu misí takovým způsobem, který vyvrátí i ta nejjasnější očekávání právě pomocí unikátních možností, které hra nabízí. Jednou z neotřelých událostí bude možnost využívat létající stroj Leonarda DaVinciho. Nákresy původního létajícího stroje se objevily v zápisnících DaVinciho (křídla vycházejí ze skutečné kresby, ale ta byla zhotovena až v roce 1496, tedy 20 let po událostech AC2), vývojáři ale mají licenci na upravení těchto strojů pro účely svých her. Jistý vlivný spojenec má být zavražděn v Ducalově paláci, což je téměř neproniknutelná pevnost. Aby se k němu Ezio dostal, musí se chopit vynálezu jeho přítele a přeletět přes celé město, zatímco jeho přátelé pod ním na pevné zemi zapalují ohně, aby ho teplý vzduch vynesl výše.

Protože je Assassin´s Creed hra, kde hrajete za zabijáka, který ovládá nejednu bojovou techniku a schopnost nepozorovaně zmizet, nečekejte tak nějaký turistický výlet. Čeká nás spousta tvrdé práce, mezi kterou se počítá zabití nové desítky nešťastníků. Mezi ně patří třeba zmíněný Lorenzo Medičejský. Ostatní oběti se dočkají svého odhalení až po vydání hry, ale opět půjde o postavy skutečné, které v této době opravdu v Benátkách byly zabity. Abyste své oběti a jejich stráže sprovodili ze světa, budete mít klasické vystřelovací čepele upevněné na rukách. Nyní jste se asi zarazili a ptáte se, proč píšeme čepele. Altair měl pouze jednu a ještě kvůli ní si musel uříznout prst, aby mu lépe sloužila. Díky novému mechanismu už není nutné, aby se vrahovi řezaly prsty. Navíc má ostrý nůž upevněn na obou rukách. Zatím nevíme, jak se bude přesněji s nimi zacházet, ale mluví se o tichém zabití více nepřátel najednou. Třeba pokud před vámi budou dvoje stráže, budete je moci obě zneškodnit. Dále budete mít na sobě klasický meč, halapartnu, sekeru, kladivo, ale i luk. Luk tak nahradí házecí nože z prvního dílu, které by zde moc uplatnění nenašly i díky daleko chytřejším a nebezpečnějším protivníkům.

Soubojový systém byl velkou chloubou prvního dílu. Jeho kostra byla zachována i v díle druhém, ale dočkal se i několika vylepšení. Navíc by každá zbraň měla mít nějakou speciální vlastnost nebo úder, kterým zničíte v okamžiku většinu nepřátel v okolí. Protože Ezio Auditore de Firenze občas udělá nějakou tu chybu, bude tak těžce zraněn nepřítelem. V této chvíli budete muset vyhledat lékaře, aby vás ošetřil a postavil znovu na nohy. Abyste zranění nebo dokonce smrti předešli, bude daleko efektivnější se bojům vyhýbat a likvidovat nepřátele pěkně potichu. Dalším rozhodujícím faktorem, který už byl přítomen v prvním díle, bude ochota obyvatel vám pomoci. Opět se tak vyskytnou vedlejší úkoly, které budete plnit, abyste si naklonili obyvatelstvo na svoji stranu. Právě na tuto část se v první hře snesla velká kritika. Mohl za to především velký stereotyp, protože dokola plnit zhruba čtyři stejné úkoly bylo moc i pro otrlé hráče. Autoři tak malý počet druhů vedlejších úkolů rozšířili na šestnáct, což by mělo zapříčinit jejich menší opakovatelnost a tím tak zabránit stereotypu. Jestli to pomůže, se teprve ukáže.

Assassin´s Creed 2 bude obsahovat i spoustu novinek. O některých jsme se už zmínili, a tak si nyní vypíšeme zbytek. Ihned asi uděláme radost všem, kteří si stěžovali u prvního dílu na skutečnost, že Altair nemohl plavat. To Ezio Auditore de Firenze je hodně dobrý plavec, který se cítí ve vodě jako doma. Ta bude sloužit převážně ke špehování cíle, ale také se do vody bude moci ukrýt před pronásledovateli. Kromě vody bude k úkrytu sloužit i vozík se slámou jako v prvním dílu. Ten ovšem bude ve druhém díle sloužit i jako past. Pokud se do vozíku ukryjete a půjde kolem něj stráž, můžete ji překvapit a z vozíku zabít. Novinkou je i kradení zbraní strážím. To bude možné v souboji, kdy nepříteli vyrvete zbraň a poté ji použijete proti němu. Assassin´s Creed bude obsahovat i spoustu bonusů. Kromě sbírání trofejí (PS3) a Achievementů (Xbox 360), budeme hledat i prapory, sošky a zlaťáky, které odemknou spoustu hodnotných bonusů. Na závěr ještě doplníme pro hráče zřejmě smutný fakt. Producentka Jade Raymond se už na hře dále nepodílí, ale i tak na ní pracuje 240 zkušených programátorů, kteří by měli zajistit velkou kvalitu.

Po přečtení našeho preview asi tušíte, že této hře věříme jako žádné jiné. Autoři prvního dílu totiž vzali původní koncept, vyslyšeli většinu připomínek hráčů a vše vylepšili o další nové nápady. Jako celek to zatím působí hodně impozantně a pokud se nic nepokazí, bude nás čekat obrovská bomba a prodejní trhák, kterému nebude moci nic konkurovat. Zatím musíme naši cestu Benátkami ukončit, ale věřte nám, že se do nich brzy vrátíme.

Assassin’s Creed 2

ps3x360
Ubisoft, Ubisoft Montreal
Datum vydání hry:
17. 11. 2009
KARTA HRY
9/10

Komentáře