Zavření studia Monolith předcházelo zrušení nové značky i problémy s implementací Nemesis do Wonder Woman

Zbytek studia pak začal pracovat na hře Wonder Woman. Ta byla oznámena koncem roku 2021 během The Game Awards, přičemž v tu dobu vývojáři měli jen model hlavní hrdinky. Vývoj hry ale neběžel dobře, což vyústilo začátkem roku 2024 ve velký restart, po němž odešli dosavadní herní ředitelé. „Restart si pohrával s myšlenkou, že se Wonder Woman spřátelí s lidmi, byl to systém Nemesis v opačném gardu, kdy se z nich stanou vaši spojenci, ale nešlo to dohromady. Restartovali to, aby to byla tradičnější akční adventura ve stylu God of War, ale to už bylo příliš pozdě," dodal Schreier.










Komentáře (5)
Asi by to fakt chtělo vývoj her cestou podporovatelů jako je třeba platforma patreon, udělat hru novou značku dle vize menšího týmu vývojářů s myšlenkou a to v souladu s podporovateli. Nemuselo by to být nic extra velkého ale prostě opustit ty organizace jakou jsou gigantické korporace WB, UbiSoft apod s kravaťákama a jejich posedlostí live servis her a sázek na jistotu iz vše musí být jako Assassin's Creed.
@ΛNĐ3RLΛ: Až se změní mindset alespoň nadpoloviční většiny těchto byznysmenů, nebo nepřestanou jakkoliv ovlivňovat vývoj a nebudou si všímat svého, tedy splní svůj úkol zaplatit vývoj a produkt prodat, do té doby se určitě trend nezmění. Za současného stavu věcí bude bohužel toto šílenství pokračovat. Rick Rubin prakticky každému odpověděl na otázku úspěchu vždy totéž "nemůžeš vymyslet úspěch, úspěch se stane tam, kde jsi duchapřítomen, zcela oddán procesu. Někdo vytvoří originální dílo a většina se pokusí to napodobit a nikdy neuspěje jako originál. Kvalitní, autentické dílo se nedá vymyslet, ani napodobit. Buď budou riskovat a ustoupí přirozené povaze jakéhokoliv tvůrčího procesu a ustoupí mu z cesty, nebo budou úkolovat talentované lidi splněním "zaručených" položek na úspěch, které nikdy neuspějí. Je smutné, že většina vydavatelů by chtěla spíše svůj vlastní Fortnite, než svůj vlastní Shadow of the Colossus. Na místo umění, které je vlastně vůbec nezajímá, vidí hru jako kasu na prachy. Jak může někdo milovat produkt bez duše vytvořený s cílem apriori finančního zisku? Současní jedinci na svých současných pozicích, ve svých současných rolích, prostě jsou v podstatě nastavení tak, že nemůže vzniknout nic nového. Takže kdy to skončí? Reálně až se tito jedinci změní, nebo obmění za někoho osvícenějšího. Nebo se vývojáři trhnou a pojedou na sebe živi z podpory fans.
Monolithu je mi líto, F.E.A.R. je dodnes jedna z nejlepších fps a málokterá hra má umělou inteligenci na takové úrovni, a to je to letos 20! let. ME Shadow of série byla ultimátní guilty pleasure nářez a doufal jsem ve třetí díl, čistě na novém hardwaru.
Na druhou stranu zrušení WW mě vůbec nemrzí, suprhrdiny už jsme se za poslední dekádu přejedli až až...
Jo, Nemesis byl fajn, ale rvát ho na sílu do dalsi hry je proste blbost.... viz. Ubisoft a jejich "dron system" ci věže v kazde hre a ne vsude to davalo smysl...
Nechapu, ze po tech letech a penezich to radši zruší, nez aby tomu dali dalsi rok nebo dva....
Asi je jednoduší pro ne to zavrit a pak se divit, ze akcie padaji dolu....
Klasická formulka v AAA segmentu dneška:
Tým talentovaných lidí vytvoří skvělé hry, v případě Monolith dokonce revoluční systém, jakým Nemesis bezpochyby je.
Nenažraní manažeři/vedení je absolutně out of touch s realitou a nařídí týmu pracovat na hře, která se týmu nelíbí, tým lidí se rozpadne, odchází, přičemž na jejich místo je dosazena nová krev, která přichází k práci jako slepý k houslím, nemá zkušenosti, ani vztah k dědictví studia. Započne vývoj na nové hře, vývoj nejde podle plánu, přichází restart, někdy i další obměna týmu, vývoj se protahuje, peníze lítají v podstatě oknem a na konci vývoje se ocitne v lepším případě pochybný produkt, v horším spláchnutí celého projektu do záchodu.
Pokud hra přece jen vyjde, finančně naprosto propadne, manažeři se drbou na hlavách a dumají, jak je možné, že to jejich kdysi věhlasné studio takhle monumentálně selhalo. Studio masivně propouští či se kompletně zavírá. Čas i peníze v tahu, všichni jsou nasraní, ale manažeři/vedení zůstává i nadále na svých místech.
Za posledních 5 let jsme byli svědky podobného scénáře u BioWare, Obsidianu, Rocksteady, Volition, teď i Monolith. Kdy bude tohoto šílenství konec?