Yuji Nakao: Chybí mi klasické akční hry jako Ninja Gaiden Black a Devil May Cry, všude jsou samé Soulovky

„Samozřejmě jsem hrál a užil si spoustu těchto her. Zároveň si ale myslím, že je něco pravdy na tom, že se klasické 3D hack and slash akce hůře shánějí. Možná je to jen moje přání, ale mám pocit, že spousta fanoušků akčních her po tomto žánru znovu začíná toužit,“ dodal s tím, že Ninja Gaiden 4 by mohla být jednou z těch her, která vrátí tomuto žánru slávu. „Pokud bychom si dokázali získat místo v historii moderních akčních her a stát se pro ně měřítkem, byl bych z toho nadšený. Pokud by Ninja Gaiden 4 posloužil jako jiskra k tomu, že znovu rozhoří nadšení pro tento typ akčních her, bylo by to ještě lepším,“ řekl dále v rozhovoru.
Na samotný závěr pak dodal, že Ninja Gaiden 4 bude věrný svým předchůdcům, takže nebude jednoduchou procházkou, ale nabídne hráčům pořádnou výzvu. „V dnešní době se hry ubírají směrem, aby byly lehčí a přístupnější, ale Ninja Gaiden 4 jde opačným směrem.“
Tvoje reakce na článek
Galerie
























Komentáře (27)
@Rick Saber: Myslím si, že to je spíše věkem.. Aspoň u mě. Fallouta 1 i 2ku jsem měl moc rád, ale nedávno jsem to zkoušel a už to určitě není pro mě a lehké to tedy taky určitě není.. Za mlada ještě fantazie funguje, jinak než u čtyřicátníků :)
Nikdy jsem nebyl fanoušek Souls her. Začal jsem na Dark Souls a hru jsem si docela užil. Ale nikdy jsem nepochopil ten hype, který tenhle žánr vytvořil a nikdy asi nepochopím. Když poté přišel všemi opěvovaný Bloodborne, který měl údajně přinést něco nového, zjistil jsem, že je to pořád dokola jedno a to samé. Horda mini nepřátel poflakujících se světem a boss fighty u kterých se hráč musí naučit move sety. Nic víc.
Souls hry jsou jen o zapamatovaní si určitého vzorce. Je to vlastně pokus a omyl. Nic víc. Nemluvě o neférovosti, které hry uměle vytváří, aby se hráč utápěl v mizérii a poté měl falešný pocit progresu, když se po několika pokusech dostane přes na první pohled neporazitelného bosse, aby se zase vzápětí zasekl na dalším. Neustálá agónie, která se opakuje pořád dokola u které se spousta hráčů tváří jakoby to mělo něco společného se skillem. Základní mechaniky těchto her stojí jen na zapamatování si paternu a adekvátní reakci. A co je nejdůležitější na hráčově trpělivosti. Toť vše a opakuje se to neustále a pořád dokola a je jedno jestli se hra jmenuje Demon's Souls, Dark Souls, Bloodborne, Sekiro, Lies of P apod. Stále ta stejná písnička.
Ani se nedivím, že vzniká tolik klonů, protože vytvořit tyto hry, nemůže být nic náročného. Zaplnit mapu nepřáteli a každému individuálně načasovat útoky. Hotovo, game of the year a total masterpiece. Smutná doba brain dead her.
Jediné co může vyčnívat je tak atmosféra ale i ta už mi příjde na jedno brdo.
Kde jsou časy například Fallout 1 a 2 her. To byly hry s kulervoucí atmosférou, které svým vyprávěním vytvořily neuvěřitelný lore, který dokázal vtáhnout do svého opravdu propracovaného světa. Skutečná mistrovská díla, která strčila svou ambientní hudbou všechny Souls hry do kapsy a které měly inteligenci a spoléhaly se na hráčův rozum a ne na jeho paměťovou kapacitu.
Pravdu má ten chlapec...na Ninja Gaiden 4 se těším jak malé dítě...Aspoň že se našel někdo v podobě MS který vývoj hry častečně nebo zaplatil celý aby mohl vzniknout další díl
@Kainé: Mě osobně stačilo projít Lies of P a bylo to pro mě zklamání. Osobně bych tomu dal tak 5 nebo 6 z 10. Level design bez nápadu, nebyla to vůbec žádná výzva, až na 5 bossů padla většina ostatních na první až třetí pokus. Většinu z nich pak stačilo zaházet hromadou vrhacích předmětů, pak do nich párkrát seknout a bylo po nich. DLC jsem tedy už šanci nedal a druhý díl u mě také šanci nedostane, jelikož nevěřím v nějaké závratné zlepšení. Clair Obscure jdeš sice pořád dopředu skoro, ale zase aspoň trochu obohatili ten souboják, že není jen o tupém vybírání akcí, což už mě upřímně začíná docela nudit a obohatilo to o ty quick time akce a blokování a uskakování. Jeden se na to musí aspoň trochu soustředit a vypadá to pěkně a někdy to blokování není úplně jednoduchý.
@Kainé: Nemluvě o tom, že Bloodborne měl rally mechanic, tak při agresivním hraní jsi byl schopen útočit a získat zpět hp. Sice je podobná mechanika i v LoP, runa Malenie v ER a i v LotF, ale nikde to nefungovalo tak dobře, jako v Bloodborne.
@Abysswalker: ale porazil jsi ho, nic jiného se nepočítá :D.
@slanecek: jenže Bloodborne měl dlouhé okno na parry, kde jsi mohl breaknout stance protivníkovi, čili i těžké boss fighty jako Orphan byly zábavné. Základní Dark Souls 3 mi přišlo poměrně easy, až DLC byly těžká a např. x fází Friedy byl oser.
Ty špatné boss fighty za mě asi přišly s Elden Ring :D, na druhou stranu tam ta hra stejně stojí na exploringu a světu, takže mi to zážitek asi ani moc nepokazilo.
@Kainé: Zmenilo se to s vydanim Dark Souls 3/Bloodborne, tam pridali rychle bosse a mnohem vice AOE.
@Kainé: Midira jsem porazil asi jednou v životě a ještě podle návodu, ten mi fakt nešel. 😅
Ono je zajimavé se podívat do minulosti na bossy typu Artorias či O+S, z pohledu této doby je to vlastně stupidně jednoduché a pomalé. Teď jsou ty boss fighty rychlé(jak píše kolega dole) a ještě s masivním AoE. Vlastně ani nevím, jestli je to ještě fér jak v minulosti. Myslím si, že před nerfem např. Radanh nebyl fér. Nebyl fér ani ten boss na praseti v DLC k ER, kde ses sotva pohnul a byl jsi mrtvý. Navíc vývojáři si už ani nestojí za tou obtížností a nerfují sami obtížnost viz Lies of P nebo ten Radanh. To už je na každém hráči individuálně, jestli to je ještě zábavné a a stojí to za časovou investici.
A možná už jsem jenom lempl a už bych ani neporazil Midira, čert ví :D.
@Kainé: Mě to vysvětlovat nemusíš, já s tím na rozdíl od mnoha jiných problém nemám.
@Smegma: Já třeba obecně jsem zastánce názoru (už jsem to psal několikrát), že je lepší si modifikovat obtížnost pomocí mechanik přímo ve hře (levelování, upgrady, změna buildu, spirity), ale u Lies of P dlc, které vyšlo skoro dva roky po hl. hře se k tomu těžko vrací, možná kdyby to vyšlo dřív, člověk by to měl ještě v rukách.
U her od From Software jde ale obtížnost ruku v ruce s tématy přímo v jejich hrách, tam bych to neměnil. Jen mi teda vadí jak jsou ty hry pořád rychlejší, to už úplně nedávám. Taky by mohli teda ubrat ty zpožděný útoky a nekonečný komba...
@Kainé, @Smegma: link
@Smegma: já už tenhle žánr roky nehraji kvůli obtížnosti. Mohl bych trávit na bossovi o x hodin více a porazit ho, ale už jsem na to asi starý, moc se mi nechce, zrovna u toho DLC jsem byl rád, že si můžu snížit obtížnost a rychleji to dohrát a zapomenout.
@Kainé: Docela odvaha to tady napsat (myslím snížení obtížnosti) pod článkem kde se to rady poprvé zmínilo se rozhořela debata o popření principu žánru apod...
@Abysswalker: to děláš dobře, já jsem zažil x zbytečných expedic s lidmi, kteří se pak odpojí, když hloupě umřou, tohle je brutálně nevychytané a docela fail.
Já si myslím, že to dlc zabere tak 7 - 8 hodin , u mě to bude zkreslené, ja jsem se trochu sekl na závěrečném bossovi.
Gael je top a nic ho asi nepřekoná a v Nightreignem je tam závěrečný boss, který si něco z Gaela bere. S Radanhem souhlasím, já jsem na tom našel jediné pozitivum a to, že už víme, co Malenia šeptala do ouška Radanhovi, jinak to byl nesmyslný boss-fight a nepochopitelný závěr skvělého DLC.
Jinak třeba tohle je úplně královský boss fight, dost jsem si ho užil.
link
@Kainé: Jasný, ty kontrasty tam chybí. Jinak zatím nemám dohráno, tak nemůžu hodnotit, jestli si dlc cenu 30$ obhájí. Jestli to je ale 12 hodin, tak by byla lepší cenovka 15-20$.
Nightreign dám v co-opu až přidají dua, to dám s bráchou, ale jinak to nemám s kým hrát a vlastně bych to ani s random hráči hrát nechtěl.
Btw Radahn je za mě pořád nejhorší finální dlc boss, prostě mě na tom fightu nic nebaví a ani se mi nějak celkově nelíbí. Gael, Orphan a Manus za mě peak, obzvlášť Gael, to je nejlepší nástupce Artoriase a má hrozně fun moveset, arénu, hudbu...❤️
@Abysswalker: ano, myslím, že jsou to pořád tmavé lokace bez slunečního světla. Hry typu Dark Souls byly vždy kontrastní, měl jsi tmavé lokace, ale spousty i světlých lokací. Lies of P na tebe naháže x temných lokaci, kde toho moc nejde vidět něco jako Nioh. I v Bloodborne, kde nemáš moc slunko, máš alespoň občas světlou Noční můru.
"S Nightreignem si myslím měli hráči problém hlavně proto, že je to vlastně asset flip za 40$."
No, jasně a respektuji to, ale tady máš za 30$ co přesně? A internet se mi nezdá nějak pohoršen.
Nightreign doporučuji online, solo je to na mě moc těžké, online je to sranda :D. Jinak to obsahuje nejlepší boss-fighty(ti noví bossové) z poslední doby od FS a nejsou nějak nesmyslně těžké jako třeba Radanh.
@Kainé: S Nightreignem si myslím měli hráči problém hlavně proto, že je to vlastně asset flip za 40$.
Jinak Nightreign jsem koupil a ani nedohrál tutoriál, od té doby jsem na to nesáhl. Ani nevím proč.
Ty tmavé lokace myslíš jako že jsou ve tmě? Pokud jo, tak já chodím s rozsvícenou lampou. Nebo myslíš prostředí a paletu barev? Já s tímhle třeba problém nemám, ten mám jen u FFXVI, tam nehledě co udělám v nastavení, nic nevidím a z kamery mě bolí oči, což se mi u FFVII remaku nedělo.
Jo, Research Hall z Bloodborne je v top 10 levelech od FS, ale i celkově. Laborka v Overture je děsně basic...
@Abysswalker: no, já bych s tím byl v pohodě, kdyby nehypovali, že uvidíme Krat v plné síle. Nebo jsem špatně pochopil marketing? Co jsem v DLC viděl, jsou temné lokace, špatně udělatelné levely bez jakéhokoliv náznaku Kratu v plné síle a velkoleposti. Baví někoho ještě chodit od enemáku k enemakům v temných lokací se stupidně navrženými levely? Mně už to tedy dost sere. To přece už po těch letech nikoho nemůže bavit a mám pocit, že tenhle styl levelu "drž šipku dopředu" je teď v každé druhé hře toho typu a nejen toho typu mrk mrk Expedice 33.
Nerad tedy řeším cenu, ale kde jsou ti borci, co se rozčilovali, že Neigreign je cashgrab :D.
Co trvalo tak dlouho? To by mě taky zajímalo, vypadá to, že oslavovali úspěch a pak si vzpomněli, že by mohli udělat DLC, nebo hráli znovu FS hry, aby "dostali" nápady na DLC.
Jinak srovnejte si tu Laboratoř s "Research Hall" z Old Hunters, ta kvalita je na hony vzdálená.
@Kainé: Tak podobnost LoP s Bloodborne jsme tu už řešili a čekal jsem, že dlc na tom pro tebe nic nezmění, což je ok btw.
Já tak daleko ještě nejsem, jsem v podzemí za tou laboratoří, ale mám hlavně problém s tím, že to vyšlo skoro dva roky po hlavní hře a vlastně je to jen víc LoP a co jsem pochopil, obsah je tak na 10, možná 12 hodin, tak úplně nechápu co na tom tak trvalo.
Kdyby to vyšlo cca půl roku po hlavní hře, tak by to bylo o dost víc relevantní, dva roku jsou prostě moc, to si mohl dovolit Elden Ring s tou absurdně velkou dlc mapou imo... 😅
@Abysswalker: Tak to DLC totiž nic jiného nenabízí než souboják a obtížnost, taky jsem šel dolů s obtížností, dlouho jsem to nehrál a nemíním se u toho už nervovat. Ty levely jsou příšerné snad ještě horší než v základní hře, lore a příběh ok, ale závěrečný boss je takové nepříjemné překvápko ve stylu Radanha. Navíc máme tady oblast a maják ve stylu Fishing Hamlet.
Lies of P je do poslední chvíle jenom dobře udělaný rip off k Bloodborne a dalších FS her bez vlastních nápadů a po DLC jsem si řekl(opět), proč bych měl hrát něco, co jsem už viděl v daleko lepší kvalitě. To DLC je pro mě zklamaní roku zatím.
Dvojku raději ať nedělají, pokud chtějí dál jen vykrádat.
Soulovky mám pochopitelně rád, ale už to nutně potřebuje pauzu. Předloni Lies of P, LotF, loni Shadow of the Erdtree, letos Khazan a LoP Overture a samozřejmě další desítky méně kvalitních klonů.
Overture jsem rozjel na ng+ po dvou průchodech a roce a půl pauzy a neuvěřitelně dostávám na p*del. Takže jsem nakonec rád za volbu nižší obtížnosti, jinak bych to asi musel rozjet komplet znova a to se mi moc nechtělo... 🙈
Upřímně bych do další velké From Software soulovky ani žádnou nemusel hrát, aspoň bych se o to víc těšil.
Zrovna hraju Another Crab's Treasure a přesně to si celou dobu říkám. Nikdy jsem nebyl extra velký fanda soulslike systému, ale ve FS hrách to víceméně fungovalo a tvořilo to unikátnost jejich her. Pak se našlo pár podařených soulslike titulů ale po třech generacích a desítkách souslike her už je načase přijít s něčím novým nebo se vrátit ke standartní adventuře bez blbostí okolo. Extrémně unavený podžánr.
Naprosto souhlasím a DLC k Lies of P byl takový pro mě pomyslný hřebíček do rakve. Je toho moc bez jakékoliv invence a jsou to navíc jenom špatné náhražky FS her.
Absolutně se nedivím, že i FS od toho dává ruce pryč a zkouší experimentovat.
Soulovek je opravdu moc, mnohdy jsou i podobne zasazene, takze rozmanitost dost trpi.
Amen 🙏
Asiati jedou hroznej valec posledni dobou no.
Zapadni herni prumysl se absolutne nechyta.