Vývojáři STALKERa ještě dýchají
novinka•úterý 13. prosince 2011•Martin Šmíd•

Zdroj: GSC Game World
REKLAMA
REKLAMA
Tvoje reakce na článek
Galerie












Reklama
























novinka
Šťastné a veselé Vánoce přeje redakce Konzolista.cz
novinka
FRONT MISSION 3: Remake vyjde koncem ledna pro konzole PlayStation a Xbox, vydána demoverze
novinka
V brzké době se má Call of Duty dostat na konzole Nintenda
novinka
Na konzoli Nintendo Switch 2 možná zamíří další hry ze série Tomb Raider
fórum
Nintendo Switch 2
novinka
Bondovka 007 First Light byla odložena na konec května
special
Historie Maria: od arkádové postavičky k největší ikoně videoher
novinka
Bloober Team: Vizi pro Project M je možné uskutečnit pouze na konzoli Nintendo Switch 2
novinka
Hra Gran Turismo 7 je pro Sony obrovský úspěch, má více než dva miliony aktivních hráčů
novinka
Při autonehodě zemřel Vince Zampella, tvůrce Call of Duty
Komentáře (11)
brumik: Piráty nemůžeš brát ani jako potenciální kupce. Ubi ochrana to dokazuje nejlépe. Pirátství kleslo prodeje jim nestouply. Sami to prohlásili.
Pirátství je stav mysli, daný člověk by si hru nekoupil, ani kdyby nešla ukrást. Stalker oslovil právě tolik lidí, kolik si hru koupilo. S parazity nelze počítat, protože by si jich hru koupila přinejlepším desetina a ještě při nějakém výprodeji. Nebo si myslíš, že by daný pirát vytáhl z peněženky tisícovku a upaloval do krámu pro hru? Nepředstavitelné!
5 mega je slušné číslo. Hodně rozsahem podobných developerů dokázalo vyžít i s menšími prodeji. Vidím to prostě na selhání managementu a špatné plánování, přičemž předsudky vydavatelů dokonaly dílo zkázy. + Znáš dobře GSC, 7 let vyvíjený Stalker by bez zásahu THQ ani nevyšel. Je to něco jako konec německých Radon Labs (Drakensang). Na prodeje si nemohli stěžovat, ovšem špatně počítali.
PC: ciastocne to pravda je ked cislo ktore uvadza 5milionov je spravna. Tak si poloz otazku ci tu hru hralo iba 5 milionov ludi ked v dnesnej dobe ma takmer kazda domacnost PC.Keby nebolo 90% miera piratstva na PC tak by dane studio mohlo naverbovat viac ako 60 ludi dovolit si devkit a vytvarat konzolovu i PC verziu hry sucasne
F33ry: Já se obávám, že ty jsi zase pořádně nečetl můj příspěvek o zavřených konzolových studiích. Nikde jsem nepsal, že na konzolích je větší pirátství než na PC... Reagoval jsem pouze na hippuse 13, který tvrdil, že GSC jsou na zavření kvůli pirátům, což není pravda.
Teď už si rozumíme? [s14]
(*-*)PC&PS3 : A prosimtě najdi mi kde jsem něco psal o Pirátství ke stalkerovi.?
Já napsal že Pirátství nejvíc zasahuje PC. Čti pořádně prosím
F33ry: Jasně Team Bondi udělali tuze špatnou hru [s14]... Jo a těch studií jsem napočítal už 13. Položili se, převážně ani ne tak proto, že by udělali špatné hry (jen tvůrci Bodycountu), ale protože "shit happens" - v herním průmyslu se tohle děje pořád jestli sis nevšiml.
Výkřiků na téma pirátství můžeme udělat každý kolik chceme, raději mi vysvětli jak pirátství souvisí právě se Stalkerem 2, že by postihlo ještě nedokončenou hru?? lol [s6]
(*-*)PC&PS3 : No 8konzolovích studii se položilo asi kvůli tomu že to byly špatné hry a né kvůli Pirátství. Pirátství na PC vede na plné čáře [s14]
Udělejte pořádnýho STALKERa a máte u mě peníze klidně jak za 2 hry [s7][s14]
hippus13: Rád bych tě upozornil, že jen tento rok se položilo minimálně 8 konzolových studií. Teď jsou zjevně za tou vodou, o které mluvíš. Stalkerů se prodalo minimálně 5 mega, takže prosím nedělej z PC hráčů zloděje.
Právě to, že se snažili v ani ne 60 lidech vyvíjet Stalkera 2 zároveň i na konzole nemálo přispělo k jejich současné situaci. Devkity na 360 a PS3 něco stojí, nemluvě o investovaném času. Bylo to prostě vzhledem k jejich nulovým zkušenostem a nedostatečným kapacitám, zbytečné třepení finančních a lidských zdrojů. Měli vyvinout PC verzi jako první a konzolovými se začít zabývat ihned po jejím vydání.
Aby taková studia přežili je potřeba aby i PC hráči kupovali origo hry.Ja mám oba Stalkery na PC originální.Když bude nový Stalker i na konzole tak jsou za vodou jen málokdo tuhle perfektní hru nekoupí.
Jestli je ten STALKER tak dobrý jak všeci PCčkáři říkaji, tak myslím že studio nějaký vydavatel zachrání [s1]
Doufám, že přežijí. Byla by škoda přijít o dobré studio. Držím palce! [s1]