Konzolista.cz

Vývojáři nadějné hororové hry ILL se rozpovídali o vytváření děsivých monster

novinkaúterý 8. července 2025Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Vývojáři nadějné hororové hry ILL se rozpovídali o vytváření děsivých monster
Letos v červnu jsme se dočkali ukázky z hororové survival akční hry ILL od studia Team Clout, která dokázala zaujmout svoji atmosférou i děsivými stvořeními s parádními animacemi. O vytváření monster a inspiraci pro ně se nyní pro PlayStation Blog rozpovídali vývojáři Maxim Verehin a Oleg Vdovenko.

„Nechali jsme se hlavně inspirovat klasickými horory ze 70. až 90. let minulého století. Všechno bylo natočeno s praktickými efekty a kvalitní animatronikou. Nedokonalosti byly skryty chytrým osvětlením a dobrou režií,“ řekl Verehin s tím, že inspirací byly i některé oblíbené hry jako Half-Life 2, Silent Hill a Resident Evil. A to hlavně z toho důvodu, že světy v těchto hrách působily uvěřitelně, živě a nebezpečně. „Zvláště nás přitahoval ten pocit, že jsme uvězněni někde ve skutečném světě a musíme reagovat na neustále na nejrůznější situace s omezenými zdroji. Od začátku jsme chtěli vytvořit něco, co by působilo realisticky, ale zároveň znepokojivě, zážitek, který vás nejen vyděsí, ale který vás bude strašit ještě dlouho poté, co odložíte ovladač,“ dodal.

„Nemáme žádný pevně daný proces pro vytváření nových monster. Musíte také zvážit monstra z hlediska hratelnosti. Musí být zábavné s nimi bojovat. Je to proces pokusů a omylů. Některé návrhy byly zamítnuty, protože ve hře nefungovaly," řekl Verehin a dodal, že jim hodně pomohli vývojáři ze studia Mundfish, hlavně se zařizováním animačního oddělení. „Máme bohaté zkušenosti s animací, například jsme vytvářeli krátké hororové animace, které nás naučily, jak by měl pohyb monster fungovat, aby vás vyděsil. Máme například monstrum, které se zpočátku pohybuje normálně, ale snažíme se ho vylepšit tak, aby bylo jedinečnější a děsivější.“ Vývojáři se také pochlubili, že animace monster jsou v 60 fps, což před vývojáře postavilo řadu výzev. „Ve srovnání s 30 FPS mohou animace v 60 FPS působit méně filmově. Postupem času jsem si ale na to zvykl a teď se mi ten pocit vlastně líbí.“

Protože bude ve hře ILL velké množství strašidelných tvorů, bude mít hráč k dispozici různé nástroje, aby se mohl bránit. Stejně tak různé zbraně jako brokovnice, pušky, revolvery a další. „Prozkoumáváte, využíváte zdroje, nacházíte a vylepšujete zbraně. Své zdroje můžete využít k výrobě a vylepšování zbraní. Samozřejmě budete muset spravovat svůj inventář, protože zdroje jsou omezené. Čekají vás intenzivní souboje – někdy s jedním protivníkem, jindy s malými skupinami, a také skvělé momenty, kdy budete bojovat s vlnami nepřátel a bossy,“ říkají vývojáři. 

Zdroj: PlayStation Blog
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Vývojáři nadějné hororové hry ILL se rozpovídali o vytváření děsivých monster
Vývojáři nadějné hororové hry ILL se rozpovídali o vytváření děsivých monster
Vývojáři nadějné hororové hry ILL se rozpovídali o vytváření děsivých monster
Vývojáři nadějné hororové hry ILL se rozpovídali o vytváření děsivých monster
Vývojáři nadějné hororové hry ILL se rozpovídali o vytváření děsivých monster

Komentáře (7)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
POLGY

Tiez sa na to tesim,, aj ked privital by som podporu VR, to by bol masaker,, ale tuto sa asi budem musiet uspokojit aj s klasikou..

Arrozo
Arrozo #PS5
😁2

“Poprosili jsme kolegyne, aby se rano vyfotily bez makeupu a bez filtru. Z toho jsme vychazeli…”

Dost se na to tesim, ten prvni trailer me dost mile prekvapil. Snad se to povede!

czDante92
czDante92 #PSMR
👍4

Na tohle se hodně těším, ale zároveň neuvěřím dokud neuvidím finální produkt.

Werdugo
Werdugo #Márny
👍2

Hlavně ať to Dotáhnou do Konce!🤤

JohnDoe82Cz
JohnDoe82Cz #My name is Neo.
😁1

Mega se těším,to bude na XXL pack Plínek pro dospělé.😋😀

TonySoprano
👍7

Takhle máji vypadat hry v roce 2025.

Abysswalker
👍11

Prosím ať to je tak dobrý, jako to vypadá! 🙏