Úžasný launch trailer na Tomb Raider - každá sága má svůj začátek

Tvoje reakce na článek
Galerie




































novinka
Tomb Raider: Catalyst se bude odehrávat několik let po událostech z Tomb Raider: Underworld
recenze
Terminator 2D: NO FATE
novinka
Bruce Straley oznámil svoji novou hru, logickou dobrodružnou hru Coven of the Chicken Foot
novinka
Hra Clair Obscur: Expedition 33 si odnesla rekordní počet ocenění, včetně toho pro nejlepší hru letošního roku
novinka
Star Wars: Fate of the Old Republic není přímé pokračování Knights of the Old Republic
novinka
Porovnání hry Tomb Raider: Legacy of Atlantis s originálem z roku 1996
novinka
Kooperativní akce John Carpenter’s Toxic Commando se připomněla novým trailerem, víme datum vydání
novinka
Jonathan Blow oznámil novou logickou hru Order of the Sinking Star
novinka
Oznámena dobrodružná hra The Free Shepherd, v hlavní roli je pastevecký pes
fórum
Battlefield “6”
Komentáře (55)
davik76: [s6][s6] výborná odpověd.Hele mezi náma je rozdíl v tom že ty TR schazuješ,mluvíš o zklamání a nekvalitě..já Uncharted mám rád,baví mě a tvrdím že rozhodně patří k tomu nejlepšímu co na tyhle konzole vyšlo..Ovšem ted ho překonala Lara ve spoustu věcech.A to v těch nejpodstatnějších.A jedna z nich je atmosféra která s hrou dělá to jak na tebe působí.Když srovnáš v jakejch kolejích jede UNCH a co nám naservíroval TR,tak tady je zásadní rozdíl v tom že UNCH můžou hrát malý děti kolem 8 let,protože to je veselá pohádka..kdežto při zahrání TR by si místy asi přičůrly do trenek.Lara je hra pro velký děti,hra plná emocí,,strachu,,tajemství...z Lary prakticky celou hru kape krev,brečí,sténá a snaží se přežít...Nathan je veselej neohroženej floutek kypící vtipem a celá hra jede v podstatě v odlehčeným stylu s několika přestřelkama ala Indiana Jones.Prostě TR je uplně o něčem jiným..s naprosto famozní a dokonalou atmosférou a rozhodně jedna z největších ( pro mě uplně ta největší) her na nynější generaci konzolí.. Lara se vrátila na výsluní,tam kam po právu patří,protože ona definovala tenhle žánr.[s6]
argokib co na tvůj příspěvek odpovědět.Snad jedině[s6][s6][s6][s6]
meidevil: Tomb Raider nikdy nebavil každého a jinak tomu nebude ani nyní. I přes to že dřív byla nejlepší akční adventurou, né každý tomu přišel na chuť. Názor beru úplně v pohodě. Mulťák jsem nezkoušel a určitě vyzkouším, ale hrát jej nebudu. Snažím se odlišit názory od faktů. Ovšem, pokud hra člověka nebaví, žádný fakt na tom nic nezmění. No, užívám si to, jako fanoušek jsem na takový restar čekal opravdu dlouho a nikdy jsem nedoufal, že se značka vrátí v takové kvalitě v jaké k nám doputovala. Čekal jsem mnoho, ale dostal jsem nad očekávání. To je pro mě jako pro fanouška splněný sen o kterém jsem myslel že si nechám na vždy o jen zdát a teď je tady ve vší parádě. Je to pro mě i důvod zase trávit hodiny hraním, protože jinak se už od hraní her už trochu distancuji a snažím se netrávit u toho tolik času, ale jsou hry, které za to stojí.
Davik76 radši bych tyhle hry moc nesrovnaval..protože v tom případě by Uncharted propadl...ten proti Tombraderovi teď působí jako pohádka pro děti. Unch má úplně odlišnou atmosféru,spíš komickou,dobrodružně laděnou ala Indiana Jones.Všechno v něm působí taknejak nadnesene..vždyť i ty akční přestřelky jsou legrační..nepřátelé mají inteligenci lachtana.Naproti tomu Tomb Raider má atmosféru která by se dala krájet.Je to prostě dospělá hra plná emocí a strachu.A inteligence protivníka je na vysoké úrovni.Celá hra se hraje s otevřenou hubou,je to prostě jedním slovem dokonalost a herní nirvana.Lara se vrátila ve velkým stylu,královna akčních adventur je zpět a s přehledem kraluje.
stillalive: jen k tomu ozvučení, psal jsem to na adresu multáku.., ten je opravdu tragický! To že se u hry bavíš je jen dobře, já napsal svůj dojem a jak víš 100 lidí 100 chutí..Každopádně si hru užij a hodně štěstí v hledání pokladů..
Za sebe mohu říct, že srovnávat jednu hru s druhou je totální kravina. Je mi ale jasné, že většina lidí to má v mozečku tak nastavený. To jsou furt kecy Uncharted má tohle a tam to atd. atd. Kdybych takhle měl srovnávat všechny hry, tak se mi nebudu líbit žádná, protože neznám žádný 100% vzor jak by to mělo vypadat!!! Osobně něco se mi víc líbí v Uncharted, něco víc zas v Tomb Raideru. Obě dvě hry mají co nabídnout. A to je pro mě důležité, abych se u hraní nenudil [s14]
Ta hra je naprostá bomba.Hraju na PC na maximalní nastavení a vypadá naprosto skvěle.Nevim jak na konzolích.Atmosféra ozvučení příběh.Za mě 10/10.
Přesně tak, tohle bude první díl celé série co si koupím a budu ho hrát [s4]
TR jsem nikdy nehrál,max demo TR 3 :D.Tento restart pro mě v podstatě neznámé série co se obsahu týče si nenechám ujít.
davik76: Nevím nakolik znáš TR sérii, ale kdybys ji znal dobře, věděl bys, že naopak nový Tomb Raider se učí od prapůvodní série Tomb Raider. Je to vidět na každé kousku hry. Neuvidí to nikdy jen člověk, který se sérií příliš velké zkušenosti nemá. Pak se ovšem nabízí vidět jiné srovnání. Vše co je v novém Tomb Raider, tak bylo i ve starém prapůvodním prvním, druhém, třetím, čtvrtém, pátém díle. Střety s lidskými protivníky, se zvířaty, překonávání masivního terénu, občas vyluštit hádanku. Vše bylo překopáno a znovu použito v jiném zpracování. Nový Tomb Raider si udržuje základní pocitovou vlastnost. A to svůj svět, který působí tajemně a má svou osobitou atmosféru. Dřív to byli hrobky, nyní to je celý ostrov. Vše bylo překopáno a použito tak, aby utvořilo nový směr Tomb Raider série. Lara tentokrát stroskotá na ostrově a musí se snažit přežít. Přežití Lary je tentokrát hlavní náplní hry. Je úžasné, jak zachovali stěžejní vlastnosti série a využili je pro něco úplně nového. Nový Tomb Raider jde úplně jiným směrem než Uncharted série. Ta je veselá, vtipná, akční a na efekt. Nový Tomb Raider je temný, tajemný, drsný, akční a efektní. Je tu pár pasáží dělaných na efekt, ale ty v mích 8 hodinách hraní zabrali cca 3-4 minuty z celé této herní doby. Kolik % pak asi zabírají že? Nepatrný zlomek. Co je v TR použité pouze pro zpestření, na tom naopak celý Uncharted stojí. Ale všichno to asi chápou tak, jako kdybych hanil značku Uncharted. To se hodně pletete. Vždy jsem ji považoval za to nejlepší do žánru na současné generaci. Ale to taky proto, že nic jiného ani Uncharted sérii v cestě nestálo. Nyní stojí. Zajímalo by mě, jestli jsi vůbec nový Tomb Raider hrál. Protože jediné co od Uncharted série okopíroval jsou ty nakriptované pasáže, které jak už jsem psal, čítali v mích cca 8 hodinách herního času zhruba 3-4 minuty.
still Uncharted tenhle herni zanr dotahl k takove dokonalosti ze se nyni uci TR od Naugty dog .A je nutno napsat ze se uci rychle,ale na serii Uncharted i po tomhle zdarilem pokusu musi vzhlizet s uctou a ma se jeste co ucit.Pro me nejlepsi akcne dobrodruznou hrou na tehle generaci konzoli i na dale zustava a to s ku.evsky velkym predstihem Uncharted.
meidevil: Nevím jestli jsi to hrál, nebo jen koukal na walktrought, ale nemáš pravdu. Názor, že tě hra nebaví, ten ti nikdo brát nebude, to je ok. Ale právě jsi charakterizoval jinou hru. Zaprvé, Tomb Raider byla vždy lineární "koridorovka". Tentokrát ale co do rozsahu mnohem větší bohatší na průzkum. Ozvučení zbraní je naprosto v pohodě. Nevím, jak zní žalostně ozvučená zbraň, ale jestli zní právě tak jako ty v Tomb Raider, pak chci slyšet ty opravdu reálně převedené zvuky zbraní. Hádanky jsou jednoduché, ale ty byli vždy jednoduché. Tomb Raider ač byl na hádankách postavený, vždy šlo především o překonávání překážek. To převládalo vždy nad hádankami. V prvních TR hrách nejsou hádanky nic složitého, ale překonávání terénu a vypořádání se se vším živým co příjde do cesty, to bylo vždy tím oříškem a tou hlavní náplní. Tenkrát hádanky byli mnohdy např. Najdi čtyři klíče a vlož je sem. Najdi čtyři cihly, pozlať je a vlož je sem. Nic co by někomu nedošlo v prvních několika sekundách. Ale ta cesta za těmi klíči byla tou hlavní náplní. To překonání terénu. Hádanky vždy hráli jen okrajovou roli. Byli do hry nastrčené aby zprostředkovali účel cesty. Jednalo se jen o důvod jít do té lokace překonat vše. TR byla vždy ale i o mnoha pastích, které byli často příčinou smrti. Ovšem taková past fungovala jen na poprvé. Tudíž se jednalo jen o nepříjemné a frustrující překvapení, které hru uměle natahovalo. Mělo to někdy adrenalin, ale díky Crystal Dinamics, že opustili od tohoto způsobu zbytečných úmrtí ve hře. 50-80% každé TR hry byla "hopsací náplň" (vylez, přeskoč). To se zde vrací tentokrát s realistckými pohyby a realistickou akrobacií. Akční pasáže dřív byli o tom, vytasit zbraň a při neustálém uskakování vzad nebo do stran pálit do zvířete/člověka. A bavilo to. Tentokrát tu máme důkladný výběr zbraní, AI nastavenou přesně na míru. Přestřelky jsou vždy přehledné, mnohdy náročné, ale především jsou opravdu zábavné a jsou vždy skutečnou překážkou. Ne jen akčním zpestřením. Je rozdíl mez samoúčelnou akčností, a mezi akčními pasážemi za účelem vytvoření živé překážky ve hře. Navíc při přestřelkách musí Lara volit takticky cíle. Nelze být schovaný za překážkou. Tvá charakteristika neodpovídá skutečnosti. Ale jako názor, ti to brát nebudu. Řekl bych spíš, že jsi koukal na nějakého vola na youtube, jak to hraje zbrkle a vycukaně na PC, asi jako každý PC walktrought že.
davik76: Tomb Raider tu byl dávno před Uncharted. Naopak Uncharted kopíruje celou látku Tomb Raider série a podává jí ve filmovém podání.
PS. Tomb Raider sérii znám naprosto dokonale a vím o čem ta hra vždy byla. Kde měla silné a slabé stránky. Stejně tak znám Uncharted a jestli se chce semnou někdo hádat v žánru akčních adventur o těchto dvou sériích, pak přeji mnoho zdaru. Mě neochčijete žádným výrokem. Pro obě série mam naprosto přesné srovnání. Žánr jako takový miluju od malička a chce te mi tu vykládat něco o koridoru a že je to špatně. To je veliký omyl. Mějte svůj názor, hrajte co vás baví, ale netvrďte něco, co není pravda. To už s názorem nemá nic společného. Jako když řeknu, že žlutá se mi nelíbí. Tak to je názor. Ale když budu říkat, že žlutá není žlutá, tak budu tvrdit něco co není pravda.
Od zacatku bylo jasne ze to bude snaha o kopii slavnejsi Uncharted serie,cekal jsem alespon castecnou konkurencischopnost,ale tahle hra zustala daleko za tim co jsem ocekaval.Dalsi zklamani tehle generace.[s15]
stillalive: Vyjímečně a možná poprvé s tebou musím souhlasit.
Je fuk to srovnávat s uncharted, každá hra má svoje kouzlo, bohužel jsem v Laře žádný wou kouzlo neviděl.. Koridor a koridor a tábořiště a pak zase koridor a koridor..jo jsou tam krásný chvíle. foukání vítru až lítaj okenice i celá Lara, ozvučení zbraní je žalostný, hádanky jednoduchý a většinou ační scény, chaotický až frustrujíci.. Všechno tak nějak okopčeno, mix Far Cry3 a Uncharted.. A ted můlták, tak to je velká tragedie.. kdo hrál pochopí...
Klidně se vymínusujte do 100! Pane sire Stilalive
Dneska jsem dohrál a je to naprosto perfektní po všech stránkách :) Už teď se těším na pokráčování :)
Hraji to už od včera a nyní vám napíše svůj názor člověk, který díky Tomb Raider přišel k hraní a kdo tu sérii od mala zbožňuje, bezmezně.
Mam nahráno asi zhruba 8 hodin, možná víc. Trailery jsou akční, ale hra samotná není o nic víc akčnější než např. TR2, TR3, nebo TR Legend. Mam všechny předešlé díly prošlé tolikrát, že je znám do detailu i pozpátku. První co člověka uchvátí je audio visuální zpracování. Po vizuální stránce patří k tomu nejlepšímu současných her. Dokonce jsou tu perfektní lens efekty. Vývojáři mysleli i na to, jak vypadá rozostřená kapka vody při skoro otevřené cloně objektivu. Po zvukové stránce lahůdka. Já tvrdím, že se jedná o jedno z nejlepších ozvučení jaké jsem slyšel. Zvukové efekty jsou často u her kamenem úrazu. Nový TR je má křišťálově čisté a realistické. Hudební doprovod mě potěšil. Konečně tu máme original score bez velkolepých orchestrů a chorálů. Jsou tu jednoduché motivy, originálně využité hudební nástroje. Při střetech s nepřáteli tu máme jednoduchý rytmický doprovod bez melodií. Především se přitvrdilo. Není to hra určená dospívající mládeži. Toto je první, čistě dospělý Tomb Raider. Laru opravdu nešetří a ve hře je hodně kladen důraz na její utrpení. Pocit ze samotné krutosti mnoha situací je opravdu někdy až mrazivý. Toto je ohromný rozdíl, oproti sérii Uncharted, která je krásně barevná, veselá, a spíš vtipná. Nový Tomb Raider je dost krutý, realistický a nic se zde nezlehčuje. To je ohromné plus. Dalším propastným rozdílem je atmosféra. Uncharted série prakticky žádnou nemá. Tomb Raider jí tentokrát má neskutečnou. Tak hutnou atmosféru po celou dobu hraní pocítíte už jen v hororových hrách. Zde se dá atmosféra doslova krájet. Ostrov působí silně tajemně a vizuální zpracování dokonale vytvořilo temnou atmosféru celého ostrova. Jsou tu i světlé chvíle, ale více se připravte na neustávající déšť, bahno, blesky burácející každou chvíli atd. atd. Po hratelnostní stránce se jedná o naprostou špičku žánru. Leveldesign je opravdu prací mistrů řemesla. Rozhodně nejlepší leveldesign v sérii. Vzpomínám na TR1, kde šel člověk často jeskynní, pak větší hádanková místnost a zase nějaký lineární průchod, atd. Zde je opravdu co zkoumat. Ostrov je navržen do nejmenšího detailu. Sbíráte zde mnoho bonusových věcí. Od zapalování skrytých plakátu a soch, až po sbírání vzácných ptačích vajec a kompletně nepovinných hrobek. Postup hrou je lineární, ovšem že je. Ale průzkum prostředí je zde maximální. Přestřelky s lidskými protivníky jsou ty nejlepší, jaké jsem si u her zažil. Nepřátelé mají skvělou AI. Hraji na Hard a střety jsou opravdu adrenalin. Hlavně pokud se snažíte střílet z luku. Lara toho taky moc nevydrží. Stačí 3-4 zásahy z luku, které kolikrát přisviští během dvou tří sekund a je po vás. Mohl bych toho napsat ještě mnoho. Třeba skvěle řešené vylepšování schopností, zbraní atd. Je toho moc. Jako fanoušek TR už nyní vím, že hraji nejlepší Tomb Raider hru v sérii. To s přehledem. Všechnu čest starým TR 1-4, ale toto je posun o mnoho levelů výš. Takto vypadá ukázkový restart a ukázková akční adventura. Můj názor, ač miluju Uncharted sérii, toto je ta nejlepší akční adventura této generace. Rozhodně to říct mohu a mohu to kdykoliv čímkoliv prokázat. Zahrajte si hru a uvidíte sami. Končím, jdu hrát.
Já měl dohráno už v neděli a moc se mi to líbilo. Jako fanda Uncharted myslím, že tohle je nejlepší podobná hra.
Miluji UNCH celou serii po graficke strance je to veledilo,ale pokud nekdo rika ze novy TOMB RAIDER o dost zaostava ,tak to hraje na cernobile TESLE nebo by mel v brzke dobe navstivit ocni.Ja myslim ze Nathan Drake nasel rovnocenou partnerku a to ve vsech smerech a kdo jiny by ji mel byt nez Lara Croft [s1]
Díky. No, možná mu dám šanci. Kdyžtak urychleně prodám, dokud je zájem :-)
Užasna hra,jak po graficke strance tak přiběhově a fizyka taky pecka.U3 jsem dohral jeden krat,ale TR musim zahrat ještě jednou.10/10.[s1]
argokib : Já se nezlobím. [s6] Od 3:30 link
Je to bombaaaaaa hra
busines: Nezlob se ale já to vidím jinak.Uncharted jsem hrál a ted hraju TR.Ty jsi Unch. taky asi hrál ale zjevně TR ne.Vykašli se na nějaký videa a obrázky. Veškerá fyzika v TR je dechberoucí. Počínaje větrem a konče deštěm.Nepamatuju si že by mě v Uncharted něco tak naprosto šokovalo v dobrým slova smyslu jako v TR.Prostě mě se grafika TR líbí víc.
argokib : A zase. To není o atmosféře a vnímání. Bavím se tu o technické stránce. A pokud vím, tak jsem na začátku nenapsal o Laře nic tak špatného, spíše naopak. To se jen vyrojili fans.
Lara : link
U3 : link
Proč řešíte grafiku? Vždyť hra vypadá skvěle. Jsem rád, jakým směrem tuhle sérii posunuli.
busines: všechno je to věc názoru a vnímání.Jestliže někomu sedne víc ztvárnění Tomb Raidera tak to tak holt je.
Kdo brečí???
busines: pro mě ano.Byt je Uncharted celkově vyhlazenější a má lepší detaily přesto na mě působí tak nějak překresleně až dětsky..Prostě pro mě nemá tu správnou atmošku.Tot můj názor a nikdo mi ho nevyvrátí[s1]
Heymi : Nebreč. My ti tu hru nebereme, ale pokud jde o grafiku, tak tam jsi přestřelil. Srovnáváš nesrovnatelný.