Konzolista.cz

Thomas Mahler: Negativní recenze ovlinují prodeje No Rest For the Wicked a mohou ovlivnit i budoucnost Moon Studios

novinkapondělí 12. května 2025Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Thomas Mahler: Negativní recenze ovlinují prodeje No Rest For the Wicked a mohou ovlivnit i budoucnost Moon Studios
Moon Studios slavilo obrovský úspěch se svými dvěma plošinovkami Ori and the Blind Forest a Ori and the Will of the Wisps. V současnosti připravuje ambiciózní akční RPG hru No Rest For the Wicked. Tu si studio vydá samo, přičemž už nějakou dobu je dostupná na PC skrze předběžný přístup. Zatím není dokončená, ale to nebrání hráčům, aby psali na Steamu kritické negativní recenze, což vývojářům hodně ubližuje. Thomas Mahler na Discordu nyní na Discordu napsal, že kvůli negativním recenzím je ohrožena i budoucnost samotného studia. „Myslím, že si lidé myslí, že si dělám legraci, když žádám o pozitivní recenze, protože v jejich myslích je vždycky v pozadí nějaký velký vydavatel, který pokryje náklady na vývoj," řekl s tím, že pokud hře lidé dávají špatná hodnocení, nemusí mít následně dobré prodeje, což ohrožuje samotné studio. Thomas Mahler následně doplnil, že trochu svá slova nafouknul, aby poukázal na to, kam mohou negativní recenze na hru vést. Budoucnost Moon Studios by zatím být ohrožena neměla. Snad se brzy dočkáme No Rest For the Wicked i na konzolích.
YouTube video: YouTube video player


Zdroj: VGC
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Komentáře (8)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
TimeSplitter
TimeSplitter #PC Mamrd Race

Jako na studio o 90 lidech ta hra fakt nevypada.

Tohle jsem si uprimne nikdy nezjistoval, takze jsem ani netusil, ze jsou tak "velci".

Osobne jsem si myslel, ze to je studio treba o 20 lidech.

Kainé
Kainé #A2

@Ashitaka: 34 + stovky externistů viz Washington Post.

TimeSplitter
TimeSplitter #PC Mamrd Race

@czDante92: Mozna se naslo par zoufalcu z "modern audience" kteri jsou neceho takoveho schopni, ale co jsem si ty recenze tak projizdel, tak drtiva vetsina negativnich byla na zaklade problemu, ktere popisuji vyse.

Kdyz jsem si vyfiltroval pouze negativni recenze, tak mi to nenaslo jedinou, ktera by byla bez textu ci o hre vubec nehovorila.

Nasly se tam ale takove, ktere poukazovaly na chovani tohoto pana ne ve smyslu nejakych vyhruzek ci politikareni, ale na fakt, ze v uzavrene Discord komunite manipuluje lidi a "zebra" o pozitivni recenze. Coz se stalo po vlne negativnich, ktere ale byly zpusobeny patchem, jenz hru jeste vic rozbil.

Za me si to tech 74%, ktere to aktualne ma, ani nezaslouzi a ziskali je prave tim zebranim o pozitivni recenze. Takze jestli nekdo manipuluje a prekrucuje realitu, tak je to hlavne sam pan Mahler, ne lidi co si koupili jeho hru.

czDante92
czDante92 #PSMR

na Xku napsal reakci na reakce 😀

"lol, this is what happens when the press just picks up Discord posts and writes an article around them 😂🤣

Overall, pretty much everyone who’s tried Wicked after the last few hotfixes is extremely positive. The reason I left the post on Discord up was simply to push back against some of the bullshit reviews.

I’ve been hated on Twitter by a few crazies for years now, and I also saw the calls for review bombing because, according to those folks, I’m a 'Nazi.'

These days, apparently anyone who doesn’t include five trans characters in their game and doesn’t let their products be influenced by political bullshit is a Nazi. What a world we live in 😂

When the Russia/Ukraine war broke out and I replied on Twitter saying that Moon Studios wouldn’t be taking a public stance—because we’re a video game company, not a journalistic outlet—the next day a threat letter with a picture of Putin was taped to my office door, full of insults from top to bottom.

So I have no issue telling active players who love Wicked that they should go ahead and leave a positive review on Steam. After all, it’s allowed on Steam to buy a game, leave a negative review that doesn’t even talk about the game at all (there are negative Wicked reviews that literally just say '.'), and then instantly refund it… and the negative review still counts.

If that’s allowed, then it should also be allowed for a developer to encourage their players to share their real experiences 👍

And no, we’re not in immediate financial danger—but from time to time, I think I’m allowed to speak up about issues within our industry I personally find unbecoming.

We are continuing as always—our goal is for every game Moon Studios creates to be an absolute masterpiece, and with Wicked we’re already on the way.

We want our small 90-person company to push companies like Blizzard, GGG, and others to innovate by putting out products that are top-quality and truly unique - we believe in competition and we think players will win because of that! "

jestli je to pravda tak jeho původní příspěvek chápu, ale mohl to formulovat lépe teda

Heymi9615
Heymi9615 ##nolife
👍2
❤️1

@Ashitaka: S tím souhlasím, ovšem jsou výjimky, kdy je hra fenomenální, recenze parádní, ale prodeje velmi nízké. Viz třeba Ico.

buk va
buk va #Král Talismanu
👍4
😁4

Tak tenhle vývojář nejen, že je línej dělat hry pořádně, ale ještě je drzej jak lázeňská veverka 🐿️🏹😁

TimeSplitter
TimeSplitter #PC Mamrd Race
👍6

Huh?

Vydali hru, sice v ramci EA, ale to fakt neznamena, ze to lide nemohou hodnotit kriticky.

A ze tam tech veci ke kritizovani je spoustu.

Hlavne co se tyce QOL, tak nektera jejich rozhodnuti jsou naprosto nepochopitelna a nesetkal jsem se s nimi asi v zadne jine hre.

Napriklad uz od vydani prvni verejne EA verze hra obsahuje fundamentalne rozbity fast travel system, ktery umoznuje presun pouze na posledni navstiveny bod. Kdyz se potrebujete dostat na uplne jinou cast mapy, coz se deje neustale, mate smulu. Musite si na dane misto opet dobehnout pres celou mapu znovu a znovu a znovu... Od prvniho dne to lide kritizuji, zmena a komunikace zadna.

Dal treba chybejici popisky itemu, chybejici statistiky, vsechno je to takovy "mystery bag".

Z kamery, jejiz uhel neni mozne si rucne nastavit, clovek kolikrat taky sili. Hlavne kdyz kvuli ni opetovne nekde pada a umira, protoze se snazi skocit nekam, kam poradne ani nevidi...

Takto bych mohl jeste dlouho pokracovat.

Zaklad hry je dobry, krasny art-style, relativne povedeny soubojovy system, zajimavy svet... ale technicky je hra zatim silne nedopecena a vyvojari misto aby na kritiku a celkovy feedback hracu reagovali - coz ma byt hlavni podstatou EA programu, tak radsi placou, ze si hre nekdo dovolil dat negativni hodnoceni.

Cry me a river...

EDIT: A podobne zcestnych prohlaseni jsem od tohoto pana uz zaznamenal vicero. Zacinam litovat, ze jsem je tenkrat podporil day one.

Po Orim jsem jim veril a chtel dat sanci, v cemz jsem ocividne nebyl sam, ale oni si te duvery a podpory absolutne nevazi a tyto vyroky opravdu nepomahaji.

Hlavne v EA uz to nejakou dobu je a hra stale trpi na ty stejne problemy, temer nic se za tu dobu nezmenilo.

Kazdopadne mu ale dekuji, ze se mi takto hezky pripomenul, asi jim tam taky pujdu jednu negativni prihodit.

Billy
👍6

Jakože "Nepište nám prosím vás negativní recenze na hru, abysme nezkrachovali?" To se možná měli zamyslet před vydáním (byť do předběžného přístupu) a nevydávat hru, která si negativní recenze zaslouží. Jako nevím, nehrál jsem, takže nemůžu posuzovat kvalitu, ale ta argumentace mi přijde naprosto zcestná.

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články