Studie ukazuje, že hráči utrácejí mnohem více peněz za remaky než remastery starších her

Ampere upozorňuje, že plnohodnotné remaky – jako například Resident Evil 4, Silent Hill 2 nebo Demon’s Souls – obvykle stojí víc, protože vyžadují „podstatně vyšší investice do vývoje i marketingu, a navíc trvá déle jejich vývoj“. Na druhé straně remastery jsou sice levnější a mohou se dostat rychleji na trh, ale obvykle je o ně menší zájem ze strany hráčů. „S rostoucími náklady na vývoj nových her a značek se vydavatelé stále častěji obracejí ke svým katalogům,“ vysvětluje Katie Holt, analytička z Ampere Analysis. „Rozhodnutí, zda vytvořit remake, nebo remaster, pak závisí na plánování série, rizicích investice, stáří původní hry i podpoře platforem.“

Zajímavostí je, že největší úspěch v daném období zaznamenal remaster hry The Elder Scrolls IV: Oblivion, který oslovil sedm milionů hráčů a vygeneroval 180 milionů dolarů. Ampere jej sice klasifikuje jako remaster, stejně jako Bethesda, ale byl postaven na zcela novém enginu a přinesl i řadu herních novinek a vylepšení. Nejde tedy o prostý remaster, jako u mnohých jiných her. Na špici úspěšných remaků pak podle výzkumu stojí Final Fantasy VII Rebirth a Silent Hill 2.
Tvoje reakce na článek
Galerie
























Komentáře (9)
@salát Název článku říká, že lidé utrácejí více peněz za remaky, což je logický, když se prodávají za více peněz. 🤣
Sami grafem potvrzují, že se prodává to, co je na trhu bez ohledu provedení remake/remaster dostupné a jednoznačně to určuje titul.
@⚖️dr_chaos⚖️ Capcom nedělá remaky?
U Legacy of Kain bych uvítal spíš remake než remaster, zrovna tahle hra by si to zasloužila
To je snad logicky ze lidi budou raději kupovat kompletně předělanou hru, kde ji musí od začátku postavit znovu, než hru kterou akorat hodí do programu kterej tomu zvýší rozlišení, trochu to pofackujou a hodej na store.
@⚖️dr_chaos⚖️ Přesně tak. Trochu to rozvedu, kdyby to ne každý pochopil z tvého komentáře.
Klasická zkreslená statistika vypovídající nic o ničem. V období, kdy vychází hovno na tuhle generaci, radějí každý koupí něco, co je znamé všeobecně z historie. Skočí po všem takovém. A žádný studio neudělá současně obě verze, aby se zjistilo, co se víc prodává. Kdyby vyšel první remaster FFVII až teď v době remake FFVII, tak se všichni poserou, protože si to konečně zahrají na současné konzole. Taky jim tam chybí spousty proměnných jako je rozšířenost platforem na trhu, typická zkreslená statistika průměrného věku konzumentů, např. také existence již ne/existujícího remasteru, minulá dostupnost pro danou platformu, prostě mrtě... Za mě nechápu, co ta společnost vlastně udělala za smysluplnej průzkum.
Navíc úplně hloupě zmiňují, že remaky jsou dražší a jako příklad použíjí 2 ze 3, který nejsou ani součástí jejich průzkumu. 🤣 A proč to říkají, když to mají napsané v grafu. 🤣 Výsledky trojčlenky vynesené do grafu. 🤣
Jediná rozumná informace, co se dá vyčíst z grafu je, že prodává titul, připadně značka bez ohledu na jeho provedení remaster/remake (viz Oblivion).
Za tohle může spíše tvůrčí neschopnost udělat cokoliv nového… Nebýt tady Capcom a pár menších studií, reálně není co hrát.
"Ampere jej sice klasifikuje jako remaster, stejně jako Bethesda, ale byl postaven na zcela novém enginu a přinesl i řadu herních novinek a vylepšení."
To není úplně přesné. UE5 běží nad původní hrou, takže vlastně běží dvě verze hry zaráz, ale pohání to ten původní kód. Něco podobného má pravděpodobně MGS Delta. Za mě jsou obě hry remastery.
Už jsem slyšel spoustu lidí, kteří řekli například konkrétně v případě Silent Hill série, když rozehrávali poprvé SH2 Remake, že je to jejich úplně první seznámení se s touto sérií, že o ní ví, ale nikdy to nehráli. Potom je vidíš hrát následně jedničku a další původní hry. Remaky jsou nejen pro ty, kterým táhne na 40, nebo jsou starší, takže rádi si vyvolají staré zkušenosti, které jsou pro ně příjemné, ale i pro nové, mladé, nepolíbené, kteří také časem budou v téže pozici a budou vzpomínat na své zážitky z dneška. Nostalgie prodává a jako vedlejší produkt dává i těm dalším možnost to zažít v pro ně aktuálním provedení. Remaky prodlužují těm hrám životnost. Utvořil jsem si názor, že jsou herní koncepce, které jsou kvalitní a budou hratelné vždycky, protože čas na těch hrách nic nezmění. Zestárne technologie, která ji pohání a v podstatě realizuje. Pokud nějaká hra už není zábavná po jakékoliv době, nebyla to nikdy dobrá hra. Dobré hry můžeš kdykoli vytáhnout ze šuplíku a jejich pravidla ani provedení se nezměnilo, jsou jaké se vyrobily, nestárnou jako hmotný předmět. Pokud jsou kvalitní, jsem vždycky pro, aby se taková hra technologicky upgradovala, protože jak Remaky ukázaly, některé hry mohou podobně oslovovat dnešní generace jako ty starší a být pro ně tím vstupním bodem i do původních her, které by si jinak nezahráli. Letos se hlavně roztrhl pytel hraní starších sérií, například Uncharted se najednou vyloupl snad na každém kanále, kde někdo hraje hry a odehráli rovnou celou sérii, přitom jsem to skoro nevyhledával. I mladí hráči se hodně poohlédli po sériích, které vznikly ještě než se narodili. YT sleduju snad od jeho prvního spuštění u nás a letos jsem tenhle trend viděl poprvé v takové míře.
Jednoduchá odpověď na to, proč se s nimi roztrhnul pytel. Nostalgie prodává.