Remake hry Resident Evil 4 by rozšíření s Adou Wong mohl dostat ještě letos

Tvoje reakce na článek
Galerie
























novinka
Tomb Raider: Catalyst se bude odehrávat několik let po událostech z Tomb Raider: Underworld
recenze
Terminator 2D: NO FATE
novinka
Bruce Straley oznámil svoji novou hru, logickou dobrodružnou hru Coven of the Chicken Foot
novinka
Porovnání hry Tomb Raider: Legacy of Atlantis s originálem z roku 1996
novinka
Star Wars: Fate of the Old Republic není přímé pokračování Knights of the Old Republic
novinka
Jonathan Blow oznámil novou logickou hru Order of the Sinking Star
novinka
Hra Clair Obscur: Expedition 33 si odnesla rekordní počet ocenění, včetně toho pro nejlepší hru letošního roku
novinka
Kooperativní akce John Carpenter’s Toxic Commando se připomněla novým trailerem, víme datum vydání
novinka
Oznámena dobrodružná hra The Free Shepherd, v hlavní roli je pastevecký pes
novinka
Oznámena akční hra Gang of Dragon od tvůrce série Yakuza
Komentáře (26)
Ja og RE4 na PS2/Wii/PS4 dohral snad dvacetkrat na vsechny mozny obtiznosti a temer vyhradne jen hlavni pribeh, prilezitostne Mercenaries. Assignment Ada je uplne o nicem a Separate Ways zas uplne postradalo drive hlavni hry. Na jedno zahrani zajimavy, ale podobne jak Left Behind u TLOU jsem nemel nikdy duvod se k takovy ne moc zabavny jednohubce vracet.
Chapu, ze to par lidem muze v zakladu chybet, ale myslim, ze vetsina se fakt jen snazi najit duvod proc na neco picovat. Kazdej chce bejt dneska katem i na ukor vlastniho prozitku. Pokud ze Seperate Ways zvladnou udelat zabavnou vec, tak jde hodnoceni na 11/10.
Však verze pro PS2 byla tím pravým hitem Capcomu, měla větší záběr a nabízela mnohem více zábavy než exkluzivní verze pro GC. Řekl bych, že příběh za Adu dle různých diskuzí na youtube, redditu a dalších sociálních sítí byl dost oblíben a fanouškům v remaku chybí.
@Lagzz: ještě bych klidně řekl, že technicky tomu chybí taky trošku k dokonalosti, třeba to mihotání u trávy apod, trošku ruší imerzi, dnešní patch to ještě zhoršil, i když zase vylepšil čistotu obrazu a už to vůbec není blurry, takže snad Capcom fixne ještě tenhle problém.
Jinak konec hry v rámci Village je naprostá šílenost, z devítky se mi díky tomu z toho stala sedmičková hra, tady to takový průser není.
Fakt se divím, a to bych snad po těch letech určitě neměl, že se tady někteří / naštěstí pouze někteří / vrhají na recenzenta, který odvedl skvělou práci.
Ale tady se opět názorně vidí, jak neprozíravé je dávat 10.ky hrám, které si to jasně nezaslouží, jenže ji tlačí marketing silou mocí a pak přijde výborná hra, dostane 9. což je super , všichni by s tím měli být spokojeni, ale z nějakých důvodů nejsou. I tak, ta hra přece taky není dokonalá, v závěru se mi třeba zdálo, že docela ztrácí tempo, ale budiž, no.
9/10 je naprosto obhajitelná známka, za mě je to něco mezi 9 a 9,5/10. Za mě 10/10 pro remake už z principu ne, i když je tenhle skoro dokonalý.
Leon hodnotí normálně a ne jako fanboy. Za mě je spíše problém desítky pro všechny ty Horizony, které pak devalvují hodnocení obecně.
Házím do koše Gamecube verzi RE4, ta nekompletnost mě drásá 😅
@Speedyredy: Ty hry vydělávají jiné peníze, ale ty peníze nejsou čistý zisk. Sám si to popsal. Lepší technologie, které více stojí, více lidí na zaplacení, kteří si v IT sektoru řeknou taky o úplně jiné peníze jak před 20 lety atd. RE engine je jenom "fasáda". Animace a modely nových nepřátel, zbraně, zvuky, nové efekty musíš vždy udělat od píky. RE 4 musela navíc být úplně nová hra i pro vývojáře, protože zde nebojujeme proti viru, ale parazitům, takže úplně nový druh mutace. Určitě to nebyl hladký přechod jak například z RE 2 na RE 3...
Co jak ty bereš, je úplně jedno ve výsledku. Realita je taková, že za RE 4 Remakem je mnohem více práce jak za RE 2 a RE 3 dohromady. Tohle jsou fakta, která vidím dnes a denně, kdykoliv tu hru zapnu.
Šéf mi v práci řekl, že jako obchoďák jsem za minulý kvartál odvedl skvělou práci, ale co se týká fungování skladu (ve kterém nepracuji), stojím za prd a proto mi sníží výplatu. To dává smysl, že jo?
@Frenky7: Hele, to se klidně může stát, až budu příští rok recenzovat Golden edici RE 4, kde bude plná hra, všechny DLC a nové bonusy.🙂
@Leon: Máš parádní recenzi, za mě souhlas s bodem dolů. Vyjít vstříc každému prostě nejde. Každý jsme jiná osobnost, máme rozdílné názory, rozdílný pohled na věc, argumenty, nemá smysl se v tom dál babrat. Já bych si zahrál druhou stranu příběhu teď, nikoliv za rok, a vzhledem k tomu, že ta tam v den vydání chybí, příběh působí nekompletně, zejména proto, že v původní verzi zakomponován je.
@AND3RLA: Co se týče složitějšího vývoje, tak právě prodej her vydělává jiné peníze nežli dříve, umožňuje používat daleko vyspělejší technologie na vývoj, tudíž zaměstnat více lidí, určitě bych složitost vývoje dnešní hry a tehdejší do toho netahal. Tehdy byl RE4 cesta do neznáma, dost složitá a neprobádaná. Dnes se jedná o hru na které dělá třeba 500 lidí, jede to na osahaném RE engine, jede se podle předlohy. Ne fakt kluci, tohle neberu. Za mě je hra nařízkovaná pro komerční účely a to celkem poškozuje vyznění hry jako celku v době vydání.
@Leon: Tady nejde o "desítku". Dal jsi nadprůměrné hodnocení, což je fajn. Jako recenzent na to máš právo a naše nespokojená menšina si prostě pod lavicí připíše +1 bodík (spíš dva). P.S. Až přibude Áda, opravíš hodnocení? Ok, už mlčím :)
Dnes cvakla platina.. Nejlepší díl pro mě, neskutečně sem se nanervil a zároveň užil 😆😉.. Škoda, že všechno dobrý musí jednou skončit.. Zbožňuju tu hru ..
@Frenky7: Nevím no, je to složitější a komplexnější problém. Devítky přece padaly skoro všude. Proč se lidi nenaváží třeba do Vortexu nebo Indianu, kde ani nezmínili, že tam tyto režimy nejsou? Což mi příjde jako větší přešlap než když jsem v recenzi vyzdvihnul konkrétní a legitimní nedostatek a snížil jsem kvůli němu hodnocení. A to jsou Vortex a Indian přitom platformy, kde to lidé dělají víceméně z povolání, a proto by tam člověk čekal profesionálnější přístup než u trouby Leona.😅
@LukasX: no to ne, ale pořád spolu bojujete na nože a tentokrát TY musíš sekat, bodat, vykrývat jeho útoky a občas uskočit pomocí QTE, ne jen koukat na filmeček a do toho občas něco zmáčknout.
@Leon: A fackovat budou, protože tak masivnímu remaku hlavní dějové linky srážet body za něco, co Capcom očividně přidá, není fér. Navíc, v původní Gamecube verzi žádné Separate Ways nebylo, ale pouze "Assignment Ada", což je jízda tak na půl hoďky max. Ale to ty moc dobře víš, proto nechápu, co tě k tomu vedlo. Tvoje články hltám vždycky rád, ale tady mám pocit, že sis potřeboval na něčem prostřě zchladit žáhu.
@czDante92: fight s Krausem probiha v "qte modu" jako predtim ? Pokud ano, tak beru zpet
Hry vychází v "neúplném stavu", protože jejich vývoj pohltí dvakrát, ne-li třikrát více času. Je to jednoduchá rovnice, u které mě překvapuje, že ji stále někteří a hlavně dospělí jedinci, nechápou... Od devadesátek a začátku milénia, kdy se hra dokončila za 2 roky, už uběhla nějaká doba, tak by se někteří konečně mohli adaptovat. 😀
Chcete snad čekat na jednu velkou AAA hru v průměru více jak 5 let? Protože kdyby každej vývojář dodával všechen obsah, co si hráč usmyslí Day One, hrajeme v průměru sotva tři velký AAA hry ročně... Četl jsem dokonce někde, že všechny hry, které letos započnou vývoj na stávající konzole, už pravděpodobně vyjdou cross-genově a bude se s nimi počítat na nový HW. Tak se zkuste nad tímhle teď trochu zamyslet...
Btw, originál tedy rozhodně není jen jízda. Některé sekce jsou na dnešní dobu už za zenitem a byly vyvíjeny tak, aby je hráč opakoval pokud možno co nejčastěji, protože tehdy byla ve vývojářích ještě stále zakotvena mentalita z arkádových mašin, přesto, že to pro design konzolové hry již nemělo žádný pozitivní přínos. Remake tyhle otravné části odstranil a nadto přidal spoustu nového obsahu, jenž nepůsobí jako náhodný slepenec.
@LukasX: vždyť ten tam pořád je, akorát že teďka opravdu bojuješ a ne jen čekáš co za čudlíky zmáčknout 😁 ze všech věcí na co si lidi stěžujou že není v remaku vidím QTE scény snad poprvý 😁
Navíc kontextuální QTE tam pořád jsou, akorát O na úskok nebo L1/LB na odražení, ne že ti tam hra najednou zničeho nic uprostřed cutscény nahodí L1+R1 zatímco ty si šaháš pro pití aby ses občerstvil :D
@Marty: nech ho bejt, chudáka, stačí že teď dostával dva týdny čočku od RE ultras :D já osobně bych tomu dal desítku, ale devítku beru, sice z jiných důvodů, třeba že by tomu nějaký evade manévr jako v RE3 neuškodil, třeba v soubojích s El Gigante jsem se cítil pořád tak trochu prkenně. Co mi ale vadí je že (nejen) tady vidím jak dostane desítku třeba Horizon (ano, vím že je to jiný recenzent) a to si pak říkám že je na tom světě strašně nespravedlivě :D Protože když nedostane desítku Resi, tak by neměl dostat desítku skoro nikdo.
@Leon: jo hochu dneska nemuzes strhnout bodicek uz za nic. Pak se na tebe vrhnou jako supi. Ja nechapu zruseni QTE scen. Mel jsem rad fight s Krauserem.
Tak to je super, těšim se na to moc. Věřim, že to bude obsahově větší a možná i nějaká ta úprava příběhu by se mohla vyskytnout 🙂
Za mě je RE4 remake super hra, přijde mi, že je to mnohem lepší než originál, atmosférou až přes tu míru detailů, kterou do toho tvůrci vložili je to zkrátka celý super. Dodatky mi nechybí, hned jak to dohraju, tak si to dám určitě znovu.
Toť z mého pohledu, nechci se tu s nikým dohadovat 😉
Tak ona vyjde 15-20+ hodinová hra v perfektním stavu, s NG+ a spoustou odemykatelných věcí a vy si budete pořád stěžovat, holoto darebná? :D Btw u každé hry je "lepší" počkat půl roku, když uz nic jiného tak kvůli nižší cenovce, ale já bych během toho půl roku asi zešílel z toho jak se ostatní baví a já ne :D
@Speedyredy: To je ale přesně to, co jsem napsal do recenze a pak do komentářů a lidi mně za to zfakovali.😅
Příliš uspěchané řekl bych, hrál jsem před necelým měsícem původní hru a prostě tam je to jízda, dojedeš příběh, jdeš na separate, pak na assignment, nebo mercenaries, nebo si to dáš celé znova na jiné obtížnosti. Tahle hra působí zbytečně nekompletně, nevím, proč musí něco vycházet v neúplném stavu. Tehdy jsem to chápal, bylo to poprvé a vycházelo to tak jak se zrodil nápad za nápedm ale tohle je přeci už přepracovaná hra. Měla by být nejen hezčí ale i větší, prostě obsahově nabušenější. No předpokládal jsem, že to v den vydání nebude takové jako orginál a nemýlil jsem se, bohužel. Asi by to chtělo přestat kupovat předobjednávky a day one edice. Nevím, čím by mě měl ořezaný mercenaries zaujmout. Za Adu si prostě teď nezahrajeme.
@blau himmel chk2: Věc názoru, mě tyhle ty dodatky nikdy nebavili, nikdy jsem je nehrál a ani hrát nebudu. Dle mě zbytečnost.
To je největší slabina jinak výborné hry. K hlavní hře jako takové není moc důvodů se vracet. Bez separate ways ale i dalšího přídavku to působí neúplně. Dnes vyšli mercenaries, jenže jen 4.postavy a tři lokace. To je zklamání. Není tu ani Ada, ani Ashley, prostě bída. Tady je opět a znovu vidět, jak se nevyplácí kupovat hry day one. Když se půl roku , doufejme , počká, bude to vybroušený diamant, takhle, jo výborný, jistě, ale chybí tu důležité části původní hry.
Per to do mě Capcome, dnes (snad) zplatinuju tak budu mít absťák jak hovado 😁 Doufám že opravdu SW překopou a že to bude plnohodnotné rozšíření ve stylu Witchera se spoustou nových lokací a upgrady, když už za to chtějí zaplatit 😁