Konzolista.cz

Připadáte si jako jedna ze součástek montážní linky, popisuje vývojář práci na velkých hrách

novinkapátek 22. ledna 2016BarackObama
Hlavní obrázek článku: Připadáte si jako jedna ze součástek montážní linky, popisuje vývojář práci na velkých hrách
Bezesné noci plné potu a dřiny, pilování svých dovedností do nejmenšího detailu a neústupné se podbízení velkým korporacím. Tak by se dal shrnout počátek programátora Maxime Beaudoin, který si šel za svým celoživotním cílem - pracovat na velkorozpočtové hře. Po prvotním nadšení, kdy získal kontrakt u Ubisoftu a začal pracovat na Assassin's Creed: Syndicate však přišla rychlá sprcha, ledových kapiček rozhořčení a ubíjejícího vývoje. Velkorozpočtové hry jsou dnes masivní projekty, na kterých pracují desítky, i stovky vývojářů, kde váš individuální přístup ke hře tak může působit zcela zanedbatelně až skoro bezvýznamně. Jak popisuje Beaudoin na svém blogu, vaší motivací zkrátka zacloumá fakt, když si uvědomíte, že jste velmi nahraditelnou součástkou v obrovském produkčním stroji, který má vzestupnou tendenci ještě více bobtnat, než-li se uskromnit. A k tomu se váže hned několik problémů. „Když jsme přešli do produkční fáze, tým narůstal stále více a pořád více. To je podle mě zdrojem všech problémů u velkorozpočtových her - rozdělení týmů a příliš mnoho lidí. Na Syndicate pracovalo zhruba deset studií. Byl to čtyřiadvacetihodinový cyklus, kdy v moment, co vaše směna skončila a vy jste mohli jít domů spát, začínalo jiné společnosti ráno a celý ten kolotoč nanovo“, dodává Maxime. K tomu všemu zde musí týmy pracovat s úzkoprsým myšlením některých jedinců. Někteří vývojáři začínají věřit, že jejich výsek specifických nápadů a pracovního nasazení je pro hru tím klíčovým prvkem, to posléze komplikuje veškerá rozhodnutí a často to prý vede k situacím, kdy vyhrává ten "nejhlasitější" člověk, čímž tak tým činí nesmyslné kroky a neúmyslně tím škodí i celému projektu. Zároveň u projektu se stovkami lidí není možné dostatečně komunikovat s každým zaměstnancem zvlášť, což vede k momentům, kdy se důležitá rozhodnutí zapomínají konzultovat s důležitými lidmi. A to samozřejmě vytváří frustraci v celém kolektivu. V rámci efektivity rozhodování tak o záležitostech zpravidla rozhoduje jen několik výše postavených manažerů, bez důkladného konzultování o problému s ostatními členy, vývojáři především v prvé řadě. Čím větší hru vyvíjíte, tím menší je váš dopad na výsledný produkt: „Buďto jste pěšákem, co pracuje na maličkém výseku hry a říkáte: „Vidíte tu lampu? Tu jsem tam dal já!“, nebo jste vysoce postavený ředitel, který rozesílá e-maily zaměstnancům a chodí na schůzky s ostatními, vysokými představiteli. Pak spíše říkáte: „Vidíte tu cestu plnou lamp? Ty jsem schválil já!“. Tak či onak, obě pozice jsou úplně na prd z odlišných důvodů,“ tvrdí Beaudoin. Vývojář se proto rozhodl seniorskou pozici opustit a založit vlastní nezávislé studio, kde bude vytvářet hry jen v několika lidech. Otázkou na zamyšlení však vyvstává. Kde je již pomyslná hranice únosnosti, počtu týmů pro velkorozpočtový titul, aby nedocházelo k příliš chaotickému a frustrujícímu vývoji, který se může negativně podepsat na výsledném titulu a kde je naopak potřeba více přitlačit na pilu, ať už počtem lidí ve studiu (například řešení technických neduhů samotné hry) či zefektivněním průběhu vývoje, abychom tu stále mohli vídat megalomanské AAA hry, ve kterých se jen tak můžete proběhnout po starém Londýně?
Zdroj: http://gingearstudio.com/why-i-quit-my-dream-job-at-ubisoft
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (26)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
Spoock
Spoock #geek

Bohužel, neexistuje mnoho způsobů jak ve slušný termín dodat AAA hru, i když je tohle to, co způsobuje, že série AC skomírá.

slanecek
slanecek #SHODAN

stepobela1: Jeden z Ubisoftu? Ne, ale všude je to stejný.

slanecek
slanecek #SHODAN

Drakersss: Vývojářům rozumím, taky jsem programátor :)

Gambit92
Gambit92 #8/24
👍1

Co ho tam drží? "Bezstarostný" Indie trh už na něj čeká

Draken
👍1

Celkem zajimavé počtení, no co nato napsat asi že je šíleně uspěchaná doba a všechny se až nezdravě honí za peňezi hlavně velké korporace, no i když v naši menší firmě radši ani nemluvit.

Patrik160
Patrik160 #Heisenberg
👍1

Baracku dobré počtení :)

Mayfish1

Jde spis o to,ze se skutecne pro mnohe jedna o vysnenou praci a sam jsem cetl ty clanky jak se vytvareli prvni spyrove a crashove,jak na tom tehdy delalo par vyvojaru(oproti tomuhle) ... Jak se cela parta lidi snazila hru zlepsit a i ten nejpodradnejsi podrztaska mohl vyjadrit k dilu ... pokud do toho sel s timhle tak asi hluboce narazil ... protoze dnes a rekl bych hlavne u Assassina uz to opravdu bude jen lajna kde se pracuje jak v tovarne

johnyital
johnyital #Au Rat
👍1
👎1

No vida, a my tady každou chvíli brečíme, proč támhle není to, proč támhle nedali to a to a kdy už to tam dodají a já bych ještě přidal...... . K u l o v ý by jsi přidal . N i k d o by tě neslyšel. Takže, až zase budeme nadávat na bugy a nedodělky v nějaké hře, vzpomeňme tiše namyšleného bafuňáře, který sice schválil celou ulici lamp, ale už mu nedocvaklo, že taky musí někdo vyzkoušet, jestli svítí.

Drakersss
Drakersss #❇RHCP❇
👍1

slanecek: tak hlavně že jim rozumíš :)

cirda
👍2

Chci moc poděkovat redakci a hlavně barackovi za tenhle článek. Už před delším časem jsem někde psal, že články tohohle tipu, mi tady hodně chybí. Takže díky moc a jen tak dál, skvěla práce

slanecek
slanecek #SHODAN

Redfireuniverse8: Neplacení přesčasů v IT je úplně běžné, mně přesčasy taky nikdo neplatí.

redfire
redfire #Objection!
👍2
👎2

Tohle není nic nového. Před několika měsíci jsem četl článek s příběhy hodně vývojářů, ve kterým se zmiňovali o nekalých praktikách herního průmyslu. Neplacené přesčasy (které jsou velmi rozšířené), vyhazování lidí okamžitě po dokončení projektu, nevyplacená mzda. Musím říct, že jsem rád, že v herním průmyslu nepracuji, pokud nejste na vysoké pozici tak to nejspíš stojí za pendrek...

slanecek
slanecek #SHODAN
👍3
👎2

Je zajímavé, kolik se tu objevilo lidí, co rozumí vývojářům a programátorům

mike100

Bodejť taky podle toho ta série dopadla . Vývojáři v ND mají hlavně volné ruce a 3-4 roky na vývoj toho co oni chtějí a stejně tak podle toho taky tak vypadají hry :).

Macek_7
Macek_7 #🍕🎮💪😴♻️
👎2
👍1

Jak napsal Vinnie kazdemu nejde jen o dobry plat,kor vyvojarum her, kteri maji ambice. Vyvojar je sam o sobe kreativni clovek a umelcum nikdy neslo v prve rade o penize a je to dobre. Kdyz se totiz sejde par takovych osobitych kreat8vcu vznikaji pak uzasny studia typu ND. :) Kde co hra to pecka. O Ubishitu jsem si myslel presne to co popisuje onen vyvojar, proste lean production v oblasti her. Jde to videt na kazdy jejich hre, hlavne pak kazdorocnich novych dilech. Ono i velke masivni hry jdou delat dobre, prikladem je gta 5, ale tam proste velky team funguje ocividne jinak a hlavne nedava svym hram nesmyslne deadliny. :)

Fulgrim

Při vývoji final fantasy 12 byla nervová zhroucení téměř na denním pořádku

Pavlicek09
Pavlicek09 #B.O.R.E.C.
👍4

takovýhle kecy miluju!lidi kteří opravdu mají práci která je baví, těm to přeju, protože to jsou opravdu šťastlivci.neříkám, že mám špatnou práci ale rozhodně tam nechodím protože mě to baví-chodím tam vydělávat prachy! on s tím svým studiem taky mlže padnout na hubu a pak bude za tu ,,linku,, ještě rád..

CERMI1985
CERMI1985 #LížuProlapsy
👍5

Zrovna u ty linky stojim...hned bych si to s nim vymenil a sel sazet lampy do her

Predator
👍3

Novodobé otrokářství, jež kvete ve velkém i u nás. Nic zvláštního. Pán zjevně nezná co je obtížná práce.

Vinnie
Vinnie #Hraju hry
👍5

: „Vidíte tu cestu plnou lamp? Ty jsem schválil já!“. To jsem se od srdce zasmál ... Drakersss a cermi: víte kluci bez urážky, ne každýmu jde o prachy a chce dělat hovna bustované kvantitou nikoliv kvalitou.

Drakersss
Drakersss #❇RHCP❇
👍8

Jak píše CERMI... Připadáte si jako jedna ze součástek montážní linky akorát za to máte 10x vetší plat co mu vadí ? :D i když nad tím přemýšlím jak takovej člověk může vědět jak se cítí lidi u montážních linek ? :)

CERMI1985
CERMI1985 #LížuProlapsy
👍12

Hlavne at nebreci...dela co ho bavi ne?A ma za to asi jinak zaplaceno nez lidi u tech montaznich linek

Takze kluku,utri slzy a jdi nekam umistit nejakou paradni lampu

Kostej-cz
Kostej-cz #HORIZON
👍2

Hosi mit zbytecnych 100 mega v dolarech , tak jdu do toho a beru si aj spacak jako v ND ... Bych jenom chodil a mudroval jak bude hra vypadat - to by me bavilo ...

Harnet
Harnet #SONY
👍14
👎1

ND ma skill, to co udela v ND tucet lidi, v ubisoftu na tom maka 100 a ješte to poserou :D

Predicktor soky
Predicktor soky #Old shatterhand
👍12

Neplakat a makat. Jak to asi funguje v ND, když pak vypustí briliant v podobě Tlou či Uncharted.. To musí být teprv šichty.

Hery21
Hery21 #neviem:-D

Jak se říká. Všeho moc škodí

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články