Morálka v Bungie údajně není moc dobrá, mají se přepracovávat plány na uvedení Marathonu
novinka
40
Martin Šmíd, 18. 5. 2025 11:50
Marathon je další velká hra studia Bungie, jejíž první představení působilo značně rozpačitým dojmem a snesla se na ní i velké množství kritiky. Navíc nyní už skončení Alpha verze moc nepřesvědčila. Ano, základ hry je slušný a zábavný, ale je otázka ohledně obsahu a celkovém stavu. Je Marathon připravený k vydání letos v září? Na vývojáře se navíc tento týden snesla kritika ohledně ukradených artworků a další práce od umělkyně, která vystupuje pod přezdívkou N2. V Alpha verzi se totiž objevila její práce, především návrhy log. Studio Bungie hned spustilo vyšetřování a za nastalou situaci se omluvilo s tím, že budou poškozenou kontaktovat a vyrovnají se s ní. Na vině měl být dnes už bývalý grafik Bungie, který zahrnul její práci do souborů, které mohou být použity pro Marathon.
Novinář Paul Tassi nyní kontaktoval několik současných i bývalých vývojářů Bungie, který mu sdělili, co se ve studiu v současnosti děje. A není to zrovna povzbudivé čtení.
Situaci s ukradenými aktivy nyní řeší vedení Bungie a Sony. V současnosti probíhá audit, aby se dalším podobným problémům předešlo.
Morálka ve studiu nikdy nebyla horší. Všichni mají obavy z toho, co se stane s Bungie, pokud by Marathon propadl, což je něco, co si nemůže dovolit.
O odkladu Marathonu se zatím ve studiu nemluví. Je ale pravděpodobné, že tyto rozhovory probíhají soukromě ve vedení Bungie a Sony. Je totiž jasné, že by Marathon vyšel v docela nepřátelském prostředí, jako tomu bylo v minulém roce u Concordu.
Studio Bungie mělo udělat několik změn ve svých plánech do následujících měsíců, a to díky zpětné vazbě z proběhnutého Alpa testování.
Začátkem tohoto měsíce mělo Bungie zrušit svůj marketingový plán pro Marathon. Ten měl zahrnovat nový trailer v červnu se spuštěním předobjednávek. Celou kampaň je nutné přepracovat.
Propagovaná veřejná beta se zřejmě změní na sérii veřejných testů, ale zatím nejsou stanoveny konkrétní termíny.
Marathon byl navržen vývojáři ve vyšším vedení Bungie, přičemž někteří jim už od začátku říkali, co bude a co nebude fungovat, což ale bylo kolikrát ignorováno. Mnozí měli říkat, že hra musí mít nějakou PvE část, aby uspěla.
Komentáře