Konzolista.cz

Bungie odložilo vydání Marathonu

novinkaúterý 17. června 2025Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Bungie odložilo vydání Marathonu
Studio Bungie před několika týdny představilo svoji novou extrakční střílečku Marathon. Že by ale dokázala hráče zaujmout, to se říci nedá, navíc následná uzavřená Alpha působila značně nedodělaně. Na základě zpětné vazby od hráčů se proto Bungie rozhodlo, že Marathon odloží. Nové datum vydání zatím stanoveno nebylo. „Prostřednictvím komentářů na sociálních sítích a Discordu jste nám dali jasně najevo svůj názor. Vzali jsme si vše k srdci a víme, že potřebujeme více času, abychom z Marathonu vytvořili hru, která skutečně odráží naši vášeň. Po dlouhých diskuzích jsme se rozhodli odložit vydání, které bylo plánováno na 23. září. Alfa test nám dal příležitost vyladit hru a zaměřit se na to, co ji činí jedinečně přitažlivou – přežití pod tlakem, tajemství a lore na každém kroku nebo endgame výzvy připomínající raidy,“ stojí v oznámení Bungie. V následujících měsících budou vývojáři hru dále testovat a ladit, a to za pomoci hráčů, protože budou pokračovat uzavřená testování.

Bungie bude chtít v následujících měsících zlepšit umělou inteligenci, připravit hru pro sólo hraní i Dua, vylepšit souboje, upravit vizuální stránku hry, přidat více příběhových prvků a udělat hru celkově i temnější po vzoru původní trilogie. Před vývojáři je tedy docela dost práce. Uvidíme, jak hra nakonec bude díky těmto změnám vypadat. Do komentářů nám můžete napsat, jestli hru budete sledovat a připravované novinky by vás donutili ji dát šanci.

Zdroj: TZ
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Bungie odložilo vydání Marathonu
Bungie odložilo vydání Marathonu
Bungie odložilo vydání Marathonu
Bungie odložilo vydání Marathonu

Komentáře (25)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
holysock

@Ashitaka: Stále má ta firma nějaké know-how / znalost enginu, firemní postupy a standarty co si za ty roky vytvořili, aby mohli efektivně produkovat. V naší firmě taky odcházejí lidi, ale to neznamená, že najednou neumíme vyrobit to co jsme roky vyráběli.

Jizva
Jizva #ŽIJTE!

Tyhle PR kecy o vášni tvl...

holysock
😁1

Firma s takovou historií v oboru potřebuje od zákazníků zpětnou vazbu, aby věděli co a jak mají dělat, aby doručili hit. Já bych řekl, že už tohle mluví samo za sebe. :)

dr_chaos 👑
dr_chaos 👑 ##jeSuisMC
😁4

vezmu samozřejmě day one Gold edici, protože po týdnu už bude za 1000 doláčů na ebay až to Sony zruší 🤣

dawe999
😁3
👍1

Podle těch úprav, co plánují, tak můžou začít znovu 😀.

Lord K
Lord K #XsX,PC,Switch

kdysi slavné a nezávislé studio pod Sony chřadne, teď ho čeká minimálně propouštění nebo úplné zavření, Marathon bude epický průser

Zde255 v.2
Zde255 v.2 #Lucifer
😁1

Koukám, že Soky je insájdr😁

buk va
buk va #Král Talismanu
😁2

V rámci posledního updatu pro Splatoon 3 Bungie odložilo (do hrobu) online střílečku Marathon. Fanoušci Nintenda a Sony se objímají a na světě zavládl mír 🕊️😁

Radek Suchy
Radek Suchy #PS5 Pro
🤦1

No uvidíme s čím přijdou, každopádně budu sledovat.

Merdis

@꧁༒♛Makléř♛༒꧂: já myslel, že všechno je Xbox? :D

꧁༒♛Makléř♛༒꧂
❤️1

@arnold: tak si ho kup, kazisvete jeden

dr_chaos 👑
dr_chaos 👑 ##jeSuisMC

Psal jsem to už půl roku zpátky, že to stejně zruší...

arnold
😁1
🤦1

@TomAndy: Svět bude v pořádku až se začnou prodávat xboxy a hry na něj.

Heymi9615
Heymi9615 ##nolife
😁4

To bude asi zase průser. 🤣

TomAndy
🤮2

Zrušte celý Marathon i se Sony a bude svět v pořádku

Abysswalker
😁3
❤️1

@ΛNĐ3RLΛ: Marathon delayed, do you care?

72% No

🤣🤣🤣

martinns
martinns #PS5, Switch

No to je vsak naprosto skvela zprava....

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
👍3

@LukasX: Ty zkušenosti odešly s "OG" vývojáři a jeho zakladatelem.

Harold Ryan, spoluzakladatel Bungie, odešel v lednu 2016 z pozice prezidenta, kdy ho nahradil Pete Parsons.

Joseph Staten, hlavní scénárista Halo 1 a 2, napsal i scénář pro Destiny; odešel v září 2013 po 15 letech.

Marcus Lehto, spolutvůrce Halo jako art director (CE, 2, 3); opustil studio v roce 2014.

Mark Noseworthy, engineering/production lead Halo Reach, Destiny; studio opustil v srpnu 2024.

Joe Blackburn, hlavní režisér Destiny 2, oznámil odchod k březnu 2024.

Michael Salvatori, dlouholetý skladatel soundtracků pro Halo a Destiny, propuštěn v říjnu 2023.

Jonny Ebbert, Chief Creative Officer, odchod během podzimu 2024.

Je to stejná písnička jako u jiných studií, které dnes neumí vytvořit nic originálního a nového, a jen parazitují na práci předešlých talentů.

LukasX
LukasX #…
👍4
❤️1

Bungie vážně se svými zkušenostmi nedokáže v dnešní době udělat jednoduchý 5v5 Search and Destroy na menších mapách, s normálními zbraněmi, bez perků a dalších píčovin? Prostě jenom skill a taktika. Jak prosté a přitom všichni jak dementi vymýšlejí psychomody a ohrané battle royale sračky

Arnie_Blood
🤮1
👍1

Vyhoďte celý studio

Kachlo
Kachlo #BOSS
😁8

Ještě ta AI má nějaké mezery koukám

Prekrvené ramienka 💙

Po alfa testu hry Marathon od Bungie (což je nová PvP extraction střílečka, ne remake původních her) měli hráči mnoho zpětných vazeb a přání na změny. Bungie tuto zpětnou vazbu bralo vážně a dokonce na základě ní odložilo vydání hry, aby ji mohlo vylepšit.

Zde jsou klíčové oblasti, ve kterých si hráči přáli změny nebo kde Bungie identifikovalo potřebu zlepšení:

* Vylepšení "Survival Game" a PvE zážitku:

* Náročnější a poutavější AI nepřátelé: Hráči chtěli, aby AI protivníci byli chytřejší a představovali větší výzvu.

* Odměňujícíjší "runy" (běhy/výpravy): Požadovali nové typy kořisti, dynamické události a obecně větší smysl pro odměnu za riskování ve hře.

* Napínavější a strategičtější boj: Zlepšení pocitu z boje proti AI i ostatním hráčům.

* Prohloubení univerza Marathonu:

* Zvýšená vizuální věrnost: Ačkoli šlo o alfa test, hráči toužili po vylepšení grafiky a celkového vizuálního stylu.

* Více vyprávění a environmentálního storytellingu: Hra má bohatou historii, a hráči chtěli, aby se příběh a lore více projevovaly v herním světě.

* Temnější tón: Touha po návratu k temnější atmosféře, která byla charakteristická pro původní trilogii Marathon.

* Více sociálních zážitků:

* Lepší zážitek pro sólo/dua hráče: I když je hra PvP, mnoho hráčů hraje sami nebo v malých skupinách a chtěli, aby i pro ně byl zážitek plnohodnotný.

* Proxy chat: Možnost komunikovat s blízkými hráči ve hře, což by dodalo sociálním interakcím na intenzitě.

* Hratelnost a ovládání:

* Pocit ze střelby (Gunplay): I když bylo obecně hodnoceno jako "špičkové" (jak se od Bungie očekává), někteří hráči cítili, že něco nebylo v pořádku u některých zbraní (např. odstřelovačka Longshot) a že se jejich střely ne vždy spojovaly, jak by měly.

* Fluidita a kombinování mechanik: Hráči si stěžovali na to, že ovládání a kombinování střelby, schopností a pohybu bylo "kostrbaté" a neuspokojivé. Některé tlačítkové vstupy se zdály být opožděné.

* "Bullet magnetization" (magnetizace střel): Tato funkce, která mírně "přitahuje" střely k cíli, měla být odstraněna, protože pocitově zhoršovala plynulost střelby a dávala pocit, že hra dělá něco, co hráč nechce.

* Přílohy ke zbraním a rarity: Hráči shledali, že úpravy zbraní (gripy, čipy, baterie, pažby atd.) a jejich rarity neměly znatelný dopad na výkon zbraně a byly "nudné". Jediné, co dělalo rozdíl, byly zásobníky a někdy zaměřovače.

* Obecné pocity a dojem ze hry:

* Někteří hráči cítili, že hra postrádala "emoční odezvu", kterou očekávali od skvělých her. Popisovali ji jako "ředěnou BR (Battle Royale) + ředěnou extraction střílečku".

* Chybějící detaily na mapě a nedostatek "ground loot" (kořisti ležící na zemi) mimo kontejnery.

Bungie v reakci na tuto zpětnou vazbu potvrdilo, že hru odkládá a že se zaměří na "zvýšení intenzity, vysoké sázky zážitku" a prohloubení vztahu mezi vývojáři a hráči prostřednictvím dalších uzavřených testů. Chtějí posílit aspekty přežití pod tlakem, záhad a lore, end-game výzev a typického Bungie FPS bojového systému.

Nemohl bych tu vest AI clanecky? 😁

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
😁10
RedBird
👍14
❤️1
😁1

Levnější bude to zrušit hned.

Fenix87CZE
😁15
🤦1

V pohodě na tohle stejně nikdo nečeká 😀

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články