Miyazaki: Pokud bychom snížili obtížnost u hry Elden Ring, rozbili bychom jí
novinka•sobota 22. června 2024•Martin Šmíd•

Zdroj: Bandai Namco
REKLAMA
REKLAMA
Tvoje reakce na článek
Galerie












Reklama























novinka
PlayStation vydá první hru Bad Robot Games, jde o kooperativní akci od tvůrce Left 4 Dead
novinka
Vyšla hra Metroid Prime 4: Beyond, podívejte se na launch trailer
novinka
Gameplay trailer na nedávno oznámenou závodní hru RIDE 6
fórum
Gran Turismo 7
novinka
Představena akční RPG hra The God Slayer
fórum
Silent Hill f: Artistická nekrofilie
recenze
Metroid Prime 4: Beyond
novinka
Oznámena kooperativní akce Cast Outs od bývalých vývojářů SCE London Studio
novinka
Představena aktualizace Spec III pro Gran Turismo 7
novinka
Příští týden začne ve hře Diablo IV jedenáctá sezóna Season of Divine
Komentáře (72)
Elden ring erdtree patch defense attack
The recent patch for Shadow of the Erdtree, titled “Calibration Update - Version 1.12.2”, has made significant changes to the game’s defense and attack mechanics.
Increased Attack and Damage Negation
This means that players will receive a bigger boost in attack and defense in the early hours of the game, making it easier to progress through the game.
Toto je riadny grc 🤢🤮
Tak si to slabší hráči vyplakali.🤢
Taaaak a je venku patch ktery zvysuje defence a utok. Hmmm.
@SuSty: Porazil jsem několikrát bosse jako Orphan of Kos, Ishin the sword saint, Laurence, Manus nebo Demon of hatred, což jsou bossové těžší nebo minimálně na stejný úrovni. Kdybych chtěl, tak Midira porazím. Jelikož mě ale nebaví a je optional, tak nevidím důvod proč s ním bojovat.
Inak k tomuto už citovanému:
"Ano, s Midirem odmítám bojovat, jelikož je to z mého pohledu neférový a nezábavný boss. Naštěstí v DS3 je takových bossů minimum narozdíl od Elden ringu"
Odmietam bojovať lebo je to neforovy boss🫣😁
V skratke preložené...odmieta s nim bojovať lebo je na neho tazky a nemá na neho 🤭😜.
Ako ja musím povedať, že mne tieto hry robili problém iba na pc v kombinácii myš a klávesnica. Ale odkedy tento žáner hier hrám na gamepade tak si ich dosť užívam.
Napríklad mňa sklamal pinokio, ktorý bol game designom a lore veľmi dobre spravený, ale prišiel mi až moc ľahký. Málo krát sa mi stalo ze som musel dákeho bossa opakovať a nejak som v tej hre necítil žiadnu výzvu. Proste pinokio bol nastaveny viac pre casual hracov co chcu mat nadych souls hier. Elden ring a jeho obtiažnosť sa mi páči. Dúfam že na tom nič meniť nebudú.
Kainé píše opravdu dobře. ER je mnohem přizpůsobivější, než ostatní hry FS. Hráč si tu obtížnost může opravdu ušít na míru. A mám dokonce kamaráda, který tyhle hry nikdy nehrál a přitom je z toho naprosto nadšený od doby co to vyšlo. Takže pro nováčky taky v pohodě, když hledají cesty místo výmluv.
A Midir opravdue neni neférový. Trval mi pár hodin, ale skvěle jsem se bavil. Pokaždé jsem věděl co mám dělat, jen jsem se dopouštěl chyb. Na té netoleranci k chybám nevidím nic neferového. Neferový by byl, kdyby tě trestal i když hraješ bezchybně.
@Kainé: Lepe bych to nenapsal.
@CaJTeeKaNee: přečti si po sobě, co píšeš, ty jsi úplně vzorový a opakovaně. Je úplně jedno, co je na tom redditu, celé to co píšeš, je prostě brutální k. zkreslení a dopouštíš se ho v diskuzích opakovaně.
Vezmeme si třeba tohle:
"Ano, s Midirem odmítám bojovat, jelikož je to z mého pohledu neférový a nezábavný boss. Naštěstí v DS3 je takových bossů minimum narozdíl od Elden ringu"
Nebudu ti brát tvůj názor, ale opět upřednostňuješ zkreslení před realitou, ono je to totiž spíše úplně opačně, základní Dark Souls 3 bylo velké zklamání v rámci obtížnosti bossů. Tam alespoň trošku výzva začala až na Lothricovi, jinak tam bylo dost gimmick bossů nebo bossů, co jsi úplně jednoduše umlátit bez toho, aniž by ses učil moveset. V Dark Souls 3 mám skoro 500 hodin a budu na hru vždy pozitivně vzpomínat, ale tu hru nejen po příběhové stránce ale i po stránce hratelnosti zachránily DLC. Obě DLC ukončily celou trilogii se ctí. Midir není neférový, Midir je těžký, Midir je výzva, kterou základní hra nikdy neměla.
Teď k tomu ER. Jsi vedle jak ta jedle v rámci obtížnosti ER. Elden Ring můžeš úplně vycheesovat, zlomit i bez spiritů, pokud jen trošku chceš. Já tedy hraji tyhle hry čistě pro exploring, art, hudbu, lore a boss fighty a buildy mám úplně někde na konci, ale i já člověk, co tohle úplně nestuduje, jsem si našel x buffů a buildů, u kterých jsme koukal, co za dmg to ukazuje. Předpokládám, že pokud tady někdo hrál bleed build, tak se musí usmívat pod vousy. V Dark Souls je tohle mnohem méně komplexní, u Elden Ring jsem i já prostě před každým bossem na sebe naházel buffy stejně, jako když se progresovalo cokoliv z Wowka. A to tady nechci úplně do detailu rozebírat exploring v rámci ow, který úplně ignoruješ v rámci tvých výtek. Pokud má někdo problém s Margitem, tak může klidně jet do Caelidu pro armor od padlých rytířů Malenie, vzít jednoduše hromadu duší z toho invalidního draka taky z Caelidu a z Limgrave pak Bloodhounds Fang, diky tomu si během půl hoďky- hoďky uděláš op postavu, která smázne Margita úplně jednoduše.
@Kainé: To asi těžko. Elden ring sub reddit je známý tím, že hře dost podkuřuje a opačný názor se tam často trestá. Když už se shodnou na tomhle, tak na tom něco bude. Plus kde jinde hledat názory na hru od fanoušků než na jejím subredditu? Stovky lidí tam píšou a souhlasí, takže na tom něco bude.
@CaJTeeKaNee: konfirmační zkreslení....
@Kainé: Ne, ale tady to platí. FromSoft se v Elden ringu snaží razit obtížnost za každou cenu. Jejich hry byly vždycky těžký, ale nikdy to nebylo jediný a troufnu si říct, že ani to hlavní co nabízely. Samozřejmě hráči se sérií skillově vyrostli a to co jim přišlo težký před 13 lety, by dneska zvládli s prstem v nose. Proto chápu, že se FS snaží poskytnout hráčům výzvu a hru udělat těžší, nejdou na to ale podle mě vůbec dobře. Opravdu čekat až boss po nepřirozeně dlouhým napřahování mávne zbraní není moc zábava. Předchozí hry měli rytmus a útokům se dalo vyhýbat a do určité míry je předvídat i při prvním souboji s bossy, pokud měl člověk dobrý postřeh. Přidejme k tomu nefér one shot komba a nesmysly jako Malenia a její waterfowl dance a místy docela nechutný imput reading, kdy bossové čekají, co uděláš, aby tě v mžiku sekundy potrestali za to, že ses chtěl napít z flašky.
Doporučuju přečíst například toto vlákno, jako důkaz, že v tomto názoru nejsem v komunitě zdaleka sám. link
@CaJTeeKaNee: chápu, vše co ti nejde, je neférové.
@CaJTeeKaNee: Prakticky vse, co jsem ti napsal, se vztahuje i na zakladni hru. Vse krome tech blessings, ktere slouzi jako oddeleny power system pro DLC.
Srovnavat to neustale s jinejma FS hrama a rikat, ze jsi “veteran serie”, kdyz ocividne zase tak moc veteran nejsi a ER neni serie, ale zvlast samostatne dilo, je na palici.
Opet zduraznujes, ze nepouzivas summony a trapis se, co je definice palicatosti a skill issue.
Mimichodem tech summonu je ve hre taky plno, nemusis pouzivat OP mimica, muzes pouzivat neco slabeho, co za tebe da minimalni poskozeni a relativne rychle zemre, ale aspon ti parkrat naagruje bosse na sebe, co ti da moznost se healnout, buffnout nebo mu treba dat nejaky snadny damage navic…
Nebo muzes vyzkouset nektere z desitek, ne-li stovek kouzel, ktere hra nabizi. Pripadne muzes experimentovat se specialnimi zbranemi, stity atd…
Proste ta hra ti dava silene moc moc moznosti, jak ji muzes hrat a co vse muzes pouzivat.
Vysla i oficialni FromSoft guide kniha, kde te nabadaji, abys zkousel ruzne veci a vyuzival vse, co hra nabizi. Tu obtiznost si tim muzes prizpusobit tak, aby ti to samotnemu vyhovovalo. U nekterych bossu dokonce myslim i primo psali, jak je muzes “vycheesovat”, pokud si fakt nevis rady.
Realne to ale nikdy neni potreba, staci zapojit hlavu a trosku se posnazit.
Ta hra neni nefer, pouze neni designovana na to, abys ji hral jako neandrtalec stejne jako v dobach DS1.
Nic mene pokud jsi dostatecne dobry, tak ji stale timto zpusobem hrat muzes.
Ty ocividne dostatecne dobry nejsi a misto aby ses adaptoval a zkousel, co vse hra nabizi, tak places na internetu…
@mnaca: The old hunters jsem dohrál několikrát. Kose jsem dal při prvním průchodu asi na 40 pokusů. Určitě jeden z nejtěžších bossů v rámci série, ale fight je zábavný a přišel mí fér. Ludwig mi naopak přišel dost nezábavný a potom, co jsem ho zabil už s ním ani nemám chuť bojovat znovu. Frieda je podobně jako Elden ring bossové rychlostně spíš na úrovní Bloodborně. Hlavně její třetí fáze je už na hraně. Artorias je naprosto jednoduchej a pomalej boss, když ho porovnáš s bossama z pozdějších her.
Kainé: Ano, s Midirem odmítám bojovat, jelikož je to z mého pohledu neférový a nezábavný boss. Naštěstí v DS3 je takových bossů minimum narozdíl od Elden ringu. Opravdu nehodlám vynakládat energii na optional bosse, který mě nebaví, abych si mohl na internetu honit triko, že jsem ho porazil. Pořád jsem fanda série, který dohrál všechny hry několikrát (kromě Elden ringu, tam jsem skončil někde ke konci, jelikož mě to nebavilo) bez summonů a zabil většinu bossů.
@mnaca: nevím, jestli casuální ale hodně přístupné ano. Ono je to i o psychologii, ty spiriti totiž jsou strašně zrádní, protože máš v hlavě pořád, dám si spirita a uvidím novou lokaci. V Dark Souls či Sekiro jsem prostě byl zvyklý klidně hodiny progresovat, tady i mně vůle prostě občas při prvním projetí zradila a hodil jsem si spirita. Druhý průchod byl za mě lepší v rámci bossfightů, tam jsem jel čistě solo, protože už jsem viděl všechny lokace. Z poslední doby jsem strávil nejvíce času na Nameless puppet, ta druhá fáze mě ničila :)
@CaJTeeKaNee: tak hlavně já si pamatuji, že tys nedal ani Midira, takže tím bych začal. Takže se můžeš nálepkovat, jak chceš 🙂, ale veterána si představuji tak, že neuteče před Midirem.
Ono férovost/neférovost je těžké hodnotit takhle z diskuze a je otázka, co je pro tebe férové/ neférové. Za mě je nejvíce neférové DS2, protože mělo nejhorší hitboxy, Elden Ring je má zase nejlepší ze všech.
Já si myslím, že tohle DLC ukazuje, že základní hra byla lehká a přístupná pro všechny a hrálo ji velké množství nováčků a teď dopadla kosa na kámen, jelikož to DLC je asi to nejtěžší, co jsem hrál od FS a dá se to přirovnat k Midirovi.
@CaJTeeKaNee: "Hra může být těžká jak chce (Sekiro), ale musí být férový a zábavná, což pro spoustu bossů v Elden ring prostě neplatí."
To je dost vágní definice s tou zábavou. Pro někoho je zábava "trpět" i několik let, než začne být v něčem dobrý a vidět výsledky své práce. Mně například trvalo skoro dva roky, než jsem se vypracoval na high-level v Tekken sérii a nikdy mi nepřišlo, že ztrácím čas, nebo že můj nezdar je dílem neférovosti hry (přesto, že v minulosti byly starší díly opravdu nevybalancované). Git gud je otřepaná fráze, ale navždy pravdivá. 🙂
Neférovost je taky dost neurčitý pojem v tomhle případě. Bossové ve FS hrách vždy měli navrh nad hráčem. Vždy měli "laciné" útoky, které tě vyvedly z míry, či například nějaký gimmick, o kterém si hráč mohl nechat jen zdát. Takže bys měl možná více rozvést, co tou neférovostí máš přesně na mysli.
Jinak Miyazakiho filozofie obtížnosti v 5 bodech:
1. Každý hráč může překonat jakoukoli překážku jednoduše tím, že se poučí z chyb a bude dávat dobrý pozor.
2. Důvody pro nezdar musí být vždy jasné a uchopitelné.
3. Každý problém musí mít vícero řešení, aby se s ním hráč dokázal vypořádat po svém.
4. Ovládání hry nikdy nemůže být faktorem, od kterého se odvíjí obtížnost.
5. Musí existovat možnost, aby se děly zázraky – ty magické okamžiky, které šíří příběhy mimo hranice herního světa.
@mnaca: Přečti co jsem napsal prosím a pak se snaž odpovědět znovu. Napíšu ti to tedy ve zkratce znovu. Spirity, summoni atd. dělají hru až moc primitivní. Bez toho je to zase moc frustrující a neférový. Ty bossfighty opravdu nejsou dobře nadesignovaný.
Jinak Elden ring je v podstatě Dark souls v otevřeným světě. Je to evoluce jejich série počínající Demon souls a to, že to není stejná značka na tom vůbec nic nemění.
TimeSplitter: DLC jsem ještě nehrál, mluvím pouze o základní hře.
@Kainé: Moje chyba, to jsem přehlídl, omlouvám se za zbytečný rýpání.
@CaJTeeKaNee: Tak pokud jsi ve fazi, kdy nejvic hc stylem dostavas pres cumak a nejvic casual stylem je to zase moc snadne, tak zkus neco mezi.
Hraj treba porad solo, ale pouzivej i buffy, magii atd...
Nevim co ti na to rict. Ta hra nema klasicke nastaveni obtiznosti, ale jinak je doslova takova, jakou si ji sam udelas. Je tam xy moznosti, jak si to zlehcit nebo ba naopak i ztizit.
Pokud se ti to DLC zda nefer (coz je na konci dne porad jen skill issue, co uz ted potvrzuje spousta videi na netu), tak proste prestan byt tvrohlavej a vyzkousej neco ze spousty moznosti, ktere ti hra nabizi.
Ja ti garantuju, ze kdyz by v jejich tvorbe nebyla zadna evoluce, tak zase lidi budou plakat, ze je to porad to stejne dokola a ze uz je to ohrane a nezazivne. Coz by v tu chvili i byla pravda, alespon do jiste miry.
Fakt nevidim jediny duvod, proc hrat porad jednim a tim stejnym stylem. Zkouset nove veci je za me soucasti te zabavy a celkoveho zazitku a Elden Ring / SotE tech novych veci nabizi opravdu hodne.
Pokud je vyuzivat a zkouset nechces, tak asi zbyva rict skutecne jen stare dobre "git gud"...
Mam pocit ze hraci, kteri se odmitaji adaptovat a misto toho zbytecne placou, se doslova promenili v herni novinare, kterym se do ted vysmivali.
Uz spoustu let vsichni zname takovy ten kolektivni meme, jak jsou novinari v hrani her vlastne hrozne spatni, a ze nektere hry dostavaji "journalist" obtiznost atd...
Tak mi prijde dost fascinujici a vtipne, ze prave novinari se temer jednohlasne shodli na tom, jak je ER / SotE strhujicim a genialnim zazitkem, zatim-co samozvani hc "veterani serie", kteri se jeste neprobudili z roku 2010, placou ze je hra moc tezka.
Pokud se někdo trápí s Margitem, tak je lamka prostě a dost velká.
Jinak u DLC mě ta obtížnost taky frustruje, na druhou stranu jsem odložil bossfighty a šel jsem explorovat a hledat shardy, abych měl staty. Bez toho nejde, takže mě to alespoň donutilo projet mapu.
@ Trex: nejsme ve hře, kde se ti něco resetuje. Můj názor na tohle jsem tu projevil tolikrát, že nebudu psát doslova, jaké jsou moje myšlenky, aby to pochopili všichni.Ta reakce byla na Tima, opakovaně jsem s nim tady diskuzi o bombingu vedl.
@Kainé: Já reagoval na tvůj komentář zde (kde si protiřečís 😉).
Ale ok, nechme to být.
Review bombing je prostě p*covina.
@TimeSplitter: Tady jde o to, že spousta veteránů včetně mě hrála hru bez summonů a dost často i bez magie. V pořádném 1v1 souboji vynikne design bossfightů nejlépe a určitě je to nejzábavnější styl hraní. V Elden ring je problém, že tenhle styl hraní je prostě moc neférovej a frustrující. Když si ale zavoláš summony a mimica, tak je to zase moc triviální bez jakýkoliv výzvy. Včera jsem to rozehrál znovu na PC ( Nechci se znovu trápit s hrůznými propady fps PS5 verze) a zase jsem v souboji s Margitem dostával přes hubu. Na PS5 jsem ho dal před lety solo, ale teď si zkusil zavolat summona na pomoc. Boss padnul v podstatě hned a spotřeboval jsem jednu flašku. Výzva tedy pro mě nulová.
@mnaca: Co to je za hloupý argument. Nemám právo vyjádřit názor a kritiku na mou oblíbenou sérii a chtít, aby se ubírala trochu jiným směrem? To mají jako fans držet hubu a krok? Tenhle argument bych pochopil u Souls nováčka, co po nainstalování své první Souls hry brečí, že je to těžký a chce easy mod. Určitě to nejde vztahovat na Souls veterány (jsem jedním z nich), který chtějí trochu férovější a zábavnější obtížnost. Hra může být těžká jak chce (Sekiro), ale musí být férový a zábavná, což pro spoustu bossů v Elden ring prostě neplatí.
@CaJTeeKaNee: "Oneshot bullshit utok" tam neni snad ani jeden. Pokud umiras na jednu ci dve rany, tak mas malo vigoru/malo blessings.
Obecne lide co si stezuji presne na veci, ktere jsi popsal, tak akorat nevyuzivaji temer nic z neprebernych moznosti, ktere jim hra dava.
Kazdy boss ma elementarni ci jinou slabinu, hra ti predhazuje jeden cookbook za druhym spolu se spoustou materialu na crafting. Muzes pouzivat summony, magii, incantations, consumables...
To, ze se nekdo tvrdohlave kousne, a pouziva jen mec a nic jineho, neni vina hry.
To si ti lide akorat delaji zbytecne tezsi, nez to ve skutecnosti je. Nic mene pokud te takovy styl hrani bavi, nebo chces vetsi vyzvu, tak i timhle zpusobem je porad realne to dohrat.
Ja nijak specialne dobrej Souls hrac fakt nejsem, presto jsem byl schopny cele to DLC dohrat v prubehu 24 hodin s "Guts roleplay" buildem, kdy jsem pouzival vetsinu casu akorat jeho ikonickou greatswordu a pripadne stejne vybaveneho mimica.
Posledni boss je "bullshit", ale v dobrem slova smyslu. O spatny design se opravdu nejedna a vsechny jeho utoky se daji uskocit. Nektere ale musis skakat do boku, pokud je skocis rovne pred sebe ci dozadu, tak porad dostanes damage, jelikoz to je opakovany utok s dlouhym hitboxem, ktery je v rovne lajne. Myslim si ze uvaha skocit do strany, aby ses tomu vyhnul, neni zase tak slozita...
Kdyby to DLC nebylo obtiznejsi nez zakladni hra, tak by to bylo uplne o hovne. Lidi meli 2 roky na to, aby se hru naucili a pripadne si vylevelovali OP postavu. Pokud by to DLC nemelo oddelene skalovani a power system mimo vanilla verzi hry, tak by se z toho jakakoli vyzva ci potreba ucit se nove veci uplne vytratila.
Za me je ba naopak dobre, ze se bossove designem a stylem od zakladni hry lisi a ze hra poskytuje a nabizi spoustu novych moznosti a mechanik.
Mimochodem muzes mit i parry podobne tomu ze Sekira, ktere hratelnost kompletne meni.
Cele tady ty narky jsou zpusobene jen tim, ze lide bezhlave spechaji a chteji vsechno hned. Pokud nekdo neprozkoumava, nediva se co sbira a nepouziva nic z novych veci, ktere mu hra poskytuje, tak je to jen jeho hloupost a nema vubec narok si na cokoli stezovat.
@Trex: neprotiřečím, stačí si projet diskuze, já jsem neschvaloval bombing u Helldrivers. Doslova jsem psal, že z toho může být nebezpečný precedent. Jen si uvědomuji, že problém u Helldrivers byl.
Jinak tam dole: komunita toxická je všude od wowka až po bg3. Souls komunita kritizuje úplně vše, protože mají místy až nesmyslná očekávání. FS taky nejsou neomylní a dělají chyby.
@mnaca: Tady nejde o cílovku. Spousta hardcore fandů na redditu tu obtížnost taky kritizuje. Já DLC ještě nehrál, takže se k němu vyjadřovat nemůžu, ale už základní hra pro mě byla docela napěchovaná "nezábavnou" obtížností bossů. Bossové jsou extrémně rychlý, mají extrémně dlouhý comba, kde člověk musí i desítky vteřin dodgovat jak blázen, aby mohl zasadit jednu ránu. Dále mají spoustu oneshot bullshit útoků, který tě vygumujou jak nic. Je to skoro jakoby bossové byli rychlostně z Bloodborne nebo Sekira a ty jsi jen pomalá postavička z Dark souls bez odrážení nebo rychlých úskoků.
Sekiro je v základu o dost těžší hra, jelikož nemáš mimica a ani se nemůžeš přelevelovat nebo používát broken zbraně, ale její obtížnost je málokdy frustrující a neférová. Fakt mi přijde, že Souls komunita začíná být dost toxická a alergická na jakoukoliv kritiku. Zdá se ti, že obtížnost hry je špatně nastavená? Just git gud you idiot! Nejsi cílovka a nemáš na to, tak proč to hraješ? apod.
Edit: Prý finální DLC fight je extremní bullshit a jeden z nejhůř nadesignovaných soubojů v sérii.
@Kainé: Nedá mi ti to a musím si rýpnout 😇
"Takže schvalovat jeden bombing a další odsuzovat je blbost."
"Jo, u toho Sony to sice bylo oprávněně..."
Neprotiřečíš si trochu? 🙂
@Kainé: A2 ty píšeš p....iny opakovaně už několik let.
@stillalive: no s tim mistrovskym gamedesignem bych byl ale hodne opatrny.