Konzolista.cz

Matt Booty: Vývoj velké hry dnes trvá i šest let

novinkaúterý 13. června 2023Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Matt Booty: Vývoj velké hry dnes trvá i šest let
Microsoft měl letos rozhodně povedenou prezentaci, během níž ukázal hned několik připravovaných first-party her, ať už šlo o reboot série Fable, Avowed, Clockwork Revolution nebo Senua's Saga: Hellblade II. Některé z těchto her vyjdou v příštím roce, některé ale stále nemají datum vydání, na což se snesla trochu kritika, stejně jako na absenci třeba Perfect Dark či The Outer World 2. K ní se nyní vyjádřil v rozhovoru pro Axios přímo šéf Xbox Game Studios Matt Booty. Podle něj si hráči i průmysl obecně musí uvědomit, že vývoj velkých her zabere daleko více času než v minulosti a není nic neobvyklého, když se hra vyvíjí čtyři, pět i třeba šest let. Dříve mohlo vyjít hned několik dílů jedné série během generace od jednoho studia, dnes je tohle hodně velká výjimka, pokud nebudeme počítat každoroční značky jako Assassin's Creed nebo Call of Duty. Na nich ale pracuje několik studií a také řadu let.
Zdroj: VGC
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Komentáře (21)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
golder_69
golder_69 #Metroid

Neni to tak spatny, jen je nadprodukce produkcne kvalitnich srajd a hru aby jeden pohledal. Cest vyjimkam..

Tex Calder
Tex Calder #Monštrum

@ati3_SVK: No, zřejmě slusnej oddil no... link

Nimra
Nimra #Ps5, XsS

Hry se tvoří 4-6 let, ale vidět to moc není. Starý hry jsem dojel vícekrát a teď je sotva dohraji.

ati3_SVK
ati3_SVK #PS5 Pro

@Tex Calder: no ale spocitaj si to ... vydali uz Ratcheta, Moralesa (toho mozes vynechat ak chces) tento rok vyjde Spiderman 2 a mozno dalsi rok Wolverin. To mas uz 3 plnohodnotne hry na jednu generaciu PS, 4 ak zapocitas Moralesa. Lenze prvy spiderman vysiel v 2018 a dvojka vyjde 2023, to mas 5 rokov rozdiel, lenze medzitym stihli vydat aj ratcheta. A Insomniac je ovela ovela mensie studio nez Ubisoft kde na jednej AC hre robi 1000 ludi.

RedBird
👍2

Nemají to oznamovat tak dlouho dopředu. Stačí oznámit tak půl roku před vydáním. Takhle člověk 5 let na něco čeká, aby to za víkend dohrál. A pak čeká znova

Tex Calder
Tex Calder #Monštrum
👍3
🤦1

@ati3_SVK: Insomniac games se to netýká, protože dělat pořád dokola Spidermany, ať už černý nebo červený, je stejné jako Ubisoft s těmi Assassin's Creed. Dobrej základ mají už dávno hotov, takze CTRL-C/CTRL-V a je hotovo 🙂

Tex Calder
Tex Calder #Monštrum

@Mark Gordon: Ale oni se stále vyvíjejí hry cca 2 roky, ale jsou to INDIE hry, které, i když kolikrát skvělé, většinu zhýčkaných hráčů nezajímají. Je to vidět i tady na komentářích u takových her. Buďto tam není ani jedna reakce nebo pár komentů typu "neznám, blbost"(čest výjimkám). A tak si holt na velké hry, které zaujmou tu většinu "náročných" hráčů musíme počkat čím dál déle.

Zavorka
Zavorka #FckFanboys

@ABC: Když vezmeme v potaz, že to byla vyložene vize a ne slib tak i tak to je 4 hry ročně, s vývojem 6 let by bylo potřeba 24 studií a to je extrém v případě vývoje 4 let je to 16 studií. Nereálné to není v rámci toho kolik toho MS teď má.

Asi bych víc přemýšlel než se dotknu klávesnice.

ati3_SVK
ati3_SVK #PS5 Pro

Insomniac games sa to asi netyka 😁

Edit: teda tyka, ale oni dokazu robit viac hier sucasne, co vela studii nedokaze.

xboy cz
xboy cz #X® / S®

@hrc.jena: je vidět že o vývoji Anthemu víš hovno 🤣 naopak za to co vývojáři stihli za tu krátkou dobu co na to měli by si zasloužili medaili

czDante92
czDante92 #PSMR
👍1

@Starky: a mnoho vývojářů a vydavatelů zase nechápe že nemá cenu oznamovat hry více jak rok dopředu, viz takový Hellblade co před 2(?) roky ukázal něco co skoro vypadalo jako finální produkt a od té doby ticho po pěšině.

Majkl23
Majkl23 #XBOX SEX
😁2

@ABC: Letos to neklapne, ale reálně příští rok už by mohlo, protože vyjde Hellblade 2, Awowed, Flight Simulator 24, možná další Forza Horizon, časově exkluzivní Stalker..

ABC
👍3
👎1

Laskave by mohl prestat delat z hracu blbce,kdo tady dpc vykrikoval ,,co 3mesice jedna AAA hra,,.Tyhle Fijalky jsou vsude a dostavaj ceny osobnost roku.

Mark Gordon
Mark Gordon #XSX💚
👍3
😁1

Vývoj videoher zkrátka už není snadný navíc když kupujete studia která ještě nebyla schopná vytvařet více her najednou nebo studia která kvalitou odpovídali AA titulum a nyní už vytváří AAA titul. Vysledky nakupování MS se budou vyplacet až teprve teď. Vývoj her není snadný a bohužel hráči maji větší a větší naroky. Nechceme 30fps ale chceme 60fps! když hra je velikosti i obsahem tak strašně velká že zabere i 100+ ne-li 1000+ hodin, a následně jdou hrát Zeldu v 720p a 25fps a kochá se blahem jaký masterpiece to vlastně hraje a nepochopte mě špatně Zelda je jedna z nejlepších serii ever. Ale je v tom krásně vidět jak ta grafika vůbec nerozhoduje o tom jak moc ta hrá vás baví. Pamatujete PS2 éru? 480p? hry jako GTA každým druhým rokem? A vlastně všechny takové hry vychazeli každý rok... Hned bych to chtěl zpátky 😞 Zlaté časy.

RedBird
👍7

Méně je někdy více. Nepotrebuju v každé hře obří openworld a motion capture s filmovým příběhem. Občas si tvůrci pletou hru s filmem a pak se na vsechno čeká celou konzolovou generaci

Starky
Starky #NaughtyGod
👍2

@hrc.jena: Prave ze na Anthem se realne delalo pouze 18 mesicu, tam byl problem uplne jinde.

hrc.jena

@Starky: Hrací to chápou, ale co nechápou ze někdo po takové době vydá paskvil typu Anthem 🤷🏼‍♂️

hrc.jena
😁3
🤦1

Jo ale studiím pod hlavičkou MS to trva asi tak 16 let a výsledek je stejně dost nejistý. Ani nevím jestli je to k smíchu , nebo pláči!

tatulda89sk
tatulda89sk #ps4 ,ps5
😁1
🤮1
🤦1
👍1

Pod MS minimalne 6 let ...

Starky
Starky #NaughtyGod
👍1

Bohuzel ma pravdu. Mnoho hracu to jeste stale nechape, ale pet nebo sest let u velkych her, bude scela bezny standard.

G
G #🏮いただきます🏮