Jak Microsoft znovu představil potenciál cloudové technologie


Samozřejmě, všichni si moc dobře pamatujeme jak to nakonec dopadlo. Titanfall byl jen takovým menším pomrknutím po hráčích, chce se až říci alfa-testem, který počítal jakousi jednoduchou rovnici, kterou bychom jen vzdáleně mohli nazvat umělou inteligencí. Grunti v Titanfallu měli v oblibě postávat na mapě a dělat ze sebe cvičně terče a krmivo pro ty největší predátory ve hře.
Série Forza potom představila využití cloudu v podobě sběrnici dat, která analyzuje chování hráčů na trati a vytváří tak jejich "hrubou", virtuální kopií, takzvané Drivatary, kteří mají za úkol suplovat vaši absenci v závodech vašich kamarádů i cizích závodníků. Nutno dodat, že i zde působí ona "síla mraku" kontroverzně, jelikož hra nedokáže vždy věrně mimikovat váš styl jízdy a občas to má za následek, že Drivataři neodpovídají chování skutečných jezdců, ale spíše klisně, které ruplo v bedně a utrhla se ze řetězu. Oním skutečným milníkem mělo být třetí pokračování Crackdown, které slibuje 100% zničitelné prostředí v multiplayerových kláních na mapě o velikosti menšího města. Jenomže, co čert nechtěl, vývojáři očividně mají problém tu obrovskou "sílu" ukočírovat a optimalizovat na rychlou výměnu dat skrz pomalejší internetové připojení, jenž je nedostačující pro plynulou interakci (fyziku) u tak velké hry. A tak je hra už pěknou řádku let neustále odkládána a kdo ví, jak dlouho ještě bude.
Svět proto vyslal Microsoftu jasný vzkaz - aby nemluvil o něčem, co vypadá hezky zatím jenom na papíře. A pro Microsoft tahle žádost od hráčů byla nejspíš hozenou rukavicí do ringu, protože jejich nadcházející pirátské dobrodružství, Sea of Thieves, by prý nikdy nevzniklo bez pomoci slavného mráčku.
Předně, ta krásně přirozená voda, která vypadá jak kdyby do hry ani vůbec nezapadala je generována cloudem. Žije si v podstatě vlastním životem nezávisle na zbytku prostředí a každá vlnka a interakce je počítána na vzdáleném serveru. Vývojáři z Rare se ale rozpovídali i o jiných detailech. Hru prý záměrně navrhli tak, aby se hráči střetávali s těmi jinými každých 20 minut. Většina lidí, kteří hráli betu, vám určitě potvrdí, jak zásadní jsou tyto setkávání hráčů na celém zážitku, ale nikdo nikdy neřekl, jak vlastně Rare dokáže realisticky ovládat a dosáhnout interakcí ve velkém oceánu s nepředvídatelným chováním hráčů v patách. Takže pokud to není dost jasné; hráči a lodě jsou plynule propojeny způsobem, který umožňuje pouze cloud.
Další střípek informací, který vám mohl uniknout - váš pirát stárne. Tahle zajímavá mechanika pravděpodobně i ospravedlňuje fakt, že si nemůžete vypiplat vlastního hrdlořeza dle vašich romantických představ, ale je vám přidělen generátorem postav. Každopádně, jaký vliv bude mít na děj stárnutí vaší postavy ve hře se teprve dozvíme v ostré verzi, jelikož v betě k tomu zkrátka nebyl prostor to zjistit.
Nicméně, je třeba samozřejmě říct na závěr, že jakkoliv technologicky pokročilá hra je, ve finále může všechno to pozlátko přijít vniveč, pokud hra jako taková nedokáže udržet pozornost hráčů. Každý pirát přece ví, že mrtví muži neříkají žádné příběhy a mrtvé hry jich říkají ještě méně. Dokonce i v případě, že se Sea of Thieves stane pirátskou legendou, společnost Microsoft musí dodat více her, která využijí cloud computing ještě v širším měřítku, aby tak skutečně odůvodnila své předchozí tvrzení, a Crackdown 3 je další na řadě...
Sea of Thieves vychází už 20. března na Xbox One a PC.
Tvoje reakce na článek
Galerie

























Komentáře (32)
Microsoft nech radcej investuje do hier tak ako Sony a Nintendo a tieto bludy nech si nechaju ake by clovek potreboval pripojenie ja mam na papieri 300 Mb/s a realne to nie je nic moc a najlepsi net co ma Upc je 500 Mb/s su to bludy
Nedokážu si představit, že by v dnešní době, při dnešní síťové infrastruktuře, jsme masivně hráli streamovaný hry v top vizuálních kvalitách. Já si nemyslím, že ta době příjde nějak rozumně rychle, hry jdou stále dopředu, jsou náročnější na výpočetní výkon a představa, že to budou lidi tahat po síti...
Ale já sem hovno ajťák :-D tak kdybych mlel úplně z cesty, omluvte mě prosím.
To je... fakt nevím co napsat.. Živá voda, stárnoucí piráti... Asi je jedno ze obě dvě zmíněné hry vypadají jako z konzole n64 hlavní je že cloud v nich dokáže vycarovat takové nevídané featurky
Tak to vypadá, že MS a Sony bude mít dalšího konkurenta, v hrách se začíná angažovat i Google, který by měl oznámit streamování her, Google službu testuje pod kódovým názvem Google Yeti :-) Vypadá to, že to bude fungovat přes nějakou upravenou verzi Google Chromecastu, gamepad od Googlu je samozřejmostí. Jsem celkem dost zvědav, ekosystém Googlu mám hodně rád, snad se jim povede :-)
Tak jako tak streamování, cloud je blízká budoucnost ..
Po zkusenosti s betou Sea of thieves mohu říci, ze ta hra ma velký potenciál udrzet hráče. Alespoň me a kupodivu i meho 15 syna, který už tolik hry nehraje, zaujala natolik, ze se na vydaní plne hry opravdu těšíme. A to v bete zdaleka nebylo vse co bude v plne verzi a hráli jsme ji každý sólo. Je to pecka, vypadá nádherně a jestli tomu všemu pomáhá cloud tak fajn i když to je pro mě podružná informace...
Gody a jeho pripominani petice v každém článku...trapas
jak rika mnaca. a jeste by to chtelo petici, aby bylo ovladani cloudu v cz.
Meli by zacit lhat, az vsichni jednou zapomenou ze uz lhali. A venovat se treba radeji VR. To uz alespon je mezi lidmi a je dostupne.
I Bůh svěřil vodu na starost mrakům. MS sice nemá z cloudu hromy a blesky, ale zase mají ve vedení rosničku co na E3 řekne jak bude. (a pak je jinak)
Možnosti cloudových výpočtů jsou ohromné, je to rozhodně budoucnost IT nejen v případě her, kdy si zákazník koupí levné hardwarově nenáročné zařízení a veškerý výpočetní výkon získá z internetu. Toto je však hudba budoucnosti přímo závislá na extrémně rychlém a stabilním připojení. Z tohoto pohledu Microsoft prodával něco co momentálně není technologicky možné v takové míře jak to prezentovali. Jsem např. zvědavý co s tím mořem udělá příliš pomalé připojení, pokud internet zalaguje nebo pokud připojení úplně vypadne.
Nevím no. Ale já zkoušel share play na 10mbit připojení a taky to celkem fungovalo. A to přitom si konzole mění data o přeneseném obraze přes server. Kolega se kterým jsme to zkoušeli něměl hru ani naistalovanou a ani ji nevlastnil :D
Fenix: Aby ten cloud power fungoval, tak musí být dostatečné připojení...a nejde jen o příjem dat do konzole, ale taky odesílání na server...což u většiny díky slabýmu uploadu bude k prdu.
Jo tak snad se podaří rozchodit i tu nevídanou destrukci prostředí u Cracdown 3. I když Xbox X by asi na to měl i bez cloud power. A až to dá MS dokupy pak by mohlo technologii okopírovat Sony a použít ji u playstationu. Ale nejdřív musí někdo technologii cloud power otestovat a na to jsou uživatelé xboxu idealní sebrankou :D
Zavádění mnoha nových technologií není bez problémů a někdy to dost bolí, přesto má smysl to dělat. Fandím každý firmě, která se snaží přinést inovaci, která může velmi pozitivně ovlivnit budoucnost branže.
Jako ckanek pekny, naucny :) Ale na nejakou vodu z cloudu a starnuti pirata vam tlusty tmavy nerd s hamburgerem v ruce a jini hazi obrovsky bobek...
Sony komunita pod kazdym clankom MS-Financny odbornici,Technicky inziniery,Manazeri marketinku a moje najoblubenejsie veštenie.
Drivatari su super, len magor to moze zkritizovat. A ze niekedy sa chovaju divne? Uprimne - ktore AI nie? MS moze mat cloud na vysokej urovni ale zakomponovat do hry aby to vyuzil volaky fero s pripojenim z hornej-dolnej to je uz ina pesnicka... Voda v SoT bola zatial co som v hrach videl bezkonkurencna, ci hra oslovi a udrzi si hracov je druha vec...
Metal Lord: Ta voda se začne škubat a nebo to bude 2D verze.
super ani jsem to nevedel jen tak dal mene kecu a vic zapojeni ve hrach
voda generovaná cloudem....čili bude problém s cloudem a najednou z korábů budou lodě plující krásně generovaným vzduchem?
Pěkné počtení.👍Když moře v SoT, tak by mohlo cokoliv. Microsoftí Azure servery na to mají.
Musím ale uznat ze moře v SOT vypadá parádně
Zííív
Microsoft a jeho cloud😂
Nechtelo by to spis nejaky hry?
Super clanok, ma to pobavilo :) Ale ako napad to bol pekny s tym cloudom, len skoda ze to nevedeli nejako presadit. Aj kinnect bol super a zasa nic z toho. Microsoft pri ich peniazoch by mohol ozaj zatlacit na dake exkluzivky co by vyuzivali ich technologie. Inak napady su to fajn, len skoda ze to ostane iba pri napadoch.
Na SoT sa neskutocne tesim kazdy beta test som hral a aj stym malom co ponukli ma ta hra nudit neprestala.Nebude to hra pre kazdeho ale premna osobne to je super hra a Rare zato dakujem.
The Mighty Cloud
Toľko zbytočného hejtu. Rare sú frajeri, Sea of Thieves vôbec nevyzerá zle a nepochybne to bude pre MS konečne úspech. A ja im aj fandím. Ak je všetko vyššie pravda, poklona. Crackdown ale snáď nikdy nevyjde, to vyzeralo tak strašne na ***** naposledy, až ma to zabolelo :)