Jak bude fungovat Remote Play mezi PS3 a Vitou?
novinka•čtvrtek 6. října 2011•Martin Šmíd•

Zdroj: Konzolista.cz
REKLAMA
REKLAMA
Tvoje reakce na článek
Reklama

novinka
Hra Gran Turismo 7 je pro Sony obrovský úspěch, má více než dva miliony aktivních hráčů
novinka
Final Fantasy VII Remake Intergrade vypadá i běží dobře na konzoli Nintendo Switch 2
novinka
Gears of War: E-Day je nejambicióznější hra studia The Coalition
recenze
Sleep Awake
novinka
Hra Avatar: Frontiers of Pandora dostala rozšíření From the Ashes, podívejte se na launch trailer
fórum
Think before you sleep
novinka
Intergalactic: The Heretic Prophet je plánován na polovinu roku 2027, vývojáři měli v posledních týdnech pracovat přesčasy
fórum
Nintendo Switch 2
novinka
Aces of Thunder má konečně datum vydání, pro PlayStation VR2 vyjde začátkem února
fórum
Gran Turismo 7
Komentáře (37)
No jo ale kdo to bude vyuzivat :-D
Spontheplayer: preskocim tu jejich off-topic debatu.Kdyz bys sebou mel DS3,tak pro Remote Play staci PS vypnout,ono pak ma zaply wifi pro pripadny pripojeni RP ze standby
stillalive: Pokud ti něco říká "důkaz sporem", tak jsi právě vyvrátil své tvrzení o svobodě rozhodování v HR. Tím pádem je pravdou, že možnost volby a různé ukončení příběhu není rozdílné či nějakým způsobem revoluční/unikátní, než v jiných již vzniklých hrách. Upozorňuji na doplnění mého předchozího postu. K tvé otázce o mém hraní HR, nehrál jsem osobně, sledoval jsem hraní a celkem dobře se bavil.
2Stillalive:nekdy se koukni na neco cemu se rika Gamebook. nebo gamesy v obdobi prvnich CD kde vlastne slo o to same .Dokonce Ceska televize uz mela interaktivni film... Heavy Rain je paradni kousek ale nic noveho kombinuje vlastne minimum adventury a pak rozhodovani jako v kazdem gamebooku... Nikdo to akorat nikdy neprevedl do AAA formy s takovym rozpoctem... HR je interaktivni film a nic jineho ani activetime eventy to nezachrani
Sisál: Zeptám se tě ještě, kolikrát jsi dohrál Heavy Rain?
Mimochodem naprostá svoboda v rozhodování by asi činila nekonečně mnoho stránek scénáře a prakticky není v lidských silách napsat něco tak komplexního rozvinutého do tisíců jiných situací na základě naprosté svobody pohybu a volby. Možná znáš teorii zvanou Motýlí Efekt ,,pouhé zamávání křídla motýla, může způsobit hurikán o tisíce km na jiném místě. Pusť si film Mr.Nobody což je geniální film, který na celé této myšlence stojí, vše ti názorně ukáže a dojde ti, že je nemožné to co jsi od toho očekával. Zde je volnost rozhodnutí v rámci možností. Promyslet další odbočky aby dávali smysl? To snad by vyžadovalo IQ ještě větší než měl Albert s hurikánem na hlavě.
Závěrem ti řeknu že už jen sám život je tou svobodou volby, které nikde jinde v tak velké velikosti a nekonečného množství událostí nedosáhneš v žádne hře, filmu, knize, zkrátka nikde.
stillalive: Naopak Heavy Rain toto nesplnila, velmi dlouho se prezentovala jako téměř sandbox-like, tj. naprostá volnost v rozhodnutí ale ve výsledku jde jen o možnost rozvinout, v předem daných bodech, příběh jiným ale již definovaným směrem. Toto bylo již mnohokrát použito, možná jen ne v daném rozsahu či žánru (RPG hry atp.). Je to stejná falešná svoboda jako cesta A a B do cíle C v mnoha jiných hrách. Je to čistě evoluce žánru, podobně jako například cover systém v FPS/TPS.
Doplnění: Samozřejmě hra jako taková je kvalitní a nemám důvod její klady popírat. Samozřejmě se ale o revoluci či nový žánr nejedná.
Sisál: Pozor na termín interaktivní film. Heavy Rain není interaktivní film a v podstatě ani hra. Interaktivní film je vlastně ,,hra" která má průběh podobný filmu (jsou tam ovladatelné postavy). Interaktivní vlastně znamená, že se nějakým určitým ovládacím prvkem zapojuješ do dění (tedy ovládání postav, vedení rozhovorů atd.) Heavy Rain tyhle všechny aspekty splňuje, ale má jednu vlastnost na které je celá ,,hra" postavená a jiná taková tu v minulosti nikdy nebyla. Základní myšlenkou Davida Cage byla, že v jakémkoliv okamžiku jakékoliv tvé jednání v příběhu bude mít vliv na další běh událostí a tím pádem vliv na celé odvíjení příběhu. Je tam tucty drobných změn v příběhu vlivem drobných rozhodnutí, pak ty větší vlivem zásadnějších rozhodnutí až po ty nejzásadnější jako je zabití nějaké postavy atd. Zde ať zemře postav kolik chce, nebo spíš kdokoliv z hlavních hrdinu, příběch vlastně pokračuje dál. Můžeš zabít Madison Page a příběh nabere jiné obrátky. V tom tkví revoluce v této ,,hře" a je to něco co tu doposud nebylo. Tucty her umožňovalo různá zakončení vlivem několika málo věcí ve hře, ale nejednalo se o něco na čem by byl postavený celý scénář. Fahrenheit jsem hrál mnohokrát a ten je právě spíš interaktivní film, který má k základní myšlence Heavy Rain daleko. Princip ovládání vlastně je podobný, ale to je tak vše co mají tyto dvě ,,hry" společné.
Heavy Rain chápu jako příběh, který se zabývá nejkritičtější částí života jedné hlavní postavy jejíž osud můžeš měnit vlivem vlastního uvážení a tím řídit jednání všech postav figurujících v celém příběhu za všech situacích. Základní myšlenku příběhu jsem pochopil asi tak, že chce hráči ukázat kolik je člověk schopen obětovat pro lásku k někomu jinému, v tomto případě vlastnímu dítěti. Co je na všem to nejlepší, ty postavy jsou tak nabité skutečně lidskýma emocema, že snadno a účinně hráče vtáhne do příběhu. Já při některých situacích měl sám tep až na maximu, když jsem si uvědomil, že únosy, vraždy činí lidé, kteří žijí mezi námi a obětí může být zrovna někdo z blízkých. Každá oběť je něčí syn, otec, matka, manžel, manželka, či jakkoliv příbuzná. Sám jsem chodil na střední na které jsem zdravil jednoho kamaráda mé kamarádky, tichý, přátelský kluk, který podřízl svou přítelkyni před jejím domem a nechal jí tam vykrvácet doslova jako prase. Dokonce ten magor měl seznam lidí, které chtěl ještě zabít. To už jsem odbočil hodně daleko, ale chtěl jsem vysvětlit podstatu Heavy Rain. Mnozí to nesprávně srovnávají s Fahrenheit ač se ty dvě ,,hry" zdají hodně podobné.
stillalive: Heavy Rain rozhodně není nějaký nový revoluční žánr, už předchozí dílo QD, Fahrenheit, staví na zcela stejných principech (jak už psal StefiCZ). V podstatě jde jen o evoluci starých interaktivních filmů.
Metal lord: to me pak taky napadlo a kdyby sis na to vzpomel az na zachode tak bys musel jit s kabelem u zadku zapnout remote control.:-D treba ja posloucham nejvic rap a metal a pak rap s metalem dohromady:-D a kdyz si budu chtit pustit slipknot namisto wu-tang aby to slo rychlejs tak sem v haji:-D
Bananek: no to je jako kdyby tomu somalci dali k ty kucharce i hrnec:-D co se tyce toho dotykovyho displeje tak me tedkon zrovna nic nenapada kde by to slo vyuzit pri remote control. u hry na ps vita jo to pobiram ale, na PS3 me napada jen treba naky strategie jako RUSE nebo End War ze by na tom dotykaci bylo naky menu, jo to by slo. ale jako na FPS nebo Auta to je blbost.
Wesc: LittleBigPlanet ano a o něm jsem už psal v minulosti hodně, ale revoluční pouze ve svém vlastním žánru. Heavy Rain je v podstatě nový herní žánr, který je nekomerční pro vybranou hrstku hráčů.
Spontheplayer: jenže tu se nabízí ovládání, ať už jen nějaký pomocný nebo úplný, přez dotykový displej, což si myslím je lákavý a jistě vužitelný
Spontheplayer: jenze abysis na tom zachode mohl ty pisnicky prepinat,tak bys to prehravani musel nejdriv vypnout,abys mohl Remote zapnout.Ja osobne mam stejne zaply Shuffle,takze neuvidim,ale uslysim xD
Jo tak u PSP sem to nak nepochopil :-D proc ovladat ps3 pres PSP kdyz mas bezdratovej dualshock :-D to tak mozna kdyz sedis na zachode tak nevidis na to jaky pisnicky si prepinas v menu tak abys vedel co si pustis tak das remote play a mas menu na displayi:-D. U PS vita byhc ovladani her chapal uz jen proto ze ma dva analogy takze se o tom da uvazovat ale jako co na tom chces hrat, treba me hrozne prekvapi a vydaj hru kterou si uzijes jen s remote play prez ps Vita :-D, jasne muzes to pouzit kdyz k nekomu prijdes a chces si zahrat pro dva kdyz ten dotycnej ma jen jeden ovladac, no ale to bude vzacny asi jako cigan v praci, proste mi prijde ze je to funkce uzitecna asi jako somalci kucharka on si ji sice precte ale pulku veci do ni v zivote neuvidi.A jeste dodam jednu vec, mam notebook Sony Vaio a ten umoznuje uz v zakladu poropojeni s ps3 takze remote play a remote keyboard. remote play je v naprosto otresny kvalite zobrazeni a ke kazdymu tlacitku na controleru je prirazeny naky na klavesnici, je to vazne debilni. remote control maka muzes ovladat XMB pomoci sipek juuuuuuuuu:-D pomoci tahů myší juuuuu:-D a dokonce i prez touchpad jeeeeeeeeeee Sonyyyyyyyyy:-D. 100% pure real original sony fanboys tedkon odkladaji postrikany kapesnicky. Jo ono je to hezky zeto jde ale ja to reknu slovy moji babicky: A na jakou pi*u to je? a abych nezapomel Jeste muzu pomoci myho Sony ericsson ovladat na dalku notebook, to asi kdybych mel tak vyžranou vanu ze byhc se prez ni nenaklonil k notebooku, můžu přepínat pisnicky. uz ne jen ze nemusime otacet LP a MC nemusime menit CD v hi-fi vezi a ted uz se diky remote control nemusis zvedat ani k tomu abys prepnul album co mas v PC:-D za par let se budou konzole a PC zapinat hned jak das klic do zamku od dveri. Dostanem Pip-Boye a budem ovladat celou domacnost na dalku. Remote control je mocnej. [s6]
Vždyť Heavy Rain je jen lehce vylepšený Fahrenheit, který vyšel už minulou generaci. Já v něm teda až takovou revoluci nevidím [s16]
Wesc: on to myslel jako opravdu revolucni hru,ktera svym zpusobem byla interaktivni film
Sol!d_Sn@k3: Tak jeste aby vykonem neprevisovala soucasnou generaci kdyz je pres pet let stara :D
stillalive: "Heavy Rain byla jediná revoluční hra této generace s jakou jsem měl tu čest"
tak se seznam: Little big planet .... čest
vincent vega:ty jseš věštec? Pokud ne tak s těma komentářema počkej,až psv vyjde.Pak to půjde porovnat a uvidíme,co je lepší.
Zatím to jsou jen fanboyovské kecy,co mě tady posledních pár týdnů štvou (určitě nejsem jediný)
Jen aby to nakonec nebylo jak s 3ds,to taky vychvalovali do nebes (nevím jak tady,to jsem ještě neměl účet) a nakonec to je vše jinak.
Na druhou stranu, nevidím u her revoluci ve snaze přinést jiné ovládání. Raději bych uvítal revoluci u her samotných v jejich základu. Heavy Rain byla jediná revoluční hra této generace s jakou jsem měl tu čest a bylo by dobré kdyby tento nový směr využilo více vývojářů. Je hezké že stále vznikají ty roztomilé japonské JRPGčka nebo plošinovky s originálníma postavičkama a sem tam nějakou tou originalitou v herních mechanismech, ale chtělo by to aby Wii U přineslo raději novou revoluční hru.
stillalive: o tom sa môžeme baviť až keď bude Wii U vonku, dovtedy diskusia o patentoch ma nejak nebere, pretože ako vieme, z toho sa človek nenaje ani nezabaví .. PSP to malo, super len tak nejak vôbec nikto o tom ani nevedel, pretože to nikto nevyužíval.. OK, veci sú dané, SONY má patent ale nechápem to porovnávanie s niečím čo s tým nemá nič spoločné, tak ako u Remote a Move atď.. Apple má tiež milióny patentov, ktoré nikdy neuzrú svetlo sveta.. to isté Nintendo, to isté SONY, faktom ostáva že Wii U chce zaviesť niečo čo koncový zákazník nemá a nepozná a čo s Vitou vôbec nesúvisí.. je my jasné, že niekto kto nemá rád danú firmu okamžite nahodí face aka Grinch, založí ruky a smeje sa jak poranená koza (nato sú tieto novinky aj vytvárané) ale, ten kto nejedol špargľu hneď po hnojení musí vidieť konsekvencie jasne a čisto
ApsidalTill: Rád sleduju tvá videa ve kterých se věnuješ Nintendu a v jednom z nich s k Wii U řekl, že Nintendo přišlo s revolučním ovladačem pro Wii U. To ale není pravda jak sám víš. Sony tuto funkci má patentovanou už pár let a je to výtvor Sony. Tedy to znamená že o nic revolučního ze strany Nintenda nejde. Samozřejmě že Sony se teď brání neknofliktně tak, že tuto funkci chce uvést do oběhu dřív než Nintendo. Bylo by také dobré přiznat, že Nintendo není spoečnost, která by vždy dělala revoluci a vždy jednala bezchybně. Bohužel tentokrát s revolucí nepřišla. X360 má nyní revoluční Kinekt a Sony své Remote Play mezi PS Vita a PS3. Jak se k podpoře postaví vývojáři je už věc jiná. Na Wii U se těšim, ale není to žádná revoluce. Jen to, co tu už Sony prezentovala dávno.
Sliby, kecy, plky... to mělo umět už PSP
napísal PS3 Fénboy
Takže je to na mně, N fandovi, abych položil jediné otázky vztahující se k tématu?
1) Bude Vita umět hrát i hry z PS3 se zaplým televizním programem? 2) Budu potřebovat pro takový případ dvě kopie hry (PS3 a Vita)? 3) Jaké výhody/nevýhody může mít Vita jako ovladač? 4) Jakou technologii to nejspíš bude používat - při použití dotykového displeje (tedy nějaké formy zobrazení měnícího se se hrou) tam bude větší nárok na přenos dat, nejspíš?
ApsidalTill:
Ovečka nintenda se ozvala [s6]
edit:
Pro ostatní tedy sonyfans, kde berete tu jistotu ?
A kolo demagógie sa točí, točí, točí .. ovečky zborovo: beeeeee..
Sega-Vyvoj jde do predu a ty veris,ze Sony slapne 2x do stejneho h...a?Naivni predstava,ale budis.
Typuju že to bude podporovat Little Big Planet udělají ňáký upgrade...;-)
Nezahazujte WiiU. Sice je to konzole s ujetým názvem, ale výkonem má přesahovat současné konzole o dost. To ovládání je jen taková třešnička. Věřím, že vývojáři budou WiiU podporovat, takže ho nehaňte.
No jen aby ta podpora byla nejaka, vzdyt PSP uz to taky umelo...