Hideo Kojima tvrdí, že jeho nová hra bude jako nové médium
novinka•středa 26. října 2022•Martin Šmíd•

Zdroj: Xbox Game Studios
REKLAMA
REKLAMA
Tvoje reakce na článek
Reklama











novinka
PlayStation vydá první hru Bad Robot Games, jde o kooperativní akci od tvůrce Left 4 Dead
novinka
Vyšla hra Metroid Prime 4: Beyond, podívejte se na launch trailer
novinka
Gameplay trailer na nedávno oznámenou závodní hru RIDE 6
fórum
Gran Turismo 7
novinka
Představena akční RPG hra The God Slayer
recenze
Metroid Prime 4: Beyond
fórum
Silent Hill f: Artistická nekrofilie
novinka
Oznámena kooperativní akce Cast Outs od bývalých vývojářů SCE London Studio
novinka
Představena aktualizace Spec III pro Gran Turismo 7
novinka
Příští týden začne ve hře Diablo IV jedenáctá sezóna Season of Divine
Komentáře (31)
skulavy dristal a jeho prijebane dristy. Nech radsej drzi picu a maka, lebo zase plna papula dristov a vyjde simulator nudy alebo srania
Co to asi bude? Že by simulátor spaní? 🤣
@Effa: Ty tvoje neustale komentare na konzolista, to je teprve panecku sranec. Kam se na to hrabe Kojima. :-D
@Effa: Musíš mít v každé větě vulgaritu? Nemám nic proti tvým komentářům jako takovým, ale trošku slušněji by to přece šlo taky napsat...
Ty wole to je komik. UPS simulator mel taky zmenit herni prumysl a co? Hovno. Sranec co se libi par autistum a introvertum. Tenhle clovek ma akorat tak velkohube prohlaseni. Btw za mne je PT sranec ktery akorat kopiruje atmosferu starych hororu, rozhodne jic kuli cemu bych pohonil jako nekteri. U DS jsem mu jeste dal sanci ale ted uz na to seru! Predpokladam ze hlavni postava bude Hassan Abrakadabraman a napln bude srat hrace lhanim a vytiranim si.
Uplne suhlasim s tym co pise @A2: Kojimova tvorba je hlavne o pocitoch a hlavne u DS je to tak, ze bud clovek tu hru nenavidi alebo ju miluje.. Nic medzi tym podla mna nie je. Za mna osobne je to najkrajsi herny zazitok mojho zivota, ale tym, ze je ta hra plna divnosti je tiez uplne pochopitelne ze mnohym ludom to nesadlo :) Kazdopadne tesim sa aj na tu Microsoftovku aj na to pre Sony, ci uz to bude pokracovanie alebo nie. Jak ste sa tu bavili o gameplay loop a zanri pripadneho pokracovania, tak mam pocit ze Kojima uz niekedy davnejsie zmienil, ze ak bude dvojka, tak to bude uplne ina hra, avsak neviem si spomenut, kde to vravel :( ... Nech to bude co to bude, pre mna to na 99,99% bude genialita. Pre mnohych inych urcite takisto a zas pre dalsiu skupinu ludi to bude prepadak, to je u takychto hier pochopitelne a podla mna ich to v istom zmysle robi este zaujimavejsimi :)
@yenda1: ano, samozřejmě, že to není nic nového ani původního v rámci myšlenky.
Jenže ta myšlenka byla přesně konkretizovaná na jedno médium v roce, kdy to medium bylo sotva v plenkách a není to jen popisováni obvyklých věci okolo myšlenky, je přesně stanoveno, jaký bude vývoj. To z toho dělá naprosto unikátní věc.
Kojima taky tvrdil že polonahá Quiet v MGS V má svoje opodstatnění a že to není jen aby to nahnalo honiče ke koupi hry 😃 Míň keců, víc vývoje Hideo
@ΛNĐ3RLΛ: Takhle jsem o tom nepřemýšlel. Promyslim.
V případě Nieru mi ani nešlo o samotnou postavu Sartra a toho co se kolem něj děje, ale spíš proč tam vlastně je. A proč odvrhuje esencialismus ve prospěch existencialismu. No tak případě robůtků je to jasný. Jakoby tím říkal: Neposuzuj nás podle toho čím bytostně jsme(roboti), ale dle toho jak se projevujeme, jak se chováme. Mám teda bušit do někoho, kdo se stará o druhé, má starost o sestřičku apod ? Jenom kvůli tomu, kým podle mě je jen nazákladě esence? A ignorovat to, kým se stává skrze své činy? Nebyl bych pak za vraždící ocelovou skořápku já sám? (Ale to by sem si zase odběhli k NIetzschemu. I když toho bych tam taky vyšťoural. Poněvadž píše: Člověk je provaz natažený mezi zvířetem a nadčlověkem - provaz nad propastí. Obdoba toho může být android mezi člověkěm a robotem).
Ano, jak si napsal dle mě správně je v tom parodie. I toho co se kolem něj děje.
Lieky hlavne treba pravidelne brať lieky ale vážne je nesporné že Kojima je talentovaný ALE DS ukázal že aj keď je hra v niektorých ohľadoch perfektná a celkový koncept je zaujímavý vo výsledku je dosť nudná samotný game play nedotiahnuty a k dokonalosti jej chyba mnoho uvidíme síce môže byť z toho prevratná vec ale myslím že Kojima je trochu japonským Hasanom
@yenda1: Řekl bych, že zrovna hlavní rolí postavy Sartre v NieR je spíše být parodií na určité typy lidí, kteří se v procesu poznávání nějakého subjektu jim stanou natolik posedlí, že se stane nakonec součástí jejich existence.
Robotická verze Jeana-Paula bere díla skutečného Jeana-Paula natolik vážně, že naprosto ignoruje, že skutečný Jean-Paul měl i nějaký život mimo hranice filozofie. Napodobování lidí je konec konců jedním z důležitých tématů hry.
@A2: Nic proti MGS2 ta hra je skvělá. Profound to možná je, ale není to tam nic nového a původního. Vše bylo řečeno a naznačeno mnohokrát v pracích Zygmunta Baumanna, Lipovestkyho. Mihne se tam Sobecký gen Dawkinse a teorie memů. O banalitě konzumovaných informací, přežvýkaných a naservírovaných mase už psal Neil Postman v Ubavit se k smrti, kdy teda šlo hlavně o TV, s internetem se vše jen zesílilo.
Dezinformace, polopravdy a fake news - nic z toho není nové. Znovu, internet toto vše jen zesílil. Ahlvně tato varování se vždy objevovala s novým mediem( internet se už od počátku bral jakožto jedna z revolucí v dějiných lidstva. A my se s ní stá le ještě učíme zacházet, stále si prožíváme telecí léta). To vše je ještě obalené postmoderní situací Lyotarda, kterou Japonci milují a postmoderna stříká z mnoha jejich her....jo a existencialismus (viz na první dobrou Nier že jo, tam dokonce je Sartre jako postava a probírá se tam jak existence předchází esenci, i když jen povrchně.)
Takže jako dobrý, že to napasoval do hry, ale mě to zase tolik nepraštilo no, spíš takovej souhrn. Což ale zase je třeba vyseknout poklonu, že to někdo načetl.
První video jsem projel jen zběžně, ale určitě bych si ještě několik zdrojů vybavil. Ale už se blíží půlnoc, tak až se prospim si třeba ještě na něco vzpomenu.
Tak třeba ta hra bude skrze cloud komunikovat s chytrou domácnosti....rano vstanu splnim úkol na lednici, venku mi na hodinkách skočí poloha spoluhráče se kterým se můžu reálne pobavit o dalším postupu ( pokud to bude holka tak mi asi rovnou svihne caser do očí 😃)potom na mě u mikrovlnky bude svítit že je potřeba promluvit si s alexou o její temné minulosti, a pokud se bude blížit event tak se mi hororově rozblika hue od Philips 😃😃
@A2: Uedovi fantazie a svety ve me vyvolavaji obrovsky emoce a miluju je..Kojima presto ze ma vize a napady me emotivne nikdy tak nezasahl a posledni dobou ani gameplayem.
Tvl tak me bavili vsechny postavy a treba z Fragile mam husi kuzi jeste ted… bavili me i kamea a drobny vtipky, pp mi moc nevadil…
@davinemecek: už jsem to tady psal. Nechce se mi znova podrobněji, tak mrkni na video. Ve zkratce budoucnost internetu a fake news na internetu.
link
link
@A2: a jaký byly predikce v MGS2? Jen čistě ze zajímavosti.. já totiž nikdy MGS nehrál, takže se ptám, sorráč 🙈😁
U Death Stranding se psalo o novém herním žánru ... jsem v klidu.
@ΛNĐ3RLΛ: v tomhle případě nemá smysl dělat znovu simulátor poslíčka a znovu souhlasím, ani mně osobně by se mi do toho moc nechtělo, ale od Kojimy čekám dvojku s úplně jiným přístupem, za mě je správně utržený z řetězů a zbaven všech konvencí, takže se toho ve finále nebojím.
MGSV je přesně ten produkt, kde ty bublající nápady jsou omezovaný korporátem. Je strašně dobře za mě, že dělá hry jako DS.
@A2: No a tím se dostáváme právě i k tomu, jestli má smysl dělat pokračování. Možná to bude pokračovaní ve smyslu, že se to bude odehrávat ve stejném univerzu, ale gameplay bude zcela odlišný? Nebo si dokážeš představit hrát to samé v bledě modrém, jen s novým příběhem?
@ΛNĐ3RLΛ: ono se dá souhlasit i s tvým pohledem. Ve finále máš pravdu i ty, ale za mě osobně se do té hry musíš zamilovat, pak to nebude fungovat. Je to hra o pocitech. Psal jsem to tady, že to funguje jako SotC. Ta hra je strašně pomalá ze začátku, pokud nebudeš mít ty pocity k té hře, tak tě to nemůže bavit. V SotC když zabiješ titána, dostaneš song, ten song ti podrásá ještě více duši, ale musíš jít dál zabíjet, protože chceš znát to mystery a vyvolává to otázky. Tady dostáváš to samé. Dostáváš hudbu, poetiku a krásu zničeného světa, proto mě pomalý začátek nevadil.
Jak jsem se bavil o pocitech, asi mnohým z vás se stalo, že když jste byli v dešti, všude VV, boty rozbité etc. a našli jste deštník od jiného hráče, kde hrál Low Roar, pak se do té hry zamiluješ ještě více. Navíc tohle dostáváš i Kojimy samotného, který to perfektně režíruje v rámci gameplaye a samotné propojení gameplaye s hudbou je na vysoké úrovni. Pak skřípající dialogy rád odpustíš.
Mě samotného bavil i gameplay, kde jsi pečlivě musel plánovat výbavu na cesty, bál jsi se každého deště apod. Ta hra podruhé nemůže nikdy fungovat jako napoprvé, proto jedničku hrát znova nikdy nehodlám.
Kojimo, neredefinuj ale radši udělej opět něco zábavného, stejně jako si prosím zaplať scénáristy a drž se co nejdál od dialogů, ty byly v DS příšerný :)
S Fildou redefinuji na xku celý hraní a psko dostane PPL simulátor 2. Všichni jsou spokojeni.
Experimenty sú fajn. Prečo nie.
@A2: Já to všechno beru a souhlasím s tím do určité míry, ale mě na Death Strandingu nudí hrozně ten obsah a gameplay loop, který podle mě nebyl dobře dávkován. Do asi zhruba 6. epizody jsem to žral neskutečně, ale pak to nabralo rychle strmý pád a bylo to čím dál horší. Jak vývoj událostí, tak to neustále nošení balíku... Postavy byly takové nijaké, dialogy je prostě neuměly dostatečně, pro mě, rozvinout tak, aby mi na nich záleželo. Celej příběh byl hráčovi špatně odkomunikován a pacing byl přímo otřesný. V jednu chvíli se navíc hra brala strašně vážně a v druhou na tebe házela jeden cringe vtípek za druhým, což se v mém případě míjelo účinkem. A jako třešničkou na pomyslném dortu mě neskutečně vytáčel ten product placement.
Zkoušel jsem mimochodem rozjet nedávno ten Director's Cut. Říkal jsem si, že třeba byla chyba ve mně a hra si zaslouží druhou šanci. No nedostal jsem se ani do té 6. epizody...
Ale abych hru jen nešpinil. Ten samotný koncept chození/nošení, kdy vyrovnávaš balanc a musíš si správně namyslet výbavu a jak rozložit náklad na své tělo, se mi líbil hodně.
@A2: psal jsem trošku usměrňovat. Neříkám že nemá geniální nápady ani vize, ale třeba DS mě už moc nesedlo, je to jen můj názor toť vše 😁
Tak zvědavost jest veliká, ale stejně mám dojem že se to neujme jelikož lidi nemají moc rádi změny. To se musí postupně. Nikoli skokově. Ale jeho mozek rozhodně přijde s něčím zajímavým jako u DS kterej sem hrál až v dobe covidu a to sedlo jak pr... na hrnec. P.S. lepší fotka nebyla k dispozici? 😁
V Konami věděli moc dobře proč ho zavřeli do sklepa dokud nedodělal MGSV.
@Džangl: s DS se to povedlo, nic takového tady nikdy nebylo.
Edit: nechápu, proč by ho měl někdo usměrňovat. Vždyť většina současné herní tvorby postrádá jakoukoliv originalitu. V AAA je to vše copy and paste. I kdyby ne všechny projekty vyšly, tak nevidím jediný důvod, proč by neměl mít tvůrčí svobodu. Jen ať sype svoje myšlenky.
Budu se tady opakovat, kolik herních tvůrců dokáže predikovat budoucnost ve svých hrách. Kojimovi se to minimálně dvakrát povedlo. Predikce v MGS2 do těch bere dech.
Death Stranding je nejvíce originální hra za mě posledních x let.
To jsem fakt zvedavej, jak ten cloud chce pouzit.