Gran Turismo a Toyota představují FT-86 Concept
novinka•úterý 6. října 2009•Petr Strecker•

Zdroj: Sony Computer Entertainment
REKLAMA
REKLAMA
Tvoje reakce na článek
Galerie












Reklama
























novinka
Pro Marathon se Bungie nechalo inspirovat více než dvacet let starou MMO hrou
novinka
Šťastné a veselé Vánoce přeje redakce Konzolista.cz
fórum
Nintendo Switch 2
novinka
FRONT MISSION 3: Remake vyjde koncem ledna pro konzole PlayStation a Xbox, vydána demoverze
fórum
4K TV k PS4 PRO
novinka
Na konzoli Nintendo Switch 2 možná zamíří další hry ze série Tomb Raider
special
Historie Maria: od arkádové postavičky k největší ikoně videoher
novinka
V brzké době se má Call of Duty dostat na konzole Nintenda
novinka
Při autonehodě zemřel Vince Zampella, tvůrce Call of Duty
novinka
První trailer na film The Odyssey režiséra Christophera Nolana
Komentáře (25)
Vložím se do diskuze s mou zkušenosí a názorem.. hraju od druhého dílu všechny GT a nedám na něj dopustit [s7] . Nicméně s tou AI máte trochu pravdu. Změnila se od druhého dílu celkem dost, ale je to pořád málo. Auta jezdí "strojově" ne "lidsky".
PD by měli raději máknout na tohmle než na modelu poškození, který mi nikdy nechyběl... Na druhou stranu, nic není dokonalé...
Ja som 100% AI porazil akurat na Daytone s formulou a gamepadom v GT5p.
blacklama: Já netvrdim že to je špatně, rozhodně to tak doopravdy je, ale v GT je prostě vidět jak jsou auta pevně danný. Doopravdy maj k sobě závodníci určitej respekt, což v GT tak nějak nehrozí. Občas se prostě musí jinej závodník pustit, ale právě v GT se toho svýho fleku držej, i kdyby tě měli vyrazit mimo trať.
Co se týče GTR, je rozdíl mezi prvním a druhým dílem, V prvním GTR byl na výběr mezi třemi základními režimy. Arcade, Pro a Simulation. Jednotlivé režimy se lišili ve stupni zapnutých pomocníků, např. v režimu simulace už nebylo umožněno určité pomocníky zapnout, např. už nebylo možno automaticky řadit. V GTR 2 už to nebylo děleno na ty tři režimy, ale hráč si mohl pomocí posuvníků přizpůsobit hru na míru, dejme tomu, že něco v obdobě Race Driver 3, kdy sis navolil agresivitu soupeřů, míru poškození auta, kontrolu trakce apod. GTR 2 mi přišlo o něco lehčí než první díl (je tam režim autoškoly, kde se naučíš základní a pak pokročilé techniky), více to přizpůsobili, aby hra byla přístupnější. První GTR je v režimu simulace velmi obtížná a hlavně je zapotřebí kvalitní volant,. Prostě, kdo chce hrát GTR na úrovni, chce to hodně trénovat, a hlavně jízda za deště je brutální, kdy skoro není vidět na cestu a trať je nutné jet po paměti. Ještě vyšel díl GT Legent (mezi prvním a druhým GTR), který je zaměřen na historické vozy. Zajít Gran Turismo s obtížností tak daleko jak GTR, hodně hráčů by to odradilo. Pro představu zasílaám link na gameplay z GTR2 link
Nevim nevim Maggot, jenze prave na tu 100% ai, se clovek musi drzet te koleje, co ti ostatni, jinac neni cesta k viteztvi, pockat si na tu spravnou prilezitost k predjeti a k postupu byt prvni k cili a ai chybu udelaji obcas taky.
Copak treba v serii WTTC se nedrzi vsichni v jedne lajne? drzi a ve chvostu je tech strkanic nespocet, zalezi jen na zkusenostech a umu.
Netvrdim, ze ai v gt prolog je bezchybna ale ze je stejna co od druheho dilu je dost prestreleny.
Nevim jak je to v GTR ale jednou jsem cetl clanek o rally RBR s Kopeckym a tvrdil, ze je to s tou simulaci prestreleny, nehlede faktu, ze i wrc ma assistenty a spoustu dalsich specialu taky, proto se ptam na to GTR, v prologu, se pozapinaj assistenty nebo opacne ale krom toho ai v %, je i nastaveni pro jizdni fyziku, standart a profesional.
Za sebe bych rekl, ze vylozene tupou ai jsem v prolog nezazil.
Ale zahrát si na něm Live for Speed by byla lahůdka a s "trochou" cviku by snad mohl zajezdit i online aniž by se musel stydět [s14] .
Věřím, že ten volant je špička, však taky stojí cca 6500 Kč. Jeden volant už mám, taky od Logitech, te mi stačí. Na konzolích hraju raději na gamepadu a na PC si hodím volant, když hraju GTR apod. Ta hračka už je fakt pro labužníky. Proto mám GT rád, že se dá obstojně hrát i na gamepadu. Kdybych hrál čistě jen závodní hry, tak bych ty prachy i obětoval.
muzu ti jen doporucit ps3 k vanocum a k tomu kup gt5p a volant logitech g25 a nebudes litovat ja to mam a nemuzu si predstavit ze to jezdim na gamepadu [s15]
To Maggot: To je přesně to, čeho se bojím a o čem jsem psal. Tenhle ten fakt ubírá Gran Turismu statut dokonalé hry. Nepotřebuju mít z Gran Turisma R-Factor či jiné simulace. Ať je stejné, ale ať je ta AI jiná. To je jedinánvěc, co mi v GT vždy chybělo.
Problém je v tom, že AI se v případě GT takřka vubec nezměnila od druhýho dílu. Jasně, závodníci teď občas udělaj chybu, předjížděj se, ale pořád je to o tom samým. Vystrkování ze stop, narážení a za každou cenu nutnost držet se ve svých naprogramovaných kolejích.
Tak aby člověk porazil AI, která je na 100%, tak člověk při jízdě nesmí udělat chybu (AI ji neudělá určitě) a musí držet ideální stopu, jinak bez šance. Ale ono je to kruté i v GTR, které jsem zmiňoval, tam je bez pomocníku zatraceně těžké udržet auta na trati a na gamepadu je to skoro nemožné. A k tomu ještě předjíždět a soupeř jen tak nepustí, prostě jak v závodech. [s14]
alexej27: az se projedes v gt5 s FordGT Space II tak mi potom napis, jak si toho kone ukociroval a jeste si dej AI na 100%, nedojedes prvni, jestli vubec ;)
Dik za odpověď. Jsem rád, že tam je ten Duke. Asi půjdu do té PS3, kvůli těm arcade hrám jsem se rozhodoval, takže jsem rád, že to je i na PSN. Buď počkám až do vydání GT5 a koupil bych to s PS3 nebo si to nadělím pod stromeček. [s14] Celkem bych vyzkoušel i ten Uncharted a zajímá mě i Killzone 2, jednička nebyla nejhorší a i PSP verze nebyla špatná. A hlavně jsem zvědavý na GoW 3, první dva díly mě bavily.
Aj StreetFighter stari je na PSN. A PSP vie s PS3 pekne spolupracovat, tak by som tu otazku ja moc neriesil. Este navyse s PS3 spolupracuju volanty od LOGITECHU DFpro, DFGT, G25, G27... narozdiel od xboxu360.
alex : stahnes drivera crash bandicoo teekkena raymana duken nuken taky ale o zbytek sem se nezajimla :-D
Tak snad to GT5 dopadne dobre a budu mít důvod si tu PS3 pořídit. Ostatně PS2 jsem taky kupoval kvúli GT, ostatní hry byly bonusem. V současnosti váhám mezi xboxem a PS3. Před půl rokem jsem se rozhodoval (několik měsíců) mezi PSP a NDS a vyhrálo to Sony, tak uvidím, jetli to vyhraje i mezi velkýma konzolema [s6] Měl bych ještě dotaz ohledně PS3, jsem fanda starých klasik, tak jsem se chtěl zeptat, jestli se dají na PS3 stáhnout hry typu DOOM, Duke Nuken 3D, Street Fighter apod. Na xboxu jsou, tak jestli jsou i na PS3.Dík.
alexej27: Ano daju sa licencie prejst na zlato aj s gamepadom, hovorim z vlastnej skusenosti, mam vsetky GT od 2. Mam volant DFpro od vydania GT5p, ale este stale viem hrat GT na gamepade o dost lepsie a na volante hram len sem tam lebo su to pre mna muky.
Myslel sem ze to nereknu ale Toyota je sexy [s7]
podle me to tak neni souperi do tebe narazi jen kdyz prudce pred nima zabrzdis a normalne te jinak obedou z mojich zkusenosti a to jsem uz u toho neco nasedel :-)
Ke GT5 jsem skeptický i proto, že kdysi jsem měl velká očekávání od GT4 a hra mě velmi zklamala, tak teď raději nic závratného nečekám a nechám se překvapit. Jestli bude GT5 nejlepší hrou všech dob budu rád, dobrých závodních her není nikdy dost.
Po třídu S jsem došel (GT 1,2,3,4). Pod mizernou AI vidím to, že mě AI sejme, když ji vjedu do ideální stopy, ne, že by mě soupeř objel. , ale vrazí do mě, protože AI neumí reagovat na vaší jízdu. AI mezi sebou takřka nesopeří, jak odstartujou, tak i dojedou, ve hře se tak vůbec nezávodí, ale jen krouží po trati.Prologe jsem nehrál, pokud to vyývojáři odstranili, jedině dobře a tím pro mě získává hra na hodnotě. Jinak GT má do simulace daleko, zahrejte si např. GTR na nejvyšší obtížnost a budete rádí, když vyjedete z boxu. Když máte hru plně ovládat, potřebuje skoro celou klávesnici, ne že bych to tak hrál, zas takový masochista nejsem, jen tam ta možnost je. Já osobně mám sérii GT za seriózní arkádu, takový mezistupeň mezi totální arkádou a simulací. Aby člověk hrál GT, nemusí se učit několik týdnů, aby bůbec udržel auto na trati. GT je hodně přístupné, ale není vyloženě jednoduché. Co je v GT naopak těžké, tak zajet licence na zlato, zajímalo by mě, jestli je vůbec možné je na gold zajet gamepadem. Věřte tomu, že kdyby bylo GT simulací, tak to hraje jen několik nadšenců a hra by se rozhodně neprodávala po milionech. Svými komentáři jsem nechtěl GT nějak hanit, jen poukázat co mi na něm vadilo a co bych si přál, aby v novém GT bylo napraveno.
alexe: asi si nedosel do tridy S co ??? gt5p [s7] zadne auta na neho nnemaji zadna pouha alrkada jako nfs grid atd ale poradna simulace
alexej27: definuj tupou AI v gt5 prolog.
wooooow působivé video [s7]
Chci vidět ten rozsáhlejší destrukční model. A hlavně jeho vliv na jízdní vlastnosti. A pokud tam bude na obstojné úrovni, je zde naděje, že AI už nebude tak tupá jako doposud, ale silně o tom pochybuju. Na GT se dívá hezky, ale pokud bude hratelnost stejná jako u předchozích dílů, nevidím důvod přecházet na nový díl a už vůbec kvůli GT 5 pořizovat PS3. GT5 může vypadat sebelíp, ale pokud bude ve hře stupidní AI jako doposud, je ta hra z mého pohledu k ničemu.