Fumito Ueda o The Last Guardian

novinka  9
Martin Šmíd, 18. 6. 2015 20:22
O hře The Last Guardian se v posledních letech hodně spekulovalo v souvislosti, jestli vůbec někdy vyjde. Nakonec se zdá, že vývoj se konečně pohnul, proto mohla Sony během své tiskové konference The Last Guardian odhalit pro konzoli PlayStation 4, na níž stále pracuje uznávaný vývojář Fumito Ueda, který nám udělal velkou radost výbornými hrami ICO a Shadow of the Colossus. Právě Fumito Ueda se nyní o The Last Guardian, na který dohlíží z pozice režiséra, rozpovídal pro oficiální PlayStation Blog.

Někteří hráči nemusejí vědět, co The Last Guardian je, můžete ho trochu vysvětlit?

Stručně řečeno je to akční dobrodružná hra. Je to příběh o mladém chlapci, který byl unesen nebo zajat za podivných okolností. Je to o setkání mezi chlapcem a bestií jménem Trico uprostřed antických ruin, příběh o jejich cestě v naději uniknout z tajemných nesnází. Nechceme ale prozradit více. Chceme, aby si hráči sami tento příběh prožili.

Je to už řada let, co jsme o The Last Guardian slyšeli naposledy, bylo tam mezi hráči hrozně moc spekulací. Jaký je pocit hru znovu představit fanouškům?
Ano, je to už pár let, co jsme hru oznámili. Z mého pohledu to bylo hodně nepředvídatelné, jak bude publikum reagovat. Nebyl jsem si jistý, jestli si budou hráči pamatovat hru. Nepochybně jsem byl trochu nervózní, ale když jsem následně viděl reakci a ten jásot, ukázalo se, že hráči opravdu čekali a byli rádi, že jsme konečně odhalili The Last Guardian pro PlayStation 4. Poté jsem byl hodně šťastný.

Můžeš mluvit, proč trval vývoj hry tak dlouho?
Je zřejmé, že bylo několik důvodů pro zpoždění. Pokud bych měl jmenovat ten hlavní, byly to technické překážky, které jsme museli překonat. Ale překonali jsme je a jsem hrdý, že jsme mohli The Last Guardian konečně oznámit pro PS4.

Má hra nějaké změny od doby, co jsme jí viděli naposledy?
Hra samotná jako příběh a tak dále se nezměnily. Je zřejmé ale, že díky přesunu na PlayStation 4 jsme se nemuseli omezovat, co se technologie týče. Technický tým nemusí být nervózní, ale máme specifický umělecký styl, který chceme zachovat. PlayStation 4 nám umožnil jen dosáhnout našich cílů.

Jedním z aspektů prezentace byl pohyb chlapce a Trica.
Když jsem začínal formulovat koncept The Last Guardian, jedna z věcí, na kterou jsem se chtěl podívat, je vztah mezi lidmi a zvířaty, myslel jsem, že je to něco, kolem čeho chci postavit celou hru. Důvod, proč jsem vybral toto téma, je i fakt, že jsem chtěl oslovit co nejvíce lidí. Jako výsledek doufám, že vztah chlapce a Trica budou působit kouzelně.

Demoverze ukazovala problémy v prostředí, můžeme očekávat více hrozeb ve hře?
Demoverze ukázala jen hodně malou část hry, kterou jsme vybrali proto, aby ukázala dynamické přechody. Tam je velké množství nejrůznějších výzev, kterým hráči budou čelit.Demoverze ukazovala problémy v prostředí, můžeme očekávat více hrozeb ve hře?

Vzhledem k tomu, že je kladeno na hru velké očekávání, cítíte jako břemeno doručit něco neuvěřitelného?
Samozřejmě se mi ulevilo, konečně jsem mohl říci lidem, že jsme tady zase. Viděl jsem reakci davu a byla příjemná. To nám navíc dává motivaci pracovat ještě tvrději na dokončení.

Zdroj: null

The Last Guardian

ps4
Sony, Team ICO
Datum vydání hry:
6. 12. 2016
Žánr:
Plošinovka, Puzzle, Adventura
KARTA HRY
9/10

Komentáře