Konzolista.cz

David Cage: Technologie L.A. Noire je slepá ulička

novinkapátek 1. dubna 2011Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: David Cage: Technologie L.A. Noire je slepá ulička
Vývojáři ze studia Team Bondi se neustále chlubí svojí technologií použitou v L.A. Noire, která dokáže realisticky snímat tváře herců a převádět je do hry. Nadšený z této technologie určitě není David Cage ze studia Quantic Dream (Heavy Rain). Cage pro server CVG řekl, že jde jen o řešení současného problému, ale jinak jde o slepou uličku. Za vše může fakt, že kamery snímají pouze hercův obličej, ale nikoliv celé tělo. Díky tomu tak nikdy nebude řeč tváře a těla synchronizována, aby to vypadalo opravdu reálně. Navíc má tato technologie spoustu nevýhod, jako je cena nebo omezené používání shaderů. Rovněž je tu problém s osvětlením.

David Cage pak prozradil, že technologii, která snímá celé tělo herce, už používají pro svoji další hru. „Myslím si, že L.A. Noire vypadá dobře, opravdu vypadá, ale nemyslím si, že se tato technologie může někam posunout. Naši technologii můžeme neustále vylepšovat. Už nyní jsme udělali velký pokrok od Heavy Rain a budeme v tom pokračovat, než dosáhneme úrovně Avataru. Do čtyř nebo pěti let to tu bude. Možná budou potřeba nové konzole, ale když se podíváte, kde je teď realtime renderování, tak je zhruba tam, kde před pěti lety bylo CGI renderování. Je tu pětiletá mezera. Avatar tu byl v minulém roce, takže na této úrovni budeme pravděpodobně za 5 let,“ řekl David Cage.

Studio Quantic Dream v současnosti připravuje novou hru, která vyjde exkluzivně pro Playstation 3.
Zdroj: vg247
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (19)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
stillalive

Pravda bude asi někde uprostřed. Ohledně snímání mimiky tváře spolu s řečí celého těla má pravdu, ktomu asi neni třeba nic dodávat, ale co se týče semotné mimiky v obličeji, tak L.A. Noir je rozhodně mnohem dál než HR, ale HR i přes to exceluje v komplexním vyjádření emocí.

Deshien

Poradne kritizovat je take umeni [s1] v tomhle clanku ovsem Kritizuje Cage a ne xboti jak tady pisou kluci od vedle

clicker

Já nemůžu říct, jestli má Cage pravdu nebo ne, protože se v tomto oboru opravdu nepohybuji... Ale kritizovat umí každý :)

Blacksmith

Až na to že Cage a vlastně ani nikdo tady nehodnotí kvalitu L.A.Noire. Ale spíše se zamýšlí nad samotnou technologíí a její využitelností do budoucna. A v tom má zřejmě 100% pravdu.

U klasického motion capturingu se můžou prodávat balíky natočených videí i těm co si tohle přímo nemůžou dovolit. U téhle novinky se museli pořádně plácnout přes kapsu, a navíc využitelnost je jen v té dané hře pro kterou se to snímá. Už dnes má většina tvůrců problém s prachama.

Predicktor soky
Predicktor soky #Old shatterhand

Tak abych tady prolomil ledy s borcema od utlačované xbox komunity, tak zde je jasné vysvětlení a proč o tom Cage může vůbec mluvit: "David Cage pak prozradil, že technologii, která snímá celé tělo herce, už používají pro svoji další hru." To by mohlo jako vysvětlení stačit [s6]

Smileface

Deshien: Ty voe ty si fakt řízek [s6] Ale možná se to dá léčit [s4] Jo a Quantic pořád ještě není studio Sony. Sony jen investuje do jejich her, což je u adventur minimálně dost odvážné, ale vyplatilo se to.

xDante1986: Myslím že tvůrce Heavy Rain jakožto nejpokročilejší hry, co se přenosu pohybů týče, má právo se vyjádřit. Tak nevím co řešíš. Tvůrci Forzy se taky furt naváželi do GT a Stuart Black se navážel do všech FPS současnosti, stejně jako magoři z Epicu se naváželi do CoD aby pak vyprodukovali ještě nudnější hru [s6]

Wesc
Wesc #NINJA!

Deshien: A ty chlapce vis jaky je rozdil mezi motion capturingem a realtime renderem ?

ApsidalTill
ApsidalTill #One/U/PS4

HR bol geniálne dielo ale L.A. Noire prináša evolúciu do prezentácie tvárí o ktorej HR mohol len snívať a preto netreba teraz diskutovať o hre ktorá tu môže byť až na ďalšiu generáciu konzol a radšej sa tešiť na originálne L.A.

Blacksmith

Takže ještě jednou, je tady možnost komentáře k novinkám. Nevím proč by měl kdokoliv držet hubu, at už je jeho názor jakýkoliv. Nebo už jsou komančové zpátky?

pedrox

zakomplexovaní xboti už sa samozrejme ozývajú..

Sprite
Sprite #Sprite

Je to jen názor proboha!

Deshien

2Dante:Dante ma v tomhle pravdu tak se do nej neserte,Plejkari nahore ani nevedej co to motion capturing je a dost pochybuju ze by kdy Poznaly nejakou hru od Quantic Dream ..Jo je tam Sony a hned je ten chlapek nejvetsi talent... La noir je konkurence a ta se musi zdrbat

Blacksmith

Nevím proč by měli všichni držet hubu. To může napsat jenom... Nejde o nějakej Heavy Rain. Cage, respektive Quantic Dream jsou hlavně majiteli největšího motion capture studia v evropě. Tak předpokládám že něco málo o těhlech snímacích technologiích snad ví.

Maverick_cz
Maverick_cz #G.B. club

ze všech těch "novinkovejch" keců od různých vývojářů a producentů, mi tohle přišlo logický a argumentama podložený,... navíc od znalce v "oboru"... Heavy Rain nemám.. asi ani nebudu mít.. hrál jsem maximálně demo, takže to říkám čistě z pocitu k vyjádření někoho, kdo o tom problému hodně ví..

Smileface

toshiba25: Je docela logické že výrazy ve tváři souvisí se zbytkem těla a to dost nedílně...

blau himmel

nechtel bych prilevat olej do ohne, ale taky povazuju technologii v h.r. za komplexnejsi. Mozna se pletu , ale obliceje v Le N. pusobi prece jen zjednoduseneji, vyniknou tam sice verohodne zakladni rysy, ale s kutecna lidska mimika je mnohem bohatsi a ruznorodejsi , h.r. je v tomto smeru bliz pravdivemu vyjadreni...

toshiba25

když někdo ví , že to není dobrý , tak drží pusu ale tohle jen závist ! A můžete semnou nesouhlasit !

Wesc
Wesc #NINJA!

Cage neni borec, ale bůh. Heavy Rain byl opravdu parádní zážitek. Ale co se týče realtime render, tak je typek trochu vedle s těmi 5 lety. Na 10 let staré FF: The Spirits within se furt nechytáme a to je 10 let !!! Na úroveň Avatar v reálném čase se dopracujem tak za 20 let ..... možná ....[s13]

Smileface

Cage je borec, ví o čem mluví...

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články