Camouflaj: Marvel’s Iron Man VR není jen experiment, je to velká hra pro VR

novinka  15
Martin Šmíd, 3. 4. 2019 12:51
Je tomu týden, co byla oznámena hra Marvel’s Iron Man VR, kterou vytváří studio Camouflaj se Sony exkluzivně pro PlayStation VR. Trailer vypadal solidně, ale je jasné, že VR hry se špatně prezentují, a i proto je pěkné slyšet od zahraničních novinářů, že první dojmy z Marvel’s Iron Man VR jsou vlastně hodně nadšené. „Marvel’s Iron Man VR může být první Iron Man hrou, kterou si zasloužíme,“ píše třeba magazín Game Revolution. „Marvel’s Iron Man VR ukazuje hodně potenciálu s inovativními létajícími mechanikami,“ dodává Road to VR. Důvodem, proč se hraje Marvel’s Iron Man VR tak dobře, je podle Ryana Paytona (Metal Gear Solid 4 nebo Halo 4) ze studia Camouflaj hlavně skutečnost, že od začátku měli za cíl vytvořit velkou VR hru a ne jen další VR experiment na pár minut.

Vývoj hry přitom odstartoval už v roce 2016, když byla na E3 poprvé představena hra Marvel's Spider-Man od studia Insomniac Games. V tu dobu Marvel Games hledal schopné vývojáře, kteří by vytvořili pár her pro VR. Ryan Payton vzpomíná, že měli hned velký zájem a následně vytvořili prototyp, který se Marvelu líbil. Mohli se tak naplno pustit do vývoje. Od začátku měli podle Ryana volné ruce a Marvel je ničím nesvazoval, ačkoliv samozřejmě dohlíží na vývoj. Každopádně Marvel’s Iron Man VR nabídne vlastní originální příběh, v němž půjde hlavnímu hrdinovi po krku Ghost. Oproti originálu je Ghost ovšem ženský padouch, ne muž. Vývojářům z Camouflaj se tato myšlenka ženského padoucha hodně líbila, ale nebyli jediní. Stejný nápad s postavou Ghost mělo i filmové studiu Marvelu, výsledkem čehož byla ženská verze Ghosta ve filmu Ant-Man and the Wasp. To trochu Ryana mrzí, protože chtěli být první, kdo s tímto přijde.

Hra nevypráví origin, ale Tony Stark už nějakou tu dobu jako Iron Man existuje, což dává možnost vývojářům zaměřit se na jeho samotného i řadu nepřátel, které si během svého působení udělal. Pro příběhové pozadí i hru samotnou se vývojáři pochopitelně inspirovat filmovými předlohami i komiksy. Tomu se prostě vyhnout nedalo, ale jinak si jdou stejnou cestou, jakou šel Insomniac Games s Marvel's Spider-Man. A je tedy možné, že obě hry sdílejí stejné univerzum? Na to Ryan zatím odpovědět nechtěl, ale jen dodal, že tohle je ve výsledku o rozhodnutí Sony a Marvel Games. My bychom se ale nedivili, pokud by tomu tak bylo a Sony pomalu s Marvelem rozjížděla vlastní herní univerzum.

Podle dojmů zahraničních novinářů je největší devízou hry její hratelnost, protože konečně si můžete připadat jako skutečný Iron Man. Hlavně hře pomáhá skvělý pocit z létání v 360 stupních a rychlosti, aniž by se dělalo při hraní někomu špatně. Vývojáři tomuto věnovali hodně času a poučili se z mnoha jiných VR her. Jak ale Ryan Payton dodává, jsou i lidé, kterým může být během hraní nevolno. Jde o lidi, kteří mají strach z výšek. Pak je jasné, že létání ve zhruba 250 kilometrech za hodinu jim nebude dělat dobře. Na druhou stranu jde ale i největší přednost hry a její základní stavební kámen. 

Zdroj: gamerevolution.com

Marvel’s Iron Man VR

ps4psvr
Sony Interactive Entertainment, Camouflaj
Datum vydání hry:
3. 7. 2020
KARTA HRY
8/10

Komentáře