Xbox má konečně first-party hry - shrnutí letošní E3

Nedostatek vlastních first-party her je i ten důvod, proč Microsoft začal novou konzolovou generaci značně rozpačitě. Dalo by se říci, že poslední jeho velkou hrou byl Microsoft Flight Simulator z léta minulého roku pro PC. Za rok tedy stihl vydat prakticky jen jednu velkou hru, pokud nepočítám vylepšenou verzi Gears Tactics pro Xbox, zatímco Sony chrlila pro PlayStation konzole jeden hit za druhým – The Last of Us Part II, Ghost of Tsushima, Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, Demon's Souls, Sackboy A Big Adventure, Marvel’s Spider-Man: Remastered, Nioh, Returnal nebo Ratchet & Clank: Rift Apart, a do toho se mohla opřít o velké exkluzivity svých partnerů, jimž dominoval Final Fantasy VII Remake. Navíc se zdá, že Sony se neskutečně rozjela a i v následujících letech nepoleví, protože v současnosti připravuje přes 25 first-party her, přičemž polovinu tvoří nové značky. I proto si může Sony dovolit neúčastnit se E3 a dalších výstav. Je jasným leaderem na herním trhu a může si tak jet to svoje a nemusí se vlastně ani tak moc zajímat, co dělá konkurence. A v této pozici je prakticky i Nintendo, které v konzoli Nintendo Switch našlo zlatý důl.
Z předchozího odstavce by se mohlo zdát, že budu Microsoft za to, jak vstoupil do nové generace, jen a jen kritizovat, a naopak chválit Sony, ale tomu tak určitě není. Konzole Xbox Series X je výkonná, tichá a má několik velkých nezpochybnitelných kladů. Xbox Game Pass je čím dál zajímavější a lákavější služba, díky níž je možné hrát za měsíční poplatek stovky kvalitních her. Zpětná kompatibilita je pak přímo ukázková a daleko před tím, co nabízí Sony u své konzole PlayStation 5. Možnost hrát řadu her v lepším rozlišení až ve 120fps a podporou HDR je přímo neskutečná nabídka, která musí každého fanouška Xboxu těšit. Skvělé jsou funkce jako Quick Resume a řada dalších. A vlastně špatná není ani konzole Xbox Series S. Ta sice byla hodně podceňovaná, hardcore hráči nad ní ohrnovali a asi i budou pořád ohrnovat nos, a ačkoliv nenabízí tak oslnivý výkon, za malou počáteční cenu má každý potencionální vlastník jistotu, že si na ní zahraje hry i v následujících letech. Za malou cenu toho tato konzole nabízí opravdu hodně a vstup do ekosystému Xboxu nikdy nebyl snazší. Microsoft rozhodně udělal několik chytrých a dobrých rozhodnutí, která jsou zaměřena hlavně na hráče. Zatím ovšem chyběly nové hry, které by ukázaly, čeho jsou nové konzole skutečně schopné.
I proto každý očekával, jak se bude Microsoft prezentovat během letošní E3. Bylo jasné, že má přímo ideální šanci ukázat, proč by měli hráči investovat ne až tak do Xboxu jako konzole, ale do jeho ekosystému, který zahrnují konzole Xbox, PC, cloud nebo služba Xbox Game Pass. A jsem rád, že tuto šanci využil. Pokud jsme se něco během letošní E3 dozvěděli, tak je to, že Xbox má konečně hry, které nejsou jen hudbou vzdálené budoucnosti, ale budou těšit hráče už v následujících měsících. A to je přesně to sdělení, které chtěl každý slyšet a hlavně vidět. Letošní E3 Microsoftu byla dle mého názoru jednou z nejlepších, ne-li vůbec nejlepší za celou dobu, kdy je u kormidla celé Xbox divize Phil Spencer, který se této role ujal už v roce 2014.
Druhá polovina letošního roku vypadá z pohledu first-party her na Xboxu rozhodně hodně nadějně, a je úplně jiná jak pustý první půlrok. Vše by přitom měla odstartovat Xbox Series X/S verze parádního leteckého simulátoru Microsoft Flight Simulator, který vyšel na PC před rokem a sklidil nadšené reakce od novinářů i hráčů. S vydáním se počítá na 27. července, což je za pár týdnů. Následovat bude nadějně vypadající plošinovka Psychonauts 2 od vývojářů ze studia Double Fine Productions, a to 25. srpna. Ta sice vyjde i na konzole PlayStation, ale na Xboxu bude zase od prvního dne v nabídce předplatného Xbox Game Pass. Asi se nedá vzhledem ke studiu i rozpočtu očekávat, že bude na stejné úrovni jako Ratchet, ale vývojáři z Double Fine to budou chtít určitě vynahradit hravostí a zábavností. Pravděpodobně nejočekávanější first-party hrou Xboxu je na podzim závodní arkáda Forza Horizon 5, v níž se podíváme do Mexika. Ukázka z E3 vypadala fenomenálně, přičemž vývojáři slibují nejen nádherné vizuální zpracování, ale také doposud největší a nejrozmanitější mapu, desítky druhů eventů a samozřejmě stovky vozidel. Pokud se něco nepokazí, bude Forza Horizon 5 obrovským hitem letošního podzimu. Datum vydání je stanoveno na 9. listopadu a nás může těšit, že nebudou chybět české titulky.
Během podzimu by měla vyjít i docela problémová akční hra Halo Infinite od studia 343 Industries. Ta měla původně vyjít už koncem minulého roku, ale nakonec se vývojáři rozhodli ji odložit, aby mohli doladit nejen příběhovou část, ale také multiplayer. Pořád slibují, že půjde o doposud největší a nejambicióznější hru v rámci série, která by se měla vrátit ke kořenům. Master Chief by měl čelit obrovské hrozbě, přičemž kampaň by měla nabízet otevřené úrovně s postranními úkoly i aktivitami. Hodně ambiciózní je i multiplayerová část, která bude překvapivě celá zdarma formou free-to-play. Vývojáři ovšem ubezpečují, že nebudou zahrnuty žádné lootboxy a další otravné mechaniky, které by zvýhodňovaly platící hráče. Nějaká forma mikrotransakcí bude určitě zahrnuta, ale vše by se mělo vztahovat pouze na kosmetické položky. Microsoft pravděpodobně tímto modelem bude chtít konkurovat dalším oblíbeným hrám, které vyšly formou free-to-play, ať už jde o Fortnite, Apex Legends nebo Call of Duty Warzone. Určitě má šanci s Halo Infinite uspět, zvláště pokud se bude jednat o povedenou hru. Oproti minulému roku doznala hra určitě zlepšení, co se vizuálního zpracování týče. Asi pořád nepůjde o tu nejhezčí hru na trhu, ale to nebyly ani předchozí díly série. Jejich přednosti byly úplně někde jinde.
Zatím jsem psal jen o hrách, které teprve vyjdou, ale nesmím zapomenout ani na dvě, které už jsou venku a stále si drží obrovskou základnu fanoušků. První je pirátská kooperativní hra Sea of Thieves. Když jsem na ní před lety psal recenzi, byl jsem neskutečně zklamaný z nenaplněného potenciálu a celé řady chyb. Je vidět, že kritika byla zde ku prospěchu věci, protože vývojáři hru šoupli zpět na rýsovací prkno a během posledních let tak překopali, že jde o fantastické pirátské dobrodružství, jemuž se vyplatí věnovat pozornost. A zdá se, že podpora jen tak nekončí. Už brzy se do hry dostane Jack Sparrow, který pozve fanoušky na nová dobrodružství. Druhou hrou je pak survival hra Grounded od studia Obsidian Entertainment, která je zatím dostupná v early accessu, ale už nyní má početnou komunitu. Vývojáři slíbili do budoucna další obsah a vylepšení dle zpětné vazby. Může se tak stát, že po pirátech se nám tu rodí další velký hit.
Stejně jako Sony neváhá Microsoft dojednávat s vývojáři třetích stran časové exkluzivity. Sice se může zdát, že jde o vyhozené peníze, když se hra objeví dříve či později i na dalších platformách, ale opak je kolikrát pravdou. Zvláště, když je vše podpořeno i vydání ve službě Xbox Game Pass, díky čemuž nemusí hráč utrácet za hru plnou částku. Jednou z nejzajímavějších časových exkluzivit je bez debat akce S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl, která vyjde koncem dubna příštího roku. Popravdě jsem čekal, že si na ní počkáme daleko déle, přičemž jsem nebyl překvapen jen termínem vydání, ale také samotnou kvalitou. Rozhodně druhý S.T.A.L.K.E.R. nevypadá jako hra, kterou by dělalo jen středně velké studio s omezeným rozpočtem. Mezi další časové exkluzivity patří třeba akční hra The Ascent, která vyjde už letos během léta, ale také atmosférická plošinovka Somerville či originální záležitost Twelve Minutes.
Důležitým poznatkem z prezentace Microsoftu je, že většina představených her se objeví od prvního dne ve službě Xbox Game Pass, která tak získává ještě na větší atraktivitě. Nejde přitom jen o velké first-party hry, ale také hry od nezávislých studií (Atomic Heart, REPLACED, 12 Minutes nebo Aragami 2) či velké AAA hry od třetích stran, mezi nimiž je třeba kooperativní zombie akce Back 4 Blood, ale také adventura A Plague Tale: Requiem či akční RPGčko Dungeons and Dragons: Dark Alliance. Službu Xbox Game Pass by tak v následujících měsících mělo obohatit několik desítek nových a kolikrát hodně zajímavě vypadajících her.
Microsoft se pro letošní E3 rozhodl, že bude ukazovat převážně hry, které vyjdou v následujících měsících nebo v příštím roce. Určitě to bylo dobré rozhodnutí, protože hráči vždy chtějí vidět hlavně hry, které si budou moci brzy zahrát a ne až za několik let. To byla i trochu chyba, kterou udělal Microsoft v minulém roce, a následně mu byla často vyčítána. I kvůli tomu jsme se tak nedozvěděli nic o dalších připravovaných a už oznámených hrách jako Senua's Saga: Hellblade II, Perfect Dark, Fable, Everwild, Avowed, State Of Decay 3 nebo Forza Motorsport. Všechny zmíněné hry jsou ale ve vývoji a vývojáři na nich usilovně pracují. Bude ovšem trvat ještě dlouho, než si je budeme moci zahrát. S mnohými se počítá až na roky 2023, 2024 a další. Během letošní prezentace Xboxu se tak objevily prakticky jen dvě hry, na které si budeme muset nějakou tu chvíli počkat. První je akční RPGčko The Outer Worlds 2 od studia Obsidian a druhou pašerácká kooperace od Contraband od Avalanche Studios.
Než tuto část svého článku ukončím, mám ještě jeden důležitý poznatek, který mi udělal popravdě velkou radost. Microsoft měl v minulosti velký problém s prezentací svých her. Ty kolikrát ukazoval jen za pomoci nic neříkajících gameplay či CGI trailerů, z čehož si člověk jen těžko udělal nějaký dobrý obrázek o tom, jak se budou hrát. Letos během E3 sice Microsoft ukazoval řadu her jen za pomocí kratší ukázky, ale zároveň měl u pár i delší a tím pádem podrobnějších představení, ať už se jednalo o závody Forza Horizon 5, Halo Infinity nebo S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl. A jsem si jist, že minimálně Forzu a S.T.A.L.K.E.R. 2 díky tomuto prodal obrovskému množství hráčů. A ve výsledku ani to Halo Infinity nevypadá špatně a je vidět, že vývojáři od minulého roku udělali obrovský pokrok. Doufejme, že se do budoucna dočkáme daleko více delších prezentací her od Microsoftu, jako to dělá v posledních měsících a letech Nintendo i Sony. Popravdě nechci vidět jen další naleštěný trailer, ale reálné záběry z hraní.
Xbox exkluzivní hry od Bethesdy
Microsoft v září minulého roku šokoval celý videoherní svět oznámením, že za 7.5 miliardy amerických dolarů kupuje společnost ZeniMax Media, pod níž patří herní vydavatel Bethesda s celou řadou globálně úspěšných značek. Vzhledem k tomu, že hry od Bethesdy jsou oblíbené a mají početnou základnu fanoušků napříč prakticky všemi platformami, byla otázka, jak to s nimi bude do budoucna. Už začátkem roku Phil Spencer potvrdil, že akvizice ZeniMaxu byla hlavně o exkluzivitě a nové hry se budou objevovat tam, kde jde Xbox Game Pass. Dodal ale, že i nadále budou podporovat hry, které jsou dostupné na ostatních platformách - DOOM Eternal, Fallout 76 nebo The Elder Scrolls Online, a navíc budou ctít už domluvené dohody, mezi nimiž je třeba PlayStation 5 konzolová exkluzivita na očekávané hry jako Deadloop nebo Ghostwire: Tokyo od studia Tango GameWorks. Hned během nákupu ZeniMaxu Phil Spencer řekl, že do budoucna budou rozhodovat u každé jednotlivé hry, na jaké platformy vyjde, ale letošní E3 ukázala, že drtivá většina z nich bude exkluzivní pro Xbox, ať už se to letitým fanouškům Bethesdy líbí nebo ne. Pořád jde hlavně o byznys a pro jakýkoliv sentiment či udržení komunity tu není bohužel místo.
Pro Microsoft je obrovskou výhrou, že se třeba Starfield objeví pouze pro konzole Xbox Series X/S a PC. Půjde bez debat o velmi silnou exkluzivitu, která bude prodávat nejen samotné konzole, ale také předplatné Xbox Game Pass, v němž se objeví už od prvního dne. Sice tímto rozhodnutím přijde Bethesda o několik milionů prodaných kopií z PlayStationu, ale Microsoft si udělá skvělou reklamu na svoje platformy. Dále Microsoft představil i kooperativní akci RedFall, za níž stojí vývojáři ze studia Arkane Austin, kteří nám v minulosti přinesli hry jako Dishonored nebo Prey. Je otázkou, jestli zrovna tahle hra dokázala zaujmout tak, jak si Microsoft představoval. Další kooperativní střílečka, navíc zasazená do ne moc originálního světa. Nevím no. Do budoucna budou ale i další daleko zajímavější hry, ať už půjde o nového Wolfensteina, ale i třeba Indiana Jonese a další. Microsoft nákupem Bethesdy získal přístup k velkému množství herních značek, ale také studií, která budou vytvářet hry pouze pro jeho platformy.
Todd Howard začátkem týdne řekl, že jsou pod Microsoftem, aby dokázali oslovit větší množství hráčů a hlavně dokázali produkovat daleko kvalitnější hry. S tím druhým se dá souhlasit, ale s prvním tvrzením alespoň z krátkodobého hlediska nikoliv. Ačkoliv se snaží situaci zlehčovat, i jemu musí být jasné, že najednou odstřihli od svých her obrovské množství fanoušků, kteří třeba Bethesdu podporovali posledních několik desítek let. Těžko říci, kolik hráčů si kupovalo hry od Bethesdy na Nintendo. Asi to nebude zanedbatelné množství, když hodlali vývojáři tuto platformu i do budoucna hodně podporovat. Na PlayStationu ovšem byly prodeje her Bethesdy obrovské a kolikrát tvořily i více jak polovinu celkových prodaných kopií. Do budoucna by ovšem mohla Bethesda se svými studii opravdu oslovit více hráčů, než tomu bylo v minulosti. A to hlavně díky službě Xbox Game Pass a stále se rozšiřujícímu se cloudu. Nebude to ovšem hned a možná to potrvá celou tuto, ale třeba i další generaci.
Z předchozích odstavců je patrné, že Xbox má konečně velké množství first-party her. Microsoft to stálo obrovské úsilí a ještě více peněz, ale to majitele konzolí Xbox nemusí zase tak moc zajímat. Důležité je, že bude co hrát. V čem ovšem bude muset Microsoft ještě dohnat Sony a Nintendo, tak je síla samotných značek. Když Sony nebo Nintendo oznámí nějakou novou velkou hru nebo ji konečně ukážou, je kolem toho obrovský hype a oznamující videa či gameplay ukázky mají neskutečně silné reakce na internetu, ale také milionová zhlédnutí. Tomuto se Microsoft zatím nemůže rovnat, a jde o něco, co si penězi nemůže koupit. Co to ale může změnit, tak je pravidelné vydávání kvalitních her, které budou nejen dobře hodnocené, ale i oblíbené u hráčů a budou třeba vyhrávat i různá ocenění. Naštěstí se zdá, že se do této fáze Xbox blíží, a kdo ví, třeba za pár let bude tam, kde je nyní Sony s Nintendem. Pro hráče by to bylo jenom dobře a prospělo by to i celému videohernímu průmyslu.

Komentáře (37)
Přesně Horizon 5 je jasný vítěz e3 , že půjde o fenomenální počin , nelze vůbec pochybovat. A bude i na pc,cloudu, takže zahrát si ji může každý. This is for the players , cena 1749kč, nebo GP.
TA forza vypada naprosto skvele
Ale jinak k článku, líbí se mi různorodost Xbox her. 2 závodní hry, jeden simulátor, spousta FPS her, spousta her ze 3. osoby. Oproti Sony která má prakticky už jenom hry ze 3. osoby a jeden závodní simulátor docela smutný.
mikrotransakce jsou trend , bude jich jen přibývat. Na mobilu hraju LSS , mikrotransakce vydělali loni majiteli 1.1 miliardy dolarů . Lidi v naší alianci utratí klidně 5-10000 dolarů za týden , jen aby měli výhodu nad jinými hráči. Největší velryby nechali ve hře víc jak milion dolarů.Tady lidi brečí nad proti tomu směšnými částkami.
N0isy až na to že halo multiplayer bude free to play. Logicky se nějak na ní vydělávat musí. :)
Ale zase jako mikrotransakce mi nikdy nepřišly zas takový problém u her které jsem si zaplatil. V tom mají problém jen ti co neudrží prachy na uzdě a musí si tím pomáhat.
Jako jo je pár her které to trošku kazí ale těch je minimum. A dokud jde jen o vizuál tak se to dá v pohodě přežít.
Určitě GP má stinnou stránku a to ve formě DLC, na druhou stranu pokud jsou dlc kvalitní a hra nebude díky nim osekaná tak opět to není žádný problém. Že si na GP nejvíce stěžují právě majitelé pska... zvláštní. :)
Tvl nová doba aka drogbazz drž už hubu prosím te.. To funboyství se už nedá číst.. Fakt do ty papule si nevidíš.. 😀Vždy před nějakou akci tady vykřikuješ jak MS valí, a konkurence nemá šanci, a podobně nesmyslné breky.. A pak když to příjde, a vždy to byl od MS stejný propadák, tak si zalezl a neukázal týden dva než ty tvoje hloupé sekta řeči vyčuchly.. Vážně může být někdo tak omezený? N0isy ne.. My tě chápeme velmi dobře.. A ne, ty nepřeješ Xboxu žádnou kvalitní hru. Jsi stejně vymaštenej funboy jako tady Drogba, ano omlouvám se Nová Doba.. Jen se snažíš to skrývat, a občas ti to ujede a na plno se projevíš.. 😀 Ale ty co tu jsou už delší dobu neoklameš.. Každopádně jsi si i tak ode mě zasloužil palec hore.. Protože i když to od tebe zní falešně, to přání Xboxu mám na mysli.. Tak s tim ja osobně souhlasím. Ja přeju Xku ať vstane z mrtvých. Čest a uz zase jdu..
@godycz: Předplatné v herním byznysu, že nemůže fungovat? Tak proč do toho giganti jako je EA, Ubisoft a Microsoft lejou obrovské finanční prostředky a nabízejí v rámci předplatného přístup ke svým očekávaným hrám v day one? Potenciál Konzolisty je značný, zejména tedy v ekonomickém sektoru.
Tak napřed se počítají teraflopy a teď už zase není krabice pod TV důležitá. To musí být strašné peklo žít tolik let v takové schíze, každou chvíli něco jinak, pořád čekat na budoucnost a vítězně jásat nad každým dalším slibem 🤦🏻♂️
to co pise timesplitter dava smysl, ale je to pomerne zaujaty nazor. to co pise leon, mi prijde vic nestranny.nikdo nevi jak to cele dopadne a kdo bude vitez. GP ala subscribe netflix nemuze fungovat, ten content je uplne jinej a ja neverim na uspech. ale zas me zivot naucil, ze prachY jenom prachy necekaji, jen po nich sahnes, a uz te maji....v cem je ale JASNO: jejich valka bude jen benefit pro hrace.
ps pro konzolistu: nectu clanky, kde neni uvedeny autor.
E3 vyhral GP. Nejdůležitější je ale vystoupení Nadelly a CFO Microsoftu, kteří jasně představili strategii a řekli, kde Xbox vidí a jinymi slovy, Phile tvuj úkol je to splnit a my ti na to dame budget.
Inovace, široké profolio her a zaměření na sluzbu a ne pouze na krabici pod TV, která jak všichni víme je bud nula nic anebo dotovana. Ukazatel prodeju konzoli je minulost, budoucnost je jinde.
Do budoucna to bude o zážitku, který v rámci ekosystemu Xbox/GP bude hráč konzumovat na platformě, kterou si zvolí, Xbox, PC, xCloud,...
Zadna hra s RT nebo 4K/60, nextgen je to jak se budou konzumovat hry a MS ukazal, ze je pripraven a bude leader...
Já tomu nerozumím jako ty 3 hry které vlastně vyjdou v průběhu 3let a kvůli tomu celý tenhle článek
@suchac: Děláš jako kdyby skončila E3 a žádná další akce až do příštího roku neměla přijít. Za měsíc a půl tu máš Gamescom, na podzim pak další event Microsoftu a těsně před Vánocemi dojde opět na The Game Awards.
u mě spokojenost, tenhle rok dostaneme tři krásné a ohromující hry + řadu dalších, a výhled do budoucna je taky super. Navíc jako bonus, protože stále vlastním i ps4, dostanu i sony exclusive , takže - není čas na tolik materiálu ke zpracování.
Moje PC je ready na všecky pecky co Phill nabídne v Game Passu.
Microsoft má sice dobře našlápnuto, mají oznámené nějaké hry, ale většina z nich vyjde až za bůh ví kolik let. K tomu do dneška na XSX nevydali žádnou svoji first party hru, za to Sony jich vydala už několik. Velký fail pro Microsoft. A jak už víše zmiňuje N0isy, síla značek Sony je tak velká, že tomuhle se Microsoft nemůže ani zdaleka rovnat.
@FreeGoro: To jsou zase hlody. Halo letos vyjde a to včetně singlové kampaně.
Same libive reci,sliby,nadeje ale ja to chvalim .Realita ted a tady je ale jak 10x vyluhovany caj.Takove Halo launch dokazali prinest akorat v xone grafice a jeste ostudne stazena s prodeje.Nakonec po roce vyjde a jeste pouze multiplayer.A pak je velka dira kterou vyplnila solidni multiplatform hra Medium a ted jeste lepsi ale ne pro vsechny...flight simulator.Konec roku vyplnujou uz zase ty tradicni znacky ktere zname uz od praveku ....forza a halo.
Za mě spokojenost,Halo multiplayer vypadá skvěle,Forza Horizon 5 potěšila,a co se týče ostatních her,skvěle vypadají The Ascent,Replaced Stalker 2...MS do toho pořádně šlápl a hráči se mají na co těšit,jen tak dál
@BarackObama to pověz N0isymu, ten to hodnotí z ukázek, já si počkám až ty hry vyjdou a vyzkouším je, do té doby je moje nadšení na stupnici 9/10.
@XMadMaxX: Člověk musí být vážně obdařen "alternativním" druhem myšlení, když napíše, že hra z trailerů a minutových gameplay záběrů vypadá na 9/10, zatímco podobný druh hodnocení z YouTubu považuje za něco opovrženíhodného...
Buď jsou validní obě varianty nebo ani jedna...
Fist párty
@N0isy většina z těch her vypadá na 9/10, ale my si radši počkáme až nám to zdejší odborníci zrecenzují na youtube a pak si to možná teda zahrajeme.
Já jsem letos výjmečně spokojený. Jsem moc rád že se potvrdily spekulace a nová Forza výjde ještě letos. Pak samozřejmě Halo, kterému věřím, že navrátí tuhle sérií po pátém dílu opět na vrchol. Do budoucna se těším nejvíc na Stalkera a i ten Starfield, protože mám moc rád Sci-fi a nějakou takovou hru jsem si vždy přál… když to vypadá, že ten Star Citizen nevýjde nikdy.
Xbox vstává z mrtvých a já jsem rád. Poslední věc, kterou bych chtěl, je, aby Sony usnula na vavřínech. takhle bude mít konečně konkurenci.
sem fakt rad ze sem nedopadnul jak nekteri plejky tady,a odhodlal sem se tehdy koupit svuj prvni Xbox jako vedlejsi k PS4 :) kterej se nasledne stal moji primarni konzoli.Prisel sem i na to,ze ten ovladac je proste dokonalej a mel sem pak problem hrat zase na dualshocku...uz to budou skoro 3 roky a Xbox sem si zamiloval a spolu s PSkem je to pro me best combo ever.Xbox se krasne vyhrabal z tech sracek do kterejch spadnul diky minule generaci a ukazal,ze na to ma a nenecha se jen tak odepsat,a to je sakra dobre :) a diky tem kyselejm ksichtum co na nej nadavaj od konkurence,je videt ze to dela velmi dobre :D tahle generace uz pro Sony nebude tak lehka vyhra jako ta minula a bude se muset hezky snazit,coz je dobre orotoze z toho muzem tezit vsichni...Prijde mi ze Sony to vlezlo trochu na mozek a myslela si ze je najednou nesmrtelna a nic se ji nemuze stat,a to je vzdycky spatne,protoze kdyz polevite tak toho ostatni muzou vyuzit.At si rika kdo chce a i kdyz si to mnozi nedokazou priznat,Xbox se hezky vzpamatoval a hracum toho muze nabidnout fakt hodne...jen tak dal.
Zatím jsem si teda nevšimnul, že by něco vyšlo a z těch pár her, který nevyjdou na jiných konzolích má potenciál jen klasicky Forza, ta bude určitě super a Flight sim což vlastně není ani hra a navíc už rok stará. Zbytek jsou vlastně pokračování max 7/10 her. Cloudový hraní je určitě zajímavý, ale víme že to má svoje neodstranitelný problémy. Zlepšení od MS tam asi je, ale souhlasím, že jinak letos nejhorší E3.
Ať už Phila máte nebo nemáte rádi, tak musíte uznat, že Xbox vytáhl ze sraček. Celá divize byla bez koncepce a zralá na prodej. V tuto chvíli tu je jasná vize směrem ke GamePassu, jako nástroji pro hraní her za rozumnou cenu a zároveň cíl rozšířit způsoby hraní na vše možné i nemožné skrze xCloud a udělat je tedy přístupné širšímu publiku.
Jak je zmíněno v článku, mínusem byl nedostatek exkluzivních her, které by strategii MS ještě více podpořily. Bohužel v tomto průmyslu vývoj trvá určitou dobu a i když MS nakupoval studia, tak prostě trvá 4-5 let, než se hra dokončí. Zdá se, že toto "překlenovací" období pomalu končí a od druhé půlky tohoto roku bude MS schopný pravidelně vydávat vlastní hry nebo větší hry od třetích stran exkluzivně přímo do GP (Flight simulator, Forza, Halo, Stalker, Plague tale, Starfield atd.).
Samozřejmě se v tuto chvíli počtem exkluzivních titulů stále nemůže rovnat Sony. Na druhou stranu, teď už začíná být alespoň konkurenceschopný, což se v období Xbox one říci nedalo.
MS by musel opustit svou vizi uspechu tim, ze skoupi vse co se mu zamane a pak se tvarit jak do toho slapou atd. Kdyby za tech 7 miliard vytvorili treba 5 novych studii a oznamili 10 novych her, tak bych rekl, jo tohle je konkurence.
No, nalijme si čistého vína, stále měla konference MS na E3 rezervy a dle mého názoru má Phil ještě do budoucna na čem zapracovat ohledně PR. Avšak vzhledem k okolnostem, že je doba pandemie, next-gen konzole se teprve rozehřívají a Microsoft si za sebou stále vleče těžkou kouli z minulosti, pak předvedli velmi sympatický a nadějný výkon. Phil Spencer chce bojovat a bude bojovat. To je asi nejdůležitější sdělení konference. Konečně tam u něj vidím ono zdravé sebevědomí, které měl v roce 2014, když nastupoval do čela Xbox divize, a jenž bohužel cca kolem roku 2016 nadlouho opadlo tváří v tvář těžké deziluzi, že Microsoft učinil před rokem 2014 několik nerozumných strategických rozhodnutí, díky nimž už nebylo možné navázat na úspěchy konzole Xbox 360. Každopádně klíčem k úspěchu Phila Spencera současnosti bylo popřít Phila Spencera minulosti ("nejsme jako SONY, nebudeme kupovat studia").