Konzolista.cz

Test headsetu pro virtuální realitu PlayStation VR2

specialčtvrtek 16. února 2023Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Test headsetu pro virtuální realitu PlayStation VR2
Před několika lety zažila virtuální realita velký boom, za což mohl hlavně Palmer Luckey se svým headsetem Oculus Rift, jenž následně přešel pod společnost Facebook (Meta). Virtuální realita v té době přišla zajímavá i Sony, která hned začala připravovat pro svoji konzoli PlayStation 4 vlastní VR headset s pracovním názvem Project Morpheus. K prvnímu oznámení došlo v roce 2014 a následně trvalo několik let, než byl headset uveden do prodeje už pod finálním názvem PlayStation VR. Ačkoliv někteří moc nevěřili, že bude virtuální realita na konzoli Playstation 4 fungovat, hlavně kvůli jejímu slabšímu hardwaru, opak byl pravdou. Ano, měla své limity a vizuálně nebyla tak ohromující jako na PC, ale dočkali jsme se řady povedených a zábavných her jako The Elder Scrolls V: Skyrim VR, Blood And Truth, Resident Evil VII, The Walking Dead: Saints & Sinners nebo Astro Bot Rescue Mission. Osobně jsem si hodně her na headsetu PlayStation VR užil a oceňoval jsem, že nabízí odlišný a svým způsobem osvěžující herní zážitky od klasické produkce. Hry pro PlayStation VR nikdy neměly ambice nahradit klasické hry, ale musím říci, že je krásně doplňovaly. No a nyní tu máme PlayStation VR2. Headset pro konzoli PlayStation 5, do něhož Sony chtěla od počátku promítnout veškeré nabrané zkušenosti a přinést doposud nejlepší možný zážitek z virtuální reality. Já jsem mohl PlayStation VR2 testovat v posledních dnech, takže se s vámi mohu podělit o to, jak tento headset dopadl a jestli se vyplatí do něj investovat.

Když mi před lety přišla domů krabice s headsetem PlayStation VR a já ji otevřel, vybalil jsem obrovské množství kabelů a dalšího příslušenství. Mezi ním byla speciální krabička v podobě externí výpočetní jednotky i kamera, nutná ke sledování headsetu a pohybových ovladačů PlayStation Move, navržených ještě pro konzoli PlayStation 3. To bylo dáno především skutečností, že konzole PlayStation 4 nikdy s virtuální realitou nepočítala a nebyla pro ni navržena. U konzole PlayStation 5 je to naprosto odlišné, protože Sony s VR headsetem počítala už při jejím navrhování. I když jsem tuto skutečnost věděl, i tak jsem byl překvapen (příjemně), že toho balení headsetu PlayStation VR2 zase tolik neobsahuje. Je v něm samotný headset s jedním zabudovaným kabelem, dva ovladače PSVR2 Sense, jeden kabel na nabíjení ovladačů (jeden dle mého stačí, ale někomu by i deset kabelů bylo málo), stereofonní sluchátka, tři páry špuntů a jednoduchý manuál s instrukcemi pro první zapojení a několika dalšími radami.

YouTube video: YouTube video player

Už to dává tušit, že zapojení tentokrát bude neskutečně jednoduché a zvládne ho naprosto každý i bez manuálu. Vlastně stačí vybalit headset PlayStation VR2 a skrze USB-C kabel ho připojit ke konzoli PlayStation 5, což zabere jen pár vteřin. Následně je nutné ještě headset nakonfigurovat, ale počáteční zapojení už rychlejší být nemůže. U původního PlayStation VR první zapojování zabralo i dvacet minut, někdy i déle, pokud se člověk v té obrovské skrumáži kabelů ztratil nebo se do nich zamotal. Během zapojování jsem si všiml, že kabel headsetu PlayStation VR2 o délce 4,5 metru je v něm přímo zabudován a nedá se tedy jednoduše odpojit. Moc nechápu, proč se k tomuto Sony rozhodla. Takto totiž hrozí, že se kabel časem opotřebuje a tím pádem bude nefunkční celý headset. Přitom kabel je zapojen do konektoru v náhlavní čelence, ale pokud byste ho chtěli sami odpojit a třeba vyměnit, museli byste ji celou rozebrat. Takhle musím doufat, že kabel je alespoň kvalitní a vydrží co nejdéle. Nehledě tedy na to, že bych si chtěl headset nechat na poličce, protože se mi vážně líbí, ale dlouhý kabel tomu bohužel brání. To by byla taková drobnost a výtka na začátek.

Než se dále posunu, ještě zmíním hmotnost samotného headsetu. Ta je 560 g (původní PlayStation VR měl 600 g), takže se dá v pohodě nosit a používat delší čas v kuse. Sám jsem první díl plošinovky Moss dohrál na jeden zátah, stejně jako třeba stealth adventuru Jurassic World Aftermath Collection, takže jsem měl headset na hlavě několik hodin v kuse. Ani po takové době mi nevadil a moc jsem ho na hlavě necítil, za což může ostatně i jeho skvělá ergonomie a design. Headset není na hlavě skoro vůbec cítit a při správném usazení nikde netlačí.

Vzhled headsetu PlayStation VR2 v bíločerném stylu konzole PlayStation 5 se mi líbí, navíc futuristický design je umocněn čtyřmi sledovacími kamerami na jeho přední straně. Ty mají celou řadu využití a nejsou rozhodně jen pro vylepšení designu. Jednak si skrze ně můžete promítat do samotného headsetu okolní prostředí, abyste věděli, kde se zrovna přesně nacházíte (nesmírně důležité u hry Horizon Call of the Mountain). Pro promítání okolního prostředí stačí stisknout jedno tlačítko na spodní části headsetu. Navíc tak i vidíte, kde se nacházejí ovladače, případně další předměty nebo pití. Není nutné si tak headset neustále sundávat či jinak s ním šaškovat, jako tomu bylo u první verze PlayStation VR. Skrze kamery se ale rovněž skenuje prostředí, aby se vytvořila herní plocha. Její správné nastavení je naprosto klíčové a jen tak získáte ten nejlepší zážitek z hraní ve virtuální realitě. No a v neposlední řadě kamerky sledují ovladače PSVR2 Sense, k čemuž se ještě dostanu.

A tím se trochu dostávám k tomu, že headset PlayStation VR2 vyžaduje u některých her docela dost prostoru kolem, zvláště když se rozhodnete u hraní stát. Pokud headset při skenování zjistí, že jsou v dosahu skříně či další překážky, herní plochu značně zmenší a vy pak budete narážet při nejlepším pro vás i ovladače na neviditelné bariéry a vůbec vám hry budou zlobit. S tímto je tedy nutné před pořízením headsetu počítat. Některé hry jako Moss nebo Jurassic World Aftermath Collection je možné pohodlně hrát při sezení, a tedy v malém prostoru, ale Horizon Call of the Mountain nebo Star Wars: Tales From Galaxy's Edge Enhanced Edition už nikoliv.

Zpět ale k samotnému headsetu. Líbí se mi, že jeho tvůrci poslouchali zpětnou vazbu, a přidali na horní stranu menší větrací otvor, aby se objektivy tolik nezamlžovaly. K tomu u první verze docházelo docela často a děje se to i u mnoho jiných headsetů pro virtuální realitu. Vzduch z headsetu je navíc neustále odváděn pomocí menšího větráku, který při zapnutí a hraní není vůbec slyšet. Na první pohled menší, ale důležité a vítané vylepšení. Stínidla headsetu jsou pak jako u první verze z gumy, proti čemuž osobně nic nemám, protože dobře přilnou k obličeji a navíc je jednoduchá jejich údržba. Snadno se dají po delším hraní očistit (stínidla lze i sejmout z headsetu a opláchnout vodou). Navíc guma se jen tak neopotřebuje a vydrží roky, což se o materiálech použitých u řady jiných headsetů říci nedá.

Hlavová podpěra i čelenka je jako u první verze z plastu, vnitřní strana z měkkého materiálu (silikonová pryž), který mi krásně přilnul k hlavě. Navíc je možné si podpěru nastavovat skrze seřizovací a uvolňovací kolečko na zadní straně, jako tomu bylo u prvního PlayStation VR. V tomto Sony nic neměnila a ani nebyl důvod. Pozměněny ale byly boční části, které jsou pružnější. Někteří uživatelé si u první verze PlayStation VR stěžovali, že je boční části po čase tlačí. To by se nyní dít nemělo, Sony tuto zpětnou vazbu do headsetu promítla.  

Ještě je nutné zmínit, že na zadní spodní stranu náhlavního oblouku se připevňují sluchátka (pro maximální ponoření se do her je zajištěna podpora technologie Tempest 3D AudioTech). Můžete použít ta, která jsou přibalena k headsetu, ale i vlastní. A zapomenout nesmím ani dodat, že Sony i při navrhování headsetu PlayStation VR2 počítala s lidmi, kteří nosí brýle, mezi nimiž jsem i já. S brýlemi jde naprosto v pohodě hrát, nemusíte je sundávat. Alespoň já žádný problém neměl, ale je možné, že hráči s nějakými velkými nebo ne zrovna běžně tvarovanými brýlemi by mohli mít problém. Na to upozorňuje i sama Sony.

To by byl design headsetu PlayStation VR2, který se mi líbí a krásně doplňuje konzoli PlayStation 5. Důležité jsou ale i jeho parametry a vlastnosti. A tady musím říci, že už po zapnutí her jako Star Wars: Tales From Galaxy's Edge Enhanced Edition, Horizon Call of the Mountain nebo Kayak VR: Mirage jsem byl ohromen, jak dobře vypadají. Vlastně jsem si konečně připadal, že se opravdu nacházím ve virtuálních světech, které doslova ožívají před očima a navíc je mohu i cítit, k čemuž se dostanu později. Za to, jak hry dobře vypadají, může z části výkon konzole PlayStation 5, ale i rozlišení samotného OLED HDR displeje headsetu se 110 stupňovým zorným polem a 90Hz/120Hz obnovovací frakvencí, který má rozlišení 2000 x 2040 pro každé oko (první PlayStation VR měl 960 x 1080 pro každé oko). Ano, jsou headsety, které mají ještě větší rozlišení, ale ty se prodávají za mnohonásobně vyšší částky. Jsem ale toho názoru, že pořád jde oproti původnímu headsetu PlayStation VR o pořádný, no spíše přímo gigantický generační skok a rozlišení plně dostačuje. Obraz je krásně jemný, ať už se rozhodnete hrát přímo VR hry nebo klasické hry v režimu kina.

Jen o lepším rozlišení ale headset není, protože stejně jako gamepad DualSense nebo přiložené gamepady PSVR2 Sense obsahuje haptickou zpětnou vazbu, díky níž můžete pociťovat vibrace, když se děje ve hře něco důležitého. Musím říci, že třeba v Jurassic World Aftermath Collection pracuje haptika v headsetu skvěle, protože když jde Tyranosaurus Rex, cítíte každé jeho dupnutí. Tohle je jeden z těch wau momentů, který je možný jen ve virtuální realitě a navíc jen s novým headsetem od Sony. Skvěle je ale haptika v headsetu využita i u her Star Wars: Tales From Galaxy's Edge Enhanced Edition a Horizon Call of the Mountain. Z testování mohu říci, že se vývojáři snaží haptiku headsetu PlayStation VR2 využívat u svých her, někteří více, někteří méně, ale krásně pomáhá se ještě více vžít do samotných herních světů.

Kromě rozlišení a haptiky se v posledních měsících hodně mluvilo i o senzoru pro sledování očí. Popravdě musím říci, že tato technologie zatím není ve hrách moc využita, alespoň ne zásadně pro hratelnost. V Horizon Call of the Mountain můžete očima zaměřit položky v menu nebo vybírat odpovědi při rozhovorech s NPC postavami, což je fajn, ale to je tak vše, čeho jsem si během testování všiml. Třeba u připravované hry Firewall Ultra bylo vidět, že je možné si očima vybírat zbraně z kruhového menu. Vývojáři ovšem senzory sledování očí už nyní docela dost využívají v rámci technologie Foveální vykreslování. Díky ní vždy vykreslí s maximálními detaily jen místo ve hře, na které se hráč přímo očima zaměří. Protože nevykreslují maximálně detailní celou scénu, mohou ušetřit výkon a ve výsledku udělat hry daleko vizuálně přitažlivější.

Konečně pořádné ovladače pro virtuální realitu - PSVR2 Sense

Jak už jsem zmínil, součástí balení jsou tentokrát i dva moderní ovladače PSVR2 Sense, které byly speciálně navrženy pro hraní her ve virtuální realitě. Konečně se Sony zbavila těch ošklivých svíticích zmrzlin, tedy ovladačů, které pamatují ještě konzoli PlayStation 3. Ty totiž byly docela velkou slabinou původního PlayStation VR, protože v řadě her nefungovaly tak spolehlivě a dobře, navíc byly značně překonány konkurenčními řešeními. Ovladače PSVR2 Sense mají pěkný moderní design, krásně se drží a nekloužou z ruky i díky speciálně upravené rukojeti, na níž jsou jako u DualSense gamepadu znaky PlayStationu. Gamepady jsou navíc i hrozně lehké (168 g), takže se s nimi dá hrát i delší dobu v kuse. Jen Horizon Call of the Mountain jsem pociťoval během testování asi největší únavu a pořádně jsem se během hraní zapotil, ale za to nemohou ovladače, ale povaha hry. Je hodně náročná a vyžaduje od hráče docela velkou pohybovou aktivitu. Oba PSVR2 Sense ovladače jsou samozřejmě bezdrátové se zabudovanou baterií. Její výdrž je ovlivněna náročností her na haptiku a tak dále, ale třeba náročný Horizon Call of the Mountain jsem mohl hrát několik hodin na jedno nabití.

Všechny doposud mnou testované hry ovladače PSVR2 Sense přímo vyžadovaly a dá se počítat, že se skrze ně bude hrát drtivá většina her pro virtuální realitu. Jen některé, jako třeba Gran Turismo 7 mohou podporovat DualSese nebo jiné příslušenství (volanty), ale těch bude zřejmě naprosté minimum. Každopádně ovladače PSVR2 Sense mají většinu ovládacích prvků jako DualSense gamepad. Jsou na nich dvě páčky, které lze i mačkat, všechna akční tlačítka, adaptivní spouště L2 a R2, a nezapomnělo se ani na tlačítka L1 a R1. Ta jsou umístěna z boku ovladače, dobře se mačkají a většinou je hry využívají pro uchopení předmětu. No a nechybí ani tlačítko Option a tlačítko Share pro lehké pořizování obrázků nebo videí z hraných her. Vlastně na ovladačích chybí jen D-pad, a možná to je ten důvod, proč s nimi nelze hrát klasické hry na konzoli PlayStation 5.

Pod povrchem PSVR2 Sense ovladačů se ukrývá motůrek pro haptiku. Tu jsem si oblíbil už u DualSense a jsem rád, že ji mají i nové ovladače pro virtuální realitu, kde sehrává ještě daleko důležitější roli. Ovladače PSVR2 Sense mají i pět senzorů na detekci pohybu prstů, které detekují vaše prsty pouhým přiložením na páčku, ale i všechna tlačítka. Popravdě, tato funkce zatím není ve hrách příliš využívána, alespoň ne nijak zásadně pro hratelnost. Je to i dáno skutečností, že většina her, které jsem mohl hrát, jsou pouze porty z jiných platforem. Ještě zmíním, že ovladače jsou detekovány v prostoru pomocí kamer zabudovaných do headsetu. Detekce funguje dobře, neměl jsem žádné problémy. Jen tedy nesmíte mít ovladače za zády nebo v nějaké jiné nepřirozené pozici, pak dochází k problémům, ale na druhou stranu, kdo takhle hry hraje. Asi nikdo.

Jednoduché nastavení a funkční kino režim

Zapojení headsetu PlayStation VR2 do konzole PlayStation 5 je díky jednomu USB-C kabelu hodně jednoduché a zvládne ho naprosto každý během pár vteřin. Takové je ale i prvotní nastavení. Když headset poprvé zapojíte a zapnete, provede vás základním nastavením, během něhož si nastavíte herní plochu, seřídíte objektivy i senzory pro sledování očí. Veškeré nastavení je stejně jako u nedávno testovaného gamepadu DualSense Edge v češtině. Po prvotním nastavení, které trvá několik málo minut, už nic nebrání tomu, abyste mohli headset bez nějakého velkého problému používat. Pokud byste chtěli cokoliv pozměnit, je to možné klasicky skrze menu Nastavení, kde je headset zařazen do Příslušenství. Tam naleznete další možnosti nastavení, ať už jde o zapnutí/vypnutí HDR, vibrace nebo výstup videa. Sony ale přidala i možnost vyvolat nastavení headsetu skrze rychlé menu, takže k němu máte neustále přístup na dvě kliknutí, a to i během hraní her, za což chválím. Je vidět, že se Sony snažila, aby bylo používání headsetu co nejpříjemnější.

Stejně jako předchozí generace PlayStation VR i PlayStation VR2 je možné využít nejen pro hraní nativních VR her. Přítomen je kino režim, v němž jsou podporovány veškeré hry, které je možné spustit na konzoli PlayStation 5 (PS4 a PS5 hry), ale také je možné si skrze něj pouštět filmy na Blu-ray nebo streamovací služby. A musím říci, že jde o docela působivou možnost, jak zmíněný obsah konzumovat, ačkoliv je u něj rozlišení jen 1080p. Obraz je krásně čistý, černá je díky OLED displeji opravdu černá, a při sledování filmu je proto lehké si představit, zvláště se sluchátky na uších, že se nacházíte přímo v kině. Určitě si takto nějaký film sem tam pustím. Oceňuji navíc, že je možné velikost nastavení obrazovky v kinu režimu měnit a nastavit si dle vlastních preferencí. Základní mi přišla až moc velká, ačkoliv někomu může vyhovovat, proto jsem ji lehce zmenšil. Jde ale i zvětšit, ale to už si pak budete připadat, jako když sedíte v první řadě v kině.

Headset skvělý, ale co hry?

Z předchozích odstavců jste mohli pochopit, že jsem z headsetu PlayStation VR2 i jeho ovladačů PSVR2 Sense nadšený. Jde o nádherný kus hardwaru s vyspělými funkcemi a skvělými parametry. Je vidět, že tvůrci v Sony poslouchali zpětnou vazbu fanoušků do virtuální reality a odstranili všechny nedostatky první verze. Jen skvělý hardware ovšem nestačí, jak jsme se mohli v minulosti nejednou přesvědčit. Důležité pro jeho úspěch a větší rozšíření budou hlavně hry. Těch je na launch připraveno přes 30. Já jsem jich mohl zatím hrát jen pár, ale dá se říci, že jsem si všechny užil, ať už šlo o lezení po skalách v Horizon Call of the Mountain, projížďku v kajaku v Kayak VR: Mirage, akční dobrodružství Star Wars: Tales From Galaxy's Edge Enhanced Edition nebo honičky s dinosaury v Jurassic World Aftermath Collection. Líbily se mi i nové verze plošinovek Moss, mající znatelně hezčí vizuální zpracování a intuitivnější ovládání. A už nyní se těším, až si budu moci zahrát ve VR závodní hru Gran Turismo 7 nebo hororovou akci Resident Evill Village. Na všechny tyto hry vám přinesu v následujících dnech samostatné recenze.

Na start je připraveno několik kvalitních her. Co ale do budoucna? Sony v předchozích dnech oznámila, že je ve vývoji přes 100 her pro headset PlayStation VR2. O hodně z nich se postarají spíše nezávislí vývojáři, ale některé budou i od větších studií. Třeba kolejnicová hororová střílečka The Dark Pictures: Switchback VR od studia Supermassive Games. Ta měla původně vyjít už na launch, ale nakonec byla odložena na příští měsíc. Podobných velkých kvalitních her ale bude potřebovat headset PlayStation VR2 více. Snad se jich dočkáme. Zatím jsou většinou potvrzeny jen hry, které vyjdou na launch nebo v následujících týdnech. Chtělo by to ale i nastínit, čeho se dočkáme v dlouhodobějším horizontu. A to i vzhledem k ceně headsetu, k níž se hned dostanu. Asi by bylo dobré vědět, do čeho člověk investuje a že to má smysl.

Co se mi nelíbí a verdikt

Když se podívám na své předchozí odstavce, vlastně jsem nenapsal moc negativ, a ono ve výsledku ani není moc proč. Headset PlayStation VR2 naplnil má veškerá očekávání a v několika věcech je dokonce i překonal. Pokud má ale v současnosti nějaký nedostatek, je to rozhodně vysoká cena, bránící jeho většímu rozšíření. Základní verze headsetu stojí 14 990 Kč, bundle s hrou Horizon Call of the Mountain pak 16 290 Kč. To je i na takto kvalitní příslušenství moc a ne každý bude chtít takovou částku do virtuální reality investovat, alespoň ne hned a v tuto dobu, když bude na trhu menší počet velkých AAA her. Navíc headset vyžaduje konzoli PlayStation 5, a tu pokud nemáte, tak se pořízení ještě značně prodraží.

Co mi také na headsetu PlayStation VR2 vadí nebo spíše mě to u něho mrzí, je absence zpětné kompatibility s hrami z headsetu PlayStation VR. Kvůli tomu tak spousta kvalitních her bude uzamknuta na starší generaci a noví hráči se k nim nedostanou. Snad se časem dočkáme alespoň nových verzí těchto her. Určitě bych si rád znovu zahrál vylepšené hry jako Blood & Truth, Astro Bot Rescue Mission nebo Marvel’s Iron Man VR.

PlayStation VR2 je obrovskou výhrou pro Sony. Jde o parádní headset pro virtuální realitu, který konzolovým hráčům i pomocí výkonu konzole PlayStation 5 přináší hry v ohromující kvalitě, na jaké byli doposud zvyklí pouze hráči na PC. Headset oslní svým čistým a plynulým obrazem ve VR i kino režimu díky OLED displeji s vysokým rozlišením, ale také haptickou zpětnou vazbou, malou váhou, dobrou ergonomií a pěkným promyšleným designem. Součástí jsou navíc i speciálně navržené gamepady, díky nimž je hraní her ve virtuální realitě intuitivnější, přesnější a hlavně zábavnější. Pokud rádi zkoušíte nové herní zážitky, měli byste nad nákupem PlayStation VR2 zauvažovat. Já jsem se během testování skvěle bavil a už se těším na další hry, které si užiju ve virtuální realitě nové generace. 

REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Komentáře (53)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
Tab Arc
Tab Arc #VR+Simracing

@POLGY: sakra 🤒. S obavou začínam sledovať prichádzajúce maily 🤐

POLGY

Sakra, a mne Alza napisala ze mi ho dodaju az v druhej polovici Marca,, hlavne ze to maju od Decembra zaplatene :(

Morfy
👍1

@Macek_7: Macek kdyby hloupost nadnášela tak tady poletuješ jako holubička.

NIKTO KAZDY
NIKTO KAZDY #klamosony

@BigJerryCZ: mnoho malych deti to hra.omnoho mladšich ako 12 rokov.ale asi by som to naozaj neodporučal.kazi to oči .oto viac ak je dieta vo vyvoji.ono zas ked to sem tam tomu capartovy fdaš na pol hodinku na hlavu asi mu z tym neubližiš teda pokial mu tam nedaš reziden evila.hlavne aby to nemal každy den na hlave a niekolko hodin.

BigJerryCZ

@Kachlo: díky, tak to ještě pár let počkám. Malýmu by se nelíbilo, že si to nemůže zkusit 🙂

Kachlo
Kachlo #BOSS

@BigJerryCZ: 12 let

1razzorr
❤️2

Všade na nete pozerám nadšenie a chválu. Teda samozrejme až na niektoré prípady tých čo to neskúsili a majú potrebu hladať nevýhody a dôvody prečo nie už len z princípu (viď. diskusia na konzolistovi pod článkami o VR) .

Ja sa teším že za pár dní zase posuniem hranie o level vyššie. Táto generácie proste SONY zase valcuje.

BigJerryCZ

Od kolika let věku se to dá používat?

Unholyu

@Sheva: neni lepsi real ?

vn25

Půjde to použít nebo je v plánu i využití ve WT?

NIKTO KAZDY
NIKTO KAZDY #klamosony

@BenjaminL: nevidim dovod prečo by to nemalo ist.osobne som presvedčeny že to bude ešte podstatne lepšie .vyššie rozlišenie tomu hodne pomože.psvr1 to malo na urovni vhs kazety.psvr2 to musi byt už parada.mam doma 360 stupnovu kameru 4k.ked ju zapojim na psvr1 je to posobive ale hodne degradovana kvalita.psvr2 to už asi vyrieši.

BenjaminL
BenjaminL #Fuck off
👍1

jestli na tom půjde přehrávat 3D BR jako na PSVR1, tak beru.

Tab Arc
Tab Arc #VR+Simracing

@Macek_7: Si sa kus kopol aj v tom .. Nevadí 😂

Macek_7
Macek_7 #🍕🎮💪😴♻️

Vidím že maďaři jsou dnes triggered. 😂 Hoši zapomeňte co píšu, utíkejte pro to, já vám to vlastně přeju. 🤣

gauntl3t
gauntl3t #Radio_Speranza

Macko, tak jak pár rokov dozadu - bum pästičkou po stole a ideme ďalej 😆 nenechaj si od Sony znova vziať pevnú zem z pod nôh a nestrácaj životný balanc. Už už to s tebou vypadalo že máš tú krízu za sebou, tak bojuj a udržiavaj si čakry v harmónii. Zamestnaj sa niečím duchaplnym a zabudni že nejaká Sony existuje, až zas neskončíš na práškoch a pri poháriku 😄

Tab Arc
Tab Arc #VR+Simracing

@Macek_7: Pretože, aj na mobiloch sa hráva a o hodne s väčšou základnou ako pc a konzoly.. Inak Pc je zariadenie určené čisto na hranie ? 🙂 Ja tiež len porovnávam užívateľsku základnú 😆

Quest tiež považujes za čisto herné zariadenie? Q2 je "mobilný" a okrem hrania aj viac na sociálne služby ... Aká náhodná podobnosť, ktorú tu miešaš do čistého herného odvetvia, ako ja mobily🙂 Mimochodom, koľko miliónov je tých q2 v obehu, že má tak obrovskú základňu, pre ktorú sa oplatí vyvíjať hry? . .. Ale asi chápem tvoju silnú snahu tu niečo pretláčať.

Tab Arc
Tab Arc #VR+Simracing

. A istá entita hrala na tom tiež, ako aj na všetkých headsetoch a platformach, keďže vie vždy o ich kvalitach ako aj budúcnosti 🤣🤣 Miestny Frustro sa hneď chytá ťaženia proti zlej Sony 🤣

Macek_7
Macek_7 #🍕🎮💪😴♻️

@NIKTO KAZDY: neasi vedle ve foru se rozplývá nad pistol whip, malou hříčkou co už je dávno pro quest a tady jede kolik her na tom pojede exkluzivně. 😂 Tak určitě to jsou asi ty system seller hry.

@Tab Arc: chceš porovnávat mobilní trh s herním? Tak ty si jiné máslo nezlob se na mě. Tady jakákoliv diskuze postrádá smysl. :D

Tab Arc
Tab Arc #VR+Simracing
🤦1

@Macek_7: Pozri . Aj mobily základnou násobne vedú proti PC a konzolam, čiže PC a konzol je o hodne menej a stále sú tu a hry sa na ne robia. Proste tých čo budú chcieť tú naj kvalitu aj pri hrani, bude vždy dostatok, aby tie hry stále vychádzali.. Tak ako som už na príklade uviedol napr. pri volantoch. Drahé a malo rozšírené značky ako Fanatec, tu sú roky a aj budú, aj keď je ich ozaj mizivé percento voči herným platformam na ktorých "fungujú" ...prečo asi?

NIKTO KAZDY
NIKTO KAZDY #klamosony

jeden by povedal že ista entita už aspon tyžden masti psvr2 ked vie zo svojich skusenosti povedat aky kvalitny ten headset je.uff.apropo akeže to su tie nasobne viac hier ktore inde nepojdu?

Macek_7
Macek_7 #🍕🎮💪😴♻️
👍2
🤦1
😁1

@Tab Arc: já porovnávám uživatelskou základnu, kdybys to nepochopil, jakože očividně ne. Sem nezávislý vývojař a chci vydat svojí VR hru. No tak logicky se budu snažit jí primárně vydat na platformě s nejvíce uživateli. Asi proto pokračování Boneworks, Bonelab už vyšlo i v portu pro Q2, který je mimochodem povedený a obsahově stejný jako PC verze. Takže jestli se PSVR2 nebude prodávat dostatečně dobře, tak se na něj primárně nikdo zaměřovat nebude. PSVR2 ted dožene těch pár titulů z PC scény typu Alyx nebo Pavlov, výjde pár low exlkluzivek typu Horizon a jedno GT, které jde mimo mainstream. A pokud toto neosloví dost lidí s koupí a nevybuduje se kolem toho dostatečná uživatelská základna, tak stejně budou vydavatele primárně zaměřené na ten zastaralý quest, pokud to jen trošku technicky bude možné, protože tam prostě prodají víc. Tady není o čem debatovat. Plejky tu brečely že by mělo být psko dražší, už chci vidět jak v dnešní době všichni letí pro VRko za 16k. 😂 Navíc VR trh je dost specifický, potřebuješ spíš dobrej nápad než výkonný HW. Beat Saber jasně ukázal, jak to má vypadat. To je mainstream VR hra, kterou si chce každý zahrát a nepotřebuješ na ní výkonný hw. A sony taky nebude věčně dotovat drahé velké hry pro psvr 2 s malou uživatelskou základnou, očividně ani tu launch hru jako je Horizon nedokázali udělat obsáhlejší s větším rozpočtem. Proč asi.

Tab Arc
Tab Arc #VR+Simracing
🤦2
👍2

@Macek_7: Koľko že vyšlo tých hier určených na quest 2 za dva a pol roka ako je na trhu? Ja som na tom hral tak RE4 a pár prkotin za ten čas. PSVR2 už pri uvedení ma násobne viac hier, ktoré na queste nepôjdu.. Porovnáš lacnú uz zastaralu hračku, ktorá žala úspech hlavne kvôli nízkej cene (čo bolo jasné vidieť na kvalite prevedenia) so solídnym VR.. Kto skúsi PSVR 2, ťažko už bude chcieť hrať na q2.. Žiadne VR nebude rozšírene ako bežné hranie, ani PSVR2, ale to vždy bude vďaka svojím kvalitám v obľube medzi hráčmi, ktorí budú ochotní platiť za inú úroveň hrania.. Tak ako aj vždy budú menej rozšírené kvalitné volanty, proti hraniu na ovládači aj napriek tomu, že volant dáva úplne iný rozmer hraniu.. Na Psvr2 už len fandov závodných hier bude kopa a tie sa budú hrávať v stovkách hodín u nich..

Mám dva herné PC, ale Psvr2 ma asi ani nenapadne pripojiť k nim (ak by malo podporu) . Vidím ako "spoľahlivo" to voči konzolam ide už s headsetmi, ktoré su primárne na PC určené 🤕

kuncik1
kuncik1 #hráč
👍1

bez youtube vr to neberu škoda

Macek_7
Macek_7 #🍕🎮💪😴♻️

Bez pochyb kvalitní HW. Bohužel s podporou to nevidím kdoví jak růžově. Vývojaři se budou vždy primárně zaměřovat na platformy, ze kterých nejvíce vytěží a to je v dnešní době jednodznačně Meta Quest 2, tzn. že na toto budou vycházet převážně konverze her z Q2, což logicky nebude úplně těžit z výkonu PS a PSVR2, pak výjde pár her z PC, který první PSVR neutáhlo, nějaký low exkluzivky a tím myslím skončíme. Počkám na PC podporu, pokud bude, tak to vezmu k PC a jako doplněk PS5, ale naopak určitě ne.

Kachlo
Kachlo #BOSS

@kuncik1: Youtube si můžeš pouštět v headsetu, ale jen klasické. VR ne.

kuncik1
kuncik1 #hráč

Kachlo nešlo by prosím zkusit zda na tom je youtube vr?

habahn
ChuligaN_cz
ChuligaN_cz #FCB 1922

Tady je video od Playstation ohledně nastavení link

Sheva
Sheva #PS5

Mam puvodni PS VR na ktere uz se par let prasi, mel jsem Quest 2, na ukazku a chvilkove hrani to je fajn (aspon pro me) ale nedokazal bych v tom byt treba celej vecer a hrat CoD atd. Kazdeho bavi neco jine a toto za takovou cenu jde mimo me, ono to VR je stejne nejlepsi na to porno 😂

Deywik
🤦1

Eurogamer nasel moznou nevyhodu (pro me prkotina) - ovladace maj tu snurku proti vypadnuti z ruky, ale neda se nahradit - je builtin v ovladaci pry takze kdyz se vam urve tak jedine izolepou :D