Wii U dojmy z her – Trine, Mario, Pikmin a další

special  5
Martin Šmíd, 19. 7. 2012 0:00
V předchozích článkách o herní konzoli Nintendo Wii U jsme se podívali na Nintendo Land, ZombiU a Rayman Legends. V evropské centrále Nintenda jsme si ale mohli zahrát i další hry na tuto očekávanou konzoli, ale protože jsme s nimi mohli strávit o poznání kratší čas, sepíšeme vám dojmy takto do souhrnu. A na jaké hry v souhrnu dojde? Povíme vám, jak dopadla konverze Batmana, Ninja Gaidena 3 nebo Trine 2. Řeč přijde i na docela originální počin Project P-100 od studia Platinum Games.

Pikmin 3 – Fanoušci prvních dvou dílů Pikmina si dlouho přáli pokračování, které jim Nintendo několikrát slíbilo, ale na oznámení se muselo čekat až do letošního roku. Pikmin 3 bude jednou z prvních her pro Nintendo Wii U. Na začátku překvapilo, že Wii U GamePad sloužil v prezentované demoverzi jako mapa, zatímco hru jsem mohl ovládat pouze klasickými ovladači z Wii, tedy Wiimotem a Nunchukem. S těmito ovladači se Pikmin 3 hraje dobře, ale spíše bych si radši vyzkoušel, jak půjde hrát přímo s Wii U GamePadem, což nyní bohužel nešlo. Nintendo ovšem slíbilo, že nový Wii U GamePad ignorovat nebude, přičemž přes něj půjdou dávat příkazy jednotlivým pikminům. Jak toto bude fungovat, zatím nevíme. Pikmin 3 se jinak za ta léta moc nezměnil, takže i zde budete prozkoumávat úrovně a hledat nové pikminy do své armády (zatím byl prezentován jeden nový druh), abyste mohli vyřešit hádanky nebo porazit protivníky, třeba bosse, který byl v demoverzi zastoupen velkou stonožkou. Demoverze rozhodně potěšila, hlavně tedy pěknou HD grafikou a příjemnou hratelností, takže jsem zvědav, až si budu moci osahat o něco větší část, třeba i zmiňovanou offline kooperaci mezi hráči.
Index očekávání: 9

Batman: Arkham City Armored Edition - Batman Arkham City je jednou z nejlepších her této generace. Wii U verzi jsem si proto nemohl nechat ujít a po několika minutách hraní mohu říci, že se hraje stejně dobře i na nové konzoli od Nintenda, navíc je přidáno několik zajímavých novinek v ovládání, které celý zážitek ještě vylepšují. Asi nemá cenu zmiňovat, jak je Arkham City skvělou hrou, proto se zaměřím především na nové prvky v ovládání, které jsou spjaté s ovladačem Wii U GamePad. Na něm máte normálně během průchodu hrou mapu, ale dá se přes displej i hrabat i v inventáři a vybírat v něm Batmanovi hračky. Displej na ovladači využijete i v režimu detektiva. V tento moment musíte Wii U GamePad namířit na televizi, přičemž nakláněním zkoumáte prostředí. Také se mi líbilo, že když Batman hodil batarang, hozený se objevil na displeji a na něm jsem ho mohl ovládat jak analogovými páčkami, tak nakláněním ovladače. Další zajímavé využití displeje je při používání explozivního gelu. Když ho použijete na několika místech, na displeji můžete odpalovat gely jednotlivě, zrovna ve chvíli, když kolem prochází nepřátelé. Nové ovládací prvky v Batman: Arkham City Armored Edition se mi líbí a docela se těším, až si hru s nimi budu moci užít. Pokud jste ještě Batman Arkham City nehráli a plánujete koupit Wii U, asi lepší hru v den startu neseženete.
Index očekávání: 8

Project P-100 – Pro mnohé bylo jistě překvapením, když Nintendo během své konference na E3 neprezentovalo nějakou originální hru na Wii U. Až o několik hodin později jsme se dozvěděli, že se na konzoli chystá hra s pracovním názvem Project P-100 od studia Platinum Games, která vypadá přinejmenším zajímavě a jak jsem si mohl vyzkoušet v Německu, dobře se i hraje. Koncept je docela jednoduchý. Chopíte skupinky superhrdinů, s níž poté likvidujete mimozemské stroje, které napadly Zemi. Ovládání superhrdinů je jednoduché. Stačí k tomu analogová páčka, na akci poté jedno tlačítku. To stačí mačkat a superhrdinové nepřítele sami utlučou. Protože superhrdinů není nikdy dost, což poznáte během hraní, důležitou součástí je nábor nových, z řad civilistů. Ty jednoduše stačí obklopit, aby je skupinka přibrala mezi sebe. Zajímavé je hlavně využívání Wii U GamePadu, na němž kreslíte příkazy, které následně přidělíte k tlačítkům. Po takto vytvořeném příkazu můžete vyvolat třeba pěst uštědřující nepřátelům větší zranění. Díky velkým možnostem v ničení protivníků je Project P-100neustále zábavný, občas jsem si navíc zabojoval i proti obrovskému bossovi nebo vyřešil logickou hádanku. Project P-100 je hrou, kterou se vyplatí i do budoucna sledovat. Studio Platinum Games je zárukou kvality, zvláště když z židle hlavního režiséra dohlíží na vývoj Hideki Kamiya (tvůrce Devil May Cry série).
Index očekávání: 10

Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge – Nebudeme si nic nalhávat. Ninja Gaiden 3 byl prostě a jednoduše špatný a zklamal většinu fanoušků. Reparát budou moci vývojáři složit na Nintendu Wii s verzí Razor’s Edge, do které v předchozích týdnech naslibovali několik novinek. Proto jsem byl zvědav, jak svoje slova vyplní. Demoverze ovšem utvrdila v tom, že na velké změny v hratelnosti tu nedojde. Razor’s Edge se hraje pořád stejně, jako několik měsíců stará verze, takže je svým bojovým systémem otevřená každému hráči, což samozřejmě fanoušky předchozích dílů těšit nebude. Co určitě oceňuji je, že vývojáři odstranili ohnivého draka, kterého bylo možné během hry přivolávat, místo něj tu jsou tři klasická ninpo kouzla. Tuto změnu považuji rozhodně za pozitivní. Hlavnímu hrdinovi hodili vývojáři do batohu i duální meče, čímž rozšířili arzenál zbraní, který byl v původní verzi rovněž malý. Wii U GamePad je tu využit jen pro rychlé přepínání zbraní nebo ninpo kouzel. Rovněž jdou na ovladači vybírat komba, ale musím říci, že takto rychlá akce se mi na velkém tabletovém ovladači neovládala moc dobře a proto jsem dal přednost Wii U Pro Controleru.
Index očekávání: 5

New Super Mario Bros. U - Na úplný závěr jsem si nechal jedinou hru s Mariem, která byla prezentována na Wii U. Tou je pochopitelně New Super Mario Bros. U, jenž byl oznámen během E3. Jak už název může trochu napovídat, jedná se o klasického 2D Maria, který vylepšuje koncept z New Super Mario Bros. Wii. Všechny 2D levely tu můžete proskákat sami, ale i s dalšími třemi kamarády. Po stránce hratelnosti není moc co říci, protože jde o Maria, na jakého jsme zvyklí, bez nějakých velkých inovací. Jediná, už na první pohled patrná změna, je kooperace mezi hráči držící klasický remote ovladač a hráčem držícím Wii U GamePadu. Kooperace probíhá podobně jako u Raymana, jen s tím rozdílem, že hráč s Wii U GamePadem nepomáhá ostatním s nepřáteli případně přitahováním plošinek, ale sám jim plošinky dělá, aby se po nich dostali do nepřístupných míst, případně aby jen tak lehce nezemřeli. Musím říci, že kooperace u Maria trochu zklamala, protože nebyla tolik zábavná, jako ta u Raymana a hráč s Wii U GamePadem se spíše nudí, což jsem ostatně pocítil na vlastní kůži.
Index očekávání: 7

Trine 2: Director’s Cut – Když už se prezentace chýlila ke konci, Nintendo přineslo na plochu i Wii U verzi skvělé hry Trine 2, která vyšla na konci minulého roku pro Playstation 3 a Xbox 360. Wii U verze samozřejmě bude mít několik novinek, hlavně tedy bude obsahovat i dodatečné DLC levely, které se teprve chystají. Už při pohledu na Wii U Trine 2 jsem si všiml, že jde o nejhezčí konzolovou verzi. Všechny textury jsou moc pěkné, navíc celá hra se hýbala velmi svižně, což jen utvrdilo o výkonu samotné konzole. K vyzkoušení jsem měl hned dvě nové úrovně, vytvořené pro Wii U. Řešil jsem v nich několik jednoduchých hádanek, i jsem si zabojoval, takže v tomto žádnou inovaci nečekejte. Možná se nyní ptáte, jak se hra vlastně s novým ovladačem Wii U GamePad ovládá. Na televizní obrazovce máte veškeré dění, takže není třeba se dívat na displej. Na něm totiž máte to samé, jen tedy, pokud se budete chtít dívat na něj, můžete využít dotykovou plochu, abyste třeba nakreslili čtverec, čímž kouzelníkem vytvoříte bednu, po níž budete moci vyskákat nebo s ní řešit jednoduché hádanky. Je dobře, že se Trine 2: Director’s Cut dostane na Nintendo Wii U, ale nečekejte od něj nějakou revoluci v ovládání. Spíše jsem z této verze cítil, že vývojáři moc nevědí, jak displej na ovladači využít, takže se bude jednat o klasičtější herní zážitek. To ale nevadí, protože Trine 2 je pořád skvělá hra, kterou si nyní budou moci užít i fanoušci konzolí od Nintenda.
Index očekávání: 9

Komentáře