Konzolista.cz

Silent Hill 2

recenzeneděle 6. října 2024Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Silent Hill 2
Dlouhou dobu se zdálo, že Konami nemá moc zájem pokračovat se sérií Silent Hill, zvláště po zrušení hry Silent Hills, na níž pracoval legendární herní vývojář Hideo Kojima, jehož demo P.T. pro konzoli PlayStation 4 patří stále k tomu nejděsivějšímu a nejlepšímu, co bylo možné si v posledních letech z hororového žánru zahrát. I proto je škoda, že už dnes není dostupná a můžeme na ní jen vzpomínat nebo si přehrávat záběry z hraní na YouTube. Vše se ale změnilo před dvěma lety, kdy byla uspořádána speciální prezentace věnovaná sérii Silent Hill, během níž bylo oznámeno několik nových her a dalších projektů. Najednou byla nalajnována docela zajímavá budoucnost pro Silent Hill, no a nyní se můžeme podívat, jak první výstřel dopadl v podobě remaku Silent Hillu 2. Píši záměrně první, protože na příšerný Silent Hill: The Short Message se snažím zapomenout a vytěsnit si ho z paměti.

Recenzovaná verze: PlayStation 5

Za remakem hry Silent Hill 2 stojí vývojáři z polského studia Bloober Team. Ti začínali nejprve spíše s menšími solidními strategickými hrami jako A-Men, na které si moc dobře vzpomínám. Následně se pustili do hororového žánru, v němž viděli mnohem větší potenciál. Začátek v podobě Basement Crawl byl dost rozpačitý, ale následný Layers of Fear byl trefou do černého a jednalo se o dost povedenou psychologickou hororovou adventuru, na níž vývojáři následně navázali i solidním druhým dílem. Není proto divu, že jsme se v minulém roce dočkali povedeného remaku, který oba díly spojil. Pak ale studio přineslo spíše průměrný Blair Witch, využívající slavnou filmovou licenci, a sice zajímavou hororovou adventuru The Medium postavenou na duální realitě, která ovšem nakonec tolik neděsila a nedokázala svůj koncept využít k tomu, aby se jednalo alespoň o solidní zábavu. I proto jsem k remaku druhého Silent Hillu přistupoval dost skepticky a opatrně, zvláště po prvních trailerech, které vypadaly nemastně a neslaně. Navíc Konami mě v minulosti dost naštvalo HD kolekcí Silent Hill, která vyšla v bídném stavu. I proto mohl remake druhého Silent Hillu dopadnout naprosto katastrofálně, ale díky bohu se tak nestalo. Dočkali jsme se dost možná největšího překvapení letošního roku, přičemž jde o skvělou ukázku toho, jak by remake takové klasiky, jakou Silent Hill 2 je, měl vypadat.

I když to z prvních ukázek nevypadalo, vývojáři ze studia Bloober Team dokonale pochopili, proč se z druhého Silent Hillu stala naprosto zásadní hra hororového žánru a dnes i obrovská videoherní klasika, k níž vzhlížejí prakticky všichni následovníci. Remake je dostatečně věrný originálu, aby potěšil fanoušky, přesto moderní s řadou herních novinek i rovnou nových celých pasáží, které v originále nebyly, přičemž nepůsobí na sílu vloženy, ale jako nedílnou součástí hry a samotného zážitku, k čemuž se ještě dostanu později. I proto si Silent Hill 2 snadno dokáže omotat kolem prstů i sérií nepolíbené nováčky. Je to dáno i tím, že se vývojáři mohli opřít o podporu původních tvůrců z Konami, kteří jim s mnohým pomohli, navíc o soundtrack se znovu postaral Akira Yamaoka, k čemuž se ještě dostanu.

YouTube video: YouTube video player

Ačkoliv má Silent Hill 2 v názvu číslovku, po stránce příběhu nijak nenavazuje na první díl. Vlastně jde o samostatnou hru v rámci celé série. To je ostatně asi i hlavní důvod, proč se Konami rozhodlo připravit remake druhého dílu a ne třeba toho prvního, který je propojen se třetím. Hlavním hrdinou hry Silent Hill 2 je James Sunderland, jenž toho moc nenamluví a stále se nemůže smířit s tím, že mu před třemi lety zemřela milovaná manželka Mary na nevyléčitelnou nemoc. Vše se ale změní ve chvíli, kdy dostane od své zemřelé ženy dopis, aby ji hledal v městečku Silent Hill. Jak je to možné? Vždyť je mrtvá? Jde jen o nějaký hodně špatný vtip? Protože je James naprosto zničen, chytne se této malé šance znovu svoji ženu vidět, vydá se na cestu. Jak ale záhy po svém příjezdu zjistí, nejde o žádné pěkné místo, kde by chtěl každý žít. Městečko pokryté hustou mlhou je prakticky celé mrtvé, po ulicích se potulují různé humanoidní příšery a sem tam přeběhne nějaký jiný cestovatel, jenž se do Silent Hillu dostal za dosti podobných okolností jako James. Co mají cestovatelé a James společného, to už neprozradím, protože jde o hlavní pointu hry, a nerad bych vám zkazil zážitek z vlastního hraní.

Vývojáři se rozhodli na příběh moc nesahat, a proto je z většiny stejný jako v originálu, což je určitě dobře, protože tam byl skvělý, hodně emotivní s řadou nečekaných zvratů, navíc i s obrovským přesahem. Za zmínku určitě stojí, že základ příběhu vymyslel režisér Takayoshi Sato, který jej založil na románu ruského autora Fjodora Dostojevského „Zločin a trest“ (1866). Každopádně příběh Jamese Sunderlanda, který musí znovu bojovat se svými démony, depresemi a traumatem, má stále co říci a obrovskou sílu, díky čemuž se nejde od hraní odtrhnout do závěrečných titulků. Prakticky nezměněné jsou i dialogy mezi Jamesem a dalšími dobře napsanými cestovateli, ale co se změnilo, je dabing. Vývojáři našli nové herce, kteří jednotlivé postavy nejen namluvili, ale i výborně zahráli. Všechny filmečky běžící v enginu v reálném čase (CGI z původní hry jsou tak pryč) vývojáři znovu nahráli skrze motion capture. I díky tomu svět Silent Hillu 2 ožívá způsobem, jaký si fanoušci doposud nedokázali představit.

Jako dlouholetý fanoušek originálu, který jsem několikrát dohrál, jsem byl po prvních krůčcích v remaku pěkně zmaten, stejně jako je hlavní hrdina James Sunderland. Městečko Silent Hill se totiž od první návštěvy značně změnilo, a už úvod, v něm se objeví zcela nová hádanka s novými oblasti města, dává jasně tušit, že fanoušky čeká svěží a odlišný zážitek. Vývojáři původní město značně rozšířili, je možné prozkoumávat více obchodů, navíc se rozšířily i lokace v jednotlivých oblastech o nové střety s protivníky a dokonce i hádanky. Některé původní hádanky se pak nacházejí na jiných místech než v originálu a vyžadují i trochu jinačí řešení, takže je jasné, že jakýkoliv návod na originál vám v remaku bude naprosto k ničemu. I když vývojáři provedli takto zásadní a velké změny, neměl jsem pocit, že by to hru nějakým způsobem kazilo nebo dokonce hanobilo originál, protože vše do ní krásně zapadá. Navíc styčné body a charakteristická místa stále ve hře jsou, vývojáři nijak nezměnili vizi původních autorů. Každopádně jsem si během hraní kladl otázku, jestli je Silent Hill 2 ještě stále remake, protože nezůstal kromě příběhu kámen na kameni. To je ale možná i největší síla tohoto počinu. Naprosto boří, co mohou hráči očekávat, a i fanoušci originálu najdou nejedno překvapení, pomrknutí a easter egg.

Z čeho jsem byl znovu naprosto unesen, je samotné město s pořád jedinečnou, ponurou a smutnou atmosférou, která na každého dýchne hned po prvních krůčcích. Městečko Silent Hill na první pohled působí jako jedno velké otevřené hřiště, zvláště když nyní bylo rozšířeno, ale stále jde o tu starou dobrou spíše lineární adventuru. V ní postupně budete prozkoumávat nejen ulice a čtvrti města, ale také se dostanete do bytů, strašidelné nemocnice nebo ještě děsivějšího vězení. A to je jen malý výpis lokací. Všechna místa mají výborný a do posledního detailu promyšlený jedinečný design, díky čemuž působí vždy jako jeden velký labyrint, v němž je nutné se zorientovat a následně hledat klíče, spínače a řešit hádanky, abyste se dostali zase o kousek dál. K tomu pomáhají i přehledné mapy, do kterých se vám zakreslují slepé uličky či různé poznámky, které vyčtete třeba z deníčků nebo zjistíte samotným průzkumem, čímž hra i dost naznačuje, kudy se vydat nebo co by stálo za návštěvu. Hra přitom takto jen nepoukazuje pouze na hlavní cestu, ale i další místa, která stojí za návštěvu. Jde o pěknou a chytrou mechaniku, která zabraňuje, abyste se ve hře úplně ztratili a nevěděli, kudy se vydat.

Nový Silent Hill 2 je oproti originálu akčnější, což jste mohli vyčíst i z druhého kritizovaného traileru, ale pořád nejde o klasickou akční adventuru, v níž byste potkávali zástupy nepřátel, třeba jako v sérii Uncharted nebo Resident Evil. Do toho má hodně daleko. Hlavní je pořád průzkum a řešení už několikrát zmíněných výborně navržených hádanek, u nichž musíte pořádně zapojit svůj mozek, abyste je vyřešili. Některé hádanky se vracejí z původní hry, ale jsou kolikrát znatelně upraveny, aby mnohem lépe zapadaly do nového rozšířeného designu jednotlivých úrovní. Kromě povědomých hádanek, které se v nějaké formě objevily už v originálu, připravili vývojáři i větší množství nových. Z nich jsem měl trochu strach, aby svoji kvalitou obstály, ale nakonec jsem byl příjemně překvapen. U hádanek se mi líbilo, že některé jsou formou básničky nebo slovní hříčky, což ale na druhou stránku bude obtížné k vyřešení pro hráče, kteří neumí dobře anglicky. Je proto škoda, že hra neobsahuje lokalizaci, protože se pak mnozí hráči budou muset spolehnout ne na svoje schopnosti, ale na návod nebo prostě jen prvek náhody. Vzhledem ke kvalitě těchto hádanek to opravdu zamrzí.

Původní soubojový systém je dnes už hodně zastaralý a neohrabaný, což samozřejmě platí i o ovládání nebo kameře, takže bylo od začátku jasné, že vývojáři musejí přijít s naprosto novým. Inspirovali se u současné videoherní produkce a výsledek je dle mého názoru velmi dobrý. Kamera je nyní umístěna klasicky za hlavním hrdinou jako v jakékoliv jiné akční adventuře, přičemž soubojový systém je dynamičtější, rychlejší a hlavně zábavný. Jsem rád, že se z Jamese nestal Rambo. Pořád jde o spíše normálního chlápka, který neumí se zbraněmi moc zacházet a ani není moc klidný, takže se mu při míření klepe ruka. S tím je nutné počítat, stejně tak ze zbraní nemůžete pálit jeden náboj za druhým. Ačkoliv je možné si udělat slušnou zásobu nábojů, pořád je nutné s nimi šetřit. Každý vystřelený náboj mimo cíl sakra mrzí, ale sem tam k tomu prostě dojde, zvláště ve vypjatých situacích, během nichž nebude panikařit jen hlavní hrdina, ale i vy. Souboje jsou kolikrát hektické, navíc protivníci na vás umí vybafnout v momentě, kdy to vůbec nečekáte. Sem tam proto dojde i na nějakou tu lekačku, ale s podobnými momenty vývojáři šetří, aby měly následně o to větší efekt.

Během hraní budete potkávat nejrůznější humanoidní potvory s výborným a kolikrát děsivým designem. Za ním ostatně i v remaku stojí uznávaný japonský návrhář Masahiro Ito. Na začátku potkáte především oživlé figury, které nepředstavují zase takový problém a je možné je umlátit i zbraní na krátkou vzdálenost, nejprve kusem dřeva, následně ocelovou trubkou. Později ale přijdou na řadu i ikonické sestřičky s basebalovými pálkami a noži, které jsou už mnohem rychlejší a nebezpečnější. Mně se nejvíce osvědčila strategie, během níž jsem je střelil do nohy a následně umlátil na zemi zbraní na krátkou vzdálenost. Tím jsem měl jistotu, že nevystřílím moc nábojů, a navíc je dokážu bez újmy na zdraví zlikvidovat. Každý nepřítel ale vyžaduje trochu odlišnější strategii k poražení. Přímo pochválit musím souboje s ikonickými bossy, které jsou skvěle navržené a neskutečně napínavé. A to i z toho důvodu, že u nepřátel nevidíte ukazatel zdraví, takže nikdy nevíte, jestli už se blížíte k jeho poražení nebo ne. I proto pak nastane velká úleva, když protivník konečně padne a přehraje se filmeček.

Většina akčních her umožňuje hráči, aby si vybral obtížnost, kterou ale nejde nějak zásadně modifikovat. U Silent Hill 2 si ovšem můžete nastavit zvlášť obtížnost hádanek a zvlášť obtížnost střetů s protivníky. Já vše ponechal na střední obtížnost, přičemž hádanky už představovaly slušnou výzvu a bylo nutné u nich přemýšlet, ale nešlo o hlavolamy, u nichž bych se na dlouhou dobu zasekl a myslel si, že je neřešitelné je zvládnout. Střety s protivníky mi pak přišly o něco málo jednodušší než v originále, což je ale dáno několika důvody. Remake Silent Hillu 2 se hraje jako moderní akční hra, takže má mnohem intuitivnější ovládání než originál, hlavní hrdina má plynulejší pohyby a navíc se může rychle otáčet nebo uskakovat před výpady protivníků. Je proto daleko lehčí se vyhnout útoku protivníka a tím i případné smrti.

YouTube video: YouTube video player

Navíc jsem netrpěl nedostatkem lékárniček nebo nábojů. Ano, s náboji do brokovnice je nutné hodně šetřit na silnější protivníky, ale do pistole jsem měl nábojů opravdu dostatek, a to platí i o lékárničkách, s nimiž jsem mohl i kolikrát dost plýtvat. Tady je nutné dodat, že hráči, kteří půjdou čistě po hlavní cestě, asi nebudou mít všeho takový dostatek, ale pokud jste jako já a prohlížíte každý šuplík, každou místnost a zákoutí, budete mít všeho plno. Navíc nově je možné ve městě i rozbíjet výlohy obchodů nebo okna aut, za nimiž se lékárničky nebo náboje nachází.

Původní Silent Hill 2 byl trochu kritizován za svoji délku. Zkušenější hráči se dostali k závěrečným titulkům za nějakých sedm až osm hodin. Vývojáři Bloober Team v remaku tento problém odstranili, protože díky všem těm změnám a novým pasážím jsem se k závěrečným titulkům dostal za necelých sedmnáct hodin. To je více než dvojnásobná délka originálu, což je opravdu pěkný výsledek a v dnešní době velký nadstandard. I když byla hra takto rozšířena, nikdy jsem neměl pocit, že by ztrácela tempo nebo měla pasáže, které se do ní nehodí a jsou zbytečné, takže bych je chtěl přeskočit. Po celou dobu hraní jsem se skvěle bavil, stejně dobře jako před 23 lety u originálu. Navíc vím, že jsem docela dost místností a hádanek nevyřešil, takže se těším, až se do hraní znovu vrátím. A určitě je důvod nejen kvůli dalšímu průzkumu. Vývojáři ponechali všechny původní konce a přidali nové, které by mělo být možné dosáhnout na New Game +. Navíc si hru můžete zopakovat i s pomocí nových filtrů obrazu, které se vám po prvním dohrání odemknou.

Hra Silent Hill 2 je postavena na Unreal Enginu 5, s nímž mají vývojáři z Bloober Teamu bohaté zkušenosti. Běžela na něm nejen jejich hra The Medium, ale také remake Layers of Fear. A vizuální stránku Silent Hillu 2 mohu určitě pochválit. Hodně se před vydáním řešil design jednotlivých postav, který byl oproti originálu upraven, ale popravě mi to nevadí. Možná i kvůli tomu, že je vývojáři design postav oproti prvním trailerům upravili na základě zpětné vazby. Daleko důležitější je, že jsou jednotlivé postavy maximálně detailní s velmi dobrými animacemi i mimikou. Líbí se mi i detailní prostředí, navíc vývojáři využívají téměř všechny přednosti enginu, ať už jde o odrazy světa za pomocí ray-tracingu nebo dynamické osvětlení Lumen, které se stará o parádní atmosféru napříč celou hrou.

Jako většina her má i Silent Hill 2 dva režimy zobrazení. Můžete hrát v režimu kvality zaměřující se na co nejvíce detailů a vyšší rozlišení, ale za cenu 30 fps, nebo si dát režim výkonu v nižším rozlišení, sníženou kvalitou detailů, odrazů a frameratem cílícím na 60 snímků. Já hrál na režim výkonu, který vypadá pořád velmi dobře, ale framerate bohužel není tak stabilní, jak bych očekával. Sem tam hra 60 snímků nabídne, ale většinou je to o něco méně a jsou momenty, kdy uvidíte i znatelnější zpomalení. Nejde o nic dramatického, trochu to ovšem kazí jinak celkový velmi dobrý dojem.

Zatímco nestabilita frameratu nepotěší, z čeho budete určitě naprosto odzbrojeni, je fantastický soundtrack, za nímž stojí původní hudební skladatel Akira Yamaoka. Jeho hudba je jedinečná a nezapomenutelná, přičemž jednotlivé skladby jsou kolikrát hodně emotivní nebo děsivé a krásně doprovázejí události na obrazovce, ať už je to průzkum, filmečky nebo akce. Fanoušci určitě hned rozpoznají staré dobré melodie, ale Yamaoka se nebál jednotlivé skladby lehce upravit, a výsledek je dle mého názoru určitě povedený. Stejně tak pochválit musím i ozvučení, které vás doslova vtáhne do světa hry. Určitě doporučuji hrát hlavně večer s headsetem na hlavě.

Ačkoliv Silent Hill 2 má časovou konzolovou exkluzivitu pro PlayStation 5 a vývojáři měli během vývoje veškerou podporu Sony, nečekal jsem, že budou hodně využívat gamepad DualSense. Ten popravdě využívá jen málo her od třetích stran, což je prostě škoda. Silent Hill 2 využívá adaptivní spouště pro střelbu i další úkony, ale také haptiku a dokonce reproduktor. Z něho se začne vždy ozývat rachot, který by šel normálně z vysílačky, a to v momentě, když jsou v blízkosti nepřátelé.

Vývojáři z Bloober Teamu dokázali téměř nemožné. Nenechali se rozhodit obrovskou kritikou, která se na ně snesla po prvních trailerech, a servírují nám prakticky dokonalý remake velké videoherní legendy. Remake Silent Hillu 2 je už nyní moderní hororovou klasikou, a jednou z nejlepších her žánru, která vás hned po pár minutách svým výborně napsaným příběhem, fantastickou děsivou atmosférou, povedeným designem, napínavými souboji s protivníky a chytře navrženými hádankami, u nichž pořádně provětráte svůj mozek. To vše je pak podpořeno líbivým vizuálem a nově nahraným soundtrackem s řadou parádních skladeb. Já jen doufám, že pro vývojáře z Bloober Teamu tímto jejich práce na Silent Hillu nekončí a do budoucna připraví další remaky nebo rovnou nové díly. A to jsem jim vůbec na začátku nevěřil. 

REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (38)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
lagZz
lagZz #PC+Steamdeck 🩵

@Kainé: 😁

Kainé
Kainé #A2
😁2

@lagZz: "v autě si pouštím soundtrack"

Tak hlavně žádný role-playing "in water endingu." :D

lagZz
lagZz #PC+Steamdeck 🩵
👍4

Nehrál jsem originál, ale pro mě osobně je tohle druhý příchod Krista. Dlouho se mi nestalo aby se mi videohra dostala tak pod kůži jako se to povedlo tady. Jsem naprosto pohlcen, neustále nad tím přemýšlím, v autě si pouštím soundtrack. Neskutečné co udělá s člověkem příběh starý přes 20let. A Bloober team se toho zhostil se vší grácií a přinesl asi nejlepší remake který jsem měl možnost hrát.

Hratelnost, hudba, grafika (hraju na PC na max) a nad tím vším naprosto fenomenální depresivní příběh, vše do sebe krásně zapadlo.

Masterpiece ❤️

RedBird
❤️1

@Prevoznik: no pokud se u hororu fakt hodně bojíš, tak tohle bych ani nezkoušel. Osobně mám horory rád, ale tady jsem fakt totálně posranej. Už jenom ta bytovka po tmě je šílenost. A to vím, že tam jsou pak mnohem horší věci

jirisvec
👍2

Špičkový remake. Originál si téměř nepamatuju, takže je pro mě těžké říct co je změněno. Ale tísnivá, hutná atmosféra tu je. Ozvučení je pecka. Grafika pěkná (jen Škoda, že to neběží tak plynule jak bych doufal - PS5 verze) a výborné hádanky. Šest hodin za mnou a užívám si to.

666bocjan666
👍3

Odehraný nějaký 3 hoďky, teď jsu v apartmánech a zatím můžu říct že mě normálně spadla brada 😳😳

Je to úžasný, říkal jsem si jak by Silent 2 byl skvělej na dnešním železe, ale je to lepší než jsem si představoval!!

Grafika nádherná, hudba neuvěřitelná, vůbec sound jako takovej je fakt nářez...

První dojmy u mě 10/10 , klobouk dule Bloobeři!!! 👍👍😉

Prevoznik
👍1

@Merdis: Diky moc… Prave se bojim jak hovado u hororu a pak je problem to hrat…

Merdis
❤️1

@Prevoznik: osobně mi SH vždycky způsoboval problémy s udržením stolice, ale každý to má jinak... někomu přijdou děsivé japonské duchařiny, někomu třeba zombíci... pokud na horor moc nejsi, tak bych nejdřív radši někde vyzkoušel, ať nevyhazuješ prachy...nebo koupit na disku a poslat dál, když to bude moc...

POLGY
👍1

Kvoli Silent Hill a jeho hadankam som si kupil Slovensko-Anglicky slovnik, takto som presiel aj jednotku aj dvojku.. Krasne casy.. Bloober urcite podporim.

Mike Left
Mike Left #Nihil est verum
😁4

@Prevoznik: Dá, stačí zavřít oči 👌

stillalive
👍1
❤️1

Žádná z brzkých obav nebyla na konec naplněna, Blooper to s pomocí klíčových tvůrců pro zvukové vyjádření a design oněch materializací vnitřních démonů dali na pána.

Recenze super, nakonec to vezmu dřív, než jsem plánoval, takže hned.

K tomuhle si budu den po dni na pár hodin sedat, dávkovat si to naprosto bez spěchu, ostatně jako každou takhle důležitou hru, spíše kus umění. Že prý zhruba osmnáct hodin? V mém případě třikrát tolik na první průchod, minimálně. Těším se už nesmyslně moc. 😄

Jsem zároveň rád, že po roce dávkovaného, konzistentního hraní, jsem před pár hodinami krom příběhu dokončil a získal veškerý obsah ve FFXVI, příběh, questy, lovy, každý kout, nakonec nějakých 313h, takže mohu teď celý ten krásný, hluboký příběh s pocitem, že jsem to opravdu prožil a užil si jak jen šlo, dát stranou a uvolněné místo zaplnit na dalších několik měsíců Silent Hill 2. Miluju když hraju hru dlouho a neplánovaně to ukončuji když vychází další skvost.

Edit. Jsem učinil i přípravu, takže jsem si včera pustil, poprvé, Jakubův Žebřík a pak od Lynche Lost Highway, což jsou údajně jedny z filmů, kde se čerpala inspirace. Kdo neviděl, doporučuji zkusit jako takový psychický trénink před hlavním chodem. 👍😎

Prevoznik

Da se to hrat ikdyz se bojite u hororu?

MarcusChef
MarcusChef #Team PS/XB
👍4
❤️3
😁1

Je to hrozná bomba. A to jsem se Blooberu také vysmíval. Kaju se.

Tragéd
👍1

Mám za sebou hodinu a zatím super a ta hudba to je něco.

monkey
monkey #021
👍1
😁1

Tak o nostalgiky nemám starost,ti jistě podpoří.

Co nováčci ? Přeci jenom soudobá bezzubá střílečka ,mlátička to není.

Navíc Silent měl vždycky daleko k Residentu.

Viz legendární recenze (PS magazín) Hill vs. Spencer vrací úder 😁

Jestli bude další remake a nebo zcela díl nový,to je ve hvězdách,no spíše na lidech 😁

Jinak moc fajn,že se nakonec dílko povedlo,překvapilo,ke konci roku jistě potěší 🙂

GulaginCZ
GulaginCZ #Na...t
👍7
🤦1
😁1

Konečně už nastala doba, kdy recenzent může mít koule na to, že může napsat, že lokalizace prostě chybí. I přes neustálou existenci blbecku typu Dweight a spol.

Bajo
Bajo #Only PS💙
👍1
❤️1

Díky za recenziu.Hra vypadá parádne a už sa nemôžem dočkať utorka, keď zasuniem disk do mechaniky 😁.Po prvých videách som bol tiež skeptický a som rád, že sa hra podarila.Bude to moja prvá návšteva mesta Silent Hill a verím, že si ju maximálne užijem.A dúfam, že v najbližších rokoch sa tam opäť vrátime 😉👍

Heymi9615
Heymi9615 ##nolife
👍1
😁1

Doomeři to tady pěkně rozjížděj. 😂

Pěkná recenze, I když je vidět, že je psaná narychlo. Na hru se dost těším.

Kainé
Kainé #A2
👍2

@ONE OFTHEBIGGEST: a jak jsi přišel, že Bloobeři vynechali psychologii, filozofii v rámci Silent Hill 2? Ono je to těžké reálně vynechat, když i každý nepřítel je metafora Jamesova nevědomí, což je samozřejmě odkaz na Freuda. Jaké dialogy a změny v příběhu to odstranily? To by mě zajímalo.

Na tohle je potřeba tu minimálně jednou hru dohrát, udělat si na to pak analýzu. Tohle reálně nemůžeš vědět za těch pár hodin, co je to venku. Tohle já ti budu schopen osobně říci tak za pár měsíců, až tomu dám alespoň dvě projetí a utřídím si myšlenky.

Abysswalker
👍6

Já to vidím takhle: stejně jako u remaků jiných her (RE, Dead Space, MGS, Demon's Souls atd) se vždycky najdou rozdíly od původních děl, někdy víc, jindy míň. Každý bude mít samozřejmě hranici tolerance nastavenou jinde, ale v moment, kdy pořád jde hrát původní verze, je to win-win. Pochopitelně by bylo ještě lepší, kdyby byla možnost hrát původní verze na moderních systémech, obzvlášť u Demon's Souls bych to uvítal. A samosebou sérii Silent Hill, když už Konami vydává i remastery série MGS.

Hlavně bych ale ocenil, kdyby se přestali dělat zbytečný remaky a remastery ne tak starých her, jako Until Dawn, TLoU, Horizon atd. Zatímco masterpís jako Bloodborne nedostane ani blbej 60fps/4k update. O sériích jako Killzone nebo Resistance a nebo nějaké starší kousky z éry ps2, které mě minuly radši ani nemluvím...

ONE OFTHEBIGGEST
ONE OFTHEBIGGEST #KH 💖💖💖💖

@Radek Suchy: Termíny Remaku a Remasteru se mění tak jak vývojáři uznají za vhodné, přesná definice neexistuje. Nebudu tu dávat příklady je to na dlouho.

ONE OFTHEBIGGEST
ONE OFTHEBIGGEST #KH 💖💖💖💖
🤦1

@Kainé: Představ si, že by Bloobeři dělali remake NieR Automaty a vynechali tam její filozofii a všechny věci, které jí dělají tak skvělou. Určitě by to mělo hezčí grafiku, ale to co jí dělalo skvělou, by tam nebylo, byla by zní prostě prázdná skořápka bez duše, a to je přesně tenhle remake. Změny které udělali bloobeři jsou dělané pro "modern audiences" aby se nějak necítili špatně nebo já fakt nevím. OG SH2 má přesně napsané dialogy tak, které slouží metaforicky pro ten příběh a svět, tohle ten remake zazdil a nepůsobí to tak "snově" jak by mělo. Capcom taky dělá různé cenzury viz RE4 ale ta duše tam toho RE je a já jí tam vidím. Změny, co udělal Bloober jsou pro mně ale fakt veliké, že to nemůžu přehlédnout, a nejhorší na tom je to, že jsou horší. Jinak nepopírám, že tenhle remake má svoje kvality a Bloober u něčeho odvedl dobrou práci, ale to nejdůležitější za mně prostě posral na plné čáře, a to jen kvůli tomu že "modern audiences" link

LEA imi6
❤️1

💙Sony💙

Radek Suchy
Radek Suchy #PS5 Pro
👍1

@ONE OFTHEBIGGEST: Koukám že si pleteš co je Remaster a Remake. Něco si o tom nastuduj a potom mluv.

Tombaniero
👍1

@JimmyTulipan: Kdyz ono to z prvnich ukazek opravdu nevypadalo zrovna presvedcive. Rekl bych, ze si Bloober vzal drsnou zpetnou vazbu k srdci a i diky tomu to uz na poslednich videich pred vydanim vypadalo o dost lip. Slo poznat, ze naslouchali a zamakali.

Kainé
Kainé #A2
👍3

@ONE OFTHEBIGGEST: nebudu zatím soudit Silent Hil 2, jak moc respektuje uměleckou vizi původní hry, mám tam asi dvě hodiny, ale s takovým až ortodoxním přístupem můžeš zapomenout na většinu současných her a to i japonských. Úprava, korektura či cenzura bude v současnosti přítomná v menší či větší v míře u většiny her, protože největší obrat je na západě. I Stellar Blade nakonec byl cenzurován.

Samozřejmě design postav je za mě v originále lepší, ale co jsem měl možnost zatím ve hře vidět, tak respektují minimálně atmosféru a art style.

FreeGoro
FreeGoro #M1TV ytube
❤️2

Asi dosly leky a prachy na poradny stroj Ps5 pro 💙

Effavasmanasalamu
🤮6
👍2
😁2

@Jakub Andreas: mozna jedenactecka ne? Nebo mozna nekonecnocka?

@mentaljakub: bud pochvalena sony s predrazenym krumpem for the players. Bud velebenaza smrst super liveservice srancu co sis pro nas chystala. Velebime tvuj hardware jako vr kde sis s hracema vubec nevytrela nebo ovladacem za nesmysl cenu. Hvala tobe!

Effavasmanasalamu
🤮1
👍1

@ONE OFTHEBIGGEST: to ale zaslepeny sonyfan nepochopi

ONE OFTHEBIGGEST
ONE OFTHEBIGGEST #KH 💖💖💖💖
🤦5
👍2

@JimmyTulipan: Hele ty borče já jsem ten jeden z "ubrečenců" kteří byli kritičtí vůči Blooberum. Jsem určitě rád, že to není úplně tragédie ve smyslu, že se jedná o dobrou videohru, ale stále jsem názoru, že to Bloober posral. Nebýt tam Masahira Ita co se staral o design nepřátel a božího Akiry Yamaoky tak by to Silent Hill nebyl. Bloobeři upravily příběh pro modern audiences, změnily Mariu, změnily dialogy, změnily sexuální narážky a ještě se cenzurovalo, takhle se opravdu klasika neoprašuje. Kdo ví, co si příště dovolí, ale jsem jinak rád, pokud se jedná o dobrou hru ale pro mně NIKDY to nebude lepší jak originál, tohle je prostě Silent Hill pro modern audiences a né ten co já miluji. Samozřejmě, tu nechci spoilerovat, ale věřím, že až hra vyjde, tak to vypukne na internetu, co všechno se změnilo k horšímu.

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články