XCOM: Enemy Unknown

Tvoje reakce na článek
Galerie



































novinka
Tomb Raider: Catalyst se bude odehrávat několik let po událostech z Tomb Raider: Underworld
recenze
Terminator 2D: NO FATE
novinka
Porovnání hry Tomb Raider: Legacy of Atlantis s originálem z roku 1996
novinka
Star Wars: Fate of the Old Republic není přímé pokračování Knights of the Old Republic
novinka
Hra Clair Obscur: Expedition 33 si odnesla rekordní počet ocenění, včetně toho pro nejlepší hru letošního roku
novinka
Oznámena dobrodružná hra The Free Shepherd, v hlavní roli je pastevecký pes
novinka
Kooperativní akce John Carpenter’s Toxic Commando se připomněla novým trailerem, víme datum vydání
novinka
Oznámena akční hra Gang of Dragon od tvůrce série Yakuza
novinka
Bruce Straley oznámil svoji novou hru, logickou dobrodružnou hru Coven of the Chicken Foot
novinka
Hra Clair Obscur: Expedition 33 dostala právě slíbený bezplatný update, přidává českou lokalizaci
Komentáře (10)
Perfektni remake, víc takových. Prvni UFO jsem hrával kdysi na pc, a bylo to dní a dní, a nikdy se mi to nepovedlo dohrát. Tohle jsem slupl za pár dní. Uzasna atmosféra, skvely mimozemšťani... Perfektni
no na mý střeše nebylo žádný krytí, takže by mi to moc nepomohlo a takovej vyvýšenej teras mi byl dobrej do první jejich střeli vedle, kdy mi to krytí vzali taky
no ja jedu tu druhou nejtezsi s ironmanem a dostal jsem se do mise, kde mam eskortovat jednoho typa. Cela mise az na jednu ztratu relativne v pohode a tesne pred koncem mi tu osobu sejmou, protoze jsem zapomnel, ze Tin man mel zapnuty hlidani a hned jak ten muj pitomec vystrcil kebuli, tak to do ni schytal... presto, ze jsem vsechny ufony sejmul, tak mise nesplnena, zadny mrtvoly ani fragmenty jsem nedostal... panika jako blazen v pulce sveta ... Ten save u tehle hloupejch chyb mi fakt chybi, ale ma to uplne jiny grady ;)
no mě kosila panika.. nevím, jestli ta mise vypadá u tebe stejně, ale u mě nejvíc zabíralo, když jsem vojáky rozdělil na dvě skupiny po dvou a poslal je na opačné strany. Ufoni se nemohli potom tak dobře krýt, ale co je to platný, když buď se trefí rovnou.. nebo se netrefí.. ustřelí zeď a trefí se ten další :o) Navíc granátem seberu max 3 životy a ty šmejdi maj na nejtěžší obtížnost jako na potvoru životy 4 :o))
hmm tak jsem hru jednou dohrál na tu prostřední obtížnost dá se říct bez ztráty "kytičky" .. te´d jsem se k tomu vrátil a zkusil tu první misi na max obtížnost. Zkusil jsem jí asi 6x a ani jednou nevyhrál :o)) Mám takovej pocit, že ta první mise bude nejvíc nesmysl těžká, protože vojáci nemaj žádný skilly a je tam mimoňů mraky a ještě si doplňujou životy. Tak jsem tam hodil zpátečku a začal hrát na druhou nejtěžší obtížnost s Ironmanem.. více méně úspěšně přežil pár prvních misí až sem nakonec chytil rapla a vypnul to :o) Jako minout nepřítele, když je ode mě jedno jedno pole a nechráněnej... a pak mě sestřelí, když jsem o patro výš a ještě na mě pořádně ani nevidí a je to z dálky.. no to přeci nemůže nikdo přejít mávnutím ruky, ale je potřeba doma něco rozšvihat a trochu si shladit žáhu :o))).. Nu mluvím o tom proto, protože naprosto podobný pocity jsem zažíval u původní hry :o))
pôvodnú hru som nehral ale toto ma neskutočne chytilo, pritom som nikdy nepočítal s tým že budem hrať na konzole stratégiu lebo na ne nemám čas a ovládanie stratégií na ovládači sa mi zdá nepraktické ale táto sa ovláda skvele
this is not my cup of tea[s14]
no tak hra chybu má a je jich víc. Osobně se mi nelíbí, že je strašně málo prostoru pro nějakou ekonomiku co se týče vlastní výroby a následnýho prodeje. Jediný, co jde prodávat, tak jsou mrtvoly mimíků a věci zachráněný z UFA... v tom se mi líbil původní díl, kdy jsem prodával i to, co jsem vyráběl já sám .. náklady na výrobu byly o něco nižší, než za kolik jsem to prodával a bylo důležitý zvolit správně produkty podle rychlosti a nákladů výroby. Díky tomu jsem si mohl vydělat extra peníze, ale zase mě to stálo zasekanou dílnu a nemohl jsem v tu chvíli vyrábět něco pro sebe. Bylo to prostě o tom někde to objetovat, aby jinde bylo líp. V tomhle xcomu se daj některý věci vyrobit okamžitě. Například právě spadlo UFO a já ještě dřív, než tam vyrazím ač se to odehrává ve vteřinách, tak si klidně můžu vyrobit 10 laserovejch pušek a dvacet granátů, takže nemá vůbec smysl něco dělat do zásoby a trochu nad tím přemýšlet.
Dál celá ta strategická část je tak extrémě zjednodušená, že je vlastně úplně nudná. Pronásledování UFO je doslova jenom ztráta času a hloupá animačka.. to se mi graficky!!! opravdu víc líbila původní tabulka ze starýho xcomu. Základna vypadá opravdu nádherně, ale je tak trochu k ničemu. Nejvíc času se stejně stráví pouze čučením na tu planetku a samotný "díry" pro jednotlivý budovy jsou jenom na okrasu. Nemaj žádnej funkční prvek.. takže po počátečním nadšení, jak to pěkně vypadá, přišlo vystřízlivění, že mi to je vlastně úplně k ničemu.
Nicméně ta akční stránka hry s vojákama je skvělá. Opravdu radost se na ní dívat a hrát. Postupem času je to trošku jednotvárný, ale díky vylepšování vojáků - zbraně - zkušennosti stále skvěle hratelný.
Nevím, jak na konzolých, ale na PC je docela problém s lítacíma jednotkama, kdy to teda opravdu není úplně intuitivní a samotná hra si s tím pořádně neumí ani poradit.. skoro mám podezření, že je to snad prvek, kterej se původně vůbec neplánoval a byl dodatečně přilepenej, protože je extrémě neodladěnej oproti zbytku.
Nicméně hra jako celej je opravdu dobrá s pár drobnostma, který šli udělat líp, ale možná i právě díky konzolím se hodně zjednodušili.. prostě na konzolích se obecně nechce tolik přemýšlet a vůbec věnovat víc času, než je jen nezbytně nutný :o) Možná, že evropskej konzolovej trh to má jinak, ale stejně se vše řídí podle amíků, takže to pak dopadá, jak to dopadlo - skvělá hra s potenciálem být špičková.
Jojo, nastal čas zavzpomínat na staré časy. Připomíná mi to mládí [s11] a je fajn, že se to klukům podařilo vydat. Fandím Vám a díky Vám!!!
hra nema chybu [s12]