XCOM: Enemy Unknown
recenze•pondělí 29. října 2012•Martin Šmíd•

Zdroj: 2K Games
REKLAMA
REKLAMA
Tvoje reakce na článek
Galerie












Reklama























novinka
PlayStation vydá první hru Bad Robot Games, jde o kooperativní akci od tvůrce Left 4 Dead
novinka
Vyšla hra Metroid Prime 4: Beyond, podívejte se na launch trailer
novinka
Gameplay trailer na nedávno oznámenou závodní hru RIDE 6
fórum
Gran Turismo 7
novinka
Představena akční RPG hra The God Slayer
novinka
Oznámena kooperativní akce Cast Outs od bývalých vývojářů SCE London Studio
fórum
Silent Hill f: Artistická nekrofilie
recenze
Metroid Prime 4: Beyond
novinka
Představena aktualizace Spec III pro Gran Turismo 7
fórum
Think before you sleep
Komentáře (10)
Perfektni remake, víc takových. Prvni UFO jsem hrával kdysi na pc, a bylo to dní a dní, a nikdy se mi to nepovedlo dohrát. Tohle jsem slupl za pár dní. Uzasna atmosféra, skvely mimozemšťani... Perfektni
no na mý střeše nebylo žádný krytí, takže by mi to moc nepomohlo a takovej vyvýšenej teras mi byl dobrej do první jejich střeli vedle, kdy mi to krytí vzali taky
no ja jedu tu druhou nejtezsi s ironmanem a dostal jsem se do mise, kde mam eskortovat jednoho typa. Cela mise az na jednu ztratu relativne v pohode a tesne pred koncem mi tu osobu sejmou, protoze jsem zapomnel, ze Tin man mel zapnuty hlidani a hned jak ten muj pitomec vystrcil kebuli, tak to do ni schytal... presto, ze jsem vsechny ufony sejmul, tak mise nesplnena, zadny mrtvoly ani fragmenty jsem nedostal... panika jako blazen v pulce sveta ... Ten save u tehle hloupejch chyb mi fakt chybi, ale ma to uplne jiny grady ;)
no mě kosila panika.. nevím, jestli ta mise vypadá u tebe stejně, ale u mě nejvíc zabíralo, když jsem vojáky rozdělil na dvě skupiny po dvou a poslal je na opačné strany. Ufoni se nemohli potom tak dobře krýt, ale co je to platný, když buď se trefí rovnou.. nebo se netrefí.. ustřelí zeď a trefí se ten další :o) Navíc granátem seberu max 3 životy a ty šmejdi maj na nejtěžší obtížnost jako na potvoru životy 4 :o))
hmm tak jsem hru jednou dohrál na tu prostřední obtížnost dá se říct bez ztráty "kytičky" .. te´d jsem se k tomu vrátil a zkusil tu první misi na max obtížnost. Zkusil jsem jí asi 6x a ani jednou nevyhrál :o)) Mám takovej pocit, že ta první mise bude nejvíc nesmysl těžká, protože vojáci nemaj žádný skilly a je tam mimoňů mraky a ještě si doplňujou životy. Tak jsem tam hodil zpátečku a začal hrát na druhou nejtěžší obtížnost s Ironmanem.. více méně úspěšně přežil pár prvních misí až sem nakonec chytil rapla a vypnul to :o) Jako minout nepřítele, když je ode mě jedno jedno pole a nechráněnej... a pak mě sestřelí, když jsem o patro výš a ještě na mě pořádně ani nevidí a je to z dálky.. no to přeci nemůže nikdo přejít mávnutím ruky, ale je potřeba doma něco rozšvihat a trochu si shladit žáhu :o))).. Nu mluvím o tom proto, protože naprosto podobný pocity jsem zažíval u původní hry :o))
pôvodnú hru som nehral ale toto ma neskutočne chytilo, pritom som nikdy nepočítal s tým že budem hrať na konzole stratégiu lebo na ne nemám čas a ovládanie stratégií na ovládači sa mi zdá nepraktické ale táto sa ovláda skvele
this is not my cup of tea[s14]
no tak hra chybu má a je jich víc. Osobně se mi nelíbí, že je strašně málo prostoru pro nějakou ekonomiku co se týče vlastní výroby a následnýho prodeje. Jediný, co jde prodávat, tak jsou mrtvoly mimíků a věci zachráněný z UFA... v tom se mi líbil původní díl, kdy jsem prodával i to, co jsem vyráběl já sám .. náklady na výrobu byly o něco nižší, než za kolik jsem to prodával a bylo důležitý zvolit správně produkty podle rychlosti a nákladů výroby. Díky tomu jsem si mohl vydělat extra peníze, ale zase mě to stálo zasekanou dílnu a nemohl jsem v tu chvíli vyrábět něco pro sebe. Bylo to prostě o tom někde to objetovat, aby jinde bylo líp. V tomhle xcomu se daj některý věci vyrobit okamžitě. Například právě spadlo UFO a já ještě dřív, než tam vyrazím ač se to odehrává ve vteřinách, tak si klidně můžu vyrobit 10 laserovejch pušek a dvacet granátů, takže nemá vůbec smysl něco dělat do zásoby a trochu nad tím přemýšlet.
Dál celá ta strategická část je tak extrémě zjednodušená, že je vlastně úplně nudná. Pronásledování UFO je doslova jenom ztráta času a hloupá animačka.. to se mi graficky!!! opravdu víc líbila původní tabulka ze starýho xcomu. Základna vypadá opravdu nádherně, ale je tak trochu k ničemu. Nejvíc času se stejně stráví pouze čučením na tu planetku a samotný "díry" pro jednotlivý budovy jsou jenom na okrasu. Nemaj žádnej funkční prvek.. takže po počátečním nadšení, jak to pěkně vypadá, přišlo vystřízlivění, že mi to je vlastně úplně k ničemu.
Nicméně ta akční stránka hry s vojákama je skvělá. Opravdu radost se na ní dívat a hrát. Postupem času je to trošku jednotvárný, ale díky vylepšování vojáků - zbraně - zkušennosti stále skvěle hratelný.
Nevím, jak na konzolých, ale na PC je docela problém s lítacíma jednotkama, kdy to teda opravdu není úplně intuitivní a samotná hra si s tím pořádně neumí ani poradit.. skoro mám podezření, že je to snad prvek, kterej se původně vůbec neplánoval a byl dodatečně přilepenej, protože je extrémě neodladěnej oproti zbytku.
Nicméně hra jako celej je opravdu dobrá s pár drobnostma, který šli udělat líp, ale možná i právě díky konzolím se hodně zjednodušili.. prostě na konzolích se obecně nechce tolik přemýšlet a vůbec věnovat víc času, než je jen nezbytně nutný :o) Možná, že evropskej konzolovej trh to má jinak, ale stejně se vše řídí podle amíků, takže to pak dopadá, jak to dopadlo - skvělá hra s potenciálem být špičková.
Jojo, nastal čas zavzpomínat na staré časy. Připomíná mi to mládí [s11] a je fajn, že se to klukům podařilo vydat. Fandím Vám a díky Vám!!!
hra nema chybu [s12]