WRC Powerslide

Pavel Měrka, 19. 3. 2013 12:45
Uběhl týden, co vyšla závodní arkádová hra WRC Powerslide, která už při prvním oznámení zvedla vlnu zájmů. Jednak vypadala velmi pěkně po vizuální stránce, a za druhé arkádových her s touto tématikou mnoho není. Pojďme se podívat, jak dopadla jako celek, a poté bude už jen na vás, abyste se rozhodli, zda vám stojí za ni utratit 1200 MSP na službě Xbox LIVE nebo 15 euro na Playstation Network.

Hra WRC Powerslide obsahuje celkem 8 šampionátů, které jsou situovány do 8 světových zemí, přičemž každá je odlišná od těch předchozích. Můžete se tak prohánět po horských serpentinách v Itálii, zasněžených klikaticích v Monaku nebo písečné cestě v Portugalsku. Každý šampionát se skládá ze tří odlišných tratí, které můžete dojet ve třech různých třídách vozidel – WRC, Class 2 a Class 3, ve kterých nechybí licencované značky jako Ford, Citroen nebo Škoda. Vše ale není tak dobré, jak se na první pohled zdá. Určitě si povšimnete, jak se některé scenérie opakují, a je zjevné, že trať používá prvky z té minulé a most nebo určitá část je v podstatě totožná. To by mi osobně tolik nevadilo, pokud byl ve hře přítomen i editor tratí, kde byste si tyto prvky mohly libovolně poskládat. Ten však ve hře bohužel není. Celkově vás čeká 9 závodů pro každý z 8 šampionátů. Celkem tedy musíte odehrát 72 závodů, abyste dokončili základní singleplayer mód. Tím bohužel zároveň končíme, protože je to první a zároveň poslední herní mód pro jednoho hráče, což je rozhodně velká škoda. Více herních režimů by jenom prospělo.

Dále tu najdete samozřejmě i multiplayer. Každý závod jedete ve čtyřech, ne méně, ne více. To vám zpočátku vadit nebude, ale v případě multiplayeru je to docela škoda. V případě, že se vás sejde víc, tak si bohužel nezahrajete dohromady a závody budete muset rozdělit. Pokud se naopak sejdete ve třech, tak bude čtvrtý hráč doplněn automaticky počítačem. Dle mého názoru není ani jedna z těchto variant příliš ideální.

Samotná hra má navíc v podstatě dva režimy. Tím prvním je klasické závodění, tak jak ho běžně znáte, tím druhým je aktivace střelby po vzoru her Crash Team Racing, Mario Kart nebo Sega All Star Racing. Nejhorší na tom celé je to, že střelbu si můžete zapnout a vypnout pouze společně s kolizemi. Pokud tedy po sobě nechcete střílet, tak zároveň vypnete i možnost kolizí. To znamená, že auta budou projíždět skrze sebe a nemůže dojít k vzájemné kolizi, naopak si je můžete zapnout, ale to ve výsledku znamená, že bude aktivovaná i střelba. Ta je bohužel i nerovnoměrně vyřešená a často vás může stát první pozici v závodu. Osobně jsem tento mód uvítal, ale pouze do doby než přišlo na lámání chleba. Závody nejsou mým nejoblíbenějším žánrem a nikdy jsem v něm extrémně nevynikal i přesto, že jsem si ho čas od času zahrál. Ve chvíli kdy jsem zbraně a kolize vypnul, tak jsem neměl problém dojet první, zatímco se zbraněmi se často stalo, že mě v závěru odsunuli i přes určitý náskok. Nápad to tedy nebyl úplně špatný, ale jeho realizace se příliš nepovedla.

Co zamrzí je i chování vozu při různých nárazech. Hlavně v případech, kdy do vás narazí protivník a vaše auto doslova odletí o pár metrů dál. To dle mého mohli tvůrci vyřešit mnohem lépe a vytvořit reálnější podmínky pro ty, kteří si chtějí užít jen samotné závodění. Rovněž i přehlednost je občas tu tam, protože ve hře je použit pouze pohled shora pod úhlem, což by až tak nevadilo, kdyby vám ve výhledu nepřekáželi stromy a občas když jedete do zatáčky, tak vlastně ani nevidíte, kam jedete.

Grafická stránka byla takovým malým korunovačním klenotem, protože ta byla vůbec tím prvním, co všechny hráče oslovilo. Na arkádový titul není vůbec špatná, protože hra vypadá velmi dobře. Je pravdou, že trošku horší to je s efekty, protože není problém narazit na mizející stopu po pneumatikách (je pravda, že s tím jsme se mohli setkat už i u mnohých “velkých“ závodních her) nebo na prach za vozidlem, který zde úplně nezapadá. To jsou ale ty nejmenší problémy a věřím, že s grafickou stránkou nikdo mít problém nebude, protože na poli arkád se jedná o opravdovou špičku. Navíc se zde nesetkáte s dnes tak často viděným tearingem, který mě osobně nevadí, ale na druhou stranu je to vada, které by se měli všichni rozhodně vyhnout.

WRC Powerslide mělo dobře našlápnuto stát se hitem mezi závodními arkádami. To se bohužel nestalo z mnoha důvodů. Ačkoliv je hra jako taková zábavná a vydrží vám na několik hodin, sráží ji dolů spousta neduhů, jako například absence dalších herních módů, špatně vyřešené možnosti zapínání/vypínání střelby a kolizí, často horší přehlednost a omezené možnosti multiplayeru. To vše tento titul sráží dolů a dělá z něj zábavu, na kterou si časem ani nevzpomenete.

WRC Powerslide

Milestone, Milestone
8. 3. 2013