Urban Trial Freestyle

Martin Šmíd, 27. 3. 2013 23:15
Trials Evolution v minulém roce nezpůsobil jen menší evoluci, ale tak trochu revoluci ve svém žánru. Od té doby si hráči na Playstation platformách přáli podobnou hru. Když byla oznámena arkáda Urban Trial Freestyle, zavládlo pochopitelně velké nadšení, navíc vývojáři v posledních týdnech vypouštěli pěkné obrázky a videa dávala naději, že by se Trials Evolution mohl dočkat přinejmenším velmi zdařilé konkurence. Jestli se jí opravdu dočkal, na to vám dá odpověď naše recenze pocházející z hraní Playstation 3 verze.

Urban Trial Freestyle je stejně jako Trials Evolution takovou 2D plošinovkou, v níž jezdíte motorkou. Zatímco křížkem dáváte rychlost a ovládáte zadní kolo, čtverečkem brzdíte či couváte. Ovládání je dobré, prakticky identické jako u konkurence, stejně tak jízdní model s dobrou fyzikou se povedl, takže nic nebrání tomu, abyste se mohli pustit do hlavní kampaně čítající pět kapitol po několika levelech. Kampaň jako taková je docela dlouhá, její dohrání mi zabralo zhruba pět hodin, ale ani poté jsem neměl hotovo vše na 100%. K tomu ale později. Kampaň nabízí několik rozmanitých levelů, v nichž se podíváte nejen do lesů či parků, ale i do kancelářkých budov, vybuchujícího města nebo průmyslových komplexů. Dokonce občas budete ujíždět před policií. Design levelů je trochu jednodušší, ale sem tam se najde nějaká ta těžší překážka, na které si dokážete vylámat zuby v dobře rozjetém závodě. Právě tyto pasáže mnohdy rozhodují, jak nakonec závod dojedete. Možná bych i řekl, že někdy jsou až moc frustrující, takže mohli vývojáři trochu ubrat.

Co se týče rozmanitosti herních režimů, není na tom Urban Trial Freestyle zase tak dobře, jak na začátku vypadá. Prakticky většinu tratí budete muset dojet tak, abyste nahráli co nejvíce bodů. Na ty má vliv jednak dobrý čas, za který se dostanete do cíle, ale také musíte občas provést nějaký ten složitější trik. Kdy zrovna máte trik udělat, je vždy viditelně označeno, takže v tomto asi žádný problém nebude, navíc jejich realizace je mnohdy hodně snadná, takže jsem později dojížděl některá kola i na maximální počet hvězd. Samozřejmě, ne všechny levely jsou takto jednoduché. Co se týče závodů v samotné kampani, jsou tu ještě časovky, v nichž neděláte žádné triky, ale prostě musíte dojet level v co nejkratším čase. Líbilo se mi, že hra občas nahraje v těchto levelech ducha jiného závodníka, s nímž se můžete poměřovat. To je, co se týče režimů, vše. Docela málo, což je zklamáním. Více režimů by hře pomohlo a nebyla by tak moc jednotvárná. Takto tu prakticky máte jen jeden propracovanější režim, který je sice kvalitní, ale více by na škodu nebylo. V předchozím odstavci jsem zmínil, že jsem všechny levely projel za zhruba pět hodin. Pokud ovšem budete chtít vysbírat všechny hvězdy případně peníze, připravte si daleko více času.

V každém levelu můžete sbírat snadno i hůře přístupné balíčky s penězi, za které si poté můžete vylepšovat svoji motorku skrze jednoduchý systém upgradů. Ten sice není tak propracovaný, jak bych čekal, ale rozdíl mezi nevylepšenou motorkou a se všemi upgrady je naprosto propastný. Kolikrát na pozdější levely potřebujete dobrou motorku, jinak nemáte šanci je dojet na dobrý výsledek. Kromě vylepšování motorky si můžete měnit za peníze i vzhled závodníka, ale to je už pak jen taková drobnost, která spíše potěší, na hraní jako takové vliv pochopitelně nemá vůbec žádný.

Když dohrajete hlavní kampaň, bohužel tu není moc dalšího obsahu, do kterého byste se mohli pustit. Multiplayer zde chybí, stejně tak editor tratí, který by hře jistě hodně pomohl a udržel ji v zájmu hráče po daleko delší čas. Takto tu máte jen několik výzev zaměřených na vaše kaskadérské schopnosti, ale ty pochopitelně jsou spíše na pár minut, takže herní čas moc neprodlouží. Slabší je i integrace Playstation Network, protože tu máte jen několik málo trofejí, ty se vám prakticky odemknou sami všechny během hraní, no a pak klasický žebříček nejlepších hráčů.

Už z okolních obrázků můžete snadno poznat, že Urban Trial Freestyle nevypadá vůbec špatně, navíc je plný docela pěkných efektů – vybuchující vrtulníky nebo bourající auta, které budou vašim očím zpříjemňovat hraní. Sem tam se sice objeví nějaký ten grafický bug či tearing, ale to rozhodně nekazí jinak dobrý dojem, kterému pomáhá i stabilní framerate. Pokud vizuální stránka je plně dostačující a rozhodně nikoho nezklame. Trochu zklamáním je hudební doprovod, který obsahuje jen několik málo neustále se opakujících skladeb, navíc jejich výběr není nejlepší a nijak hratelnosti nepomáhají. Určitě by se dal vybrat daleko lepší soundtrack, ostatně stačilo se podívat na začátku zmíněnou konkurenci. Zvuky jsou poté standardní, přesně takové, jaké byste od podobné hry čekali.

Pokud jde čistě o hratelnost, jen těžko Urban Trial Freestyle něco vyčítat. Na co ovšem Urban Trial Freestyle dojíždí, je malá rozmanitost herních režimů a oproti konkurenci celkově malém obsahu. V něm právě kraluje loňský Trials Evolution, který navíc nabídl i editor dalších tratí a propracovaný multiplayer. V souboji tak jasně vyhrává, ale pokud nemáte možnost si ho zahrát, jako alternativa Urban Trial Freestyle poslouží dobře.

Urban Trial Freestyle

ps3vita3ds
Tate Interactive, Tate Interactive