Konzolista.cz

The Ascent

recenzepondělí 2. srpna 2021Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: The Ascent
Před zhruba rokem zaujalo oznámení kyberpunkového akční RPG hry The Ascent od menšího švédského studia Neon Giant. Na první pohled vizuálně přitažlivá sci-fi hra odehrávající se ve velkém městě navíc s každou novou ukázkou vypadala lépe, a určitě potěšilo i oznámení, že bude od prvního dne dostupná na konzolích Xbox v rámci nabídky předplatného Xbox Game Pass. Očekávání byla vysoká, ale po zahrání musím říci, že naplněna byla z části. Pořád jde ale o hru, které se vyplatí věnovat pozornost. Zvláště pokud máte rádi twin-sticky střílečky typu Dead Nation nebo Alienation, kterých v poslední době zase tolik není.

Recenzovaná verze: Xbox Series X/S

Hra The Ascent se odehrává v blízké budoucnosti na planetě Veles, přesněji v jejím obrovském městě The Ascent Group, které je plné nejen lidí, ale i dalších mimozemských bytostí z celé galaxie. Vlastně to ve městě vypadá jako při návštěvě planet ve Star Wars univerzu, akorát je vše laděno do kyberpunku. Musím říci, že první krůčky po městě budoucnosti jsou opravdu působivé a je vidět, že si s jeho tvorbou dali vývojáři hodně záležet, aby vše působilo nejen živě, ale i uvěřitelně, čemuž dopomáhá i velmi dobrá atmosféra, připomínající nedávný Cyberpunk 2077, ale i třeba film Blade Runer.

Když už si dali vývojáři záležet s vytvořením takhle působivého světa, je vlastně celkem zklamáním, že už do něj nedokázali zakomponovat nějaký zajímavý příběh. Pouť hlavního hrdiny, jenž je jen nezajímavým dělníkem bez jakýchkoliv práv, začíná ve chvíli, kdy se megakorporace  The Ascent Group, podle níž je pojmenované samotné města, zhroutí. O jeho vládu pak začnou bojovat další korporace, kterým se musí zabránit, aby ho ovládly. Příběh bohužel svoji kvalitou i ambicemi zklame, je hodně lineární, předvídatelný a využívá už hodněkrát viděná žánrová klišé, navíc vývojáři nedokázali napsat ani zajímavé postavy. Platí to nejen o hlavním hrdinovi, kterého si na začátku můžete vytvořit skrze komplexní editor, ale i o dalších. Vlastně si nyní po dohrání na nikoho moc nevzpomenu. Z planety Veles a jejího superměsta toho šlo vymáčknout určitě daleko více.

YouTube video: YouTube video player

Jak už jsem zmínil a asi i víte, The Ascent je akční twin-stick střílečka z ptačí perspektivy, které mám jí osobně hodně rád. V poslední době jich ale moc nebylo, hlavně těch kvalitních, takže každá další se určitě počítá. Celá hra se odehrává ve zmíněném velkoměstě The Ascent Group. Na začátku jsem měl trochu obavu, aby hra netrpěla na nedostatek rozmanitých lokací, ale nakonec jsem spokojen. Město, jehož design se vývojářům opravdu povedl a kolikrát se přede mnou objevila i opravdu nádherná scenérie, má totiž několik pater. Nechybí proto stoky, laboratoře ani části pro chudé nebo bohaté, což poznáte podle špíny nebo i nebe, které v nižších chudších patrech není vidět. Dalo by se říci, že The Ascent je hra s jedním velkým otevřeným světem. Protože by cestování bylo po tak obrovské ploše zdlouhavé, hned na začátku se odemkne rychlé cestování, ať už za pomoci placeného taxíku, tak pomocí metra, které je pro všechny obyvatele zdarma.

Protože je The Ascent hlavně akce, důležitý je gun play, a ten je v základu jednoduchý na zvládnutí a hlavně funkční. Zaměřujete pravou analogovou páčku a střílíte RT, do toho máte možnost využívat různé gadgety a modifikátory, abyste odrazili dotěrné protivníky. Pokud jste v minulosti hráli třeba Dead Nation a další podobné hry, budete od první minuty jako doma. Vývojáři z Neon Giant do těchto léty osvědčených základů přidali i docela podstatnou novinku, kterou je krycí systém. Nepřátel je kolikrát tolik, že je nutné se krčit a střílet za překážkou. Nemusíte být přitom na překážce přilepení, jako je tomu u Uncharted nebo Gears of War, ale můžete se za ní pohybovat a mířit, díky čemuž máte velkou volnost a můžete snadno ustupovat i přebíhat do jiného úkrytu. Většinou vás tak protivník nemá šanci zasáhnout a vy naopak máte na něj krásný výhled. Navíc řada protivníků neumí střílet ve výšce, když se krčíte. A na to si ostatně musíte dávat pozor i vy, protože když se protivník skrčí, je nutné střílet bez zaměření. Když totiž střílíte a máte zároveň zaměřeno, střílíte ve vyšší výšce. Nejprve jsem hrál The Ascent jako klasickou twin-stick střílečku, kdy jsem běhal mezi protivníky, ale tento způsob hraní není popravdě moc efektivní, hlavně v těžkých pasážích. Krycí systém je ale dobře navržen a hru pěkně obohacuje, stejně jako samotný žánr. Postupně jsem se ho naučil využívat ve svůj prospěch a jde o velmi dobrou mechaniku hry.

Protivníků je slušné množství druhů, od mimozemských zmutovaných neřádů po členy konkurenčních korporací nebo roboty. Vývojáři nezapomněli ani na několik bossů. Souboje s nimi jsou fajn a napínavé do posledního výstřelu, a musím říci, že každý souboj s takto těžkým protivníkem jsem si užíval. Na rozmanitost protivníků tedy hra netrpí, ale co už není tak dobré, je jejich umělá inteligence. Zatímco u mutantů bych pochopil, že nemají moc vysokou inteligenci a vrhají se na hlavního hrdinu jen z hladu, tak u lidských protivníků to pochopit moc nejde. Hlavního hrdinu se snaží udolat hlavně svým počtem, výdrží a palebnou silou, ale rozhodně ne taktikou, takže jen nabíhají jak ovce na porážku. Trochu chytřejší protivníci, kteří by se třeba i kryli a spolupracovali mezi sebou, by určitě nebyli na škodu.

YouTube video: YouTube video player

Na začátku hry je hlavní hrdina vyzbrojen pouze celkem silnou pistolí, ale následně je možné získat přístup k opravdu velkému arzenálu zbraní, mezi nimiž jsou různé samopaly, pušky, brokovnice, děla, kulomety a další zajímavé hračky. Ty je možné následně vylepšovat u obchodníků, aby byly silnější. U zbraní je ale důležité také sledovat vlastnosti a druh kulek, protože někteří nepřátelé jsou proti určitému typu munice imunní. Může se tak stát, že vylepšeným těžkým kulometem budete šimrat roboty, kterým normální kulky nic nedělají. Na druhou stranu energetické jsou hodně efektní a usmaží v nich hodně rychle každý procesor. The Ascent tak rozhodně není hra, kterou byste mohli proběhnout pouze s jednou zbraní. Je třeba si vybrat několik favoritů a ty následně střídat. Vzhledem k jejich kvalitě a množství to není zase tak velký problém. Kromě zbraní sbíráte po světě i armor (helmu, trop a nohy), který má několik atributů, ale většinou se mi osvědčilo si nasadit ten s nejlepšími staty. Žádné sety tu nejsou, a ve výsledku tak brnění není tak důležité a propracované, jak bych si představoval u podobné hry.

The Ascent je v základu akční hra, ovšem vývojáři se jí rozhodli obohatit o lehčí RPG prvky, které ji ve výsledku slušně obohacují. Jak zabíjíte protivníky a plníte úkoly, hlavní hrdina leveluje, za což získává body zkušeností. Ty je mimochodem možné najít i volně po světě. Každopádně za ně se hlavní hrdina vylepšuje a je tak možné mu zvyšovat zdraví, ale také přesnost v boji, případně vylepšit manipulaci se zbraněmi, takže následně rychleji třeba nabíjí vybitou zbraň. Ačkoliv jsem měl vždy bodů dost, určitě se vyplatí chvilku přemýšlet nad tím, do čeho investovat. Není úplně moudré vše cpát jen do zdraví, protože to vám ve výsledku úspěch v přestřelkách nezaručí. Kromě vylepšování těchto pasivních atributů jsou důležité i augmentace. Díky nim získáte různé gadgety, ať už jde speciálního robota, léčení nebo hejno vybuchujících robotických pavouků, které jsem si třeba já hodně oblíbil. Augmentací je celkem dost, takže je z čeho vybírat, a je tak možné díky nim dále upravovat herní styl.

Dobrou zprávou určitě je, že The Ascent není krátkou hrou. Klidně v ní můžete nechat i patnáct a více hodin, než se vám podaří dosáhnout finále. Hlavní linka ovšem není jediná, protože hra obsahuje i velké množství vedlejších úkolů. Ty je možné plnit pro obyvatele města, ale jejich kvalita není zrovna nějak extra velká, takže odpadá po chvilce motivace je plnit. Sice je možné za ně získat další bonusová XPčka, ale těch je dost i za hlavní mise. Kromě vedlejších misí je možné plnit i Bounty, takže sem tam zabíjíte pojmenované silnější protivníky a jejich hlavu následně prodáte. Je ovšem otázka, jestli je vůbec důvod něco takového dělat, protože peněz jsem měl tolik, že jsem je ani neměl za co utrácet. Ano, je možné u obchodníků kupovat zbraně nebo různá brnění, ale po čase jsem zjistil, že to nemá moc smysl, protože během hraní vypadá daleko lepší vybavení.

YouTube video: YouTube video player

The Ascent je hodně ambiciózní velká hra, za níž stojí opravdu malé studio. A to se bohužel trochu podepsalo na stavu, v jakém vychází. Během hraní jsem musel strpět řadu grafických glitchů, ale také chyb, po nichž jsem nemohl dokončit úkol, a bylo nutné hru restartovat. Také mi několikrát spadla. Vtipný je pak bug, po němž ani nejde skočit do hlavního menu hry, takže je nutné vypnout aplikaci. Hra The Ascent tak nevychází ve zrovna ideálním stavu, a snad tedy budou vývojáři v následujících týdnech chrlit jeden update za druhým, aby všechny tyto nedostatky opravili.

The Ascent si můžete zapnout v sólo režimu a hrát bez cizí pomoci či kamarádů. Kooperativní hraní ovšem vřele doporučuji, protože hra je pro něj přímo optimalizovaná a postavená, ať už jde o obtížnost, počet nepřátel na scéně a další náležitosti. Pokud si The Ascent zapnete sami, tak hra moc nepočítá s tím, že nemáte pomoc, což v mnoha částech přináší řadu hodně frustrujících okamžiků z až přepálené obtížnosti. Hlavně během speciálních bránících pasáží, kdy se na vás hrnou zástupy protivníků, kteří jsou třeba o 4 levely nad vámi, takže vás dokážou velmi rychle ustřílet. Nechci říci, že by hra díky tomu byla nehratelná, ale někdy obtížnost stoupne tak hodně, že jsem hlasitě nadával. Není přece možné, aby hlavní mise s doporučenou úrovní 21 na vás na konci posílala protivníky, kteří budou o pět levelů výše, a bude problém je zabít. Doporučená úroveň u úkolů tak má nulovou vypovídající hodnotu o tom, jak obtížná mise bude. Je to vždy loterie. Po zdolání těžkých části pak nastává kolikrát další extrém, kdy procházíte další část světa a protivníci jsou tak slabí, že hlavnímu hrdinovi nic nedělají a kvůli malému množství XP bodů se je nevyplatí kolikrát ani likvidovat, a vlastně jen zdržují od cesty dál. Se správným vybalancováním má tedy hra obrovský problém. Tady se zřejmě projevila menší zkušenost vývojářů s žánrem, ale také skutečností, že jich na vývoj ani moc nebylo. Ve skoro dvou desítkách lidí se takto obrovská hra úplně vyladit asi ani nedá.

Vývojáři si pro The Ascent vybrali poslední verzi Unreal Enginu 4 a musím říci, že šlo o velmi dobrou volbu. Hra totiž od první minuty vypadá naprosto parádně, zvláště na konzoli Xbox Series X v dynamickém 4K rozlišení. Vývojáři vymodelovali svět budoucnosti do posledního detailu, všude se pohybují desítky rozmanitých postav a do toho skvělé nasvícení se stará o velmi jedinečnou atmosféru, kterou by mohl závidět i o dost dražší Cyberpunk 2077. Jediné, nad čím si musím povzdechnout, je chybějící ray-tracing podpora u Xbox Series X/S verze, protože ta se ve městě, kde jsou všude neonové nápisy a prosklené lesklé plochy přímo nabízí. Přitom PC verze ho obsahuje, takže vývojáři s jeho implementací mají zkušenosti. Třeba bude přidán někdy v budoucnu, ale zatím oznámeno nic není. Co se týče optimalizace, odvedli vývojáři solidní práci. Hra běží na nových konzolích v 60fps a většinou bez viditelných propadů i v těch nejnáročnějších scénách. Jednou se mi ovšem stalo, že se z přestřelky stala dost ošklivá slideshow, přičemž pomohlo až resetování hry, za což zcela jistě mohl nějaký bug než výkon samotných konzolí. Vývojáři tedy mají stále na čem pracovat. Co ovšem mohu pochválit, je dobré ozvučení a velmi dobrý soundtrack.

The Ascent je po většinu času zábavná a určitě nadprůměrná střílečka, kterou si nejvíce užijete při hraní s kamarády. Zaujme svým kyberpunkovým světem s dobrým designem i atmosférou, ale také slušnou hratelnosti okořeněnou o lehčí RPG prvky a velmi kvalitním audiovizuálním zpracováním. Je jen škoda, že se vývojářům nepovedlo zakomponovat zajímavější příběh, který by ji posunul na další level, a určitě zamrzí i spousta bugů a hlavně absence nějakého lepšího vybalancování, jenž je nejvíce patrné při sólo hraní. I proto musím udělit pouze sedmičku, ovšem s doporučením pro fanoušky žánru twin-stick stříleček. 

REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (53)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
Effavasmanasalamu

Tak ja bych to AAA nebo neAAA hodnotil treba podle ceny. Je rozdil 1800 nebo 800.

TimeSplitter
TimeSplitter #PC Mamrd Race
👍1

Ascent dostal prvni velky update. Krome opravy chyb pridali napr. nastaveni obtiznosti.Tak snad to pujde v coopu udelat taky trochu hc a konecne bude moznost vic vyuzit obri potencial te hry. :)

link

Za me super, jen tak dal. Jeste by to chtelo nejake DLC, idealne opakovatelny end-game obsah a New Game+ s nejakou pekelnou obtiznosti.

Orgasmic
Orgasmic #PS5 + GP
👍1

Vtipný je taky, když utečeš od nepřátel a jak tě sledují, tak je pomalu kosíš a v jednom momentě se otočí a běží zpět, tak běžíš zpátky za nima a když tam doběhneš, tak už nikde nejsou :D

Tex Calder
Tex Calder #Monštrum
ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
👍5

@Exik: On si to sice nepřečte, protože mě má v ignoru, ale stejně musím zareagovat na ten jeho blábol.

Xbox Achievements - 65/100Windows Central - 70/100

Hádám, že tyhle weby asi taky fandí hlavně PlayStationu, když si dovolí dát stejné hodnocení jako Kachlo...

TimeSplitter
TimeSplitter #PC Mamrd Race

Komentář byl uzamčen

Příspěvek porušuje pravidla komunity.

up_er
👍2

No jasně, na každým webu kde není víc jak 8/10 se přece fandí PS 👍😀Logika goblinů v přímém přenosu.

Exik
Exik #9.2 > 12
👍1

Starky: Ale Days Gone zde dostalo 8 :) Zas jako nedělej, že nevíš komu se tu fandí. Že já vám aktualizuju tabulku...

Houdini
Houdini #XsX&ER⚔️🛡

Chalani, kašlime na to, mne sa hra páči odo mňa má 9/10, ale keďže sa od nej neviem odtrhnúť tak som do hodnotenia dal 10/10. Ale toto sú už naozaj žabomyšie vojny. Prečo by niekto nemohol napísať do komentáru že preňho je tá hra 9/10? Pričom zrovna tu si myslím, že neboli žiadne útoky na skóre recenzie alebo nebodaj recenzenta.🙂

JohnDoe82Cz
JohnDoe82Cz #My name is Neo.
👍2

Tex Calder díky za typ Ruinera neznám a vypadá to zajímavě určitě testnu.

QaiGonJinn12
QaiGonJinn12 #LV-426
👍2

Na jiným webu dali 9/10 no na to ,že to není nějaký áčko si to zaslouží rozhodně více než 7 to je můj názor a hru poctivě hraju procházím kousek po kousku. A o sedmičkové hře mám teda jiné mínění. Ale tak co koho to baví ten to hraje.😇

Starky
Starky #NaughtyGod
👍1

Kazdy at si hodnoti jak chce, klidne muze nekdo dat hre i 12/10. Ale tady na webu se stava pomalu zvykem, ze je zdejsi redakce napadana za znamky u recenze. Stejne tak se pak rozporuji i recenze svetove. Posledne to byla hra Medium a ani to nebyl zdaleka prvni pripad, podobne jebnuta diskuze je zde minimalne po pate. Neni nic na tom, ze hra nekoho bavi, ale trochu soudnosti by neuskodilo.Me take Days Gone bavil, ale se znamkou 7/10 jsem nemel problem, ta hra byla po vydani znacne rozbita a originality mnoho nepobrala.

Tex Calder
Tex Calder #Monštrum
👍3

Jako první hra studia Neon Giant, kdy jí vyvíjelo jen 11 lidí je to super a The Ascend je fakt chytlavá záležitost. A díky GP se tihle vývojáři slušně zviditelní. Zase potvrzení, že na skvělou a zábavnou hru není potřeba x stovek programátorů a x stovek milionů dolarů s podivnou nálepkou AAAA titul... A kdyby chtěl někdo něco podobného na PS, tak mě dost bavil Ruiner.

Houdini
Houdini #XsX&ER⚔️🛡

@Beast of Yharnam: vieš, len ja som reagoval na to čo napísal starky, najprv na to že tu nabehneme všetci zelení a spochybňujeme hodnotenia nejakej hry. Nájdi mi 1 komentár že Kachlo to zle napísal alebo niekto nebol spokojný s hodnotením. Recenzia je napísaná naozaj v pohode a to že niekomu hra nesadne beriem. Ale prečo by som mal brať do úvahy nejaký súhrn recenzií na metascore. Čo sú oni nejaký hlas boží? To už si naozaj nikto nemôže urobiť vlastný názor na hru, ale riadiť sa nejakým skóre? Pretože to ste prezentovali vo svojom príspevku obaja. Takže podľa toho čo si napísal nikto nemôže dať vyššie skóre ako je priemer. Takže vlastne všetky recenzie z PS webov ktoré dali 10/10 alebo 9/10 nikto nesmie brať do úvahy, lebo je to 7/10 hra (days gone). A že ich bolo dosť. Tobôž aby vyššie hodnotenie dali hráči. Len sa držať v stáde. A ja som vyvrheľ ktorý si dovolil povedať že HZD bola pre mňa blbosť s peknou grafikou. A 5/10 hra. 🤔

Orgasmic
Orgasmic #PS5 + GP
👍1

@Beast of Yharnam: Zkus už konečně použít hlavu, co třeba rozdíl mezi recenzemi vs hráči.

up_er

Tady se ukazuje logika goblinů...všechno překroutit v prospěch xboxu. Smutné, ale je to tak.

IndigoWY
IndigoWY #W.Club/XSS
👍5

Z tohoto se stane klenot,už ted' mám vyraženej dech nad tím živým světem,nezkutečně mě baví se v něm pohybovat,celý to dejchá a žije jako nikde jinde.Zvuk taky paráda,ten štěkot samopalů je dost drsnej...za mě 9/10 .V coopu to nemá chybu -to jsou jatka....doporučuju všem,fakt mrtě zábavný...The Ascent

426kahemi
👍6

Místní samozvaný insider a videoherní guru Starky opět nechal projevit svůj slepičí mozeček... Roztomilé

Exik
Exik #9.2 > 12
👍2

Beast: hodnoceni meta 78. O tom si nechavaji zdat i radoby 9kove hry. Ale ty uz jsi to urcite hral tak vis ;)

Houdini
Houdini #XsX&ER⚔️🛡
👍4

No nedá mi nevyjadriť sa ešte k téme. Ako my zelení nabehneme do diskusie k hre ktorá vyšla na xbox. Zle je. Nabehneme do diskusie k hre na ps je ešte horšie. A navyše tu nikto nekritizoval hodnotenie na tomto webe ani nikde inde, aspoň som to nepostrehol. 🤔 Jedine Insertcoin spomenul že by dal o bodík aj 2 väčšie. A k tomu priemeru. GTS by som ja neuviedol, keďže som to ani nehral, ale krásny príklad máme Days gone. Kedysi exkluzívna hra pre ps4. Dlhodobo tam hodnotenie stagnovalo na nejakých 65 bodoch a zastavilo sa na 71. Je to dobré hodnotenie? Asi ani nie. Podľa mňa to bola 9/10 hra. Ale hrateľnosť tam bola taká zábava že pre mňa bola 10/10. A to isté je pre mňa The ascent, hra ako taká je na 8 alebo 9/10, pre niekoho 6 alebo menej. Ale pre mňa ako jednotlivca je to jasná 10, pretože sa pri tej hre náramne bavím. A ešte by som uviedol ako opačný príklad HZD. Všade získavala vysoké hodnotenia 8, 9 alebo dokonca 10. Ale mňa tá hra absolútne nebavila. Ani ten svet. Pre mňa 5/10. Tých 5 bodov grafika a niečo z hrateľnosti. Hru mám kúpenú a hral som ju, nie hranú na YT ako niektorí jedinci. Je niečo na tom zlé keď mám iný názor na hru ako novinári z celého sveta? Veď hry sú o tej zábave a nie o recenziách nejakého novinára z 2 konca sveta. Ale asi sme všetci ovce a musíme ísť za stádom. A stádo väčšinou vedie veď viete kto. 🙂

Exik
Exik #9.2 > 12
👎2
👍1

Hodnocení hráčů mluví samo za sebe. Logikou génia Starkyho asi všichni podplaceni  Kéž by nám na xbox servírovali více takto “průměrných” her 

TimeSplitter
TimeSplitter #PC Mamrd Race
👍1

@Beast of Yharnam: Ano, prumer je 5, to ja vim. Nepochopil jsi mou narazku ve slove "hoodne". "oo" jako min. o 2 vic = 7.To ti ale nemam za zle. Sam jsem tuto "genialitu" vymyslel az po bongu, bez nej bych to asi taky nepobral. :D

TimeSplitter
TimeSplitter #PC Mamrd Race
👍4

Tak ono kdyz nekdo hru od 12 lidi hodnoti dle stejnych kriterii jako AAA tituly...To je proste problem nerealnych ocekavani a stupidnich porovnani a paradoxne k nim doslo hlavne kvuli tomu, ze ono se jim realne v mnoha ohledech podarilo stoupnout hodne nad uroven vetsiny indianu. To z toho ale AAA titul nedela... Tezko muze nekdo ocekavat treba scenar od top spisovatele a presah titulu typu TLOU, kdyz pribeh nebyl ani z daleka to nejdulezitejsi, na co sami tvurci lakali. Hodnotit takhle vsechny indiany, tak se nic nedostane pres petku. Presto za to byly strhavany body. Ackoli pribeh nebyl nijak ohromujici nebo extra originalni, mel dobry spad a nekolik povedenych NPC, ktere utrousi nejednu perlu a ja se u hry i pobavil. Za me v tomto ohledu uplne ok.

Krome toho nektere ty narky jsou zcela neopravnene a je to proste jen breceni o obtiznosti hry, protoze od toho nekteri cekali jen obycejnou twin-stick strilecku. Jenze dostali na prvni pohled jednoduche a pritom docela "komplexni" RPG, kde ty staty proste hrajou roli a fakt nejsou jen do poctu. Kdyz nebyli ochotni zapojit mozek, nebo spis byt trochu kreativni a vytvorit si vhodny build pro danou situaci, tak ta hra holt dokazala i potrapit, nektere asi az moc. Nemluve o tom, ze plno lidi (a hlavne recenzentu) se nikdy nedostalo k TOP zbranim, protoze nebyly odmenou za zabiti nekoho, ale byly schovane ve svete a clovek si je proste musel najit. Kdo nehledal a jen proletel pribeh. Treba takovy spechajici pisalek, ktery potrebuje dokoncit recenzi, tak si hru udelal jeste podstatne obtiznejsi, mozna az nevyvazenou, protoze nevyuzival vse co mohl. A i po strance gameplaye a zabavy tak neokusil to nejlepsi, ja ano. Protoze jsem nikam nespechal a hru si uzival, prochazel ty lokace poradne a nasel jsem... Hral jsem solo a uzil si to naprosto maximalne a to i pres ty technicke nedostatky, protoze me hra proste bavila jako jen malo co za posledni dobu. To je muj uprimny nazor. :) Dat tomu mene jak 7 je proste ocividna blbost, protoze do prumeru to ma hoodne daleko.

Kár3l
Kár3l ##playstation
👎1

@Starky: ja netvrdím že je to dobrá hra na crackdown to nema

Starky
Starky #NaughtyGod
👍2

Pan Karlé: Pisu, ze kdyz ma hra na Metacritic 74, ( u Xbox verze dokonce 65) tak to nebude tim, ze jsou recenzenti podplaceni nebo hloupi. Snad jsem ti to ted vice objasnil.

Kár3l
Kár3l ##playstation
👍5
👎2

@Starky: to co si napsal za srajdu

Starky
Starky #NaughtyGod
👎18
👍8

Tohle se opakuje stale dokola, vyjde prumerna vec jen na Xbox, nabehnou zeleni a zacnou obvinovat vsechny recenzenty sveta ze spiknuti. Vsichni recenzenti jsou podplaceni a zaden nedokaze poznat kvalitu, tu pozna pouze lizac Philova analu.Ascent neni vylozene spatna hra, grafika je tam opravdu povedena ( tedy alespon na PC, Xbox jsem nevidel) a v coopu to dokaze snad i pobavit. Ovsem nejde prehlizet, ze je hra nevyvazena, RPG prvky jsou zde pouze do poctu, scenar je zoufalej, hra je take plna bugu a stereotypnich ukolu.

TimeSplitter
TimeSplitter #PC Mamrd Race
Heymi9615
Heymi9615 ##nolife
👍1

Tak velký špatný, po vydání, to se pleteš. Jak GTS, nebo SoT či třeba No Man's Sky byly i přes obsah minimálně slušné hry. Jinak souhlas. Kupodivu.

TimeSplitter
TimeSplitter #PC Mamrd Race
👎2

@Heymi9615: A to je presne to, na co jsem chtel poukazat.O nic jineho mi neslo, GTS se mi akorat zrovna vybavilo jako prvni. Kazdopadne zrovna updatama bych to neomlouval, protoze tema se da argumentovat u spousty her, viz takove Sea of Thieves. :) To ale nemeni nic na faktu, ze v dobe vydani to bylo "velky spatny". A navic nepochybuju, ze Ascent nejakou peci taky jeste dostane a to je ta hra skvela uz ted a ne az za rok. :) Za me 9/10 s cistym svedomim, 8/10 kdyz bych byl zbytecne kriticky. Po doladeni technicke stranky si min. fanousci zanru mohou i ten jeden/dva bodiky pricist. Tzn. dle meho osobniho nazoru soucasne hodnoceni od hracu zde na KZ sedi. Ale samozrejme 100 lidi 100 chuti, nekdo muze mit jine priority a treba ho hra tolik neuspokoji, to je bych rekl vcelku normalni. Nic neni pro vsechny. :)