Street Fighter V: Arcade Edition

recenze  10
Martin Šmíd, 21. 1. 2018 15:49
Jsou tomu už prakticky dva roky, co Capcom uvedl s velkou slávou na trh bojovku Street Fighter V. Od ní si sliboval velké věci nejen Capcom, ale také partner v podobě Sony a samozřejmě fanoušci předchozích velmi povedených dílů. Po vydání byla velmi chválena výborná, komplexní, ale zároveň zábavná hratelnost, která i dnes v rámci žánru jen těžko hledá přemožitele. Háček byl ovšem v samotném obsahu. Vývojáři se rozhodli soustředit hlavně na online bitvy a obsah pro jednoho hráče dost podcenili, což jim fanoušci pochopitelně hned dali jasně vědět, a ostatně i v recenzích se toto rozhodnutí následně projevilo na známkách. Nyní, o dva roky později, vychází reedice, která na zpětnou vazbu reaguje, a už na začátku mohu prozradit, že Street Fighter V je konečně tam, kde jsme ho chtěli vidět.

Recenzovaná verze: PlayStation 4

Protože si stále můžete přečíst původní recenzi na Street Fightera V - odkaz na recenzi , ve své se zaměřím hlavně na to, co přináší Street Fighter V Arcade Edition nového. Než se ale na novinky vrhnu, je třeba napsat, že nová edice obsahuje naprosto vše z původního vydání, ale i herní změny, vybalancování a obsah, který vývojáři do hry přidávali v posledních dvou letech. Už po zapnutí se tedy můžete dát Příběhový režim, v němž se seznámíte se všemi bojovníky, ale také si můžete dát klasický trénink, hru 1v1 proti kamarádovi nebo CPU, případně se pustit do dalších herních režimů. Mezi ty nejzajímavější určitě patří Survival nebo Missions. Přítomen je i online se svými rychlými nebo hodnocenými zápasy, kde se můžete střetávat s hráči z celého světa. Online režim byl v posledních letech hodně laděn a během testování v Arcade edici jsem s ním neměl prakticky žádný problém. Ano, někdy jsem čekal na protivníka trochu déle, ale následně hry běžely dobře a nebyly rušeny lagy ani dalšími technickými problémy. To by bylo k prvnímu seznámení, nyní už ale k novinkám.

Stěžejní a největší novinkou je určitě Arcade režim, po němž fanoušci volali prakticky od vydání. Nyní se ho tedy konečně dočkali a nutno říci, že ve velmi dobré formě. Arcade režim nabízí hned šest cest, jimiž se můžete vydat - Street Fighter, Street Fighter II, Street Fighter Alpha, Street Fighter III, Street Fighter IV a Street Fighter V, přičemž jak už tušíte, každá vypráví vždy originální příběh starších her. V každé cestě si můžete vybrat vždy z omezeného počtu bojovníků (v každé cestě naleznete jen ty bojovníky, kteří se objevovaly v daných dílech), přičemž s vybraným bojovníkem následně absolvujete několik soubojů, po jejichž splnění vás čeká odměna v podobě originálního konce a odemknutí nového artworku v nově přidané galerii. Konců je v Arcade režimu přes dvě stovky, takže než si všechny odemknete, nahrajete v něm několik večerů. Je navíc dobré vidět, že se do Street Fighter V vrátil sběratelský prvek a odemykání sice pro hratelnost nepodstatných, ale pro potěšení jistě příjemných bonusů. V galerii si navíc můžete přehrát i všechny filmečky, případně hudební doprovod. Jen je škoda, že Arcade režim neodměňuje hráče měnou, za níž si následně nakupujete nové úrovně, postavy třetí sezóny a tak dále. Zvláště když se jedná nyní o nejlepší režim pro jednoho hráče. Třeba to Capcom v budoucnu napraví.

Arcade režim je tím největším a nejdůležitějším, co nová edice nabízí, a rozhodně během jeho hraní nehrozí, že byste se nudili. Zvláště pokud patříte mezi velké fanoušky předchozích dílů. Vývojáři kromě Arcade režimu přidali i další dva, které už tak velké a zajímavé nejsou, ale určitě stojí alespoň za vyzkoušení. Prvním je lokální Team Battle režim, v němž si můžete vytvořit tým až pěti bojovníků a následně s ním bojovat proti kamarádovi nebo CPU. Režim je možné i uchopit tak, že budete mít pět kamarádů na své straně a hrát prakticky kooperaci, což je něco nového a zajímavého v rámci Street Fighter V. Druhý režim Extra Battle nabízí časově omezené výzvy, které když splníte za vstupní poplatek (ten platíte z nahrané herní měny), tak je možné získat nové kostýmy a další bonusy. Režim je určen hlavně pro hráče, kteří už mají ve Street Fighter V něco nahráno a není tedy určen pro nováčky. Ti naopak jistě ocení přehlednější a srozumitelnější tutoriály.

Když byl původní Street Fighter V vydán, mnozí hráči si povzdechli, že ačkoliv obsahuje zajímavé bojovníky, není jich tolik jako v předchozích dílech nebo v jiných bojovkách. Naštěstí tento problém Capcom následně napravil díky dvěma Season Passům. Ty přinesly do hry další 12 zajímavých bojovníky, mezi nimiž je Alex, Guile, Ibuki, Balrog, Juri, Urien, Akuma, Kolin, Ed, Abigail, Menat a Zeku. Když si koupíte Arcade edici, získáte přístup hned k 29 bojovníkům, těm původním i ze Season Passů, navíc získáte i jednoho dalšího z třetí sezóny, která právě odstartovala. Každý bojovník se pochopitelně liší nejen vzhledem, ale i bojovými schopnostmi. A když už jsem u jejich schopností, vývojáři připravili pro každého bojovníka i zcela nové V-Trigger II útoky, které přináší do hratelnosti zase trochu něco nového a neokoukaného, což ocení fanoušci hlavně během multiplayerových zápasů. Je možná jen škoda, že když si koupíte Arcade edici, nemáte v základu odemknuté i všechny úrovně nebo kostýmy. Úrovně si pořád musíte koupit za herní měnu, kostýmy poté za reálné peníze. Některé dodatečné kostýmy pochopitelně jsou v základu, ale většina ne.

V tomto odstavci musím zmínit i jednu příjemnou a docela důležitou skutečnost. Pokud vlastníte původní verzi hry Street Fighter V, třeba i s nějakým tím Season Passem, nemusíte za nový obsah z Arcade edice utrácet ani jednu korunu. Nový obsah, ať už jde o Arcade režim, či další módy nebo nové pohyby, se vám stáhne automaticky formou updatu. Ne vždy u starších dílů toto platilo a jsem rád, že se tímto Capcom i trochu omluvil fanouškům za pomalejší start, který museli přetrpět. Nyní si tedy může Street Fighter V v novém vydání zahrát naprosto každý. Navíc vývojáři slibují, že do budoucna budou hru podporovat stále novým obsahem, ať už jde o nové kostýmy, bojovníky třetí sezóny, případně arény, takže fanoušci se rozhodně mají na co těšit. Ti největší, kteří nahrají stovky hodin, navíc za důležitější nový obsah nebudou muset utratit ani korunu díky herní měně.

Už původní Street Fighter V vypadal a stále vypadá velmi dobře, hlavně díky svému nezaměnitelnému uměleckému stylu, a proto vývojáři do Arcade edice neměli důvod něco zásadně měnit. Jen zamrzí, že když už Capcom spolupracuje na hře se Sony, stále nepodporuje konzoli PlayStation 4 Pro. Zatím ani nevíme, jestli se nějaká podpora vůbec chystá. Je to celkem škoda, že si majitelé výkonnější konzole nemohou hru užít v hezčím vizuálním zpracování, případně ve 4K rozlišení. Uvidíme, jestli se na tomto něco v následujících měsících změní.

Street Fighter V se díky Arcade edici konečně dostal do stavu, v němž se měl nacházet před dvěma roky. Kromě výborné hratelnosti se spoustou možností obsahuje i spoustu zajímavých herních režimů pro jednoho i více hráčů, velké množství rozmanitých bojovníků i úrovní, a v neposlední řadě propracovaný a dobře fungující online multiplayer. Sem tam se sice ještě nějaká ta muška najde, ale nic nemění na tom, že Street Fighter V je v současnosti pravděpodobně i nejlepší a nejkomplexnější bojovka, jakou si můžete na konzolích zahrát. Arcade edice je dobrou investici pro fanoušky i naprostý nováčky, pro které se jedná o docela dobrý vstupní bod. Ať už díky velkému množství obsahu za příjemnou cenu nebo dobře zpracovaným tutoriálům.

Street Fighter V: Arcade Edition

ps4
Capcom, Capcom