LEGO City Undercover: The Chase Begins

recenze  19
Lukáš Kunce, 1. 5. 2013 23:15
V březnu se majitelé nepříliš úspěšného Nintenda Wii U konečně dočkali dlouhé měsíce vyhlížené městské akce s LEGO tématikou, která nezklamala. Tak trochu v jejím stínu se až donedávna pohybovala zmenšená 3DS verze, jež to u hráčů vyhrává právě díky přenosnosti. Kompromisy jsou na hře bohužel znát, a prequel Chasovy hvězdné policejní kariéry tak zřejmě upadne do pekelných hlubin titulů s nejnešťastněji nevyždímaným potenciálem.

The Chase Begins se snaží ukázat, jak začínal jeden z nejslavnějších policajtů současnosti. Chase McCain ale ani před lety nebyl žádným ořezávátkem. Mezi frajery na stanici sice možná platil za zelenáče, jenže už tehdy se veškerému pouličnímu šmejdu nebál ukázat, že spravedlnost vždycky zvítězí. Žádné nemotorné začátky nebo počáteční nezdary – ne, Chase by nemilosrdně nařezal i holohlavému Vicu Mackeymu.

Tedy, nařezal... jak se to vezme. Chase možná je borec a i s tím nejdrsnějším banditou hravě vytře každou podlahu, ale, co se bojových schopností týče, trápí. Vůbec ale netrápí sebe – trápí hráče. Nekončící vrhání lupičů někam "dopryč" se totiž zatraceně brzy omrzí a pochopitelně to nezachrání ani občasná nutnost soupeře svázat nebo omráčit futuristickou pistolkou. Rvačky s bossy na tom sice jsou o něco líp a sem tam nutí k interakci s prostředím, avšak na epičnost á la God of War raději ani nemyslete. O bojích prý LEGO City Undercover vůbec není, tak hledejme kvality jinde.

Město. Základem každé městské akce je město. Otevřené město. Jak nemilé tedy bylo zjištění, že LEGO City v The Chase Begins je rozsekané na pár drobných segmentů. Zní to jako detail, ale téměř minutový loading při přechodu z jedné lokace do druhé je ukrutně bolestivý a celá otevřenost, na kterou se všichni tak těšili, se úplně vypaří. Jednotlivé části města jsou navíc tak malé, že v nich vydržíte sotva pár desítek sekund a už na vás hra křičí, jestli si tedy přejete přesun do dalšího kusu metropole. Po celkem půlhodině strávené s vždy stejnou nahrávací obrazkovou a otravnou písničkou se vám ale málokdy bude chtít.

Nespoutaná hratelnost ve stylu GTA tím pádem také padá, a tak se zkrátka musíme spokojit s docela obyčejnou LEGO hrou, která však postrádá atraktivní pozadí. Ať už šlo o Harryho Pottera nebo Pána prstenů, vždy zábavnosti napomáhalo právě zasazení do známého prostředí a humorné odkazy na nejrůznější scénky z filmů, ale to The Chase Begins zcela chybí. V případě Wii U verze je vyzdvihován chytrý humor a reference na největší akční blockbustery – to v očesanému 3DS titulu také nenajdete.

Na celkové uzívanosti hry se podílí i vesměs průměrný příběh, který je vyprávěn neuvěřitelně nezajímavým způsobem a jeho plytkost je až unávná. Repetitivní nahánění zločinců začne poměrně brzy nudit a zhruba minutové filmečky nedokáží dostatečně spojit dějové souvislosti. "Zásluhu" na tom má také fakt, že in-game dialogům chybí hlasy – všechny rozhovory probíhají pouze formou textu, hře to ubližuje a občasné pokusy o fórek tak nikdy nevyznějí naplno.

Technická omezení vycházející ze slabého hardwaru Nintenda 3DS jsou ostatně příčinou těch největších bolestí celé hry. Falešná otevřenost města – otravuje, nikterak neobvyklé nahrávací obrazovky – otravují, směšná vykreslovací vzdálenost – otravuje, četné záškuby a pravidelně klesající framerate – otravují. Hra nemůže doopravdy bavit, pokud neustále nějak přerušuje zážitek. V případě přenosné konzole jde o ještě větší průšvih – představte si, že při půlhodinové cestě vlakem do školy byste třetinu času měli strávit zíráním na otáčející se policejní odznak. Nic moc, ale...

Ale i přes to všechno zlé se The Chase Begins docela příjemně hraje. Zachovává si tradiční LEGO hratelnost se vším, co k ní patří, a všemu samozřejmě vévodí sbírání ... všeho možného. Zejmnéna jde o maličké "ťuflíky" a speciální super kostky, které slouží jako materiál ke stavbě nejrůznějších struktur. Výčet by začal u helipadu, který urychlí cestování mezi jednotlivými kusy města, a skončil třeba u vesmírné lodi. Do té nás ale nepustili, stejně jako nám odepřeli přístup do kokpitu vrtulníku.

Podobně jako původní Undercover si i The Chase Begins zakládá na využivání sedmičky základních převleků. Polda McCain se tedy občas musí narvat do hadrů loupežníka, dělníka, farmáře, astronauta, hasiče nebo horníka, přičemž každému přísluší nějaké zvláštní dovednosti, potřebné k vyřešení obvykle primitivních hádanek. Asi by vás nemělo překvapit překvapit, že Chasův skafandr disponuje jetpackem (eh, astronaut a jetpack?) a Chasovo bio kuře má silnější křídla než kdejaký dravec.

Ačkoliv okoukané hopsací sekvence a zcela banální interakce s prostředím nejsou něčím, co by vás u hry mělo udržet, dobrá plynulost hraní, neustálý přísun nových úkolů a tisíce předmětů a oblečků k sebrání se snadno postarají o to, abyste konzolku jen tak neodložili. The Chase Begins ale mělo být mnohonásobně lepší. Tohle měla být hra, která by hráče alespoň na pár měsíců odtrhla od snění o novém přenosném GTA, jenže technická nevyspělost 3DS a určitá lenost vývojářů, kteří hře rozhodně mohli dát více, zabránily tomu, aby se urodil nejlepší LEGO titul do kapsy.

LEGO City Undercover: The Chase Begins

3ds
Nintendo, Traveller's Tales