Konzolista.cz

Hyrule Warriors: Age of Imprisonment

recenzeúterý 4. listopadu 2025Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Hyrule Warriors: Age of Imprisonment
Hrám ze série Warriors od Koei Tecmo jsem dlouhou dobu nemohl přijít na chuť. Možná to bylo zasazením, možná stylizací nebo samotným pojetím. Všechno se ale změnilo s vydáním Hyrule Warriors, odvážného spojení světů The Legend of Zelda a Dynasty Warriors. Tahle nečekaná kombinace mě okamžitě vtáhla a já se k ní opakovaně vracel – nejdříve na Nintendo Wii U, následně Nintendo 3DS a později v definitivní edici pro Nintendo Switch. Úspěch na sebe nenechal dlouho čekat: z milionových prodejů bylo jasné, že o akční výpravy do Hyrule mají hráči zájem. A tak jsme se před pěti lety dočkali volného pokračování Hyrule Warriors: Age of Calamity, které chytře rozvíjelo svět známý z legendárních titulů Breath of the Wild a Tears of the Kingdom. Výsledek? Důstojný doplněk k hlavní sérii, který potěšil všechny fanoušky. Nyní přichází Hyrule Warriors: Age of Imprisonment – pravděpodobně poslední návrat do Hyrule, jak jej známe z dvou moderních klasik od Nintenda. To je nabídka, které jsem ani já nedokázal odolat a hned jak to bylo možné, pustil jsem se do hraní.

Poslechněte si audio verzi recenze

Hyrule Warriors Age of Imprisonment

Recenzovaná verze: Nintendo Switch 2

Ačkoliv je Hyrule Warriors: Age of Imprisonment jen spin-offem oblíbené série The Legend of Zelda, je důležitou součástí příběhu, který vypráví hra The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom. Děj se odehrává bezprostředně po jejím začátku, kdy je princezna Zelda přenesena mocí tajemného kamene do dávné minulosti. Tam se setkává s králem Rauruem a královnou Soniou, zakladateli království Hyrule, o nichž dosud slyšela jen z dávných legend. Ti už tehdy museli čelit velkému zlu v podobě Ganondorfa. Hra tak umožňuje prožít události, které byly v Tears of the Kingdom pouze naznačeny prostřednictvím flashbacků.

Přestože tedy víme, jak příběh dopadne, vývojáři si připravili hned několik překvapení, nových postav a silných momentů, které dokážou udržet pozornost od začátku do konce. Zaslouží pochvalu i samotné vyprávění – filmové sekvence jsou pečlivě zrežírované, dabing působí přirozeně, dialogy jsou dobře napsané a prezentace celkově odpovídá vysokým standardům série. Díky tomu působí návrat do minulosti Hyrule nejen smysluplně, ale i emocemi nabitě – a nabízí pohled na události, které formovaly svět, jak jej známe z Tears of the Kingdom.

Stejně jako její předchůdci zůstává Age of Imprisonment věrná tradičnímu Musou pojetí. Čekají vás rozsáhlá bojiště, stovky nepřátel a hektická akce, při níž se střetnete s celými armádami kostlivců, ještěrů, vojáků či netopýrů – tedy bytostí, které fanoušci Zeldy dobře znají z Breath of the Wild i Tears of the Kingdom. Nové typy protivníků zde sice nenajdete, ale pestrost zůstává dostatečná, a díky variacím závislým na prostředí působí bitvy po celou dobu hraní svěže. Umělá inteligence řadových nepřátel není nijak vysoká, ale občas dokáže překvapit silnějším útokem nebo nečekaným manévrem. To hlavní však přichází v měřítku – díky výkonu konzole Nintendo Switch 2 se na obrazovce objevují ještě větší armády než kdy dřív, takže bitvy působí mnohem dynamičtěji, živěji a především – velkolepěji.

YouTube video: YouTube video player

Mezi řadovými protivníky jsou pak bossové, ať už jde o golemy, různé kamenné obry i zcela nové neřádi, kteří nebyli doposud v sérii The Legend of Zelda k vidění. S těmito protivníky už ale tak lehké pořízení není, protože dokážou docela rychle pocuchat život hlavním hrdinům. I proto je nutné uskakovat jejich výpadům nebo je odrážet. Stejně jako v Breath of the Wild a Tears of the Kingdom se při perfektním vykrytí čas na chvilku zpomalí, takže můžete dát protivníkovi pár bezpečných silných ran, ale zároveň se mu pokoušet prolomit obranu, po čemž je možné mu zasadit jeden opravdu těžký úder. A ten klidně vezme třetinu zdraví. Bossové jsou velmi dobří, rozmanitost je velká a u každého jsem se velmi dobře bavil. Ostatně jsou to právě bossové či silnější kapitáni, kteří jsou tím hlavním nebezpečím a jsou s nimi nejzábavnější střety.

Likvidace řadových nepřátel i dobře zpracovaných bossů je po celý čas zábavná, a to především díky většímu množství hrdinů a také kvalitnímu soubojovému systému. Nejprve zmíním hrdiny. Vývojáři už dříve potvrdili, že mezi nimi je princezna Zelda, kolem níž se ostatně všechno točí a je naprosto klíčovou postavou. Dále se ale k vám postupem času připojí třeba šéf Goronů Argasta se svým velkým mečem, Princezna Zory Kia, případně si zahrajete za krále Raurua. A přítomen je i tajemný stroj, jenž připomíná Linka, a hraje v příběhu velmi důležitou roli. Ten byl ukázán v posledních trailerech a je i na oficiálním arworku, ale jakou má roli a kdo to je, to už si budete muset zjistit sami. Nebudu prozrazovat ani více hrdinů, abych vám nezkazil překvapení, ale je jich dost, přičemž každý má své vlastní zbraně, unikátní pohyby, bojový styl i speciální útoky. Skvělé je, že do bitev se v drtivé většině nepouštíte sami, ale třeba s dalšími dvěma postavami, no a pak mezi nimi můžete přepínat.

Už jsem zmínil zábavný soubojový systém, který je dost možná tím nejlepším, co hra nabízí. Ten se v základu skládá z klasického lehkého a silného úderu, ale ty můžete následně řetězit do komb efektních a efektivních komb. Tento základ je pak podpořen dalšími dobře navrženými systémy, pro které se vývojáři nechali inspirovat hlavními Zelda hrami. Jednak si můžete nabíjet ukazatel pro vytvoření velkého komba, ale také získáte ukazatel baterie, díky němuž je možné využívat postupně odemykající se speciální elementární útoky. Hrdinové proto mohou skrze hydrant chrlit vodu, případně si pomáhat silným ohnivým plamenometem. Tyto speciální útoky svázané s energií baterií jsou kolikrát klíčem k úspěchu, protože na některé protivníky platí určitý element, díky němuž je pak možné mu snadněji prolomit obranu.

Soubojový systém pak doplňuje i spolupráce mezi hrdiny. Občas je možné s jiným hrdinou udělat společné silné kouzlo nebo útok, na což se dobře dívá, ale hlavně způsobí protivníkovi vždy obrovské zranění. Sem tam je i možné během souboje přepnout na jiného hrdinu, aby odrazil silný útok protivníka. Hrdinové si tak během soubojů často navzájem pomáhají. Soubojový systém je ve výsledku opravdu robustní a komplexní, takže likvidace protivníků ani po několika desítkách hodin neomrzí.

YouTube video: YouTube video player

Během hraní navštívíte hned několik lokací a biomů po celém království Hyrule, a to nejen na povrchu, ale také v podzemí, které se objevilo v Tears of the Kingdom. Rozmanitost lokací je tak velká a potěšilo mě, že úrovně mají solidní design a také že se neopakují, a to ani v rámci vedlejších misí, kterých je několik desítek. Jediné, co bych vytkl, je skutečnost, že úrovním chybí nějaké pěkné scenérie, které bych mohl obdivovat. Tady prostor přitom byl, protože nádherných výhledů hry The Legend of Zelda obsahovaly obrovské množství. Také mě docela zklamalo, že ve velkých i menších bitvách se neustále opakují jen rutinní úkoly bez nějaké větší kreativity. Většinou jen porážet bosse, něco zabírat a tak dále. Oživením jsou jen pasáže, během nichž létáte v oblacích, ale k nim se nechci moc rozepisovat. Jsou ale určitě to nejzajímavější, co ve hře zažijete.

Začátek hry je docela lineární, ale po několika hodinách se vám začne více odemykat mapa Hyrule, která je pod nadvládou nepřátel a je třeba ji postupně získat pod svoji kontrolu. A to tím, že budete plnit nejen hlavní mise, ale také vedlejší menší bitvy na menších mapách. Ty zde slouží jako takové vedlejší úkoly, přičemž většinou v nich musíte jen porazit určité nepřátele nebo něco zabrat. Tím získáte pod svoji kontrolu určitou část mapy, na kterou ale mohou sem tam nepřátelé znovu zaútočit. V takovém případě ji pak musíte ve vedlejší misi bránit před několika vlnami protivníků. Pokud jste hráli Hyrule Warriors: Age of Calamity, tak vás tohle určitě nepřekvapí, protože už tam byla dosti podobná mapa na prakticky stejném principu.

Stejně jako ve zmíněném Hyrule Warriors: Age of Calamity vedlejší mise slouží hlavně pro levelování postav, abyste měli šanci splnit hlavní příběhové mise, ale také k získávání dalších spojenců (hratelných hrdinů) a dalšího materiálu. Jak totiž plníte hlavní a vedlejší mise, vyskakují vám na mapě nejrůznější ikonky, díky nimž si můžete za investování materiálu zvyšovat u jednotlivých hrdinů zdraví nebo rozšiřovat komba, a nechybí ani kovárna, kde je možné vylepšovat hrdinům zbraně, aby dávaly větší poškození. No a stejně jako v Hyrule Warriors: Age of Calamity nebo třeba sérii Monster Hunter nechybí ani možnost před každou misí investovat suroviny, abyste si dali pasivní bonus v podobě větší rychlosti nebo většího počtu získaných XP bodů, což se popravdě vždy hodí.

Ačkoliv hra Hyrule Warriors: Age of Imprisonment nepřináší po stránce hratelnosti nebo designu nějakou velkou revoluci, díky pořád velmi dobré hratelnosti a hlavně strhujícímu příběhu jsem si ji po celou dobu hraní užíval. Na samotný konec jsem se dostal po nějakých 25 hodinách, ale pokud jste hráli už několikrát zmíněný Hyrule Warriors: Age of Calamity, tak určitě víte, že závěrečnými titulky nic nekončí. Znovu se vrátíte na mapu, kde máte další vedlejší bitvy, ale také nově speciální velké bitvy s bossy, kteří dokonale prověří vaše schopnosti, které jste do té doby získali. I když hře chybí nějaká větší rozmanitost, co se úkolů týče, po dohrání jsem měl pořád chuť zapínat další a další bitvy, abych je splnil, získal materiály a mohl si vylepšit oblíbené hrdiny. Pokud to budete mít jako já, čeká vás několik dalších hodin slušné zábavy. A pokud byste nechtěli hrát sami, můžete si dát split-screen kooperaci pro dva hráče, případně hru nasdílet s konzolí jiného člena rodiny nebo kamarádem skrze GameShare. Vývojáři opravdu velmi dobře využívají hardware konzole Nintendo Switch 2 a jeho funkce.

YouTube video: YouTube video player

Hra Hyrule Warriors: Age of Imprisonment využívá stejnou stylizaci jako The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, která se mi pořád neskutečně líbí a dává ji vlastní identitu. Celkově ale musím pochválit vizuální stránku, protože postavy jsou krásně detailní s líbivými animacemi, prostředí také nemá málo detailů a ocenit musím i spoustu krásných efektů. Jediné, co bych vytkl, je trochu nižší rozlišení, hra určitě nejede ve 4K, takže na televizi není obraz tak hladký, čemuž dopomáhá i absence vyhlazování. V handheldovém režimu tyto neduhy zaniknou, ale na větší TV si jich všimnete. Když jsem hrál dříve hry Fire Emblem Warriors a Hyrule Warriors, docela jsem litoval toho, že mají v hodně hektických momentech velké problémy s frameratem. Byly na nich vidět značné limity konzole Nintendo Switch, jejíž hardware byl už záhy po uvedení velmi slabý. Hra Hyrule Warriors: Age of Imprisonment ale vznikala od základu pro konzoli Nintendo Switch 2, a naštěstí se to kladně podepisuje nejen na zmíněném vizuálu, ale také plynulosti. Hra jede jako po másle, framerate drží po většinu času. Jaká změna, ale naprosto parádní, kterou fanoušci určitě ocení.

Jak už jsem zmínil výše, na Hyrule Warriors: Age of Imprisonment je trochu škoda, že se vývojáři nepokusili přijít s nějakými většími novinkami a staví na tom, co přinesl předchozí díl. Naštěstí to ale vynahrazují velmi dobrým příběhem se skvělou prezentací, dobře napsanými postavami, zábavným soubojovým systémem se slušnou hloubkou a v neposlední řadě pěkným vizuálním zpracováním i skvělým soundtrackem. Pokud máte rádi hry Breath of the Wild a Tears of the Kingdom, není nad čím váhat. Půjde pro vás o další parádní dobrodružství v oblíbeném světě, do něhož se zřejmě nyní dostanete už opravdu naposledy. 

REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (5)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
Kachlo
Kachlo #BOSS

@Zafata Za zhruba 40 hodin jsem se nesetkal se situací, kdy by framerate viditelně hodně klesnul. Ano, není to skálopevných 60 fps, ostatně to ani nezmiňuji v recenzi, ale hra jede krásně plynule oproti předchozím Warriors hrám.

Yasuke
Yasuke #woke

Vypadá to parádně. Nintendo si jede svoje pecky

Zafata

No na Indianovi píšou, že to 60fps vidělo tak z vlaku.

Přesně toto :

Navzdory tomu, že hra vychází na Switch 2, ale zapomeňte na 60 snímků za sekundu. Těch hra dosahuje opravdu jen výjimečně a jak v handheldovém, tak v dockovaném režimu můžete očekávat dost nekonzistentní framerate. Na jednu stranu se na obrazovce objevují opravdu desítky nepřátel a všechno všude bouchá a mlátí, takže to chápu, ale na druhou stranu to pro mě jako hráče není dostatečná omluva.

Jizva
Jizva #ŽIJTE!

Musou vypínačka na víkend!

tattookarl
tattookarl #Ps5+Big N
❤️2
👍1

Sem s tim.uz se nemůžu dočkat az dopravce dodá.

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články