Konzolista.cz

For Honor

recenzepondělí 20. února 2017Michael Zeman
Hlavní obrázek článku: For Honor
Před pár dny nám dorazila do redakce na recenzi velmi očekávaná hra z žánru, který je dle mého velmi opomíjen. Samozřejmě se jedná o For Honor od Ubisoftu, tedy krvavou, převážně multiplayerovou, rubačku, která nemá daleko do klasické bojovky. Musím říci, že pro mne šlo o jednu z nejočekávanějších her tohoto roku, jelikož jsem se těšil, že se dočkáme něčeho nového, neotřelého a zajímavého. Zda se vývojářům podařilo vytvořit zajímavý titul, který stojí za koupení, se dočtete v následujících řádcích.

Recenzovaná verze: Xbox One

Hlavní myšlenkou hry je souboj tří frakcí – samurajů, Vikingů a rytířů, které vedou nelítostný souboj o nadvládu nad celým fiktivním světem. Už z toho, jací bojovníci se proti sobě postaví, jistě poznáte, že tady se hrát na historickou přesnost nebude a hra se přiklání spíše na stranu fantasy. Ač je titul primárně zaměřen na multiplayerové střetnutí, budete se moci pustit i do singleplayerové kampaně. V té si vyzkoušíte hru za každou frakci a celkem vám projít příběhový režim zabere nějakých šest hodin. Bohužel mám pocit, že jen málo z vás opravdu celou kampaň dohraje, protože již po pár misích zjistíte, že jde stále o jedno a to samé – dojdi tam a zabij velitele.

Příběh nemá v žádném případě oscarové ambice a velmi často je nudný, předvídatelný a nezajímavý. A nemohu ho doporučit ani pro naučení se základů hry za jednotlivé bojovníky, jelikož k tomu ve hře nalezneme velmi dobře zpracovaný tréninkový režim i volnou arénu, kde můžete trénovat. A že bude co trénovat! Za každou frakci máte k dispozici několik bojovníků, kteří se liší svou rychlostí, silou úderů a dosahem, ale i svými schopnostmi – základní údery a obrana jsou samozřejmě stejné, ale každý z nich má jiné možnosti prolomení obrany či speciálních útoků. Soubojový systém je to hlavní na celé hře a mně osobně velmi vyhovuje. V základu jde o velmi jednoduchý princip, ve kterém pro bránění i útok vybíráte ze tří směrů a důležité je hlavně načasování, kdy se pokusíte protivníka udeřit či zabránit v jeho útoku. Rozhodně ale nečekejte, že hned budete ovládat všechny aspekty ovládání a minimálně prvních pár hodin při online soubojích budete umírat více, než je zdrávo. Pokud vás tímto hra neodradí a věnujete dostatek času tréninku a pilování schopností s bojovníkem, který vám nejvíce vyhovuje, mohu garantovat, že si ji poté budete mnohem více užívat.

Na výběr máte několik herních módů od souboje jeden na jednoho až po bitvu čtyř proti čtyřem, ve které je navíc přítomno mnoho AI protivníků. Jedná se buď o klasický deathmatch či o zabírání území a sbírání bodů. Osobně jsem si nejvíce oblíbil souboj 1v1, případně 2v2, protože v něm vynikne největší přednost hry – soubojový systém. Ostatní módy mi přijdou chaotické a nepřehledné. Právě v souboji jeden na jednoho hra nejvíce připomíná klasickou bojovku, ve které je dobré znát svou postavu a její možnosti. Přichází zde ke slovu i taktika, kdy oba hráči vyčkávají, s čím přijde ten druhý a snaží se ho zaskočit.

YouTube video: YouTube video player

Samozřejmě si každou svou postavu můžete vylepšovat (bez toho by to ani nebyla hra od Ubisoftu, že?) ať už vzhledově či jejími vlastnostmi. Úpravu vzhledu jsem u svých postav skoro neřešil, protože ve výsledku je úplně jedno, jakou barvu nohavic bude mít a navíc hra se musí snažit, abyste vždy poznali, kdo je v tu chvíli vašim protivníkem a věděli, jakou taktiku zvolit, takže ony změny nejsou nikdy moc markantní. Naopak výběr speciálních schopností je velmi důležitý. Máte možnost si zvolit vždy čtyři, pro každou směrovou šipku jednu a jedná se například o boost vaší útočné síly či možnost doplnění zdraví v případě, že zabijete jednoho z protivníků. Samozřejmě se setkáte i s mikrotransakcemi v podobě možnosti nákupu herní měny, kterou však získáváte i samotným hraním a za níž si odemykáte nové postavy a jednotlivá vylepšení. V tomto případě mi tedy ve hře jejich přítomnost nevadí a na ty postavy, se kterými jsem chtěl hrát, jsem si vždy bez problému hraním „vydělal“.

Jako již tradičně v posledních letech u všech velkých her od Ubisoftu i For Honor obsahuje českou lokalizaci, která je celkem zdařilá, i když občas jsem na nějakou chybu narazil. I tak si ale myslím, že můžeme být rádi, že i na náš malý český trh se s lokalizací myslí čím dál více. Nyní se ale dostáváme k největšímu nešvaru celé hry – nestabilita multiplayeru a serverů. Od takto velké hry, která je převážně zaměřená na online a od giganta jako je Ubisoft bych čekal, že problémy se servery budou minimální, ale to, co se děje při hře několik dní po vydání je něco hrozného. Samozřejmě bych překousl, kdyby mě hra v prvních dnech párkrát odpojila od serveru nebo nenašla vhodný zápas, ale současná situace je taková, že přibližně z deseti zápasů vás hra v šesti případech odpojí a přesune do hlavní nabídky. Když k tomu připočteme, že hledání vhodného zápasu trvá přibližně minutu, další minutu čekáte, až si všichni hráči vyberou bojovníka a necelou další strávíte čekáním, než se hra naloaduje, opravdu nemáte chuť hrát dál. Tři minuty příprava na souboj, který po několika vteřinách skončí hláškou o odpojení od serverů? Inu, můžeme jen doufat, že matchmaking a stabilitu hry Ubisoft nějakým způsobem vylepší brzkým patchem, ale v současnosti vás spíše od hrání odrazuje.

V čem For Honor nezklame, je vizuální zpracování. Hra vypadá rozhodně pěkně, zaujme jak detailními hrdiny, tak zajímavým a detailním prostředím jednotlivých úrovní nebo map. Je jen možná škoda, že na konzolích hra jede jen ve třiceti snímcích, dvojnásobný počet by jí rozhodně prospěl daleko více.

For Honor rozhodně není špatnou hrou. Jádro celého titulu, tedy samotné souboje jeden na jednoho, jsou zpracovány na jedničku. Jednoduchý princip, na který je nabaleno mnoho dalších možností souboje, hru velmi přibližují klasickým bojovkám. Bohužel vývojáři nezůstali pouze u tohoto základu a hra tak obsahuje i dle mého zbytečnou singleplayerovou kampaň a ne moc dobře zpracované módy pro osm hráčů. Pokud se vyžíváte v soubojích proti jednomu protivníkovi, které jsou založeny na taktice a správném načasování, For Honor vás dle mého bude bavit. Jestliže jste se však těšili na souboje více hráčů, případně na zajímavý režim pro jednoho hráče, raději se hře vyhněte nebo počkejte, až bude k sehnání za poloviční cenu.

REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (32)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
Molnysh
Molnysh #ಠ_ಠ
👍1

Proč tu jako řešíte games.cz kua?

haryvotruba: Záleží na jakou hraješ obtížnost, na realistic jsem jednu misi dělal asi 15x, což hrací dobu dost prodloužilo :-D Jinak všude píšou 2 odpoledne, cca. 6 hodin. Ale jsou to 3 kapitoly po 6 misích, takže fakt záleží. Když si dáš Realistic, tak se dá slušně zaseknout a hodiny i zdvojnásobit :-D

haryvotruba
haryvotruba #Reiður

Kolik hodin zabere singel?

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。

Ergo_Proxy: Videa neomezují v psaní recenzí, ale když k tomu připočteš mnou zmíněné, ostatní projekty, tak logicky jim tohle všechno bere hodně času, který musí uvážlivě naplánovat a nemůžou prostě psát o všem - už to, že mají sekci "Bleskovky" jasně dává najevo, že jsou opravdu vytížení. A 20 recenzentů Games rozhodně nemá. Redakce čítá sotva 10 lidí, zbytek jsou občasní přispěvovatelé, kteří nepracují pro Games na plný úvazek. Jo a kdyby ses více zajímal o Games, tak určitě víš, že Games TV se opět vrátí. :)

Co to je jinak vůbec za argument, že je Games.cz největší herní web? Oni jsou snad povinni se řídit herními trendy? Jsou největším herním webem právě proto, jaký obsah na něm vydávají a o co se v herním průmyslu zajímají, což jim logicky zajišťuje návštěvnost, takže tvůj názor je mimo. Mají svůj vlastní program a je to jedině dobře, že nabízí něco odlišného, než je konkurence. 4x tu samou recenzi na tu samou hru, opravdu číst všichni nepotřebujeme i kdyby měla mít odlišný verdikt. Stačí, že si člověk najde jednoho recenzenta/web, s kterým si notuje a tím to pro něj končí. Podle mě, je chodit na více webů kontraproduktivní a ztráta času, jen aby si člověk přečetl více recenzí. Akorát to lidem mate hlavu, pokud jsou recenze odlišné. To už spíš si zajdu na Metacritic nebo GamesRanking, když se mi něco nezdá.

(Sorry za off-topic)

blekota111
blekota111 #Bůh je lež

Ale neříkám být to čistě single možná bych koupil

Ergo_Proxy

Obamo tys zas tam nasekal nepřesností. Od kdy videa omezují psaní recenzí? Co má společného nějaké video, že tam není recenze na nejlepší DLC posledních let? Games TV už dávno nefunguje, E3 je jednou za rok, co má jedna výstava společného s tím, že tam nejsou recenze? Games. cz má asi 20 lidí, co píše recenze a přesto to nestíhají.

"Games je primarne o PC scene a recenze tam vychazi pravidelne, prevazne z indie sceny"

To už snad ani nebudu komentovat, největší herní server a je to převážně o indie scéna? Nemám nic proti indie scéně, ale největší web by měl pokrývat vše.

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。

Ergo_Proxy: Asi proto ze Games.cz ma dvakrat tolik obsahu, co Konzolista? Retro gamesplaye, Fight Club, Games TV, specialni herni seance (napriklad Elite Dangerous s astrofyzikem Grygarem)... Kluci z Games navic k tomu jeste stihaj vydavat casopis Level, jezdit do terenu na E3, GDC, GamesCom nebo nekteri z nich i moderovat a prednaset. Games je primarne o PC scene a recenze tam vychazi pravidelne, prevazne z indie sceny. Jabka a hrusky.

Hráč123
Hráč123 #GameCave

Asi si umi srovnat priority :]

Ergo_Proxy

Jak je možné, že tu v menším počtu zvládáte všechny hry recenzovat aktuálně a na Games.cz to trvá týdny a občas se recenze člověk ani nedočká viz Old Hunters či Xeno X?

the_edge
the_edge #dave3345

napad 3 soupericich stran se me libil,hodne sem se tesil na dobry singl,ale ten se nekona takze o hru nemam sebemensi zajem.

Thurgaus
👍1

Ta hra má poctivý základ, souboje, ostatní lze opravit.

Kostej-cz
Kostej-cz #HORIZON
👍1

7/10 to se dalo cekat ... zlatej Division ten jedu furt a furt bavi a jeste bavit bude ...

Adrian4422
Adrian4422 #Miska 21

Mám jí od včerejška a ne mohu si stěžovat.Prostě to doporučuji.Kdo chce ať to koupí.Atd

Epic
👍2

To je zrovna hra, kde mi přijde singl zbytečný a ja osobně bych si ji koupil jen kvůli mulťáku

SmitheAgent
SmitheAgent #Sasuke Kun

S nestabilitou a dlouhým matchmakingem souhlasím, je to docela zásadní nedostatek pro multiplayer hru.Obecně mi na online hrách vadí brzká nuda z repetetivnosti a ani For Honor není výjimka, bohužel.Nicméně mě naopak kampaň velmi bavila, nebylo to sice nic kolosálního jako Uncharted nebo alespoň jako Assassins Creed, přesto jsem byl velmi rád za možnost vyzkoušet v klidném tempu většinu postav. Kampaň je skutečně rozdělená na tři postupně navazují kapitoly, každá za jednu z frakcí, rozdělené na 6 misí s herní dobou většinou kolem půlhodiny. Takže pro ty co to zajímá je to 18 misí s herní dobou na dvě odpoledne nebo delší večery.Z online režimů mě paradoxně nejvíc baví právě ty 4vs4, občas proložené nějakým tím duelem. Postavy jsou dobře vybalancované a žádné pay2win se nekoná. Osobně hraju nejvíc právě kritizovaneho peacekeepera a i když za něj zrovna nehraju a stejně se setkám s hráčem hrající pk, tak mi nečiní problém, větší problém mám s Lawbringerem či s většinou japonských postav.Hru doporučuju, ale dávat za to 1900 je moc, to chce počkat a koupit třeba za 1500 Gold edici, protože tahle hra potřebuje nový obsah jako sůl.

P/King
👍1

"Pockam sz bude v hratelnem stavu" proste z toho chces mit hack n slash casual sracku ...samozrejme ta hra neni o mackani 2tlacitek(tak jak to hrajes ty) ale o adaptovani na soupere a schopnosti predvidat proste a jednoduse o skillu danyho hrace. Je to asi jako rozdil mezi cod a rainbow six siege

P/King

Jackouback: presne tak ale vysvetli to nekomu kdo si vymysli nesmysly :-) vysvetli to nekomu jako dalsim tisicum co proste tu hru neumi hrat a dostava na ric tak je to hned OP :-D

Toho bylo plny ubi forum a taky plno odpovedi jako je ta moje... zadnej hero tam proste OP neni a kazdej se sa porazit s kazdym

P/King
👍1

Pheonixes: ty mas rank platinum kdyz ve for honor ranked mod neni? :-D :-D ne opravdu se neni o cem bavit a zadnej pay to win model tu neni v duelech a 2v2 je tohle vsechno vyple a ve 4v4 mas 4skilly od zacatku pak mas na vyber dalsi ktery kolikrat lepsi nejsou a odemknes si vsechny u jednoho hrdiny za den hrani

Balance je tam dokonalej a bude v tom esport opravdu se neni o cem bavit proste a jednoduse dostavas na prd*l od peacekeepera a hned rikas jak je op ja od nej na pr*** nedostavam protoze to umim a ty ne jednoduche vysvetleni

Jak jsem rikal ty nezvladas ani parry ani zruseni guard breaku kdyby ano nestezujes si ...jsi prumernej hrac hotovo

Kazdej kdo tyhle dve veci zvlada nema problem s jakymkoliv hrdinou... ti co to nezvladaj hru proste ani neumi poradne hrat a pak je op vsechno

Btw KRASNY JAK SI VYMYSLIS ALE DELAS CHYTREHO... "mam nahrano 30hodin rank platinum" zadnej rank system tu neni zadny platinum tu neni

Btw vida ja mam i s betama nahrano pres 120hodin a zvladaˇ herni mechanismy ty ne. Jednoduchy.

Jackouback
👍4

Phoenixes: Na peacekeepera je nejdůležitější vykrývat guardbreak a dávat si pozor na sidestep útoky, který jdou vždy ze strany, na kterou uskočil. Jako jasně, vždycky se najdou hráči co to s daným hrdinou umí líp a ti co to neumí vůbec. Pokaždý ale když od někoho dostanu hrozně naloženo, tak se tak nějak dá zanalyzovat co sem udělal blbě a pak se tomu snažit vyvarovat a reagovat. Vždycky to je ale chyba hráče a nikdy chyba hrdiny. Každá postava má svojí účinnou odpověď na jakoukoli jinou postavu. To je na té hře super.

Fulgrim

Pořád to ale pro mě vypadá zajímavě takže po halo wars 2 určitě koupím

RobotCZ
RobotCZ #Dukla Jihlava
👍4

Ajajajaj...ten singl, ten SINGL to je průser. Já se těšil, jak budu dobývat nějakej hrad atd. Njn, tak tedy holt beze mne :-(

Hráč123
Hráč123 #GameCave

Co je treba pochvalit je optimalizace...hra bezi fajn na vsem...skoda jen tech p2p serveru a mikrotransakci...

426kahemi
👍5

Klasický Ubisoft, jako už tolikrát... Nejdříve je dobrý nápad na originální hru.. Potom to vystřídá strach aby nás hlavně někdo nepředběhl a s tím související urychlený vývoj, Command+C > Command+V herních prvků z jiných, už totálně okoukaných her... Renderované rádoby "gameplay" videa, deníčky, na svou okružní jízdu vyjede také hype train... Následně to posbírá zlaťáky z PreOrderů a tím jakákoliv starost ze strany Ubisoftu končí, nefunkční online, bug-fest, ubývající hráči... Nevadí, na to sere pes, máme splněno... Tak zase za rok s novým AC nebo nějakou novou, domršenou IP...

CERMI1985
CERMI1985 #LížuProlapsy
👍5

Tak muzu panove v klidu rict ze od tohohle davam ruce pryc...

Stinexkk

Teda phoenixes

Stinexkk

Presne jak píše King chce se to naučit a to chvilku trvá když vás porazí bot lvl 3 tak to neumite😁 jinak mám reputaci 5 a 1v2 není problém.jestli někdo hraje přidejte si mě zahrajem.

Matt Cordell

Ghost recon byl vždy o singlu, nevim jestli to mulťákem vyhrajou. A k For Honor. Po zahrání open bety jen zklamání. A cca6 hodinovej singl srovnatelnej s multiplayerem to nevytrhne. Hodnocení rcenze zasloužené. Udělané je to hezky, to bohužel není vše.

P/King
👍7
👎2

Phoenixes: To ze hru neumis neznamena ze je spatna.... p2p servery souhlasim s nicim jinym absolutne ne!

Zadny pay to win se nekona tak co to placas? Za prve si vse muzes odemknout ve hre za herni menu, za druhe je vse jen kosmeticke, za treti...skilly? Myslis ty skilly kde si uplne vsechny odemknes u jednoho hrdiny za jeden den hrani? No to je pay to win jak prase... myslis ty skilly ktere jsou ve 2v2 vypnute 1v1 vypnute a u 4v4 nejaky razantni vliv na hru stejne nemaj...?

Peacekeeper unbalanced :-D jojo toho bylo plny ubi forum po uzavreny bete...a taky plno odpovedi at se tu hru nauci hrat nez neco melou...

Zadnej hrdina tu neni unbalanced... naopak for honor kdyz pochopis jak ho hrat a dokazes se adaptovat na protivnika je jedna z nejvyvazenejsich her co jsem kdy zazil a to hned takhle od startu.Co presne je na pracekeeperovi neno no ushim unbalanced? Btw nehraju ani jednoho a ani jsem nezkousel. A nikdy jsem nemel problem proti nim ani v high lvl skill hrach... zvlastni vid? Maj bleeding, jsou rychli ...ale taky prd vydrzi a umriu na 3-4hity

No proste a jednoduse...hrac kterej nezvlada principy a techniky hry(ty) tak tomu prijde OP jenze to ti bude pripadat OP kazdej hrdina kdyz budes hrat proti zkusenym hracum....misto brece i se mas ucit jak na nej.... vsadim se ze slovo parry ti v for honor nic nerika a obrana pred guard brakem taky ne... ve chvili kdy budes zvladat tyhle dve veci tak a adaptujes se na styl boje PK danyho hrace tak skoro nema sanci.

S tim poslednim co se tyka postihu za leave souhlasim ale to je tim ze zatim tam neni kompetetivni ranked hrani. V nem urcite postihy budou a jen tak pro info ranked je davno potvrzenej.

up_er
👍1
👎1

jediná obrana je nekupovat od těchhle ''známých'' vyvojářů Day1...

El_Scorpio
El_Scorpio #PS3 4ever
👍6
👎1

Ubi single stoja posledne roky za staru backoru, s Ghost Recoon to nebude ine. Bohuzial, musime pretrpiet to obdobie, kedy si velke firmy myslia, ze vsetci hraci chcu len multakove zapasy na tisic sposobov.

Cobra
👍6

Spolehal jsem na to,že mě ke koupi přemluvi podařená singl kampaň,no jak jsem zjistil,tak se bohužel nestane. Tak Ubi,snad příště.

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články