Dragon Quest Heroes II

Martin Šmíd, 14. 5. 2017 23:11
Ačkoliv je Dragon Quest série oblíbená hlavně v Japonsku, postupně se Square Enix snaží, aby nabral velké množství fanoušků i v Evropě a Severní Americe. Proto u nás vydává nejen remastery starších dílů, ale také nejrůznější spin-offy. Před zhruba dvěma lety vyšla hra s dlouhým názvem Dragon Quest Heroes: The World Tree’s Woe and the Blight Below od studia Omega Force, která v sobě kombinovala svět Dragon Questu s hratelností neméně oblíbené série Dynasty Warriors. Mix to byl nejen zajímavý, ale hlavně povedený, ostatně jsem sám dal v recenzi pěknou osmičku, protože jsem si hru užíval spoustu večerů. Před několika dny se do Evropy dostalo volné pokračování, což bylo znamení pro jediné - je čas znovu popadnout meč a vydat se na záchranu světa, protože zlo je zpět a je silnější než kdy dříve.

Recenzovaná verze: PlayStation 4

Pokud jste nehráli první díl nebo žádnou jinou Dragon Quest hru a chcete si třeba koupit ten druhý, nemusíte se bát, že byste něčemu nerozuměli. Dragon Quest Heroes II má totiž zcela vlastní originální příběh a na žádnou jinou Dragon Quest hru nenavazuje. Fanoušci pochopitelně budou rádi, že uvidí celou řadu známých postav a potkají notoricky známé potvory. Každopádně příběh jako takový je klasickým klišé o záchraně světa, vlastně podobnou zápletku přinesl už první díl. Vše začíná ve světě, v němž vládne mír, přičemž vidíte sourozence Larazela a Teresu, jak trénují své bojové schopnosti, i když to už dlouho není třeba. Mír ovšem netrvá věčně, protože se objeví nejrůznější monstra a dlouho budovaný mír chce někdo narušit. Je tedy nutné popadnout zbraně a vydat se bojovat. Příběh je opravdu prostý, vývojáři ho alespoň sem tam obohacují zajímavými filmečky, ale také dobře napsanými a zábavnými postavami, které je lehké si během hraní oblíbit. Některé více, některé méně, každá postava ale má své místo a neměl jsem pocit, že by byla nějak přebytečná. To by bylo k zápletce, u Dragon Quest Heroes II je důležitější hlavně hratelnost, která doznala od prvního dílu několik vylepšení a změn.

První Dragon Quest Heroes ukázal, že se může zkřížit tradiční japonské RPGčko s rychlou akční hrou, přičemž výsledek je velmi uspokojivý a neurazí ani ty největší fanoušky. Dragon Quest Heroes II na snahu vývojářů navazuje, ale na rozdíl od svého předchůdce je tradičnější Dragon Quest hrou, protože více vsází na RPG prvky, velké množství vedlejších questů a daleko otevřenější svět. Zatímco v prvním díle jsme měli mapu, na níž jsme si vybírali jednotlivé bitvy, druhý díl přináší otevřený nebo tedy otevřenější svět. Nejde o pravý open-world jako ve hrách typu Grand Theft Auto nebo Assassin’s Creed, ale postupně si z hlavního městečka budete odemykat cestičky do nových rozlehlejších lokalit, do kterých se budete vydávat, abyste plnili hlavní příběhovou linku.

Lokací je hned několik, přičemž každá se liší nejen zasazením, ale také protivníky, kteří se tam vyskytují. Podíváte se například na poušť, do lesů, horského světa a tak dále. Navíc lokace je možné díky jejich nelineárnosti a otevřenosti prozkoumávat, hledat skryté truhly, plnit vedlejší úkoly, a to i ty náhodné, na které narazíte čistě tím, že mapu prozkoumáváte, případně se střetnout s nějakými těmi silnějšími bossy. Protože je svět otevřenější, umějí postavy po stisknutí R2 i rychleji běhat, což byla jedna z věcí, která v prvním dílu nešla a byla terčem velké kritiky. Vývojáři si ji vzali k srdci a ve druhém dílu problém napravili. Z mého pohledu jde každopádně rozhodně o posun k lepšímu, protože hra najednou působí díky své otevřenosti celistvěji a o daleko bohatším obsahu ani nemluvě.

V prvním odstavci jsem zmínil, že během hraní budete potkávat celou řadu postav, které se následně budou přidávat do vaší družiny, takže ve městě můžete vždy zvolit, s jakými postavami se do dalšího dobrodružství pustíte. Jednotlivé postavy se neliší jenom svým vzhledem, ale také se značně liší svými soubojovými dovednostmi. Bojují pochopitelně odlišnými zbraněmi, ale také má každá zcela unikátní komba a speciální dovednosti. Rozmanitost postav je velká, přičemž, jak budete hrát, postupně postavy levelujete a můžete si odemknout celou řadu spíše pasivních perků skrze jednoduchý, ale plně funkční, RPG systém. Jako v každé jiné podobné hře, postupně si musíte nakupovat i lepší vybavení, pokud ho nenajdete ve světě, a to u obchodníků v základním městečku. Zbraní je hodně, od mečů po sekyry, kopí a další věcičky.

V základu je Dragon Quest Heroes II rychlou akční hrou, v níž budete likvidovat zástupy nejrůznějších protivníků. Soubojový systém je intuitivní, dobře zpracovaný a je snadné vytvářet nejrůznější komba, a to i za pomoci druhé postavy, což je v soubojovém systému novinka. Stejně jako v prvním dílu, pořád je možné po bojišti získávat mince s protivníky, a ty následně povolat do boje na svoji stranu, případně do těch větších je možné se na krátký čas proměnit a uštědřovat protivníkům velká zranění. Díky velkému množství postav, intuitivnímu ovládání a nádherně vypadajícím kombům jsem neměl pocit, že by hra upadala do stereotypu, pořád objevujete něco nového a hra se posouvá kupředu a přichází s osvěžujícími novinkami, ale také nepřáteli. Těch je několik desítek, stejně velké množství je i bossů, přičemž souboje s nimi patří mezi to nejlepší, co Dragon Quest Heroes II nabízí. Souboje s nimi jsou napínavé, navíc kolikrát při nich nestačí jen slepě bušit do tlačítek, ale musíte se i bránit a postupovat více s rozvahou a strategicky, protože při troše nepozornosti vám boss uštědří nepěkné zranění. To pochopitelně vždy zamrzí, zvláště, když oživovat postavy ve družině můžete jen několikrát, stejně tak lékárniček není nekonečné množství.

Pokud si Dragon Quest Heroes II oblíbíte, není problém v něm utopit několik desítek hodin, během kterých budete plnit nejen zábavné hlavní úkoly, ale i celou řadu vedlejších úkolů a nejrůznějších výzev. Navíc vývojáři po vydání zdarma přidali další povedené vedlejší úkoly a další přidají v budoucnu, takže i po dohrání se určitě budete ke hře vracet. Pěknou novinkou hry je pak kooperativní režim, díky němuž si můžete přivolat do hlavních misí na pomoc jiné hráče. S nimi se navíc můžete pustit i do speciálních dungeonů a v nich se tak postavit těm nejtěžším protivníkům a získat tak za jejich zdolávání další medaile a následně i skvělé odměny, které vám pak pomohou v boji. Jen je v současnosti trochu problém ostatní hráče najít, musíte mít tedy kamarády. Pokud je ovšem nemáte, je tu ještě možnost dungeony procházet sólo s umělou inteligencí. Ano, jde to, umělá inteligence je celkem obstojná, i když sem tam trochu zazlobí, takže pokud neseženete živé hráče, nemusíte se bát, že byste byli v Dragon QUest Heroes II o něco ochuzeni. Online podpora rozhodně není zásadní novinkou, ale dobře obohacuje celý balíček o novou zajímavou zkušenost, kterou jistě oceníte.

Vizuální prezentace je věrná hlavní Dragon Quest sérii, takže se můžete těšit na pestrou grafiku, která hraje barvami, na pěkně vymodelované postavy i zajímavá prostředí, kterým by ovšem neuškodilo více textur ve vyšším rozlišení. Některé levely občas vypadají jen lehce nadprůměrně. To je zřejmě daň za skutečnost, že úrovně jsou obrovské a hra navíc běží v 60 snímcích (testováno na konzolích PS4 a PS4 Pro), a to i v těch nejnáročnějších sekvencích, kdy je na scéně několik stovek potvor. Vývojáři tedy poněkud horší vizuální stránku kompenzují plynulostí, navíc se mi během hraní nestalo, že by hra spadla nebo měla jiný problém, který bych tu musel zmínit. Pochválit musím i hudební doprovod. Fanoušci poznají několik, pro sérii Dragon Quest notoricky známých, skladeb, ale vývojáři připravili i řadu nových. Slušné je i ozvučení a v rámci možností i dabing, u něhož zamrzí jen skutečnost, že je zahrnut jen ve filmečcích a nikoliv i během klasických rozhovorů.

Dragon Quest Heroes II se povedlo dobře navázat na svého předchůdce. Napravuje některé nedostatky, navíc posun k otevřenějšímu světu je rozhodně krok správným směrem, protože je tak hra i bohatší na rozmanitější a zábavnější obsah. Soubojový systém byl obohacen o několik menších, ale dobře fungujících, novinek a zajímavou novinkou je jistě i kooperativní multiplayer. Pro fanoušky prvního dílu je Dragon Quest Heroes II rozhodně povinností, navíc by i ostatní měli zvážit, jestli si hru nepořídit, protože jde o dobrou zábavu na spoustu večerů.

Dragon Quest Heroes II

ps4nsw
Square Enix, Square Enix