Classic Snake Adventures

recenze  4
Martin Šmíd, 8. 2. 2020 19:00
Kdo koncem devadesátých let vlastnil mobilní telefon, ten se určitě setkal s hrou Had (Snake). Ačkoliv tato logická hříčka stavěla na jednoduchých základech, dokázal se z ní stát naprostý hit a velká videoherní legenda, na níž mnozí určitě i dnes rádi vzpomínají. Od té doby se ale hry pro mobilní telefony značně vyvinuly a pro chudák had musel ustoupit daleko propracovanějším projektům. Vývojáři ze studia CrazySoft se ale v minulém roce rozhodli, že je čas legendu oprášit a vydat ji na současné mobilní platformy a konzole PlayStation 4, Xbox One a Nintendo Switch. Protože jsem byl velký fanoušek původní mobilní verze, bez níž bych si přestávky a popravdě i mnohé hodiny ve škole nedokázal představit, rozhodl jsem se právě vydanou konzolovou verzi vyzkoušet. Jaké jsou mé dojmy, se dočtete níže.

Recenzovaná verze: Xbox One X

Pokud jste se s hrou Had někdy v minulosti setkali, máte zhruba představu, co vás v této recenzované novince čeká. S hlavním hrdinou hadem se musíte plazit po úrovních, vyhýbat se překážkám i vlastnímu neustále rostoucímu tělu a zároveň sbírat různé předměty. Abyste level dokončili, je třeba si pošmáknout na určitém počtu různých druhů ovoce. Ty má přece had nejraději a dává jim přednost před různými myškami nebo potkany. Postupně jsou před vás kladeny těžší a těžší úrovně, přičemž abyste si mohli jejich hraní ulehčit, můžete sbírat po úrovních i třeba plechovky se sodovkou, které hada zpomalí a zmenší, případně srdíčka přidávající další život. Naopak pěkně opečené kuře hada zvětší a zrychlí. No a toto je vlastně základní princip hry. Vývojáři připravili asi stovku úrovní, které jsou rozděleny do pěti světů. Ty se liší hlavně svými překážkami, ale také barevnou paletou, ale nejde ve výsledku o nic velkého. Každopádně změna prostředí je vždy vítána a hra díky ní nepůsobí tak monotónně. 

Ovládání je celkem spolehlivé a had udělá vše, co namáčknete na gamepadu. Jen je tedy nutné hrát na D-padu, protože analogová páčka je až moc citlivá a kolikrát jsem s hadem zatočil rovnou do svého těla, případně do zdi, což jsem nechtě. Co se mi moc nelíbilo, tak je skutečnost, že některé překážky jsou dost nepředvídatelné díky své nerovnosti, a tak stačí, aby se o ně had jen opřel v jednom bodě, kde třeba vyčuhuje více lístek nebo kámen, a pěkně si namele. Tohle mi na hře vadilo asi nejvíce a takové klacky pod tělo hada by vývojáři házet neměli. 

Když s hadem projedete klasické úrovně, vývojáři před vás sem tam postaví souboj s bossem. Ty spočívají v tom, že pro své manévrování máte daleko omezenější herní plochu, no a na ní musíte sbírat postupně objevující se blesky, které budou dávat rány bossovi. Aby obtížnost byla ještě větší, boss sem tam hodí do úrovně kvádr, který bude sloužit jako překážka. Takže se obtížnost ještě zvýší. Souboje s bossy nejsou něčím extra originálním, ale vždy obtížnost značně zvednou. Co mi ale trochu vadilo, je skutečnost, že kvádry hází naprosto náhodně, takže se mi kolikrát stalo, že je poskládaly tak, že jsem nemohl vjet do druhé části úrovně. Šlo to jen za cenu smrti, po níž se mapa restartuje, ale o postup nepřijdete. To by se dít určitě nemělo. Jinak ale souboje s bossy jsou fajn a jsou i pěkným oživením samotné hry.

Všemi pěti světy hry Classic Snake Adventures jsem projel za zhruba sedm hodin, což není špatný čas. Navíc se i nyní mohu do hry vrátit a pokusit se všechny úrovně splnit na tři hvězdičky, abych získal i poslední trofej. Ačkoliv by se mohlo zdát, že hra je pořád stejná a po čase dost stereotypní, pravda to moc není. A to hlavně díky neustále zvyšující se obtížnosti, která vás nutí, abyste zlepšovali své reakce a předvídavost. Určitě se tedy nedá říci, že bych se během hraní nudil. Koncept je sice jednoduchý, ale hra má určitě větší hloubku, než by se mohlo na první pohled zdát.

Vývojáři se jako základ rozhodli použít engine Unity. Ten není na tak vysoké úrovni jako léty zajetá konkurence, ale protože ho jeho tvůrci neustále obohacují a vylepšují, poslední verze není určitě špatná a hlavně menším vývojářům umožňuje celkem jednoduše a hlavně rychle vytvářet jejich hry pro různé platformy. A vlastně s použitím tohoto enginu nemám u Classic Snake Adventures žádný problém. Kreslená grafická stylizace neurazí, ale co je určitě daleko důležitější, je samotná optimalizace. Že současné konzole nebudou mít s takovou hrou moc velký problém, se dalo tak trochu čekat, vše běží bezproblémově a určitě potěší i bleskové nahrávací obrazovky, které vždy probliknou na vteřinku nebo dvě. Někdy ani to ne. Co už ovšem mohlo být lepší, je jednak ozvučení, které nepopře mobilní původ, no a také hudební doprovod, který mohl obsahovat více rozmanitějších a lepších skladeb. Škoda.

Classic Snake Adventures není špatná logická hra, vlastně se hraje celkem fajn, ačkoliv vývojáři jeli dost na jistotu a nepokusili se koncept nějak více osvěžit a obohatit. Jen si tedy nejsem zcela jist, že se hodí pro hraní na klasických domácích konzolích PlayStation 4 a Xbox One. To třeba u konzole Nintendo Switch si dokážu představit, že si jí někdo z dlouhé chvíle zapne v metru nebo při čekání u doktora díky handheldovému režimu.

Classic Snake Adventures

ps4xonensw
CrazySoft, CrazySoft
Datum vydání hry:
6. 2. 2020
Žánr:
Strategie, Adventura, Indie
KARTA HRY
6/10

Komentáře