Bravo Team

Recenzovaná verze: PlayStation VR
Protože mají vývojáři ze studia Supermassive Games velké zkušenosti s virtuální realitou a třeba Until Dawn: Rush of Blood byla velmi povedená střílečka, očekával jsem, že Bravo Team bude další kvalitní přírůstek do katalogu her pro PlayStation VR, které stojí za zahrání. Bohužel už nyní mohu konstatovat, že se tak nestalo, protože prakticky vše je v Bravo Teamu špatně. Začnu příběhem. Ve hře se chopíte vojáka Johnnyho McNoboodyho, případně jeho ženské verze, jehož konvoj je hned na začátku přepaden, při čemž se zdá, že přišel o život i prezident. Na hlavním hrdinovi, tedy vás, následně je, abyste se dostali z nepřátelského území, které je naplněno neustále respawnujícími se rusky vypadajícími protivníky. Ačkoliv námět měl určitě naději, aby vzniklo něco minimálně zajímavého, bohužel vývojáři nedokázali využít nabízený potenciál. Zápletka tak ve výsledku působí dost nezajímavě, nemastně a nezachrání ji ani několik zvratů, které stejně tak nějak očekáváte.
Pokud by na hře Bravo Team byla špatně jen zápletka, každý by nad tím mávl rukou. Bohužel vývojáři nedokázali ani v dalších aspektech zužitkovat zkušenosti s virtuální realitou, které bezesporu mají. Začnu ale pěkně popořadě. Bravo Team je taktická střílečka s krycím systémem, která je dost podobná třeba sérii Time Crisis. Nemáte v ní tedy klasický volný pohyb, ale přemisťujete se mezi překážkami, zpoza nichž následně střílíte nabíhající protivníky. Tady ale nastávají první problémy. Za každou překážkou se můžete jen otáčet do čtyř směrů, což je kolikrát docela zmatečné, navíc ani vylézání za mnohými překážkami, abyste zaměřili na protivníka, není zrovna ideální. Někdy vás pak hra doslova i nutí, abyste prostě přelezli jinam, protože více se vyklonit nemůžete a vaše zbraň kvůli špatnému úhlu odmítne střílet. Díky mnohdy špatně řešenému krycímu systému tedy hra spíše frustruje, než baví.
Ani pokud hra zrovna nehází klacky pod nohy, není zrovna extra zábavná. Za to může hlavně dost nezajímavý design jednotlivých úrovní, do nichž se podíváte, ale také ubohá umělá inteligence protivníků, kteří jen stojí nebo zmateně běhají po úrovni, do nichž následně sypete olovo z pouhých čtyř zbraní – pistole, samopal, brokovnice a puška. Na rozmanitosti je asi nejvíce vidět, že hra měla dost omezený rozpočet, protože prakticky existují kromě čtyř zbraní jen tři modely protivníků, které likvidujete neustále dokola. Hra tedy dost brzy upadne do stereotypu a začne nudit, takže se musíte i přemáhat, abyste pokračovali v hraní. A hru rozhodně tady nezachrání skutečnost, že si můžete zastřílet ve virtuální realitě, což by bylo jinak hodně lákavé a zajímavé. Ostatně Until Dawn: Rush of Blood ukázal, že to může být docela dobrá zábava.
Co alespoň v hratelnosti potěšilo, je míření se zbraněmi, které je celkem realisticky zpracováno. Na samopalu nebo pušce máte zaměřovač na delší vzdálenost. Nejprve jsem ve hře automaticky hledal tlačítko, jak zaměřit, ale následně jsem zjistil, že zbraň stačí dát blíže k oku, tedy její zaměřovač, což je docela pěkný efekt, který působí i dost reálně. Za toto tedy mohu vývojáře celkem pochválit, ale jde prakticky o ojedinělou věc. To je vážně škoda. Jinak můžete hru ovládat skrze DualShock 4, ale také PlayStation Move ovladače, dokonce vývojáři podporují periférii Aim controller, která ale zážitek z hraní moc neobohacuje a rozhodně ho ani nezachraňuje.
Než začnete hrát, máte na výběr ze tří režimů. Můžete si dát celou kampaň s kamarádem v kooperaci. Když ho zrovna nemáte, hra vám může vyhledat nějakého náhodného živého kolegu, který bude sedět třeba na druhém konci Země. Je ale také možnost projít celou kampaň offline s umělou inteligencí. Počítačem ovládaný kolega je celkem solidní, sem tam něco zastřelí, dokáže vás krýt i zvedat, když to dostanete do škeble a smrtka se začne nebezpečně přibližovat.
Když nebudete moc spěchat, vydrží vám Bravo Team na zhruba čtyři hodiny, což je u VR her tak trochu standard. K opakovanému hraní vás následně už nic netáhne, pokud tedy nechcete vysbírat všechny trofeje a získat další platinu, která je relativně lehká, zvláště pokud máte kamaráda, s nímž byste mohli hrát v kooperaci. Po dohrání se vám následně odemkne i speciální Time Attack režim, v němž jde jen o to, abyste splnili další úkoly a nahráli co nejvíce bodů za zabíjení protivníků. Popravdě jsem nenašel moc důvodů, proč se do tohoto režimu pouštět a projít v něm celou hru znovu.
Pokud jste dočetli až sem, určitě se ptáte, jestli je něco, za co mohu Bravo Team vůbec pochválit. Moc toho opravdu není, ale mezi to lepší a povedenější zcela jistě patří vizuální zpracování. To je na poměry VR her na docela vysoké úrovni, levely jsou detailní, to samé se dá říci i o zbraních či protivnících, a pěkné je i nasvícení a různé menší efekty, na které během hraní narazíte. Vizuálně je tedy hra pěkná, navíc dobré je i prostorové ozvučení, díky němuž vždy víte, odkud se na vás hrnou protivníci, navíc si díky němu budete skutečně připadat, jako byste se ocitli v nepřátelském prostředí. Společně s vizuálním zpracováním tedy ozvučení dokáže opravdu vtáhnout přímo do hry. Škoda jen, že zbytek se už tak moc nepovedl.
Na Bravo Team jsem se v posledních týdnech docela těšil, hlavně z toho důvodu, že jsem si chtěl zahrát už nějakou tu střílečku ve virtuální realitě. Po dohrání jsem ovšem docela zklamán, protože nezajímavý příběh je doplněn o špatný systém krytí, nepříliš zábavnou hratelnost, nudný design a špatnou umělou inteligenci protivníků. Vše zachraňuje jen audiovizuální zpracování, ale to si myslím je docela málo na to, abych mohl nákup doporučit. Spíše sáhněte po vynikajícím Moss a na Bravo Team zapomeňte, jako já budu nyní chtít zapomenout, že jsem ho někdy hrál.
Tvoje reakce na článek
Galerie














Komentáře (20)
Tak hru som dohral a musim povedať, že tým recenziám nechápem. Mne hra neprišla tak zlá ako sa o nej píše a tak 6/10 by som jej dal v pohode. Každopádne najlepšie sa to hraje ako online coop a AIM a tiež sa mi to lepšie hralo keď som stál. Skúsil som hrať aj s AI partnerom ale to nemalo zmysel lebo je to nuda. Vytkol by som hlavne to, že tí AI teroristi sú niekedy dosť hlúpi (hral som to na strednej obtiažnosti, najvyššiu skúsim a budem dúfať, že sa AI zlepší) a ešte mi chýbal voľný pohyb s ním by to bolo skvelé. Oproti DOOM je to o dosť slabšie, ale doom tiež zachránil len ten AIM a voľný pohyb. AI sa dá vyladiť patchom a to dúfam spravia. Inak chválim za left handed support lebo taký doom ho doteraz nemá a musel som to hrať obrátene.
Tak nakonec jsem koupil bundle a hra jde po dohrání do bazoše. Čekal jsem to ještě horší, ale cena by měla být tak 200. Je to jak demo, když to srovnám s brutálním doomem 😎
A ja se na to tak tesil tvl ! No nic jdu koupit Moss.
Tak nevím jak začít. Ale asi takhle hrozně sem doufal když jsem tohle tady četl že si měl Kachlo špatnou náladu když si hrál a hodnotil Bravo Team. A i přesto sem z nadějí čekal jak to dopadne a hlavně až mi dne hra předobjednaná v říjnu přistane doma. Když se na ni v podvečer dostalo tak jsem vzal aimcontroler nasadil VR a pustil hru, pro seznámení jsem pustil tutorial. Trochu se vrátím jedna věc mě trochu mrzela hra vyšla a update 7,5 GB je pro mě HC a proto nemám rád tuhle dobu. Defakto ta hra i po odložení cca 3 měsíce není prostě dodělaná a odladěná... Nu nic zpět k tutorialu který jsem jakž takž prošel ale říkal sem si sakra kde je ta kráca farpointu a ovládání (míření) s aimcontrolerem. A říkám si no budiž je to tutorial hra snad bude v pohodě nu ale tak se nestalo. Začátek v armádním asi Humvee a já si říkám jo vypadá to moc pěkně, i opakující se nepřátele bych dokázal odpustit. Zcela chybějící destrukce chybí ale taky bych ji přežil, ale totální zklamání je aimcontroler tedy v téhle hře! nevím hrát to na ovladačí nebo movech možná ale nemám to ani chuť zkoušet. Vážně ne podpořil sem vývojáře chci hrát hry ve VR neberu to jako špatnou periferii, ale prostě Bravo team je hodně špatně. Vrátím se zpět do RE7, Farpointu, Robinsona nebo závodům v DC protože tyhle hry spolu z Valkýrií a Rigsy za to stojí. Ti kteří se na hru těšíte nekupujte to nestojí to za to opravdu ne.... Tohle by se prostě stávatnemělo. Tak moc sem se na tu hru těšil a stále věřil že po těch skělích hrách dostaneme naservírovanou skvělo střílečku. A ono ouha mé přání se nesplnilo. Myslím že Kachlo známkou 3/10 je velkorysej já dávám 2/10.:)
Přesně tak. Na každou platformu vychází dobré i špatné hry. Na Bravo team jsem se taky dost těšil, ale pořizovat ho nebudu a vzdávat se kvůli tomu VR určitě taky ne . Letos by měla vyjít MP střílečka Alvo ve stylu CS a má být crossplatform, takže by neměla být nouze o hráče. Snad se pouci z chyb Bravo teamu a bude to chutovka . Teď je v akci Farpoint, takže o zábavu budu mít postaráno . Jinak díky za recenzi, zase ušetřeny nějaký kacky
Tak kvůli jedné špatné hře tady přece nemůžete psát, jak je VR k ničemu. Moss dostal minulý týden 9 a to zase ignorujete.
Doufám, že se pleteš a RE8 to trumfne 😁
Nevadí, Moss je víc než dobrá záplata na tenhle výstřel do prázdna.
Škoda, že to podělali. VR je ale super, Skyrim hraju pořád. Snad Bethesda oznání nějakej ten Fallout pro PSVR.
Tak bundle kupovat nebudu 😖 koupě VR určitě nelituji a nikdy nebudu i těch málo dobrých her, mi dalo za tu cenu megazážitky, které normalní hraní na tv prostě nedá 😎
A to si myslím že zase není pravda, hry jako Farpoint za to sakra stojí, stejně jako třeba Batman nebo Dirt ve VR. Naopak ta technologie na to má vše potřebné už v dnešní době, jen těch kvalitních her není tolik ale záleží co od toho člověk čeká, není to věc co bych si nasadil a hrál několik hodin v kuse jako na normální TV a to VR ani nikdy nebude. Je to kratší a o to intenzivnější jak hraní na TV.
skoda ale VR (aspon na ps4)ukazuje ze nema cenu kupovat
VR byla vazne zbytecna koupe, trochu daraha dekorace do obyvaku. Tech par her s lepsim hodnocenim to nezachrani...
hrc.jena: Snažím se hry hodnotit v dané kategorii, a to i třeba menší indie hry, za což jsem hodně kritizován, že dostávají vyšší známky. Bohužel Bravo Team je ve srovnání s ostatními VR hrami opravdu špatný, alespoň dle mého názoru. Robinsonovi jsem dal 7, což si myslím, že není vůbec špatná známka.
Zajimavy hodnoceni , nato ze od MC dostala hra skoro dvakrat tolik.Mozna to nechce srovnavat s velkejma AAA hrama ale brat to jsko mensi hry na PSVR. Stejna tak zde hodnocena hra Robinson the jurney totalne jste ji zde odsoudili ale zame to bylo peknx a i zabavny
Já to říkal. (odpad)
Já si říkal že to bude průser už podle těch trailerů, ale takovej? Budeme muset počkat na tu gamesku co pojede ve stylu London Heist (teď nevím název) ale věřím že to bude konečně pořádna pecka pro VR.
Ach jo. To to fakt tak spackali? Ja se tak tesil
Budu chtít zapomenout že jsem hrál dobře ty
Vidím, že Farpoint nepřekonán. Tam byla střelba s aimcontrollerem luxusní a také se muselo mířit "okem".