Konzolista.cz

The Last of Us

previewneděle 5. února 2012Martin Šmíd
Výchozí obrázek článku
V dnešní době zřejmě nežije nikdo, kdo by neznal studio Naughty Dog. Do podvědomí hráčů se poprvé zapsalo v roce 1996, když vytvořilo vynikající 3D plošinovku Crash Bandicoot pro Playstation. Poté přišlo ještě několik dílů, ale dalším evolučním skokem byl až Jak and Daxter. S příchodem třetího Playstationu nám vývojáři naservírovali třetí svojí sérii, tentokrát se ovšem nejednalo o plošinovku, ale o akční dobrodružný hit Uncharted. Na konci minulého roku byla oznámena hra The Last of Us, s níž má studio Naughty Dog dost možná zatím největší ambice. Pojďme se podívat na nové informace.
Než byl The Last of Us oznámen, každý si myslel, že Naughty Dog pracuje jen na sérii Uncharted. Nyní ovšem vývojáři celou situaci vysvětlili. Původně vytvoření druhého týmu nebylo na pořadu dne, ale když se začali ostatní vývojáři ptát, jestli by si mohli licencovat Uncharted engine, bylo rozhodnuto o druhém týmu. Uncharted engine totiž nemohl opustit studio Naughty Dog. Po vytvoření druhého týmu vývojáři dlouho přemýšleli, jakou hru vytvoří. Jako první přišel na řadu nový Jak and Daxter a vývojáři nyní přiznávají, že tato varianta se zprvu jevila jako ta nejreálnější. Bohužel se tak nestalo. No a právě v tento moment se začal rodit The Last of Us. Možná si nyní někdo řekne, že by se mohl o nový Jak and Daxter postarat Uncharted tým. „Myslím, že je to možné, aby Uncharted tým začal připravovat nový Jak and Daxter. Je to stále ve vzduchu, ale já si myslím, že se to asi nestane, protože bychom mohli narazit na ty stejné důvody, proč hru nedělá The Last of Us tým,“ řekl Evan Wells. Když se začalo teaserovat na The Last of Us, možná si každý řekl, že půjde o další bezduchou zombie řežbu, jakých je tu v poslední době docela dost. Jak se ale nyní ukazuje, o tomto hra rozhodně není. „Toto není Naughty Dog. Není to náš styl. Musí to být krásné a samozřejmě obsahovat i tajemství, které vás bude lákat, abyste odhalili více,“ říká režisér hry Bruce Straley. Vývojáři dlouho nemohli The Last of Us uchopit a dokonce byl jednou celý vývoj restartován. Už od začátku se ale inspirovali scénou z Uncharted 2: Among Thieves mezi Tenzinem a Nathanem Drakem. Cílem nyní bylo vytvořit hru, ve které budou mít dvě postavy po celou dobu daleko hlubší vztah. No a právě o tomto je The Last of Us. Není to zombie hra, ale v prvé řadě je o přežití a vztahu mezi oběma hlavními protagonisty. U série Uncharted jsme si zvykli na filmový příběh, jenž byl i dobře napsán a skrýval nejedno překvapení. Naughty Dog chce v tomto pokračovat i u The Last of Us. Vše začíná dvacet let po vypuknutí houbové epidemie v jedné karanténní zóně v Bostonu, ve které žije několik přeživších. Jednou z nich je i inteligentní čtrnáctiletá dívka Ellie. Bohužel se už narodila do zničeného světa, takže ho nikdy neviděla takový, jaký byl před nákazou. Možná i díky tomuto faktu má zájem o kulturu a památky ze světa před dvaceti lety. Mezi přeživšími je i Joel. Jeho postava je zahalena docela velkou rouškou tajemství, ale vývojáři naznačují, že v minulosti zabil docela dost nevinných lidí. Pravděpodobně se tak nebude jednat o klasického kladného hrdinu, jakým je třeba Nathan Drake. Každopádně vše začne ve chvíli, kdy je Joel požádán umírajícím přítelem, aby se postaral o Ellie. Ze zatím neznámých důvodů musejí oba uniknout z karanténní zóny, ale něco se pokazí a armáda se je rozhodně zastavit. Proto Joel rozhodne, že je čas vyrazit na západ a doufat v zázrak. Prvním cílem je Pittsburgh. Více zatím o příběhu, pro který se vývojáři nechali inspirovat svými oblíbenými filmy Road to Perdition a True Grit, nevíme, ale ten bude na konci ukončen, takže nečekejte nějaký cliffhanger. I když samozřejmě možnost na vznik dalších dílů existovat bude. Vývojáři v traileru ukázali nakažené obyvatele záhadným virem. Pokud jste čekali, že o něm se bude točit celá hra, tak jste se pořádně spletli. „Hlavní tajemství ukrývají obě postavy, čím byli a proč jsou nyní spolu. To je pro nás zajímavější, než virus. Podobný vztah zatím nepřinesla žádná jiná hra,“ říká Bruce Straley. Ostatně i s virem nakaženými lidmi se nebudete potkávat zase tak často, jak by se mohlo zdát. Jejich výskyt bude ojedinělý, protože hlavními nepřáteli budou klasičtí lidští protivníci, kteří stejně jako vy bojují o přežití. Během hry hlavní duo potká několik frakcí. Některé mohou pomoci za menší službičku, jiné zase půjdou hrdinům po krku. Střetům ale bude nejlepší se vyhýbat, protože zdroje budou omezené a rovněž bude chybět automaticky doplňované zdraví, které nechybí v žádné dnešní hře. Pro doplnění zdraví zde slouží speciální balíčky. Vývojáři sami přiznávají, že chtěli postavit The Last of Us především na realismu, takže nečekejte, že budete běhat a střílet jeden náboj za druhým. Takovéto situace zde rozhodně nenastanou, protože i jedna kulka může zabít, a to nejen nepřítele, ale i Joela. Aby měl Joel celou cestu ještě ztíženou, nepřátelé mají být obdařeni přesvědčivou umělou inteligencí. Mají se rozhodovat v reálném čase, takže pokud jim zabije Joel kolegu, budou se okamžitě krýt a volat posily, aby ho obklíčili. Zajímavostí ovšem je, že pokud bude Joel ozbrojen jen zbraní na krátkou vzdálenost, budou si to chtít stejným způsobem vyříkat i nepřátelé. Vývojáři tomuto říkají Balance of Power systém. Kromě vysoké inteligence mají mít nepřátelé i emoce a svoji vlastní osobnost. To poznáte třeba v momentu, pokud jim zabijete kamaráda, který pro je hodně znamenal. Budou na vás hodně naštvaní, ale i mít strach o svůj život. Už od začátku je jasné, kdo bude hlavní postavou a za koho bude hráč hrát. Vývojáři znovu potvrdili, že Joel je jediná ovladatelná postava a Ellie ho jen doprovází. Nikdy si za ní nezahrajete. Jeden bez druhého se ovšem neobejde a třeba Ellie se dostane do míst, kam Joel ne a opačně. Na druhou stranu byste neměli očekávat, že postavy budou dělat takové kaskadérské kousky, jaké předvádí Nathan Drake v Uncharted. I zde je cítit jasný posun k realismu. I přes rozdílné vlastnosti postav bude v The Last of Us jen minimum klasických puzzle částí. Spíše je vždy celá úroveň takovou větší hádankou, kterou musí hlavní duo vyřešit. Možná někoho vyděsí Ellie jakožto postava ovládaná umělou inteligencí. Vývojáři ovšem na této složce dlouhou dobu pracovali, aby se Ellie nepletla pod nohy hlavnímu hrdinovi. Rovněž ale nechtěli, aby jen koukala, jak bude Joel bojovat s nepřáteli, aby poté přiběhla a pokračovala dál. Ellie se bude plně zapojovat do akce, ale způsobem svým vlastním. Toto bylo ukázáno třeba na situaci, kdy začne kousat nepřítele do ruky. Ten ji ale srazil na zem a začal se s ní prát. Také byla ukázána scéna, během níž házela Ellie cihly na hlavy nepřátel. Jak budete pokračovat hrou, měla by Ellie lépe pomáhat Joelovi, ale konkrétnější vývojáři nebyli. Jen poukázali na obrázek, na kterém má Ellie v ruce sniperku. Zbytek si musíme nyní domyslet. Na úplný závěr si necháváme potvrzení online části. O ní ale zatím nechtějí vývojáři říci nic konkrétního, protože vše je teprve v rané fázi vývoje. „Hra bude mít online část. Pracujeme na několika nápadech. Určitě to bude super,“ řekl Bruce Straley. Není pochyb o tom, že The Last of Us je jednou z nejnadějnějších her současnosti. Studio Naughty Dog má všechny předpoklady, aby vytvořilo další hit, na který budou hráči ještě dlouho vzpomínat. Jestli se tento předpoklad potvrdí, se dozvíme nejdříve na konci letošního roku. Do té doby musíme počkat, ale určitě se v následujících měsících dočkáme dalších vzrušujících informací. Zdroj: Magazín GameInformer
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (45)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
JOHN CENA
JOHN CENA #NaughtyDog

Naughty Dog je zcela jistě pro mě nejlepší herní studio na ps3 a ne li nejlepší jsou na velmi vysoké úrovni nato aby dokázali udělat kvalitní hru což už dost krát předvedli takže aby se jim The Last of Us povedl to nepochybuji myslím si že to zvládnou s přehledem a fandím jim ať mají vysoké prodeje protože si to zaslouží podpořím je pokud bude tak sběratelskou edicí jako jsem to udělal u U3 :) a určitě toho nebudu litovat mají smysl pro detail a líbí se mi jak jsou při vytvářeni her sehraní a jde vidět že je to doslova baví mají můj obdiv zato co už dokázali v herním světě a vždycky jsem se u jejích her velmi dobře bavil.[s7] jinak ještě abych nezapomněl tak chválim kachla za pěkné preview :)

Spontheplayer
Spontheplayer #tvoje bába

Je dobre ze nekdo nabizi hru pro lidi co radi premysli u hrani, clovek se u tehle her hodne nauci, rozviji si predstavivost, prostorovou orientaci, uci se anglicky.

davik76
davik76 #PS5

Kanive neměl jsem v úmyslu tě urazit(jestli se tak stalo tak se omlouvám),ale pro mě je Uncharted 3 prostě jedinečná hra.První a druhý díl byl v duchu přelézání a zdolávání překážek.Trojka je více akční a je tam více puzzlů.Pro mě je to jednoznačně nejlepší díl v sérii.[s7]

Kanive
Kanive #IDontKnowU

davik: nejsem tak blbej, abych prodal sám sobě jinou hru, 3 není jedinečná

davik76
davik76 #PS5

Kanive tak v tom případě tě ojebali a prodali ti jinou hru. Uncharted 3 je jedinečná,ale s jedničkou nemá nic společného.Kromě hlavního hrdiny.

Kanive
Kanive #IDontKnowU

nic od tohohle neočekávám, infa si číst nebudu, na videa koukat taky nebudu a ani se na to netěším, jen tak mě to může překvapit a né jako uncharted 3, na kterou jsem se těšil a dostal jsem lepší jedničku, horší dvojku

FreeGoro
FreeGoro #M1TV ytube

Tahle hra je pro mne jeste vic zajimavejsi,ve vsech tech detailech co o ni pisou,urcite hru beru :)

Souhlasim z davik76......a Amy rozhodne nevypada na tak spatnou hru,jak ji recenzuji....no a za ty mensi penize je to good

deepthr04t

No hlavně by to mělo mit nějaký slušný příběh pokud to po vzoru Uncharted nebude hra ale interaktivní film

davik76
davik76 #PS5

flyboy neser mě [s10] poukazuji jenom na nesmyslné hodnocení některých lemplů.

Flyboy
Flyboy #PS 4 (:

davik76

Nic ve zlém ale nepatříš náhodou k vývojářům od Vector Cell [s6][s6]

shenmue
shenmue #shenmue

ty woe jsem na hru fakt natěšenej jak malej jarda.Myslím že mě to bude bavit více než Uncharted,ale je samodřejmě brzo to hodnotit.Nicméně očekávání z mé strany je opravdu veliké a pevně věřím že mě hra nezklame .Už aby to tu bylo.

davik76
davik76 #PS5

MikeCZ

Není to jen o grafice .Tohle se tady snažím celou dobu prezentovat.Ale nikdo to nebere.I am live je hra která teprve přijde.Dnes je tady (jak už jsem psal)kritikou ověnčený horor Amy a... ticho po pěšině.Myslím že takhle dopadne i I am live.Pár chytráků kteří neumějí ani držet ovladač dají hře minimální hodnocení jenom proto že je moc temná a má hororovou atmosféru.

JohnDoe82Cz
JohnDoe82Cz #My name is Neo.

Hra to bude bezesporu skvělá. Ti co čekali další Uncharted budou nejspíš zklamaní, ale snahu Naughty Dogu přinést něco nového musí ocenit každý. Pokud bude hra založená na vstahu postav byl bych moc rád kdybych na obale byla nálepka (CZ) Když české titulky obdržel UNCH3 moli by v tomhle zavedeném trendu pokračovat, ať si užijem i my nešpičkoví Engličtinářii.[s6]

MikeCZ
MikeCZ #PS5

Není to jen o grafice viz im alive na který se těším.Tyhle informace co tu jsou popsány mě utvrzují vtom že herní průmysl není v úplných sračkách když si takovouhle hru někdo dovolí vytvořit a já jim za to děkuji.Po vydání se ukáže jestli se i v budoucnu dočkáme podobných kousků pomocí prodejních výsledků a ty se obávám že budou nízké viz heavy rain.Pokud bude sony podporovat podobné projekty i nadále tak mají moje peníze jisté.Jestli půjdou cestou masových sraček tak se vrátím k pc k indie hrám.

Flyboy
Flyboy #PS 4 (:

Waldemard

tak o téhle hře vím velmi málo,ale Manhunt to naštěstí nepřipomíná ani náhodou.Asi by málo koho bavilo dusit zombíka igelitovým sáčkem.

Waldemard
Waldemard #ManOfFaith

Tyjo možná jsem jedinej ale podle screenů mi to trošičku připomíná i Manhunt... jít na týpka s cihlou v ruce nebo to dupnutí na hlavu... to je prostě Manhunt jak sviňa... vůbec bych se nebránil kdyby to bylo podobný Manhuntu aspoň tou atmosférou protože je jasný že takovej krvák to nebude

busines
busines #Avari37

Ono se to tak krásně čte až získávám pocit, že to nebude pravda.[s6] Ale doufám, že se pletu. Naught dog mám moc rád, tak držím palce.

davik76
davik76 #PS5

stillalive

Taky mám trochu strach že reálnost může téhle hře uškodit.Dnešní hráči jsou zvyklí na jednoduchost.Např.. schytáš deset kulek do aorty, žádný problém.Stačí deset vteřin za rohem a seš fit.Atd...Na tohle doplatila i dost dobrá hra Amy.Kritika ji zepsula mimo jiné za kameru,obtížnost,špatné loadingy,nepřesné ovládání a nutnost vyhledávání lékárniček.(v tomhle případě nějakých injekcí)Před pár lety by tahle hra dostala 10/10 dnes keců plná prdel.Přesně takhle kdysi vypadala série RE než ji sprasili.Omezený pohyb,omezená kamera,nutnost hledat výzbroj a zdraví atd..RE na tom gradovalo dnes je to prostě špatně.Ale hru v konečném důsledku hodnotí hráči a podle toho co jsem viděl tak hráči byla přijata velmi dobře.Jsem za jedno s Vector Cell .Amy není pro negramotné hráče.Negramoti a idioti by tuhle hru neměli hrát a nebo si nastavit obtížnost easy.[s14][s14]

stillalive

Naughty Dog mně opět hodně překvapují. V dnešní době hektických akcí s automatickým uzdravováním si troufají vypustit do světa hru založenou na vztahu dvou lidí a jejich přežití s minimálním důraze na akci a velkým důrazem na realističnost. Těší mně zde ten způsob realističnosti. Nebyla řeč o realističnosti z hlediska visuálu a ozvučení. Byla řeč o realističnosti z hlediska herních mechanismů jako zmíněné uzdravování pomocí balíčků. Pokud se budou do konce vývoje držet už jejich dva roky vyvíjené myšlenky, pak tu máme po dlouhé době jedinečnou hru odlišující se od všech ostatních. A já si myslim že to tak i nakonec bude, proto se těšim na den, kdy si pro tuto hru poběžím do obchodu a doma si ji rozbalí a užiju v pohodlí svého domova. Díky za info. a očekávám za nedlouho další a další informace.

Lapaj_svk

nic lepsie ako sa priblizit skutocnej realite nieje,ale vyhybat sa konfliktom s omedzenou municiou by sa mohlo dat vyriesit rucne strucne zalezi na obtiaznosti a poctu nepriatelov.ocakavam spickovu gamesu na ktoru sa neda tesit

Trewis

pre mna najocakavanejsia hra v tomto roku a to nemam konzolu potom sa este tesim na GTA5 to je asi vsetko :D takze budem muset kupit tu konzolu.

tiez mam taky isty nazor ze je zbytocne cpat MP tam kde to nieje treba radsej kvalitny singlplayer ako skyrim ten som sice nedohral ale vydrzal som u toho dohromady asi 200hodin.Ale to aby prisli co najskorej next gen konzole zatial to vyzera az na koniec dalsieho roka najskorej, ked to bude skorej tak len prekvapim a cakam velmi vykone masinky.

A co som videl trailer na RE6 podla mna to bude fail cakal som ze sa vratia k RE2,3.

davik76
davik76 #PS5

eeeee

souhlas myslím že grafika dnešních konzolí je více než dostačující.Spíše záleží na hratelnosti které dnešní hry postrádají.Ovšem dnešní gameboyové hledí v první řadě na to jak hra vypadá a jaké má rozlišení a...Příklladem je Resistance3 kde grafika není zrovna ohromující,ale jinak je to perfektní hra se skvělou hratelností.Ale je zatracována právě pro vadu na kráse.

poutnik36
poutnik36 #hádankář

eeeee: Hry hraji také na hard, ne-li těžší, ale pokaždé se vejdu do psané herní doby. Což se netýká MGS4, který jsem hrál na extrém přes 30 hodin. [s14] Jen jsem chtěl říct/napsat, proč strakat MP do her kam nepatří, když můžu udělat krásný a kvalitní SP, který si s chutí budu hrát pořád dokola? [s14]

EMILE
EMILE #MGS5:TPP

Moc se těším jsem nesmírně zvědavý na gameplay a něco my říká,že my to vyrazí dech.

eeeee
eeeee #můj názor

fenix: ja ale treba netouzim byt ohromovan grafikou, staci mi, ze hra vypsda vkusne a prehledne a to soucasne konzole zvladaji perfektne. Hry hraju kvuli zabave a zabavnou hru lze vytvorit klidne na slabouckem psp. Takze ja vitam, kdyz se vyvojarske usili soustredi na hratelnost misto na grafiku.

evox

eeeee: "Jako priznivci ps3 by mi stacilo, kdyby ps3 slouzila jako primarni vyvojova platforma" To by konkurenční Microsoft asi těžko rozdejchal [s14] Po Uncharted 3 bude Last of Us zase pořádná zábava. Nedělá to nikdo menší než Naughty Dog, značka zaručeného úspěchu. Výborná zpráva z článku je že hra bude i on-line, to na začátku nebylo potvrzeno.

tomas447

klasický multiplayer jako deatmatch apod asi určitě nebudou,když to bude realistická hra,spíš to odhaduji na nějaký co-op

Malasnikov

The Last Nintendo fanboy of Us [s12]

eeeee
eeeee #můj názor

poutnik: nevim cim to je, ale ja ty hry hraju vzdycky dyl, nez se udava herni doba. Snad proto, ze to hraji na hard a hru si vychutnavam, nezenu se primo do cile. A ty delsi hry pak uz zpravidla ani nedohraju, protoze me omrzi.

Ale dohral jsem treba rdr, u2, mgs4, batman aa - a tyhle hry mi prijdou tak akorat. Az na rdr, toho jsem hral nadvakrat s pulrocni prestavkou.

Fenix

NO nevypadá to zle ale je vidět že naše konzole pomaličku ztrácejí dech , grafika už neohromí , sice vypadá dobře viz serie Uncherched a u konkurence Gears of War mam na mysli poslední díly ale už neohromí , u téhle generace muže ohromit už jenom gameplayem ...Proto očekávám každým dnem novou generaci kde se konešně začne pracovat s porádným výpočetním výkonem kde zbyde výkon jak pro fyziku , tak pro AI , i pro nabušenou grafiku plnou realných odlesků a dynamických stínu a nasvícení ... Proč to píšu sem , bojím se aby tohle nebyl jen odklon od serie Unch se stejným gameplayem jenom v jiném prostředí , očekávám atmosferickou akci , plnou tajemných zajkoutí beze světla , kvalitní zvuk .... No uvidíme , mužu jen napsat , jsme na to zvědav a těším se jak tohle dopadne

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články