Konzolista.cz

Risen 2: Dark Waters

previewneděle 26. února 2012Petr Schwank
Hlavní obrázek článku: Risen 2: Dark Waters
Vývojáři z Piranha Bytes po úspěchu prvního dílu Risen neusnuli na vavřínech a velmi rychle přišli s myšlenkou dvojky. Přesuneme se mezi piráty, a už 27. dubna zjistíme, jestli stejná RPG hra může fungovat v prostředí lepkavém od rumu, štiplavého od mořské soli a nasáklého střelným prachem i podruhé.
Žánr RPG rozhodně na evropském trhu nekope první ligu a na konzolích už vůbec ne. Když zalistujeme v herní historii o pár stránek dozadu, zjistíme, že to v poslední době vyšlo jenom jedinému RPG počinu ze Starého kontinentu – Zaklínačovi. O kvalitách polského knižního remaku asi netřeba vést nijak dlouho debatu; byl, je a asi ještě nějakou dobu bude tím nejlepším, co kdy Evropa zplodila na poli, jemuž dlouhodobě kraluje BioWare a jehož největší odbytiště hledejte na Dálném východě. Je to tak – Japonští hráči tyhle hry milují, a mohli by si zamilovat i druhé Risen, jenomže to svým pojetím spíš cílí na trh, který ho stvořil, tedy na ten evropský. Risen 2: Dark Waters se mělo původně objevit v obchodech už v listopadu minulého roku, osud si ale s tvůrci nepěkně zalaškoval, a tak se datum vydání muselo o pár měsíců poupravit. Teď už to vypadá, že launch naplánovaný na 27. duben Piranha Bytes stihnou. Ne zrovna často je vídáme plout v konzolistickém rybníčku. Ve světě, který se však na exkluzivity dívá skrz prsty, snad ani nemohli jinak. Risen 2 nechce být žádným hardcore RPG jako spíš fantasy alternativou pro co největší okruh hráčů, kteří pod spojením „Mass Effect“ stále ještě vidí role-play hru a ne čistokrevnou akci. A protože takových hráčů je – co si budeme povídat – stále ještě početná řada, lze poměrně reálně očekávat, že u nich druhé Risen zaboduje. Příběh se odehrává několik let po událostech z prvního dílu. Opět se chopíme otěží bezejmenného hrdiny, který ale pošel mírným „faceliftem,“ pod čímž si třeba představte, že je starší, větrem ošlehanější, s delšími vlasy a tak dále. Titáni v mezidobí stihli ovládnout svět, a jediným místem, které teď skýtá pro inkvizici alespoň nějaké útočiště, se stává přístav Caldera. Venku tropí titáni společně s mořskými příšerami pořádný binec, takže je náš hrdina o to radši, když mu moře vyplaví několik známých z prvního dílu. Nejprve jeho přítelkyni Patty, potom i Carlose. Ten vám poví jednu nepěknou věc, a sice že otec Patty, proslulý pirát, má jako jediný recept na ty mořské potvory, a právě proto se jeho loď ještě nepotopila. Je tedy čas splašit někde nějakou plavby schopnou bárku, přes oko natáhnout pásku, na rameno posadit ochočeného papouška a vyrazit jako pirát na plavbu, jejíž účel se ani v nejmenším neshoduje s pirátskými zásadami – jedete totiž zachránit svět. Příběh samozřejmě nabídne spoustu zvratů, dialogů a vůbec všeho, na co jsme od RPGéček zvyklí. Když už jsme na té plavbě, společně s vámi se může nalodit i několik vašich nohsledů, kteří vám mohou pomoci v různých questech. Z nich vytěžíte zpravidla nové schopnosti a útoky, a to od těch opravdu nutných a potřebných (lepší vykrývání apod.), po ty totálně navíc (oslepení protivníka vhozením písku do očí). Mezi jednotlivými ostrovy půjde v rámci otevřeného světa volně cestovat, budete ale muset přečkat nahrávací obrazovku. Soubojový systém se rovněž dočká úpravy. Už to nebude jen útočení a bránění, ale mnohem modernější směsice útoků, které samozřejmě mohou vyústit v nějaké oku lahodící kombo. Hlavně ale budete moci svírat v jedné ruce pistoli a ve druhé meč, kdybyste se náhodou nemohli rozhodnout, kterou ze zbraní preferujete víc. Tomuhle vylepšení ale stejně novináři nijak hlasitě netleskali – stěžovali si hlavně na boj samotný, kdy se na vás klidně seběhne kupa monster ještě dřív, než vůbec vylezete z lodi na břeh. Hodně se taky mluví o přepracované grafice celého počinu. Ta má být ve všech směrech propracovanější, detailnější – no zkrátka lepší, a ještě aby ne. Osoby rozpohybuje technologie Motion Capture – což se projeví hlavně při potyčkách -, a kromě toho se o jejich vizáž bude starat o několik milionů polygonů víc než v jedničce. O vizuálu tedy není proč pochybovat. Tvůrci by si hlavně měli pohlídat, aby nezopakovali stejné chyby jako v prvním Risen. Když si dají pozor, máme se rozhodně nač těšit. Dark Waters vypadá jako hráč s vysokými kartami, který – když na to bude mít -, může zamíchat s děním na rpgéčkové špici. Svést se na vlně stále populárnějších mainstreamových RPG by se chtěl leckdo, právě Piranha Bytes ale mají velkou šanci, že tuhle vlnu nepropásnou.
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (2)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
Lhikan905
Lhikan905 #Raksi

jednicka me nejak nechytla..ale tohle vypada dobre neco takoveho jsem hledal kde budou ty stare zbrane atd.. uvidime jak to dopadne [s14]

Deshien

Dodnes se vedou spory o tom zda nejhorsi konzolova hra na xboxu je Risen 1 nebo Two worlds 1 [s6]