Homefront: The Revolution
První Homefront se od klasických akčních her jako Call of Duty nebo Battlefield dost odlišoval, protože hlavní hrdina nebyl voják, který by byl vyslán pronásledovat teroristy a další podobnou verbež, dělající jen potíže a hrozící celému světu vypouštěním raket, virů a tak díle. První Homefront se odehrával v alternativní blízké budoucnosti roku 2025, v níž se Jižní a Severní Korea spojila, takže vznikla jedna supervelmoc. Ta si to pak přímo namířila do USA, a podle toho to taky vypadalo. Pokračování Homefront: The Revolution není restartem série ani pokračováním původní hry, ale odehrává se ve stejných reáliích. Ostatně zápletka a nastalá situace je natolik zajímavá, že by byla škoda jí nevyužít. Už to jsou čtyři roky, co Korejci vpadli do USA a nyní okupují i Philadelphii, kde se zrodila nezávislost. Z tohoto kdysi symbolu Ameriky se stal policejní stát, v němž jsou na každém rohu kamery nebo na ulicích hlídky, nemající rádi žádný nesouhlas s nastolenými pořádky, a občasné se proto pomalu bojí vystrčit hlavu. Sny o svobodě jsou proto u mnohých už dávno pryč. Člen místního odporu Ethan Brady se proti utlačitelům rozhodne i s dalšími bojovat, což má vyústit ve velký konflikt, a kdo ví, jestli ne v další americkou revoluci, o níž mluví tisková zpráva. „Homefront: The Revolution ponoří hráče do světa, v němž se bude cítit, že je nucen bojovat za svoji svobodu,“ říkají vývojáři.
Původní Homefront byl do jisté míry koridorovou střílečkou v Call of Duty stylu, což samozřejmě nebylo na škodu, ale větší originalita by jistě byla ceněna. Vývojáři z Cryteku se rozhodli, že u druhého dílu si půjdou svoji vlastní cestou, která se už osvědčila u prvního Crysis. Homefront: The Revolution má být do jisté míry open world střílečkou s živým a uvěřitelným světem, v němž se musí hlavní hrdina zapojit do partyzánské války, infiltrovat nepřítele, sabotovat nebo přepadávat ho a samozřejmě dojde sem tam i na nutné přestřelky, které mají být napínavé do posledního výstřelu. Přestřelky ale nebudou zrovna jednoduché podle vývojářů, protože nepřítel má vždy velkou výhodu ve špičkové technologii, velké palebné síle, těžkém obrnění a dokonce i ve vzdušné podpoře. Někdy proto přímý střet nebude tím nejlepším řešením, bude se hrát především na tichý postup a partyzánský způsob boje, což usnadní cestu. Na druhou stranu každá akce by měla mít nějaký ten následek v otevřeném světě, dokonce by mělo být možné, aby hlavní hrdina i jeho jednotka inspiroval obyvatele Philadelphie, a ti se následně zapojili do boje za druhou americkou revoluci. „Každá hlavní i vedlejší mise ovlivňuje civilisty, kteří dané okresy obývají,“ říkají vývojáři.
Jak už bylo zmíněno, nepřítel má docela velkou výhodu v moderním vybavení, které bude pro hlavního hrdinu po většinu hry zapovězené, i když samozřejmě sem tam si ho také osahá. Spolehnout se bude muset především na podomácku vytvořené zbraně, k čemuž má sloužit Guerrilla Tool Kit. Zbraně bude možné i jako v Crysis různě upravovat, třeba jim dávat tlumiče, lepší zaměřovače a tak podobně. Kromě zbraní se budou moci vyrábět i nejrůznější bomby a další pomůcky. Zmíněna byla třeba výbušnina, kterou bude možné na dálku odpálit.
Zajímavě v oznámení zní i možnost kooperativního režimu, do něhož se budete moci zapojit s dalšími třemi kamarády online. Budete si moci vytvořit vlastní skupinu odporu a následně bojovat s nepřítelem, za což se bude zvyšovat reputace a budete se moci stát hrdiny nově započaté revoluce. Více o kooperativním režimu bohužel vývojáři neprozradili, ale do vydání na další informace času dost. Určitě bude i zajímavé, jestli se dočkáme i klasického multiplayeru, ale nevidíme důvod, proč by neměl být přítomen. O něm ale zatím nechtějí vývojáři mluvit.
Protože hru Homefront: The Revolution vytváří studio Crytek, asi nepřekvapí, že bude postavena na poslední verzi moderního CryEnginu. V oznámení se o nádherném vizuálním zážitku přímo mluví, prostředí má vypadat živě nejen díky nejrůznějším detailům, ale také díky změně denní doby nebo počasí. Vývojáři během vytváření chtějí vsázet na autentičnost, dopomoci mají i realisticky vypadající animace postav, které budou mít i reálně vypadající kůži a obleky. Crytek vždy měl parádně vypadající hry, takže se nebojíme, že by nyní v případě Homefront: The Revolution tomu mělo být jinak. Zvláště když je hra určena primárně pro next-gen konzole, na kterých se nemusejí vývojáři tolik omezovat.
I z těch několika málo informací vypadá Homefront: The Revolution zajímavě, a mohli bychom se i dočkat akční hry, která trochu oživí v posledních letech neustále stejný žánr. V následujících týdnech vás samozřejmě budeme o hře dále informovat. Homefront: The Revolution vyjde někdy během příštího roku pro konzole nové generace – PlayStation 4 a Xbox One.
Komentáře