Konzolista.cz

Final Fantasy VII Remake

previewpátek 14. června 2019Leon
Hlavní obrázek článku: Final Fantasy VII Remake
Letošní E3 byla poněkud specifická, neboť na ní chyběla SONY. Paradoxně se většina pozornosti věnovala hře, která je jednou z největších exkluzivit pro PlayStation 4. Vzhledem k tomu, že Microsoft na konferenci příliš nezazářil a hrami nabitý Nintendo Direct cílil přece jen na jiné publikum, vynikla o to více skutečnost, že jedna z nejočekávanějších her poslední doby si odbude svojí světovou premiéru pod hlavičkou SONY. Jak by také ne, když slavný originál z roku 1997 vyšel na prvním PlayStation a do té doby nepříliš známou konzoli okamžitě zpopularizoval po celém světě. FF VII se prodalo 10 miliónů, a tak se stala spolu s Gran Turismo nejprodávanější hrou na této konzoli. Zároveň odstartovala nejslavnější epochu v dějinách JRPG žánru a série Final Fantasy. O hře samotné dodnes kolují legendy mezi hráči. Není se ostatně čemu divit, vždyť se jednalo o jednu z prvních kompletně 3D her na hrdiny na konzolích, která se mohla pochlubit do té doby nevídanou grafikou, dechberoucím příběhem plným šokujících zvratů a ryzích emocí, nezapomenutelnou hudbou a také nadčasovou hratelností. Autor: Leon

Avšak je to již téměř 22 let, kdy FF VII vyšla, a proto je zřejmé, že už vyrostly celé generace hráčů, kteří hru buď více neznají, nebo je minulo neopakovatelné šílenství, jež se kolem tohoto jedinečného počinu své doby strhlo. A jelikož Square Enix umí opravdu znamenitě cílit na hráče, najdou si ke hře cestu i ti, kteří FF sérii a žánr JRPG doposud neokusili. I pro ně je dnešní poněkud delší preview, které shrne základní informace a pokusí se odpovědět na důležité otázky. Remake byl poprvé oznámen již v roce 2015 na tehdejší E3. A byla to velká sláva, protože jeho vývoj si vzala na starost elita vývojářů Square Enix, a to včetně téměř všech autorů původní hry. Producentem se stal Yoshinori Kitase, který dělal u FF VII v roce 1997 režiséra. Na post režiséra remaku byl naopak dosazen slavný designér Tetsuya Nomura, otec série Kingdom Hearts a autor drtivé většiny postav FF série. Také Nomura se na původní hře výrazně podílel, a to nejen v oblasti designu, ale i scénáře a základní hratelnosti. Nadto se u remaku objevili ještě původní scénárista Kazushige Nojima a překvapivě také světově uznávaný hudební skladatel Nobuo Uematso, jehož zdravotní stav není v současnosti příliš uspokojivý. Zdá se dokonce, že remake FF VII bude pro tohoto Beethovena herního průmyslu dost možná posledním velkým projektem. O důvod více těšit se na remake, protože hudba tohoto muže byla v roce 1997 jednou z klíčových složek úspěšného koktejlu s názvem FF VII.

Hvězdami nabitý vývojářský tým, jeho obrovské zkušenosti, a zejména astronomická částka, která byla do projektu napumpována ze strany Square Enix i SONY, byly zárukou, že se dočkáme doposud vůbec největšího remakového projektu a zároveň nejvýpravnějšího JRPG počinu v celých jeho dějinách. Žel bohu Square v roce 2015 vypustil všehovšudy dva trailery a po hře už nebylo ani vidu a ani slechu. Byla to klasická ukázka toho, proč Square Enix mnozí hráči nemají příliš v oblibě, protože často oznámí hry s velkým předstihem a pak se na ně čeká celé roky – viz FF XV, která byla ve vývoji 10 let. Po všemožných fámách a obavách, že by snad Square Enix celý projekt nakonec zrušil, začal režisér Nomura koncem minulého roku opatrně naznačovat brzké vydání hry. Dnešní rok měl být dle Nomury velký pro FF VII a nemýlil se. Po smršti trailerů, hratelných ukázek a přívalu informací od samotných tvůrců během května a června letošního roku už máme velmi dobrou představu o tom, co nás čeká. Nejdůležitější zprávou ovšem je datum vydání hry. Final Fantasy VII Remake vyjde 3. března 2020 pro PlayStation 4. Dočkáme se také dvou sběratelských edicí, a to „Deluxe Edition“ se steelbookem, artbookem a soundtrackem, a ultimátní „1st Class Edition“, která přidá navíc figurku Clouda s jeho ikonickou motorkou Hardy Daytona a bonusové Summon Materie. Zdali budou tyto edice dostupné i u nás, zatím netušíme. Deluxe pravděpodobně ano, ale 1st Class Edition bude téměř jistě jen z dovozu.

YouTube video: YouTube video player

Původně se plánovalo, že exkluzivita pro PS4 bude časově omezená a hra se po několika měsících objeví i na Xbox One a PC. Avšak nyní už je zřejmé, že exkluzivita pro PS4 bude mnohem delší, než se původně plánovalo. Jelikož se z posledních trailerů již zcela vypustila zmínka o tom, že si hru zahrajeme poprvé na PS4, a Square Enix přestal mluvit o časově omezené exkluzivitě, bude FF VII Remake exkluzivní pro PS4 minimálně do konce této konzolové generace. Dříve než za 2 roky se tak FF VII na Xboxu a PC neukáže. Její uvolnění i pro zbylé platformy je však prakticky jisté, jelikož Square Enix hraje dlouhodobě multiplatformní první ligu. Druhým stejně důležitým oznámením je opětovné potvrzení toho, co jsme věděli už od roku 2015, a co nás tak trochu znepokojovalo již delší čas – FF VII Remake bude vycházet epizodně. Důvod epizodního vydávání? Původní hra byla totiž velmi rozsáhla a zabírala hned 3 CD. Kdyby se tvůrci snažili hru pouze slepě převést do moderní grafiky a re-designovat pro potřeby doby, rázem by tak nabobtnala, že by byla mnohem delší a obsáhlejší než například FF XIII či FF XV. Tvůrci se však nesnaží pouze převést hru do moderní grafiky, i když by to mnohým fanouškům bohatě stačilo, ale naopak uskutečnit úplný restart tohoto fenoménu. Remake proto bude mít vyjma ikonických a fanouškům dobře známých míst také zcela nové lokace. Hra obsáhne i další vedlejší postavy a dějové linky. Scénář proto dozná radikálních změn, což potvrzují poslední trailery.

To, co hráči notoricky znají, již nebude z větší části platit. Ano, základní styčné body příběhu zůstanou zachovány, ale cesty k těmto bodům budou již úplně jiné. Bylo to demonstrovány i tím, že v roce 2017 poslali režisér Nomura a jeho tým k šípku celou „Compilation of Final Fantasy VII“, alias populární herní i filmové spin-offy, které v minulosti vznikly na podkladu originální hry. Některé použitelné příběhové linky a postavy z kompilace však remake absorbuje pro své vlastní účely, jelikož sám Nomura byl jedním z jejích autorů. Fanoušci by navíc asi jen těžko zkousli, pokud by se FF VII Remake rozhodl zcela ignorovat takové skvosty jako byl památný prequel „Crisis Core: Final Fantasy VII“ (2007) pro PSP, kde měl hlavní roli populární Zack Fair. Crisis Core navíc vznikl jako snaha rozvinout v roce 1997 jen lehce nastíněnou dějovou linku, na kterou kdysi autorům nakonec nezbyl čas. Myšlenka na to, že v některé z dalších částí FF VII Remaku bychom se mohli dočkat i částečné reinkarnace událostí v Crisis Core, je proto stejně svůdná, jako pravděpodobná.

Kolik částí bude FF VII Remake nakonec mít, se netuší. Udivující je skutečnost, že to v současnosti netuší dokonce ani ve Square Enix. První část, která nás čeká v březnu 2020 obsáhne pouze Midgar, tj. hlavní město (spíše velkoměsto) světa FF VII. A i tato část, která byla v původní hře z roku 1997 jen zlomkem celkového příběhu a jakýmsi prologem, bude hned na 2 BD! Rojí se tedy spekulace, že spolu s Midgarem obsáhne první část i přilehlé lokace světové mapy, například městečko Kalm, kde by nás mohlo čekat i Cloudovo památné vyprávění z minulosti. K informaci o tom, že první část bude obsahovat čistě jenom Midgar, bychom měli proto přistupovat s rezervou. O to více, že tvůrci nám zatím odkryli pouze některé části Midgaru. Zřejmě vědí, proč tak činí. Jelikož producent Kitase na nedávné E3 prozradil, že se plány na vývoj druhé části teprve rozbíhají, znamená to pro mnohé hráče velmi znepokojující fakt. FF VII Remake bude ze všeho nejvíce během na dlouhou trať. Ačkoli má být stále každá z částí remaku svým způsobem svébytnou hrou podobné velikosti jako FF XIII (tedy cca 35 hodin čistého herního času + dalších zhruba 20 hodin strávených na nepovinných úkolech), je zřejmé, že druhé části se jen tak nedočkáme.

Kitase ubezpečuje, že vývojáři již mají hotový grafický engine a hratelnost, ale druhá část nevyjde dříve než za 2 až 3 roky po té první, tj. rámcově mezi léty 2022 – 2023. Že se vám z toho trochu dělá mdlo? Není divu, vždyť druhá část, která rozhodně nemusí být poslední, vyjde již na další generaci konzolí. Celá záležitost je proto velmi specifická a nevšední. Můžeme se tak zatím jen dohadovat, jaký skutečný rozsah bude první část mít, a jakým způsobem ji autoři ukončí tak, aby fanoušci i hráči neznalí původního titulu neměli pocit, že děj byl ukončen bez uspokojivé dělící tečky, a oni tak investovali plnou cenu do nehotového polotovaru. Je také předčasné předjímat, jak něco takového ovlivní FF VII Remake, protože s podobným projektem jednoduše chybí v současnosti adekvátní zkušenosti. Originál byl kdysi nejsilnější ve schopnosti nabídnout hráčům strhující příběh o záchraně světa tady a teď. S jasně daným začátkem, prostředkem i koncem. Remake na to bude muset jít úplně jinak, což tvůrcům nijak nezávidíme. Stačí totiž malé klopýtnutí či zaváhíní, a na Square Enix by se snesla drtivá kritika. Že si firma ukousla až příliš velké sousto je zcela evidentní. Bude to mít i výrazný vliv na další budoucnost FF značky. Kdo například bude dělat FF XVI, když ti nejzkušenější vývojáři se na dalších několik let pevně svázali s remakem, to opravdu netušíme. Víme bezpečně pouze jediné. Remake bude muset být po všech směrech vypiplanou záležitostí, aby posadil na zadek hráče i s vědomím, že definitivního konce a vyústění celé epické ságy se dočkají až za několik let a v úplně jiné konzolové generaci. Naštěstí v tomto má remake vydatně našlápnuto…

YouTube video: YouTube video player

Vše nasvědčuje tomu, že remake půjde ve šlépějích původní hry. Celkový design a atmosféra vyvolávají stejné pocity dekadence a zoufalství jako před 22 lety. Příběh, který nijak nenavazuje na předešlé díly, a tak si jej mohou bez problému užít i lidé doposud nepolíbení FF ságou, se odehrává ve světě velmi podobném tomu našemu. Středobodem tohoto světa plného bezpráví, špíny, chudoby a smrti je právě město Midgar. To leží pod příkrovem věčné noci, neboť smogem a prachem v ovzduší neproniknou žádné sluneční paprsky. Celé deprimující město je totiž pod kontrolou elektrárenské společnosti Shinra, která ovládá armádu, tajnou policii, média a vyjma Midgaru i většinu světa. Společnost našla způsob, jak z planety těžit její životní sílu a tu průmyslově proměňovat na zdroj energie, která pohání většinu technologií. Čím více Shinra planetu vytěžuje, tím rychleji příroda umírá a planeta slábne. Svět tak míří k neodvratnému konci. V Midgaru žijí víceméně jen dva druhy lidí: ti, co se Shinrou spolupracují nebo pro něj pracují, a tak mají dobrou životní úroveň, a ti, kteří to štěstí neměli, a tak živoří na pokraji společnosti v obrovských chudinských čtvrtích pod městem.

Hlavním hrdinou je Cloud, bývalý člen elitní jednotky SOLDIER, kterou Shinra využívá tam, kde armáda nestačí. Cloud, který je nespolečenský, zamlklý a lhostejný ke starostem světa, se přidá jako námezdní žoldák k teroristické ekologické skupině AVALANCHE. Jejím cílem je zničit obří reaktory v Midgaru, které z planety těží její životní sílu. Dalšími hratelnými postavami jsou přímočarý vůdce AVALANCHE Barret, Cloudova kamarádka z dětství Tifa a Aeris, nevinná dívka z chudinských čtvrtí. Mnohem větší roli, než v originální hře budou hrát při událostech v Midgaru také další členka AVALANCHE Jessie a překvapivě Sephiroth, jeden z nejlépe zobrazených záporáků v dějinách her. Ten se v původní hře začal pravidelně objevovat až v pokročilé fázi příběhu. Nomura jako režisér si však prosadil, aby se Sephiroth zapojil do centra dění hned od začátku. Kdo se ve FF VII vyzná, tak jistě, ví, že se v Midgaru objeví i další důležité a mimo jiné i hratelné postavy, ale ty ještě vývojáři neodtajnili. Jestliže v něčem FF VII odjakživa vynikala, pak v bravurně vykreslených postavách, vyspělém scénáři, filozofickém polemizování nad životem a smrtí, a také v práci s emocemi. Dodnes je ve všech těchto aspektech považována za absolutní špičku velmi bohatého JRPG žánru a samotné FF ságy. Kdo hru nikdy nehrál, těžko může pochopit sílu emocí, které zde sálají z každého záběru nebo dialogu.

Právě na to remake hodně sází a trailery bezpečně dokazují, že příběh bude hrát ústřední roli i tentokrát. Režisér Nomura je pověstný tím, že raději preferuje krátké a dynamické cutscény, avšak o to častější. Hra proto bude v tomto velmi plynulá a akční. Jistě nehrozí, že se dočkáme mnohaminutových cutscén každou čtvrt hodinu nebo FMV, jejichž technologická úroveň je v remaku téměř neuvěřitelná. Square Enix má obrovské zázemí a zkušenosti, a tak není vlastní ani tolik s podivem, že vývojáři modifikovali Unreal Engine 4 do té míry, že FF VII Remake bude příští rok patřit ke graficky nejzdařilejším hrám na konzolích. Po grafické stránce tak budou hře konkurovat snad jen Death Stranding a chystaný TLOU II. Víme také, že se i navzdory dřívějšímu ubezpečování ze strany Square kompletně změnili angličtí dabéři (ti japonští zůstali beze změny), na které byli hráči zvyklí už od filmu „Final Fantasy VII: Advent Children“ (2005), v případě Clouda dokonce od dob „Kingdom Hearts“ (2002), kde se objevil jako jedna z crossover postav. Nově se tak můžeme těšit na přítomnost dabérů Codyho Christiana (Cloud), Tylera Hoechlina (Sephiroth) nebo Briany White (Aeris). Důvodem nahrazení původních dabérů byla snaha autorů odstřihnout se od již z větší části zavrhnuté FF VII kompilace a představit mírně designově i osobnostně pozměněné hrdiny. I když je SONY pověstná tím, že si v jejích exkluzivitách můžete užít české titulky, pak v tomto případě je to krajně nepravděpodobné. Square Enix je totiž k regionální jazykové podpoře dlouhodobě netečný. Je to velká škoda, protože tohle by nalákalo ke hře další tisíce lidí u nás. 

Vylepšený, rozšířený a v mnoha aspektech přepracovaný příběh a také herní design jsou jen špičkou ledovce velkých změn, které hráče čekají. Změnila se i hratelnost, a to dosti výrazně. Některé změny jsou evolučního charakteru, např. plně pohyblivá kamera a větší důraz na akčnější pojetí. Jiné si vymohli sami tvůrci, aby tak FF VII Remake byl po všech směrech moderní hrou. Remake bude primárně akčním RPG ve stylu FF XV a Kingdom Hearts ságy, což souvisí s přítomností režiséra Nomury. Univerzální hack and slash bojový systém, který Nomura využil právě v KH a odtud jej prosadil do původních konceptů FF XV, bude zřejmě největší změnou v tomto ohledu. Ve Square Enix si však uvědomili, že by měli ponechat nějaké pojítko s minulostí a nevystavovat FF komunitu až příliš velkému šoku. Ne všichni totiž souhlasí s tím, že se série v průběhu poslední dekády již plně transformovala v akční RPG s minimem důrazu na taktizování. Pro remake tak byl vytvořen hybridní soubojový systém, který kombinuje akční přístup a původní active time battle (ATB) elementy. Postavy mohou v bitvě útočit standardní sadou útoků, uskakovat před útoky a také se krýt. Tím se systém nijak neodlišuje od FF XV a KH. V remaku však má každá z postav, mezi kterými lze libovolně přepínat během bitvy (v aktivní partě však půjde mít jen tři charaktery), dva ATB sloty. Ty se postupně nabíjejí. Když se tak stane, otevře se hráčům možnost vybrat z menu speciální dovednosti, tedy primárně Limity alias mnohem silnější útoky, a také magii a v pozdější fázi i Summony. Ti však ještě nebyli odhaleni, i když jejich použití bude velmi podobné tomu z FF XV.

YouTube video: YouTube video player

Novinkou je možnost využít Tactical Mode, a tak bitvu výrazně zpomalit a ponechat hráči dostatek času vymyslet nejvhodnější způsob boje. Problémem většiny akčních RPG je omezená sada útoků a kouzel, díky čemuž se po čase může dostavit monotónnost. U FF VII Remaku to nehrozí, protože díky přítomnosti Matérií, tj. de facto malých barevných kuliček zhmotněné energie, které se zasazují do zbraně, a také Tactical Mode bude hra plná kouzel, Summonenů a možností, jak dosáhnout v bojích strategické výhody. Tím dochází k oživení základní DNA FF série, která svůj vrchol prožila právě v 90. letech, kdy byla její univerzálnost, flexibilita a rozmanitost předpokladem k tak výrazné dominanci, a to nejen na poli JRPG. Po vzoru KH je ovšem možné využít služeb zrychleného inventáře, kde přiřadíte základním tlačítkům konkrétní útoky a kouzla. Square Enix se tak podařilo téměř nemožné, a to nabídnout jak modernější, tak i konzervativnější přístup hratelnosti, aby si mohli hráči vybrat podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. To je nesmírně důležité proto, aby remake oslovil znalce originálu i zcela nové hráče. Odtajněný souboj s prvním bossem ve hře nadto ukázal, že boje budou mnohem těžší než kdysi. Půjde v nich o taktizování stejně jako o rychlé reflexy. Avšak také o dokonalé ovládnutí tradičních FF prvků jako je efektivní kombinování magie i Limitů a v pozdější fázi také Summonenů. Každá postava má navíc své vlastní a jedinečné schopnosti. Stejně jako v roce 1997, tak i v remaku má Cloud svůj legendární Buster Sword, Barret používá robotickou paži přeměnitelnou na palnou zbraň, Tifa využívá svých pěstí a nohou, kdežto Aeris vlastní magickou hůlku.

Potenciál FF VII Remaku je vskutku obrovský. Na některé otázky jsme už dostaly odpověď. U některých si zodpovězení ještě vyžádá čas. Další části remaku FF VII budou nejspíše i úplně jiné. Po opuštění Midgaru lze totiž očekávat více otevřený svět se sandbox hratelností jako to ukázala FF XV. S přílivem nových postav a možností dojde i k prohloubení hratelnosti a rozšíření obzorů. O příběhu a audio-vizuální prezentaci zřejmě nikdo nepochybuje po tom, co nám Square Enix předvedl na E3. V tom bude hra nesmírně silná a vymačká z PS4 poslední kapky nevyužitého výkonu. Velmi sympaticky se tváří i hratelnost, kde bude její páteř tvořit promyšlený soubojový systém. Přítomnost Matérií a dalších funkcí z původní hry jsou navíc zárukou, že se bude jednat o špičkovou RPG záležitost, která by neměla minout nikoho, kdo to s hrami na hrdiny myslí vážně. Je však ještě třeba počkat na to, dokáže-li i remake oslovit publikum doposud RPG a FF ignorující, v čemž byl originál nadčasovým zjevením. Některé obavy sice stále přetrvávají, například týkající se epizodního vydávání, ale je stále zřejmější, že příští rok bude jednoznačně patřit sedmé finální fantazii, PlayStation 4 a také všem hráčům, kteří naleznou odvahu vyzkoušet něco jedinečného, co kdysi psalo a stále ještě do značné míry píše historii. FF VII Remake bude nyní pod ještě větší drobnohledem, než tomu bylo doposud.

Další přísun informací a trailerů bude již v září na TGS. A také na konferenci SONY, která by měla údajně proběhnout někdy v druhé polovině tohoto roku a zaměřit se nejen na poslední velké hry pro PS4, ale nastínit i novou generaci PlayStation. Bylo by to více než symbolické. Vždyť SONY, PlayStation a FF VII jsou totiž již přes dvacet let neoddělitelným příběhem triumfu a zároveň ztělesněním síly, vyspělosti i nezapomenutelného zážitku, který si získává stále nové a nadšené příznivce. FF VII je tak exkluzivita nerodící se každý rok, kterou může konkurence PS4 zatím jen tiše a upřímně závidět. Ostatně jako tomu bylo před dvěma dekádami. SONY se sázka na FF VII jistě vyplatí. Je to ale i oboustranné, protože se Square Enix a FF VII Remake výrazně sveze na suverénním finiši PS4. Příští rok nás tak čekají vskutku velké věci. Vše totiž nasvědčuje tomu, že i tentokrát bude sedmička šťastné číslo. 

REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (25)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
Kainé
Kainé #A2

link

vypadá to úplně epesně. Snad nebude nějaký downgrade.

JimmyTulipan
JimmyTulipan #DIVIZE_2
👎1

Nema to titulky = neberu.

Belros
👍1

Yeees. Par deatailu, ale vzdycyk potesi. Diky ex-vojáku. (Btw Leone tobe kazdopadně díky za ten sahodlouhy vypis snad naprosto vseho. Je videt ze te to fakt baví.)

Ex-SOLDIER
Ex-SOLDIER #Imperius Rex
👍2

Pár novinek od Nomury:

Správci/strážci osudu (ty černé přízraky) jsou záhadné bytosti, které se objevují před partou. Nomura chtěl, aby si i ti, co hráli originál užili nové prvky.

Možnosti na výběr v dialozích. Podle toho, jak odpovíte dostanente různé ospovědi a reakce

Cloudovo převlečení zůstavá. Stejně tak i Honey Bee Inn, jen dostal modernější kabát.

Hlavní příběh se nezměnil, jen dostal několik přídavků. Jinak by hra nebyla na dvou discích.

Aerith a Tifa jsou dvě hrdinky, jedna má západní styl a druhá východní.

Chtěli, aby Tifa měla svaly, dostala atletickou postavu. Oddělení etiky ve Square-Enixu chtělo menší hrudník, aby nevypadal během bitev divně. Odtud se dostali k černé sportovní podprdě a bílému topu. (Podle mě bylí líní a nechtěli udělat fyziku pohupujích se hromádek)

Bojovat lze za použití zkratek nebo když otevřete menu, čas se zpomalí a můžete bojovat jako ATB

Každá hratelná postava má rozdílné slučení s nepřáteli (asi, jako že Barret může bojovat s létajícími nepřáteli)

Na obnovu MP je třeba předmět (takže klasika Ether?)

Vymysleli nové nepřátele.

Kainé
Kainé #A2

BTW teď hraji XV. No a ta grafika to je hrůza. To jsem nečekal, ty vzdálené textury jako na PS3.Dočítaní taky na úrovni PS3. Je pravda, že se vyhýbám open-worldů na PS4, ale tohle mě fakt zklamalo. Hraji skrz víkend a hra tedy taky žádná sláva. Ach sedmička je úplně někde jinde.

Belros

Pato: 100 hodin to sice ano, ale cim delsi je hra tim vice v ni musis pak spoustu veci opakovat a dost se pak hra stava repetetivni. Naproti tomu si vem takovy AAA Last of Us. Ten das za 20 hodin jako prd a furt se neco deje a neustale te neco prekvapuje. Ale chapu ze to chces mit proste cely v jednom kuse. Ja zase chci aby to byla promakana jizda od A az do Z plna detailu. Ne neco co bude spichnuto rychlou jehlou, jen dokud se lidi zajimaj a je to aktualni.

Zaklinac byl prave super v tom, ze ty vedlejsi mise doplnovali pribeh a jeste se neopakovali. Taky jsem tam utopil pres 100 hodin.

Kami
Kami #FF Fan

@A2: to by mě ta hra musela nudit aby to bylo sebemrskání, já se u Zaklínače bavil královsky. P.S. a krajinou jsem se nekochal i když tam je svět hezký

Kainé
Kainé #A2

@Kami: To jsi pak sebemrskač nechat 300 hodin sledovaním plastových krajinek. Měl jsem to skoro komplet za 100-120 hodin. Pak je to extrémní borefest.

Dejw602
Dejw602 #Olejicek
👍2

@PatoTheKing: tak svět se nezboří když to nekoupíš .. nic se neděje ..

godycz
godycz #katana-san
👍1
👎1

trochu mi to smrdi ff15. upraveny soubojak, upraveny engine.ty summoni v 15 jsou graficky fajn, ale pokid si je nemuzu zretezit.....chjo ja bCh chtel jeste jednu hru s materiema. poctive si vymyslet comba, mit tu svobodu a volnost..propojovat si to do zbrani na utok, do brneni na obranu, do privesku na support. tak originalni ach....

stejne jako judgment ring z Shadows Hearts.dva nejlepsi bojovy napady do tahovych her EVER.

ps: na epizody jim taky dlabu. tretiho dilu se nemusim dozit...

Belros

Pato: Tak treba hobit byl jedna knizka roztahana na tri filmy. Ja bych spis v tomhle autorum veril. Když samotni tvurci teto velkolepe a obsahle hry tvrdi, ze prvni cast bude MASIVNI, jeste masivnejsi, nez puvodni uvod originalu, tak na tom asi neco bude. Nebo myslis ze nam lzou a chteji z nas jen vytahat prachy a pak nam za cenu jedne cele hry naserviruji herni cas o 8 hodinach puvodniho midgaru? Proste namastit kapsy a chacha do duchodu??? Kdybys byl tvurceme neceho takoveho, vysral by ses takhle na fanousky??? Jam myslim ze neni duvod k obavam. Tohle jeste bude velke. Vetsi nez si dokazem predstavit. Vem si jen tu bitvu presentovanou na E3 se skorpionem. A to je jen ta jedna jedina Bitva, ktera se naprosto zmenila a pritom zustala tak nostalgickou. Dil nedil, idkyby to byl serial na netflixu, tak to hltam rok co rok serii za serii.

Dejw602
Dejw602 #Olejicek

@PatoTheKing: ale dneska už chodíš na filmy, kde ti nakonec řeknou .. a zbytek tak nejdříve za rok

Belros

Leon: Ja bych taky radeji mel celou hru, se vsim vsudy. Ale paklize se takto intenzivneji muzou venovat jednotlivým castem, tzn. pridat na obsahu, vymazlit grafiku do sebemensich detailu, a treba i prekvapit znale hrace, pak je to mozna pro nas fanousky to nejlepsi co se mohlo stat. Priznejme si, jak dlouho by jim muselo trvat tech 100vky 2D predrenderovanych mist verne predelat do 3D? Bez chyb, bez bagů a jeste tak, aby to neztratilo nic ze sveho kouzla. Jak lze vydat takovou masivni predelavku na min. 4 BR disky za tak kratky cas a nezklamat nas hrace? Když vezmu v potaz treba Remake Resident Evil, ktery byl naprosto skvely a jasne definoval pojem "remake", i jemu to však v Capcomu trvalo roky, nez RE dostal svoji novu tvar a potesil nejednoho fanouska. Tam se ale jednalo o verne zpracovani hry a prostredi, kterou vetsina hracu sfoukne za jeden den. Jenze v porovnani s Final fantasy VII je to jako porovnavat jezero s morem. Tady se bavime o kolosu, na jehoz dohrani jsme si brali i měsíc dovolenou :D :D :D. Desitky nepratel a stovky jejich útoků vcetne specialnich. Limitbreaky hlavnich postav. Stovky lokaci, desitky NPC, tolik summonů a jejich dechberoucích animaci, tisice dialogu, 2, 5 hodiny FMV sekvenci. (uz jen samotny Gold saucer, by mohl byt samostatnou hrou sam o sobe :D :D :D.) Tohle je proste kurna velke sousto a jedine proc verim, ze se to nakonec povede je skutecnost, ze na tom makaji sami puvodni tvurci.

Nejvice ze vseho me ale tesi jistota, ze nejlepsi hra meho zivota uz ma datum vydani a ze se konecne po 20 letech mohu znovu vratit a zavzpominat na mista, postavy i pribeh, které nesmazatelne zustali v mem srdci dodnes.

A kdo ví, třeba se nový kabát FFVII zalíbí hráčům natolik, že zase znovu v západních zemích nakopne samotný JRPG zanr.

CERMI1985
CERMI1985 #LížuProlapsy

@Uchiha Naoto: napiš vydavateli!To je to nejlepší co můžeš udělat

Leon
Leon #Verum Rex
👍2

Mně osobně dělení na epizody také vadí, kdybych si mohl vybrat mezi epizodami a ucelenou hrou, tak beru celek a ne díl. Avšak jako někdo, kdo ten příběh detailně zná, tak mi nedělá problém se nad to povznést a užít si to jako skládačku s vědomím, že mnohé důležité zvraty mám teprve před sebou a budu se na ně o to více těšit. Navíc budu přece vědět, jak to dopadne, takže žádné bláznění typu: "Sakra, nevím, co bude dál, já to nevydržím...!" A lidé, co originál neznají, to dělení tak prožívat nebudou. Pro ně prostě uspokojivě skončí jedna část ságy, a pokud je to bavilo, rádi se v budoucnu vrátí k pokračování. asi stejně jako fanoušci. Ono to stejně asi tak horké nebude s tím dělením. Protože Midgar bude vskutku obrovský a těch 30 - 50 hodin se v tom snadno utopí.

Belros

To je pláče, to je pláče. Vždyť to nemusíte hrát když je vám i samotný Midgar proti gustu. Když hru znate a jste fanousky nechapu jak Vám vubec muze vadit, ze bude hra rozdelena??? Cekal jsem 3 roky na posledni díl pana prstenů. Ale neodkázal bych kvuli tomu opominout v kine dva predchozi. Jak dlouho jsem koukal na Hellsing ultimate OVA??? 10 dílu. Kazdý na HODINU a kazdý vycházel jednou za rok !!!!. A stejne jsem se tesil a videl hned jak to vyslo.

Nechápu ten dnesni plac a narek vecne nespokojených lidi se vsim. Ptám se co Vám bude vadit po té, az vyjde prvni epizoda? Ze by prílis japonské divnosti? Pritomnost dabingu?

A hraci stale breci a breci. Nakonec to bude slavit uspech, bude to hrat miliony lidi po celem svete jako pred dvaceti lety a na plac se zapomene. Jen par hrdych jedinci, bude zarputile roky cekat na kompletni edici a denodenne po celou tu dobu odolavat streamum. Pochybuju ze se nepodivate :D Tak hrdi nejste.

PS: treba Life is strange bylo taky epizodyky a hrave t ostrcilo pribehem do kapsy vetsinu her. Byt jen samotné epizody.

Taky by se na to mohli vysrat a nedelat zadny REMAKE. Ja rikam lespi neco nez nic. Ta hra si zaslouzi peci i novy kabat.

Cobra
👍1

Ohlasili to moc brzo a ten nátlak na ně je velkej,ale taky bych raději vydržel klidně ještě dva roky,ale aby to vyšlo komplet

Kami
Kami #FF Fan
👍1

@messie: V Zaklínači 3 jsi v klidu mohl nechat 300+ hodin na první zátah a to nepočítám DLC a byl vydán jako každá normální hra. Ta část v Midgaru může odpovídat klasické AAA hře ale jestli to bude na 30 hodin tak na RPG je to sakra málo. Mohli tenhle projekt nechat v tajnosti a v klídečku na něm pracovat a vydat třeba až na nex-gen a v pohodě jen tak přes noc, stejně by se potom zapášilo ale oni prostě OPĚT oznámí hru z které nemají nic hotové a pak to musí vyjít epizodicky. Ale mají štestí že FF VII je moje nejoblíbenější hra vůbec takže já kupuju i tak.

messie
messie #Neutrální
👍2
👎2

jak tady někdo vyřvává, že nemá rád epizodický hry a rozhodně to nebude podporovat, tak myslím, že by měl danej člověk začít přemýšlet. Já si osobně myslím že každá epizoda bude svou velikostí jedna velká AAA hra. V původním FF VII se dalo dostat z Midgaru za nějaký 2,5 až 3 hodiny, tady se evidentně bude hrát víc na příběh a vubec bych se nedivil kdyby jen midgar zabral okolo 20 hodin.

Původní FF VII byla na poměry ps1 gigantická hra, a pokud ji dávají do tohodle kabátu co prezentují, tak ta hra bude opět gigantická i na dnešní poměry. Jen když si vzpomenu na ten počet lokací kam jsme se mohli podívat, fííha. Pokud by hru vydávali jako jeden celek, tak by to zabralo asi ,,jen" 8-10 BR disků, když jen Midgar má zabrat dva :D

blau himmel
👍4

- copak o to, člověk udělá vyjímku, jistě,ale.,

1. Vydání 1. má termín až v březnu ! 2020. Takže ne třeba na podzim, ale budiž. Taky to ale ještě neznamená,že nebude další odklad.2. Díl končí opravdu jen útěkem z midgaru-ale do prčic, dyt to je jen úvod dělaný ve steré verzi, aby se hráč dostal trochu do děje. To je naprosto neakceptovatelné, protože3. Další epizoda může klidně vyjít v r. 2022, ale třeba taky 2023, podle toho, jak bude velká.4. Podle "množství " obsahu v díle 1, bych očekával min. 3, ale možná i 4.díly v naprosto nejasném časovém horizontu. Tedy konec v r.2028 ? nebo 2029 ? Všechno je možné.Dokonce i to, že vývoj prostě zruší, když nebude tak velký zájem, jaký oni třeba očekávají.Kdo prostě ví, co bude za tolik let. \Třeba už nebude existovat ani konzolista, ani square enix nebo ani sony atd.Tohle, co udělali, je nejhorší možné rozhodnutí. Bude snad cdprojekt vydávat cyberpunk na části ? A jaká je to ohromná hra. Vždyt by si všichni mysleli, že se zbláznili. A prosím nepište, že je lepší udělat aspon epizodu, než vůbec nic. Někdy možná jo, ale ne v případě téhle hry.

surda007
👎8

Možná na pc ve 4k a zadarmojinak nezájem

Speedyredy
Speedyredy #SpeedyRedy
👍3

Tohle zboří herní svět pařanů třicátníků a čtyřicátníků

Cobra
👍3

Nemám rád digital a nemám rád epizodicke vydávání hry....ale tady u toho udělám vyjimku!! Objednané to mám od začátku,co se objevila v obchodě a kurña bral by tu edici ze soskou! FF 7❤ byla moje první a navždy bude i tou nejlepší!

Ex-SOLDIER
Ex-SOLDIER #Imperius Rex
👍3

Paráda jako vždy, Leone! Klobouček. Jen bych dodal část z posledního Kitaseho prohlášení:

Ultimately, just by depicting the story until the original's Escape From Midgar, we already reached a huge capacity with a pack of 2 Blu-ray discs, which should have enough density and volume for the world setting and storyline. To go along with that, we have optimized character growths and boss monster placements for this game, completely reconstructing it as a single standalone game, which we think will have become a title worth playing enough.

Takže konec bude útěk z Midgaru a bossové budou rozmístěni jinak.

A ohledně dabérů: Maximilian Dood (asi jeden z největších fandů FF7, najděte si jej na youtube) se dostal k prezentaci za zavřenými dveřmi a bylo mu řečeno, že staří dabéři budou stále namlouvat své postavy, jen ne FF VII Remake, který stojí sám o sobě a bude mít snad svůj vlastní kánon. Kitase sám když ho viděl, tak si s ním chtěl pořídit selfie a říkal, že Maxova reakční videa a jeho nadšení jsou obřími motivátory, aby udělali remake co nejlepší. Přesně takové emoce chtějí vyvolat i u hráčů.

Uchiha Naoto
Uchiha Naoto #Steelbook.
👍4

No já doufám,že se dočkám Českých titulků.Nic proti Marvel Avenger's,ale zrovna u této hry není tolik potřeba cz podpora ačkoliv potěší.Nicméně já chci do háje cz titulky u Final Fantasy VII Remake.Tam je to sakra potřeba.Koupím to i bez cz podpory,ale budu nasranej.Deluxe edice je jistá a měla by se dostat i k nám takže tuhle verzi já koupím.Tifa poprsí vládne a pak ještě ta vojanda co jela s Cloudem na té motorce.Já se těším.Originál jsem nikdy nehrál a tím pádem to pro mě bude úplně nové.Na další záběry z hraní se už dívat nebudu.Chci si taky nechat nějaké to překvapení při hraní a né,že budu vědět všechno dopředu.

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články