Shuhei Yoshida: Série Dragon Quest a Final Fantasy měly velký vliv na úspěch PlayStationu

Tvoje reakce na článek
Galerie



































novinka
Tomb Raider: Catalyst se bude odehrávat několik let po událostech z Tomb Raider: Underworld
recenze
Terminator 2D: NO FATE
novinka
Bruce Straley oznámil svoji novou hru, logickou dobrodružnou hru Coven of the Chicken Foot
novinka
Jonathan Blow oznámil novou logickou hru Order of the Sinking Star
novinka
Oznámena dobrodružná hra The Free Shepherd, v hlavní roli je pastevecký pes
novinka
Kooperativní akce John Carpenter’s Toxic Commando se připomněla novým trailerem, víme datum vydání
novinka
Porovnání hry Tomb Raider: Legacy of Atlantis s originálem z roku 1996
novinka
Hra Clair Obscur: Expedition 33 si odnesla rekordní počet ocenění, včetně toho pro nejlepší hru letošního roku
novinka
Star Wars: Fate of the Old Republic není přímé pokračování Knights of the Old Republic
novinka
Oznámena akční hra Gang of Dragon od tvůrce série Yakuza
Komentáře (9)
@ΛNĐ3RLΛ: Jo, ja měl trochu tušení ze tam byl. Ale i tak mi nepřijde ze by DQ byla nějak extrémně silná PS značka. Spis na Nintendu. S čím ale souhlasím ze Square na tom úspěchu PS značný podíl má.
@Flash: Dragon Quest VII vyšel i v Severní Americe na PS1, do Evropy se bohužel nikdy nepodíval.
Ja beru tu Final Fantasy ale Dragon Quest? Však v te době tam byla jen osmička a ještě až na ps2, sice super ale nějak se mi nechce věřit ze měla nějak zásadní vliv. To už podle mne větší práci v tomhle směru odvedl Legend of Dragoon který skutečně v době ps1, čiste Sony AAA titul, mohl konkurovat FF. Ja si nějak po paměti nevybavuji ze by na ps1 vyšel Dragon Quest, možná jen v Japonsku nějaký port z Nintenda?
Jinak ohledně Legend of Dragoon to Sony posrala už v te době, mohli mít exkluzivní jrpg stálicí co mohla mít dnes už třeba pět dílu. Ovšem oni se radši na jrpg úplně vykašlali a rozhodli se v rámci AAA her jet západní styl. Což si tak trochu odporuje s tím co je v článku. Osobně si myslím ze prave ten pro západní styl jim zaručil úspěch a ne jrpg mončičáci. Hry jako MGS, Resident, GoW, Syphon Filter, Gran Turismo atd, co byli exkluzivní tehdy.
Nechci tvrdit ze jrpg tvorba na tom úspěchu neměla zásluhu, kvalitních jrpg bylo dost, ale i přesto si nemyslím ze by to mohlo nějak konkurovat třeba MGS nebo RE 2 v te době, to byli skutečné mega hity co dělaji konzole úspěšné.
Vždyť to tady tvrdím už 13 let, že bez FF VII, Dragon Questu a JRPG obecně by PlayStation v 90. letech nikdy nezvítězil, rozhodně ne tak drtivě jako tomu bylo. A žádná konzole nemůže být doopravdy úspěšná, pokud se dobrovolně vzdává většího zastoupení JRPG exkluzivit.🙂
@ONE OFTHEBIGGEST: Na Armed Fantasia a Penny Blood mimochodem pracují i bývalí zaměstnanci z Japan Studio.
Hlavně, že tady borci jako robinho ti budou neustále omílat, že Sony to studia zrušila jednoduše proto, že nic pořádného nevydali. Jasně, že nevydali, když jim nedali pořádný budget, ani kreativní volnost. Kdyby náhodou někdo chtěl vědět, co se s těmi nejlepšími talenty ze Sony stalo, tady je sumarizace - link
@A2: To mi připomnělo jak tvůrce Shadow Hearts a tvůrce Wild Arms přišly za SONY s nápadem na JRPG a neprošlo to prostě u nich, s tím že JRPG mrtvé, tak založily Kickstarter a vybral se dostatek a vyjde to i na konzole. Takže jsem zvědavý jak to dají všechno do kupy, ale ten Penny Blood se mi moc líbí.
link
link
Je to docela dost smutný, ty hry vůbec zatím nevypadají marně a SONY by se nějaké to "čistější" JRPGčko hodilo.
Tahle Sony už dávno neexistuje... bohužel...
a přitom by jen stačilo kdyby Nintendo 64 mělo místo kazetek cd. Tak by Final Fantasy dále vycházelo i na Nintendo 64 a Playstation by neměl tak obrovský rozdíl prodaných konzolí oproti Nintendu.
naposledy sony tvrdila že za všechno muže jen cod , přitom tahle serie je legenda