Konzolista.cz

Destiny - dojmy z hraní

previewpondělí 16. června 2014Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Destiny - dojmy z hraní
Je tomu zhruba rok, co studio Bungie oznámilo svůj ambiciózní projekt Destiny, na němž spolupracuje se společností Activision. Už od oznámení se na tuto hru těší mnozí fanoušci akčních her, případně Halo série, kterou studio Bungie vytvořilo pro konzole Xbox. V posledních měsících jsme se dočkali několika ne zrovna přesvědčivých ukázek, ale nyní, když jsme si mohli zahrát alfaverzi, Destiny hodně věříme. Proč, na to se nyní dozvíte odpověď. Zde jsou naše dojmy z hraní.
Dojmy z hraní alpha verze hry na konzoli PlayStation 4 Alfaverze Destiny byla zaměřena především na vyzkoušení několika misí, takže samozřejmě těžko hádat, jak na tom bude příběhově. Studio Bungie mělo ale vždy ve svých hrách zajímavé příběhy a světy, takže se dá počítat s tím, že nyní tomu nebude jinak. Každopádně Destiny se odehrává několik stovek let v budoucnosti, kdy Země prošla technologickým rozkvětem, díky němuž mohli lidé začít cestovat do vesmíru a prozkoumávat okolní planety. Tento Zlatý věk ale vystřídal věk chaosu, během něhož téměř celé lidstvo zahynulo. Nyní už je jen jedno poslední město na Zemi, nad nímž je obrovský měsíc se záhadnou energií. V městě žijí i strážci, a právě jednoho ze strážců se chopíte i vy. Na začátku alfaverze byla možnost si vybrat jednu ze tří tříd, s níž bude následně možné hrát, každá má své vlastní aktivní a pasivní vlastnostmi, s nimiž musíte při výběru počítat. Na výběr je tu Titan, který je silný, ovládá všelijaké zbraně a rád si to s každým vyříkává z očí do očí. Právě Titana jsem si vybral já, protože svými schopnostmi a stylem boje připomíná oblíbeného Master Chiefa. Jde prostě o tank. Následně je tu Hunter, který spíše útočí ze zálohy, protože je slabší. Třetí je tu Warlock, což je kouzelník. Za něho moc hráčů nehrálo, během několika hodin hraní jsem potkal jen jednoho hráče, který za něj hrál. Asi nepůjde o jednoduchou třídu na zvládnutí, ale kdo ví. Každou postavu bylo možné si upravit podle svého, editor se zdá být celkem propracovaný, zároveň je ale jednoduchý na zvládnutí. Alfaverze nabízela hned tři mise, do kterých jsem se mohl vrhnout. V první misi The Dark Within jde o klasické seznámení se s ovládáním, které je zde velmi dobře navrženo, takže jsem neměl žádný problém. Dokonce i ovládání vozidla, které si můžete kdykoliv přivolat, což považuji za jeden z velkých kladů, je intuitivní a má klasické ovládací schéma (rychlost R2 a zatáčení analogem). To mi vyhovuje i daleko více, jak ovládání v Halo sérii, s nímž jsem občas dost bojoval, takže je dobře, že k němu vývojáři z Bungie přešli. Druhá mise Explore Cosmodrome sloužila jako klasický levelovací plácek. Jde o větší území, v němž postupně plníte spoustu úkolů. V alfaverzi ale moc rozmanité nebyly, většinou se střídalo tak pět druhů úkolů, během nichž jsem musel zabíjet určitý pročet protivníků nebo sbírat informace. Uvidíme, jestli finální verze bude v tomto rozmanitější. Každopádně během této zmíněné mise jsem mohl potkávat další živé hráče, kterým šlo pomáhat, někdy jsem se dokonce zapojil do náhodně spuštěného eventu. Tyto náhodně objevující se eventy přinášejí do hry velké oživení, protože souboje s daleko silnějšími protivníky jsou napínavé, zábavné a vyžadují určitou strategii a hlavně kooperaci všem strážců, kteří se do boje zapojí. Třetí mise The Devils‘ Lair už vyžadovala před spuštěním další strážce, kteří museli být vyhledání. Mise je totiž založena na kooperaci, bez níž není možné ji vůbec dohrát. Tato mise byla ze všech přístupných asi nejzábavnější a rozhodně nejkvalitnější. Ukázala to, že Destiny opravdu bude stavět na kooperativním hraní s dalšími hráči, které je neskutečně zábavné, užíval jsem si každou minutu. Samozřejmě hlavně v momentě, když jsem narazil na spoluhráče, kteří už měli hru rovněž v rukou, chtěli postupovat takticky a navzájem se podporovat. Mise nabídla celkem rozmanité úkoly, zajímavé přestřelky s inteligentními a rozmanitými nepřáteli (inteligence se zřejmě bude zvedat podle levelování a postupu hrou), kteří se během akce navzájem podporovali, a rovněž nechyběly dva souboje s bossy. Jak už bylo zmíněno výše, tito silní protivníci budou patřit k tomu nejlepšímu, co bude Destiny nabízet, každý střet jsem si maximálně užíval.
Na studiu Bungie je vidět, že dlouhé roky vytvářelo Halo sérii, z níž Destiny hodně vychází, ať už jde o hratelnost, design a další prvky. Vše je ale nyní takové propracovanější a hlavně větší.
Vývojářům z Bungie vždy přestřelky šly a Destiny samozřejmě není výjimkou, jak jste se ostatně mohli dočíst v předchozích odstavcích. Během hraní mi prošlo rukama velké množství nejrůznějších zbraní. Od pistolí po samopaly, odstřelovací pušky a brokovnice. Navíc každá zbraň ze stejné kategorie se nějak lišila, protože třeba jeden samopal střelbu dávkoval, ale byl přesnější a účinnější, zatímco další střílel bez dávkování, ale každá kulka způsobila menší zranění a navíc nebyl tak přesný. Zbraně tu jsou tedy založeny na klasickém MMO systému, kdy jich nalézáte na bojištích velké množství, ale ne každá se úplně hodí k použití, vždy musíte vybrat tu, která se nejvíce hodí k vybranému stylu boje. Velkou změnou oproti Halo sérii je tu RPG systém, na němž hra staví daleko více, než by každý očekával. Je tu klasický MMO styl, v němž prostě musíte vždy na určitou misi nalevelovat, jinak prostě nemáte šanci ji splnit. Za levely je váš strážce nejen silnější, ale odemykají se mu další vlastnosti, navíc může nosit lepší brnění a používat lepší zbraně. Součástí bude i město Tower, v němž je možné komunikovat s ostatními přeživšími obyvateli - NPCčka, setkávat se s dalšími hráči a s nimi se následně vydávat na výpravy po vesmíru. Také je možné ve městě prodávat a nakupovat nové zbraně, případně vylepšení obleku, nebo vyzvedávat poštu a odměny za splněné mise. Město by nemělo sloužit jen pro občasné návštěvy, ale má být důležitou součástí světa, které musíte navštívit před každou misí. Zajímavostí jistě je, že ve městě se nepohybujete v první osobě, jako po zbytek hry, ale ve třetí. Destiny nebude jen o kooperaci a hraní připravených misí. Vývojáři z Bungie nezapomněli ani na klasický konkurenční multiplayer, kterým se tolik proslavili u Halo série. V alfaverzi byl k vyzkoušení režim Control pro dvanáct hráčů – 6 vs 6, v němž vždy hrajete rovněž s vytvořenou postavou pro hlavní část, stejně tak s ní v multiplayeru dále levelujete. Vše je tedy propojeno v jeden obrovský svět, a je jedno, jestli hrajete PvE nebo PvP. Každopádně Control režim byl zaměřen na zabírání tří stanovišť, za která se získávaly body. Hraní bylo rychlé a díky dobrému pocitu ze střelby zábavné, je vidět, že vývojáři zde staví na osvědčeném konceptu z Halo série, který pořád funguje. Jen samozřejmě přidali několik novinek a menších změn, které hraní oživují. Změny a možnosti jsou spojené hlavně s třídami postav, za které se rozhodnete hrát, které následně levelují a odemykají se jim nové možnosti. O klasický multiplayer v Destiny se určitě nebojím, alfaverze ukázala jeho zábavnost, velkou dynamiku a další režimy určitě zařídí, že půjde po další měsíce o jednu z nejhranějších her na konzolích, jako je tomu vždy u každého dílu Halo. Grafika je asi to poslední, co bych nyní mohl hodnotit, ale musím zmínit, že Destiny vypadá prostě skvěle. Má nádherný svět, parádní osvětlení, které se v reálném čase mění podle času, navíc postavy i další objekty mají textury ve vysokém rozlišení a jsou tedy maximálně detailní. Grafika je tedy velmi dobrá, a určitě Destiny bude patřit k nejhezčím akčním hrám na konzolích nové generace. Navíc vše běží v rozlišení 1080p při 30fps. Po většinu dobu mi přišel framerate stabilní, jen v několika částech bylo cítit lehčí zpomalení, ale jak říkám, jde o alfaverzi, jejímž cílem je všechny nedostatky odhalit a následně opravit. Pokud jste tedy na něco přišli, určitě napište vývojářům. Pokud jste se do alpha verze Destiny nedostali, pořád máte možnost si hru před vydáním vyzkoušet. Stačí si ji předobjednat a následně se od 17. července zapojit na konzolích PlayStation 4 a PlayStation 3 do betaverze. Ta bude o několik dní později probíhat i na konzolích Xbox One a Xbox 360. Alfaverze Destiny ukázala jednu věc, která je ale důležitá. Destiny staví na hodně pevných základech, a pokud vývojáři dotáhnou vše do zamýšleného konce, mohli bychom tu mít opravdu obrovský akční hit, který nás přiková před televize na dlouhé týdny. Přestřelky jsou zábavné už nyní, kooperace je skvělá a navíc je radost prozkoumávat nádherný svět plný nejednoho tajemství, ale také inteligentních protivníků. Do toho je tu zábavný klasický konkurenční multiplayer.
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (15)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
eeeee
eeeee #můj názor
👍1

faxman: 60 a 30 fps vychazi ze zobrazovaci frekvence obrazovek, ktera je vzdy 60 Hz. Na ni muzes pustit 60 Hz videoobraz, kdy se jeden snimek obrazu zobrazi 1:1 s frekvenci obrazovky nebo muzes pustit 30 Hz videoobraz, kdy se kazdy snimek obrazu zobrazi 2 krat. Neco mezi rozumne nejde. Kdybys mel treba 45 Hz videoobraz, tak muzes bud kazdy lichy snimek zobrazovat dvakrtat a sudy jen jednou (ale to bude vypadat hodne blbe, protoze z plynuleho pohybu udelas trhany) a nebo (coz se i v realu dela) proste pri druhem zobrazeni prvniho snimku tento nezobrazis cely a nekde v polovine ho utnes a zacnes zobrazovat snimek druhy, coz zpusobuje ruzne interference a poruchy obrazu, jako treba tearing, coz je nezadouci.

Idealni je pro 60 Hz obrazovku renderovat plynuly a stabilni 60 Hz videoobraz.

eeeee
eeeee #můj názor

krox: to mas spatne informace, nebo spis si je spatne pochopil. Lidske oko uplne v pohode rozlisi 50 Hz blikani i vic. Tech tvych 24 fps, to je _minimalni_ obrazova frekvence, kterou mozek zacina interpretovat jako plynuly pohyb, nikoliv maximum, co mozek/oko dokaze rozlisit. Dále si zkus predstavit 3D hru z vlastnich oci, kdy udelas behem jedne sekundy otocku o 360 stupnu. U 24 fps se tato otocka deje po krocich 15 stupnu a to je hodne, u 60 fps se deje po krocich 6 stupnu, i to je dost. Ono to totiz pak ma vliv nejen na vnimani pomaleho pohybu, ale hlavne (a o to jde predevsim) i rychlost odezvy na ovladani a schopnosti mirit. Zkus si zamirit na vzdaleny cil, ktery ma pozorovaci uhel 5 stupnu, kdyz se ti obraz pohybuje po skocich 15 stupnu.

deepthr04t

fxaman tak asi jde o to co kdo preferuje a na co je zvyklej, ale když si pustim třeba battlefield na PS3 a PS4 tak je to kurevskej rozdíl. A to i přesto že na tý čtyřce neni 60fps buhví jak stabilních.

Jinak někde na youtube je demo Uncharted 3 v 60 framech, schválně se koukni a pak porovnej. A to je to blbá thirdperson střílečka, u Destiny by to bylo ještě markantnější.

Pan T
Pan T #Drifter

Je pravda že jde o nejdražší hru historie? (Někde jsem zaslechl)

GAME MANIAC
GAME MANIAC #Skully_CZ

I přes to že jsem se do alphy registroval mi nic nepřišlo :( Brzo předobjednám, velice se těším až vyzkouším betu. Až ta hra vyjde, to báde nářez jak prase! Střílečka roku!! [s16]

deepthr04t
👍2

Krox link

Jinak se přiklánim k tomu že téhle hře opravdu vyšší framerate chybí. Radši bych oželil 1080p a místo toho měl 720 nebo 900/60fps, ale to dneska neni v módě...

Banan

Komentář byl uzamčen

Příspěvek porušuje pravidla komunity.

Krox
Krox #noping out
👎5

ja vždycky chčiju když někdo breči že ma jenom 30 FPS misto 60 když lidske oko dokaže postřehnout max 24-26FPS :DDDDD ste vtipalci panove, každej kritik a přitom mu stači k bohate zabavě pičovina typu mario nebo floping bird ...

eeeee
eeeee #můj názor

U akcni hry, nota bene 3D FPS, ma framerate 60 fps vzdycky smysl.

Spoock
Spoock #geek

Tak ono těch 60fps je stejně k ničemu, protože to není rovna hektická akce jako Battlefield.

eeeee
eeeee #můj názor

Hmm, 30 fps je zklamani, ale jinak to zni velmi zajimave.

Spoock
Spoock #geek

Ne, 3rd person se přepíná jen v případě, kdy letíš na kluzáku nebo si aktivuješ nějakou schopnost.

chasmi
chasmi #chasmi

Da se prepnout pohled 3osoby i mimo mesto?

Kachlo
Kachlo #BOSS

O něco ji vývojáři prodloužili, ještě dnes by měla fungovat, ale už jen pár hodin.

kudr123

taková otázka nevíte do kdy má být alpha ? sem někdě četl že po víkendu to má skončit ale stále hraju

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články