Konzolista.cz

Assassin’s Creed: Revelations - GamesCom 2011

previewneděle 21. srpna 2011Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Assassin’s Creed: Revelations - GamesCom 2011
UbiSoft na GamesCom vzal novou demoverzi hry Assassin’s Creed: Revelations. Samozřejmě ujít si ji by byla velká chyba. Už od začátku navíc demoverze dávala jasně vědět, jaký má hra obří rozpočet, neuvěřitelně velký vývojářský tým a všechny další nadstandardní věci, o kterých si může konkurence nechat jenom zdát. Assassin’s Creed: Revelations působí draze, ale možná díky tomu vypadá tak lákavě, a ačkoliv bych i řekl, že jde o více méně recyklaci předchozích dílů, které jsem vždy poctivě dohrál, mám velkou chuť si ho hned teď zahrát. Čekání na listopad bude sakra těžké.
Hlavním hrdinou Revelations je opět Ezio. Ten si to namířil až do Konstantinopole, aby svedl svůj poslední souboj a dovedl svoji cestu do zdárného konce. Pokud chcete vědět o příběhu více, určitě si přečtěte naše starší preview. Toto se jím nebude zabývat. Raději popíšu demoverzi a několik možností, jak hru projít. Ezio už není nejmladší. Je mu něco kolem padesáti let, ale i přes svůj věk je neuvěřitelně mrštný a zdá se, že na něm roky nezanechaly viditelné stopy. Ubisoft možná toto udělal schválně, protože, kdo by chtěl hrát za postavu, která by měla handicap a moc nevydržela. Že Ezio je asi ze železa ukázala první pasáž demoverze. V ní se proháněl v dostavníku, který se dostal do strašlivé nehody. Dostavník na kusy, Ezio zůstal v celku, navíc tvrdý náraz na něj neměl moc velký vliv. I když mu zbylo jen jedno políčko života. Protože jsem E3 filmeček viděl hned několikrát, ihned jsem rozpoznal hlavního padoucha této úrovně. Ano, je to ten týpek, který chtěl Ezia oběsit v Masyafu, ale protože tohle se prostě nedělá, je nyní lovnou zvěří. Na Ezia ihned poslal stráže, které ale nepřinesly velkou překážku. Souboj byl klasický, ačkoliv nám vývojáři během něj předvedli i jeden nový zakončovací úder, u kterého stál Ezio zády k nepříteli. Vypadal docela efektivně. Protože se jednalo o zasněženou úroveň, tak všelijaké efekty sněhu a celková stylizace vypadala naprosto úchvatně a asi jen těžko bych si nyní vzpomněl, jaká hra mě po grafické stránce takhle ohromila. Ano, vývojáři pořád používají ten stejný engine, ale nyní ho mohutně upravili, takže Revelations vypadá zatím nejlépe z celé Assassin’s Creed série. Vychvalované technologie ala LA Noire jsem si ale zase tak moc nevšiml. Ano, postavy se hýbají a v animacích i pohybují o něco lépe, ale do LA Noire to má pořád docela daleko. Protože se zasněžená pevnost jen hemžila strážemi, asi nepřekvapilo, že nejlepší způsob je se s nimi nedostat moc do křížku. Zvláště, když život hlavního hrdiny nebyl zrovna ideální. Prvního vojáka Ezio sejmul pěkně zezadu svojí vystřelovací čepelí. Zde nám vývojáři ukázali první novinku, kterou jsou nášlapné miny. Ezio ji jednoduše přidělal vedle těla mrtvého vojáka, a když šla hlídka zkontrolovat, co se vlastně stalo, mina bouchla a zneškodnila ji, aniž by si Ezio tupil svoje zbraně dalším soubojem. Ono obcházení nepřátel zde také bude hrát docela zásadní roli. Můžete totiž hodit menší granát, který když exploduje, naláká na místo výbuchu stráž, kterou poté můžete jednoduše obejít. Proč ji zabíjet, když nemusíte. Alespoň si ušetříte pár minut. Když už jsem u bomb, tak jsem si během demoverze všiml, že se dělí do tří skupin. První skupinu tvoří taktické bomby. Ty jsem nyní popisoval, protože mezi ně patří nášlapné miny. Druhou skupinu tvoří smrtící bomby. Ty jsou jasné, hodíte a nepřítel výbuchem zemře – dají se takto likvidovat i menší skupinky nepřátel. Třetí skupinu tvoří lehčí bomby, které mají udělat jen velký nepořádek a odvrátit tak pozornost stráží. Situaci s touto bombou jsem ostatně také popisoval. U Bomb bylo ukázáno, že je nutné si je sestavit sbíráním jejich částí. Ty jsou ukryty po městě. Pokud máte patřičné ingredience, nic vám nebrání bombu sestavit. Zhruba v polovině demoverze se Ezio dostal na dohled svému hlavnímu nepříteli. Následoval souboj, během kterého vývojáři předvedli, že právě v minulém odstavci zmíněné bomby budou i ve větších šarvátkách hrát větší roli, než hrály v předchozích dílech. Vždy se totiž proti Eziovi rozběhla skupinka nepřátel, na kterou stačilo hodit explodující bombu. Nemusím ani psát, že skupinka nepřátel ihned padla, takže souboji s mečem byl Ezio ušetřen. Následovalo klasické skákání přes budovy, až ke šplhání na hlavní věž. Šplhání Ezio ovládá pořád dobře a závrať je slovo, které pořád nezná. Po vyšplhání na věž byl hlavní padouch ihned zabit, což je znovu graficky zpracováno jako v předchozích dílech. Tímto končila část demoverze za Ezia. Tím ale předváděčka nekončila, protože se na scénu dostal Altair. Ano, i za něj budete v Revelations hrát, přičemž se objevil poblíž Masyafu. V něm stačilo jen zachránit Al Mualima a samozřejmě i samotnou pevnost, kterou obsadili templáři. Nic víc. Část za Altaira byla krátká, takže z ní jen těžko něco hodnotit. Třeba to, jestli se bude nějak lišit styl hraní případně styl boje. O kvalitách Assassin’s Creed: Revelations netřeba pochybovat. Pořád se bude jednat o vynikající akční hru, která zvláště fanoušky přiková k televizní obrazovce na hodně dlouho. Navíc zde bude opět přítomen multiplayer se spoustou novinek, který si navíc budete moci vyzkoušet už za několik dnů v multiplayerové betaverzi. Nyní už jen počkat na listopad, až k nám závěrečný díl Eziovi trilogie doputuje. Když už jsme s ním došli tak daleko, tak určitě je každý zvědav, jak jeho příběh dopadne. Nebo snad ne?
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (8)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
Kratos9393
Kratos9393 #Hardy!!

AC je skvela serie a kazdy kdo pochybuje musi byt blazen:)

btw-Altair nesaha Eziovi ani po pochvu mece:)

hujmulokop

Už se nemůžu dočkat.

Lukasneo
Lukasneo #GAMER

předobjednán již půl roku u gameleader...... hrál sem každý díl a tak tento přece nemůžu minout..... za mě nej nej hra...... horzně moc mě baví námět a prostředí.....

Spontheplayer
Spontheplayer #tvoje bába

nejvic jsem zboznoval kdyz ty kreteni v tom stotunovym brneni delali stejny skoky jak Altair nebo Ezio v tom lehkym letnim zupanu

stillalive

Všechny díly jsem hrál, ale ani jeden z nich jsem nedohrál. Bohužel mně to nikdy nebavilo dost dlouho na to, abych u toho vydržel až do konce. Jedničku jsem hrál nejvíc. Uvidim jak mně bude bavit tento díl. Z příběhu asi mít nic nebudu, ale hlavně aby mně to bavilo. Myslim že kdyby ta hra byla ve vývoji ještě o rok déle, rozhodně by jí to prospělo k lepšímu. Na první pohled tam člověk prostě vidí ten neskutečně drahý vývoj ale málo času je tam taky sakra vidět. Je tam ještě spousta nedotaženosti. Především hlavní filosofií od prvního Assassina byl právě dav a neomezené možnosti šplhání, vlastni dostupnost všem místům. Ta dostupnost se jim povedla už v jedničce na výbornou, ale hratelnost je hodně zakládána i na interakci s davem, tedy druhý stěžejní pylíř hry. Ta je na té možné nejhorší úrovni. AI veškerého davu je nekutečně hloupá. Každé postavě je napogramována vždy jednoduchá role v tom civilním běhu událostí jako např. někdo sedí na lavičce, jiný se baví ve skupince u stánků, jiný prostě procházejí, ale jakmile dojde k tomu, že někoho před jejich zraky zabijete, neutíkají vždy směrem od vás, pobíhají tam tak jako by nevěděli kam a vždy když jsem do toho splašeného davu vběhl, který se snažil utéct odemně pryč, tak polovina z nich mi běžela naproti jako slepá ovce. O vojáci mají velice omezenou AI. Když dojde k boji a je jich kolem vás třeba 6, nikdo neútočí, občas si jednou do vás sekne jeden nebo i druhej ale je až příliš jednoduché využít dostupných schopností. Na své hlavní filosofii celá hra Assassins Creed stojí ale zároveň i padá. Jediné co se téhle hře daří, je zamaskovat tyto zásadní nedostatky ohromnými městy, volným pohybem, dobrou grafikou, která ale doskakuje šíleně, a slušnou porcí misí a celkemm průměrným příběhem. Kdyby AI davu a nepřátel věnovali ještě ten rok a něco udělali s tím doskakováním, pak by se jednalo o perfektní hru.

the_edge
the_edge #dave3345

serie AC uz na mne pusobi trosku okoukane,3 roky ten sami engine,ten samy hrdina(mimochodem altair z prvni AC byl o dost lepsi) a ta sama doba.pro hru neni proste moc dobre kdyz vychazi kazdy rok vyvojari nemaji cas dat do hry dostatek novych napadu a uz vubec novou grafiku.je opravdu skoda ze nedodrzeli to co rikali pri vyvoji prvniho dilu ,ze kazdy dil bude z uplne jine doby.

argokib
argokib #PS space

jsem nadšenej[s6]

Johny353
Johny353 #HIMYM

Doufám že tu bude i Leonardo ale to mu bude asi už hodně let [s14]

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články