Assassin’s Creed: Revelations - GamesCom 2011

preview  10
Martin Šmíd, 21. 8. 2011 14:08
UbiSoft na GamesCom vzal novou demoverzi hry Assassin’s Creed: Revelations. Samozřejmě ujít si ji by byla velká chyba. Už od začátku navíc demoverze dávala jasně vědět, jaký má hra obří rozpočet, neuvěřitelně velký vývojářský tým a všechny další nadstandardní věci, o kterých si může konkurence nechat jenom zdát. Assassin’s Creed: Revelations působí draze, ale možná díky tomu vypadá tak lákavě, a ačkoliv bych i řekl, že jde o více méně recyklaci předchozích dílů, které jsem vždy poctivě dohrál, mám velkou chuť si ho hned teď zahrát. Čekání na listopad bude sakra těžké.

Hlavním hrdinou Revelations je opět Ezio. Ten si to namířil až do Konstantinopole, aby svedl svůj poslední souboj a dovedl svoji cestu do zdárného konce. Pokud chcete vědět o příběhu více, určitě si přečtěte naše starší preview. Toto se jím nebude zabývat. Raději popíšu demoverzi a několik možností, jak hru projít. Ezio už není nejmladší. Je mu něco kolem padesáti let, ale i přes svůj věk je neuvěřitelně mrštný a zdá se, že na něm roky nezanechaly viditelné stopy. Ubisoft možná toto udělal schválně, protože, kdo by chtěl hrát za postavu, která by měla handicap a moc nevydržela. Že Ezio je asi ze železa ukázala první pasáž demoverze. V ní se proháněl v dostavníku, který se dostal do strašlivé nehody. Dostavník na kusy, Ezio zůstal v celku, navíc tvrdý náraz na něj neměl moc velký vliv. I když mu zbylo jen jedno políčko života.

Protože jsem E3 filmeček viděl hned několikrát, ihned jsem rozpoznal hlavního padoucha této úrovně. Ano, je to ten týpek, který chtěl Ezia oběsit v Masyafu, ale protože tohle se prostě nedělá, je nyní lovnou zvěří. Na Ezia ihned poslal stráže, které ale nepřinesly velkou překážku. Souboj byl klasický, ačkoliv nám vývojáři během něj předvedli i jeden nový zakončovací úder, u kterého stál Ezio zády k nepříteli. Vypadal docela efektivně. Protože se jednalo o zasněženou úroveň, tak všelijaké efekty sněhu a celková stylizace vypadala naprosto úchvatně a asi jen těžko bych si nyní vzpomněl, jaká hra mě po grafické stránce takhle ohromila. Ano, vývojáři pořád používají ten stejný engine, ale nyní ho mohutně upravili, takže Revelations vypadá zatím nejlépe z celé Assassin’s Creed série. Vychvalované technologie ala LA Noire jsem si ale zase tak moc nevšiml. Ano, postavy se hýbají a v animacích i pohybují o něco lépe, ale do LA Noire to má pořád docela daleko.

Protože se zasněžená pevnost jen hemžila strážemi, asi nepřekvapilo, že nejlepší způsob je se s nimi nedostat moc do křížku. Zvláště, když život hlavního hrdiny nebyl zrovna ideální. Prvního vojáka Ezio sejmul pěkně zezadu svojí vystřelovací čepelí. Zde nám vývojáři ukázali první novinku, kterou jsou nášlapné miny. Ezio ji jednoduše přidělal vedle těla mrtvého vojáka, a když šla hlídka zkontrolovat, co se vlastně stalo, mina bouchla a zneškodnila ji, aniž by si Ezio tupil svoje zbraně dalším soubojem. Ono obcházení nepřátel zde také bude hrát docela zásadní roli. Můžete totiž hodit menší granát, který když exploduje, naláká na místo výbuchu stráž, kterou poté můžete jednoduše obejít. Proč ji zabíjet, když nemusíte. Alespoň si ušetříte pár minut.

Když už jsem u bomb, tak jsem si během demoverze všiml, že se dělí do tří skupin. První skupinu tvoří taktické bomby. Ty jsem nyní popisoval, protože mezi ně patří nášlapné miny. Druhou skupinu tvoří smrtící bomby. Ty jsou jasné, hodíte a nepřítel výbuchem zemře – dají se takto likvidovat i menší skupinky nepřátel. Třetí skupinu tvoří lehčí bomby, které mají udělat jen velký nepořádek a odvrátit tak pozornost stráží. Situaci s touto bombou jsem ostatně také popisoval. U Bomb bylo ukázáno, že je nutné si je sestavit sbíráním jejich částí. Ty jsou ukryty po městě. Pokud máte patřičné ingredience, nic vám nebrání bombu sestavit.

Zhruba v polovině demoverze se Ezio dostal na dohled svému hlavnímu nepříteli. Následoval souboj, během kterého vývojáři předvedli, že právě v minulém odstavci zmíněné bomby budou i ve větších šarvátkách hrát větší roli, než hrály v předchozích dílech. Vždy se totiž proti Eziovi rozběhla skupinka nepřátel, na kterou stačilo hodit explodující bombu. Nemusím ani psát, že skupinka nepřátel ihned padla, takže souboji s mečem byl Ezio ušetřen. Následovalo klasické skákání přes budovy, až ke šplhání na hlavní věž. Šplhání Ezio ovládá pořád dobře a závrať je slovo, které pořád nezná. Po vyšplhání na věž byl hlavní padouch ihned zabit, což je znovu graficky zpracováno jako v předchozích dílech. Tímto končila část demoverze za Ezia.

Tím ale předváděčka nekončila, protože se na scénu dostal Altair. Ano, i za něj budete v Revelations hrát, přičemž se objevil poblíž Masyafu. V něm stačilo jen zachránit Al Mualima a samozřejmě i samotnou pevnost, kterou obsadili templáři. Nic víc. Část za Altaira byla krátká, takže z ní jen těžko něco hodnotit. Třeba to, jestli se bude nějak lišit styl hraní případně styl boje.

O kvalitách Assassin’s Creed: Revelations netřeba pochybovat. Pořád se bude jednat o vynikající akční hru, která zvláště fanoušky přiková k televizní obrazovce na hodně dlouho. Navíc zde bude opět přítomen multiplayer se spoustou novinek, který si navíc budete moci vyzkoušet už za několik dnů v multiplayerové betaverzi. Nyní už jen počkat na listopad, až k nám závěrečný díl Eziovi trilogie doputuje. Když už jsme s ním došli tak daleko, tak určitě je každý zvědav, jak jeho příběh dopadne. Nebo snad ne?

Assassin’s Creed: Revelations

ps3x360
UbiSoft, UbiSoft
Datum vydání hry:
15. 11. 2011
KARTA HRY
9/10

Komentáře