Konzolista.cz

Vývoj nové hry tvůrce BioShocku měl být několikrát restartován, hra vyjde nejdříve za dva roky

novinkapondělí 3. ledna 2022Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Vývoj nové hry tvůrce BioShocku měl být několikrát restartován, hra vyjde nejdříve za dva roky
Ken Levine je jedním z nejznámějších herních vývojářů. Jako hlavní designér se podílel na výborné akční RPG hře System Shock 2 pro EA, přičemž nejvíce se proslavil jako tvůrce a režisér série BioShock. Naposledy režíroval hru BioShock Infinite, která vyšla v roce 2013. O rok později bylo velkým šokem, když oznámil zavření studia Irrational Games, přičemž pod Take Two Interactive si založil nové studio Ghost Story Games, kde začal s menším týmem pracovat na své další hře. Na ní už pracuje přes osm let, ale zatím se nezdá, že by měla v brzké době vyjít.

Jason Schreier nyní napsal pro Bloomberg článek, jenž se zakládá na informacích od bývalých zaměstnanců studia Ghost Story Games. Ti mu měli říci, že vývoj hry se dlouho nacházel ve vývojovém pekle, byl několikrát restartován a dokonce se často měnil směr, jakým se bude hra ubírat. To mělo zapříčinit, že docházelo k vyhazování velkého množství práce vývojářů. „O autorovi hry Bioshock Kenu Levinovi se často mluví jako o géniovi, ale mnozí, kteří s ním spolupracovali, ho popisují jako šéfa, k němuž je obtížné si najít cestu, a který nedokáže sdělit svou vizi. Jeho tvůrčí proces, který často vede ke ztrátě měsíců práce, vyvolával mezi vývojáři konflikty a vedl k vyčerpání,“ napsal Jason Schreier.

I díky úspěchu svých předchozích her má mít Levine obrovskou volnost od společnosti Take-Two (jde o mateřskou společnost herního vydavatele 2K Games), ale ta je dle řady vývojářů spíše ke škodě a není pro hru vůbec dobrá. Mike Snight, jenž byl mezi spoluzakladateli nového studia, Bloombergu potvrdil, že je hrozně obtížné pod Kenem Levinem pracovat. I proto mělo studio přijít v posledních letech o více než polovinu vývojářů, kteří stáli za založením. Jeden z vývojářů dodal, že v poslední době jde vývoj lépe, ale hra je stále v nedohlednu a vyjde nejdříve za dva roky. To rozhodně nevrhá dobré světlo na jednoho z nejuznávanějších vývojářů, který možná má dobré nápady, ale není příliš dobrým manažerem. Ostatně i v Irrational Games s tímto hodně bojoval.

Původně chtěl Ken Levine vytvořit menší hru s menším týmem vývojářů, ale podle několika bývalých zaměstnanců Ghost Story Games se tohle postupně změnilo. Ken Levine měl vše přehodnotit a nakonec chtít vytvořit stejně ambiciózní hru, jakou byl BioShock, ale pouze se zlomkem vývojářů, které měl k dispozici v Irrational Games. 

Celý článek si můžete přečíst na Bloombergu.

Zdroj: Bloomberg
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Komentáře (9)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
godycz
godycz #katana-san

Vse co zde zaznelo podepisuji. howg.

golder_69
golder_69 #Metroid

Doporucuji precist orig. clanek. Rad si pockam na dalsi “bioshock”.

Meier

Já bych osobně u zmínky o System shocku 2 nepouzil slovo výborná, ale legendární. Tenhle skvost si slovo výborná nezaslouží 😉 To jen malý podotek.

Effavasmanasalamu
👍1

@N0isy: je to dement. Uz jak ukazoval jak nabral do tymu zenskou. Proste pracurak ktery ma zalozenou karieru na niceni povesti a zivotu ostatnich lidi

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
👍1

@Ergonaut69: Tady není řeč ale o nezpochybnitelné obtížnosti u práce s lidmi jako je Levine, ale o špatných výsledcích, které údajně taková obtížná práce přináší... Ta nejvyšší kvalita na tomto světě vždy stála jednotlivce či skupiny lidí pot, krev a dřinu. Ty nejlepší produkty opravdu nevznikají ze dne na den za doprovodu štěňátek a duhy na obzoru, jenže Schreier to právě celé prezentuje tak, jako že hlavním problémem projektu je samotný Levine, i když je to vlastně on, kdo ho vymyslel a vytvořil tak nové pracovní příležitosti pro vývojáře.

Takhle nějak totiž funguje pokroucený pohled radikálního levičáka na svět - ti nejchytřejší by měli držet hubu a pouze předávat své skvělé nápady lidu, zatímco průměrný Pepek by měl slíznout veškerou smetanu a ještě toho nejchytřejšího ideálně lynčovat za to, že si dovoluje vyčnívat z kolektivu...

Ergonaut69
Ergonaut69 #🔸PS4Pro🔸

Tak to že se s génii pracuje obtížně, to je poměrně známá věc. Nejvíce to jde vidět ve filmové tvorbě, kde není žádné tajemství, s kterými režiséry se nepracuje zrovna lehce. A hádejte co... jsou to samozřejmě nejčastěji ti nejuznávanější, jejichž výsledky slaví největší úspěchy. Holt mají jinou optiku, a to nemusí být vždy nejsnadnější sdílet se svými obyčejnými poddanými... narozdíl od kdejakých řádových nýmandů, kteří umí tvořit jen podle nějaké šablony, kterou se naučili na škole. A u videoherní tvorby to musí být logicky ještě mnohem náročnější.

Takže bych v tomto případě na tom neviděl nic neuvěřitelného. Proto ale ani teda nevím, proč z toho dělat nějakou senzaci,... a že je Schreier kokot, to víme už dlouho. Taky nevím, proč ho u nás musí pořád někdo papouškovat, jak kdyby nebylo o čem jiném psát.

DaNnilaN
👍14

Takoví levicoví"investigativci" jako Schreier píšící pro ultralevicový bloomberg by už konečně měli přestat v Česku dostávat mediální prostor. Vždy se snaží akorát hledat senzaci, i když si ji často vycucava z prstů a prikrasluje realitu, a nadává na velké zlé korporace a pospinuje herní ikony. Ono je totiž strašná hrůza, že občas musí zaměstnanci pracovat přes čas (někteří i na silvestra). A úplně nejlepší je, jak o někom napíše článek, že před dvaceti lety sáhl "sexbombě" z vedlejší kanceláře na prdel. Co na tom že to nemusí být pravda, žena si na to vzpomněla po dvaceti letech a už spolu dávno nedělají. Dotyčný skončil. Je hrozné jak dnešní společnost ovládají levicová média a novináři, svět se řítí do záhuby

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
👍16

Jasně, jeho tvůrčí vizi nedokáže ostatním sdělit jako tomu bylo například u BioShocku, Thief: The Dark Project a System Shock 2, že? Tyhle kecy, jak píše N0isy, tu jsou pouze od toho, aby ho falešně zdiskreditovaly. Schreier je nula na úrovni bulvárního fotografa a umí informovat veřejnost jen o nepodložených fámách. Kde je Nintendo Switch Pro, hm? Co Schreiere? Ty tvoje články obhajující komunistický režim v Číně jsou taky chuťovka!

Kár3l
Kár3l ##playstation
👎5
👍1

To mi připomíná snad každou druhou MS hru