Vývoj nové hry tvůrce BioShocku měl být několikrát restartován, hra vyjde nejdříve za dva roky
Jason Schreier nyní napsal pro Bloomberg článek, jenž se zakládá na informacích od bývalých zaměstnanců studia Ghost Story Games. Ti mu měli říci, že vývoj hry se dlouho nacházel ve vývojovém pekle, byl několikrát restartován a dokonce se často měnil směr, jakým se bude hra ubírat. To mělo zapříčinit, že docházelo k vyhazování velkého množství práce vývojářů. „O autorovi hry Bioshock Kenu Levinovi se často mluví jako o géniovi, ale mnozí, kteří s ním spolupracovali, ho popisují jako šéfa, k němuž je obtížné si najít cestu, a který nedokáže sdělit svou vizi. Jeho tvůrčí proces, který často vede ke ztrátě měsíců práce, vyvolával mezi vývojáři konflikty a vedl k vyčerpání,“ napsal Jason Schreier.
I díky úspěchu svých předchozích her má mít Levine obrovskou volnost od společnosti Take-Two (jde o mateřskou společnost herního vydavatele 2K Games), ale ta je dle řady vývojářů spíše ke škodě a není pro hru vůbec dobrá. Mike Snight, jenž byl mezi spoluzakladateli nového studia, Bloombergu potvrdil, že je hrozně obtížné pod Kenem Levinem pracovat. I proto mělo studio přijít v posledních letech o více než polovinu vývojářů, kteří stáli za založením. Jeden z vývojářů dodal, že v poslední době jde vývoj lépe, ale hra je stále v nedohlednu a vyjde nejdříve za dva roky. To rozhodně nevrhá dobré světlo na jednoho z nejuznávanějších vývojářů, který možná má dobré nápady, ale není příliš dobrým manažerem. Ostatně i v Irrational Games s tímto hodně bojoval.
Původně chtěl Ken Levine vytvořit menší hru s menším týmem vývojářů, ale podle několika bývalých zaměstnanců Ghost Story Games se tohle postupně změnilo. Ken Levine měl vše přehodnotit a nakonec chtít vytvořit stejně ambiciózní hru, jakou byl BioShock, ale pouze se zlomkem vývojářů, které měl k dispozici v Irrational Games.
Celý článek si můžete přečíst na Bloombergu.
Komentáře