Konzolista.cz

Vývoj hry Returnal byl velký risk, studio Housemarque děkuje Sony za podporu

novinkačtvrtek 29. dubna 2021Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Vývoj hry Returnal byl velký risk, studio Housemarque děkuje Sony za podporu
Už zítra vyjde očekávaná akce Returnal studia Housemarque, pro které jde o vůbec první velkou AAA hru, navíc pro zcela novou herní platformu – PlayStation 5. O vývoji se nyní rozpovídal přímo zakladatel studia Housemarque, Ilari Kuittinen, podle něhož by Returnal nikdy nevznikl bez velké podpory hráčů, ale hlavně Sony, která se rozhodla tak riskantní projekt podpořit.

„Returnal bude venku zítra a my jsme tak hrdí a šťastní, že konečně vypustíme hru do světa. Čekání brzy skončí, naše práce je dokončena a nyní je čas, abychom počkali, až vám fanoušci i recenzenti řeknou svůj názor. Než budete hru mít, chci se s vámi podělit o několik myšlenek a odhaliv věci, které nemusí být na první pohled tak viditelné. Dokončili jsme Returnal a v Housemarque se tak budeme moci zhluboka nadechnout. I když jsme oznámili, že je Returnal dokončený před několika týdny, náš tým na něm nepřestal pracovat. Vždy existuje něco, o čem si myslíte, že by šlo vyladit, přidat nebo upravit. Myslím si, že není možné vytvořit dokonalou hru, u níž by si každý s týmu myslel, že nyní jsme dosáhli všeho, o čem jsme kdy snili. Proto jsme pracovali na Day 1 updatu a snažili se hru do poslední chvíle vyladit,“ začal v dopise hráčů zakladatel studia Housemarque, Ilari Kuittinen.  

„Když jsme v březnu 2017, což jsou téměř čtyři roky, začali s vývojem, nikdy nás nenapadlo, o jak velkou produkci nakonec půjde. Při zpětném pohledu je téměř nepředstavitelné, že jsme pracovali na čtyřech projektech, a v té době u nás pracovalo pouze 50 lidí. Dokončovali jsme dva projekty – Nex Machina a Matterfall, proštipovali jsme a experimentovali s projektem pro více hráčů, který následně dostal název Stormdivers, a zároveň zahájili malou předprodukci naší zcela nové hry. V té době bylo těžké odhadnout, jaký z těchto projektů, jestli vůbec nějaký, nás posune v následujících letech kupředu. Náš prototyp PvP hry se jevil jako nezbytný experiment, protože se zdálo, že se odvětví začalo posouvat od her pro jednoho hráče k hrám pro více hráčů. Mysleli jsme si, že pokud nebudeme mít tady co ukázat, mohli bychom brzy zavřít a už nebudeme moci ukázat další hry herním vydavatelům. Doufali jsme, že naše hra Nex Machina nám dá alespoň trochu finanční svobody, aby nám poskytl možnost pokračovat ve vývoji skvělých arkádových her. I když se nám podařilo vytvořit jednu z nejlépe hodnocených her roku 2017, byli jsme zklamaní z prodeje, což následně vedlo k prohlášení #arcadeisdead a ukončilo náš závazek k arkádovým hrám,“ dodává.

„V té době jsme byli ochotni přijmout výzvu, abychom zjistili, jak bychom mohli převést naše milované arkádové hry z 2D do 3D. Bylo to značně nejisté, zda dokážeme projít fází prototypu a vůbec přesvědčit Sony, aby pokračovala ve financování nového a značně nejistého konceptu. V době, kdy vydavatelé stále méně kreativně riskují, jsme opravdu vděční našemu partnerovi – Sony, který nám dal příležitost pracovat na něčem riskantním, a navíc nás během celého projektu fantasticky podporoval. Jsme navždy vděční za tuto příležitost,“ děkuje za velkou podporu Sony, bez níž by hra Returnal nikdy nevznikla.

„Velké díky patří i našemu týmu, který během vývoje překonal mnoho výzev, aby přinesl na trh jedinečnou hru, kterou si budou moci naši fanoušci užít. Vydání hry není každý den a vždy jde o velký okamžik, který stojí za oslavu. Vývoj her je jako kouzlo, protože věci se vytvářejí z ničeho. Na začátku je jen malá myšlenka, která se nakonec přetaví v herní koncept. Ale jen hodně málo herních konceptů se pak uskuteční. V našem případě byla první herní plocha vytvořena v srpnu 2015 a nyní o mnoho let později jsme svědky vydání nejambicióznější a nejodvážnější hry v naší historii. Je to zázrak.“

„Bude párty, bohužel pouze online. Celý tým je neskutečně hrdý na to, čeho dosáhl. Děkuje za podporu a to, že jste byli s námi po celé ty roky. Před námi jsou skvělé věci, ale začněme vydáním hry Returnal. Doufáme, že si mnoho z vás užije dobrodružství na planetě Atropos,“ řekl na závěr.

Hra Returnal dnes začala sbírat v recenzích většinou hodně vysoké známky. K nim se vyjádřil už Mikael Haveri ze studia Housemarque, který se zároveň nemůže dočkat, až se hra dostane do rukou hráčů. Na vyjádření se můžete podívat na twitteru. 


Zdroj: Tisková zpráva
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (24)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
Hráč123
Hráč123 #GameCave

@Nebýt Banik: to by byl ideal

@Karel: je to paradox no..

Forza Juve
👍1

@Insertcoin: 1800-1900 je velka cena? kolik by jste chteli platit za hry 300-400 kc

Karel Karel
Karel Karel #XseriesX💖
👍2

@Kostej-cz: chceš hry česky, ale sám česky neumíš

Lucius
Lucius #Pan Masu
👍6

No hoši, pokukoval jsem po ní, ale po tomhle hypu jsem rovnou objednal.

FreeGoro
FreeGoro #M1TV ytube
👍1

Nechapu jak nejaka hra muze byt tezka 😄 To hrajou pak 8 lete decka nebo what?

Insertcoin
👎1

Štve mi absence demoverze. To je proste chyba. Zrovna u tohohle jsem navazkach hodne a cenovka je dost vysoko. Skoda no. Kdyby bylo demo, tak do toho mozna i jdu, takhle pockam na vyraznou slevu. 🤷🏻‍♂️

Exik
Exik #9.2 > 12

Nějaký druhý díl asi čekat nemůžeme. Ten žánr není pro každého. Ale na prodeje jsem zvědavý, třeba překvapí.

DoomSlayer
DoomSlayer #XSX/👽/PS5
👍1

Nepřijde mi to zatím jako velká pecka ..uvidime🙄

Dweight
Dweight #PS5
👍5

Hra zase tolik těžká není, stačí tomu věnovat čas a naučit se útoky nepřátel, jejich pohyby a podobně. Jakmile tohle dokážeš, už je to jen o tom najít slušnej gear. Pokud ale nemáš trpělivost a odradí tě pár hodin frustrace, nekupuj to.

Viribusunitis89

@Hráč123: ty prodeje budou možná problém co jsem četl tak hra je až zbytečně extrémně těžká a to by dost hráčů mohlo odradit.

monkey
monkey #021
👍1

...ve vesmíru kde nikdo neuslyší váš křik temné psycho scífko tu chybělo už nějaký čas.Je to spodivem,ale byl to dobrý tah od SONY.Vyplatilo se.Aspon že tak.Hodně úspěchů v prodejích.

G
G #🏮いただきます🏮
👍1

Mirek už posílá Sláva Dweightovi🍺

Hráč123
Hráč123 #GameCave
👍3

Tak snad budou i prodeje v poradku. Gratulace do finska.

Dweight
Dweight #PS5
👍4

Risk se vyplatil. Já už ve hře utopil přes 40 hodin a rozhodně jsem s ní neskončil. Já tu platinu udělám!!!

joe_zx
👎1

@dopitapetr: .. robili velmi male hry a mali seriu prepadakov, vlastne posledne 3 projekty pred Returnal /vratane Stormdivers pre PC/ uplne vybuchli. No a Returnal na obraz bozi a zelanie SONY je neprekvapujco opat TPS shooter ako vsetky SONY hry.

dopitapetr
👍2

Upřímně se divím, že po tak dlouholeté spolupráci, Sony tohle studio už dávno nekoupila

Kostej-cz
Kostej-cz #HORIZON
👍9
👎3

No prave ze neni a tak to i mysli ...

Jako mezinama chci od Sony mit kazdou exkl. v cestine . Jsem si tajne pral Demons Souls cesky Naivni ale kurnik kdyby kazda hra od Sony byla cesky tak je i ten Demons Souls...V tomhle to ojebavaji aby se zase cestina nevytratila a nezustala jen v systemu PlayStation .

Zame kdyz dal cestinu i Kojima tak ostatni povine

Viribusunitis89
👍1

@deadspace: ono to je v češtině?

deadspace
deadspace #PS12345
👍12
👎3

Děkujeme za cz lokalizaci✌️

žakelin4
žakelin4 #PRO
👍5
👎4

Diky sony

Džangl
Džangl #PS+punx
👍4

Palec hore 👍

ChuligaN_cz
ChuligaN_cz #FCB 1922
👍10

Snad i nové vedení Sony bude podporovat takové projekty!!!

haky92
👍8

Týhle hře fandím a věřím, že bude mít pěkné prodeje. Zatím dohrávám resty, ale časem určitě koupím 🤌.

Epi_Echo
Epi_Echo #PS5/Switch
👍14

Moje peníze máte jisté a už teď vím stopro, že zcela po právu.

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články