Remedy vydá horor Alan Wake II pouze digitálně, cílem je mít letos nejhezčí hru

Včerejší ukázka hry Alan Wake II pocházela přímo z konzole PlayStation 5, přičemž vývojáři jsou na sebe pyšní, jak moc dobře vypadá. „Trailer na hru Alan Wake II během prezentace PlayStation Showcase ukazoval verzi spuštěnou na konzoli PlayStation 5. Na to chci opravdu upozornit. V roce 2021 jsme totiž řekli, že s hrou budeme tlačit na vizuální stránku. Myslím, že v roce 2023 budeme mít nejlépe vypadající hru," napsal na twitteru Thomas Puha z Remedy, který zároveň poděkoval Sony za spolupráci. Následně ještě dodal, že stejně dobře bude vypadat i verze pro Xbox Series X.
Tvoje reakce na článek
Galerie

























Komentáře (76)
Digital z ps store ? ne, prostě ne, a něco mi říká, že to nebude jediný problém téhle hry.
Protože digitální verze PS5 se prodává tak moc levně, že si to musí vzít zpátky na digitálních hrách.
No a hlavně ten kdo chce digital, tak má jen jednu možnost nákupu, a tou je oficiální Store, tudíž není konkurenční prostředí ohledně ceny
někdo by mi mohl vysvětlit, proč jsou hry v krabici levnější? Když si koupím hru v krabici tak jí vlastním - když jí koupím digitálně tak jí nevlastním a ještě je dražší!
@Lagzz: přesně a navíc jak píše Mnaca, teď bez přidavného stahovaní, patchů a podpory je stejně většina her nehratelných, takže ty disky v budoucnu, když přijde velká tma a vypnou se servery, budou fungovat primárně stejně jen jako ochrana proti holubům 😁.
Ahoj,tak to ať jdou do rici!!!Placka je placka.
Tak snad je ještě nějaká šance, že by hra mohla v budoucnu vyjít i na fyzických nosičích.
link
@hravejbob: je to tak no,ty si tu hru fakt jenom půjčujete za 2100,- na dobu určitou.A to je nejvetsi kamen úrazu…disk si muzes kdykoliv pustit a neřešit nejakej internet,a nebo az vypnou servery tak mas uplne po hrách a účtu kde si nechal treba 100 000kč za ty roky …zatim co na disku je bude mit doma s moznosti nějaké návratnosti částky kdyz bude nouze.
dobrý hry by se měli kupovat v krabici a archivovat - na špatný hry tu máme předplatné. až jednou sony vypne servery tak ty hry nenávratně zmizí. jedinej důvod proč se tlačí digitály je ten aby nás mohli víc špehovat. je smutné že máme platit plnou cenu za půjčení hry která je na PC o 10 euro levnější.
@Frydlis37: to je stejná cena, za kterou se prodává Glům.😁
na storu uz se da predobjednat za 1599,-
@Insertcoin: Ja mam prostě rad kdyz si rozbalim balik a mam to v pěkně krabičce do sbirky,ale tak kazdej to ma jinak. A nevim proc ale hry v krabicce mam vetsi motivaci dohrát atd..
Tady čuchám masterpiace. Akorát ten styl je strašně jiný od 1 dílů, ale to bylo jasné, když se vydali směrem survival hororu.
Rozhodně koupím, krabičkový fetiš mě naštěstí nepostihnul a nemám zapotřebí po dohrání hned "otočit" na mimibazarku 😁 Digital is the way...
@A wild akvizička appears!: nebo tak no, nevěděl jsem přesně jak se určují ty ceny. Ale vzhledem k tomu, že už dlouhodobě nakupuji na US účtu a přitom to můžu normálně hrát na svém CZ účtu, mě to ani moc netrápí
Jen digi? Ne diky
škoda, za mě tím pádem ne
@A2: Tak to už také úplně neplatí, ale mě jde spíš o princip něco skutečně fyzicky vlastnit v co možná nejlepší kvalitě, říkám tomu sběratelská vášeň🙂
Současné hudební nahrávky, jak na vinylových deskách, tak v digitálních formátech, už neprojevují tak velké rozdíly ve své zvukové kvalitě. Skladby, které se dnes používají pro lisování desek, se vytváří digitální cestou s ohledem na digitální formáty. Díky tomu se podstatná výhoda vinylových desek postupně vytrácí. Navíc, dnes jsou už dostupné některé digitální formáty, které omezují, ne-li přímo odstraňují, nedostatečnou detailnost skladeb srovnatelnou se staršími nahrávkami. Jedním za takových formátů je například FLAC. A jak dokonce napsal ve svém článku Steve Guttenberg na serveru CNET, digitální média v současné době poráží vinyl v mnoha oblastech:
Oddělení kanálů
Nižší zkreslení
Práh šumu
Frekvenční odezva
Když kupuji novinku digitálně za dolary z US účtu, tak platím stejně, ne-li méně, jako za “levnou” krabicovku.
US Digital za 70$ = 1500kč.
CZ Digital = 2000kč.
Takže problém bych spíše hledal v přepočtu kurzu na český koruny.
Celý život jsem teda měl radši diskové verze, ale dneska ten disk funguje spíš jen jako klíč ke spuštění, protože bez stažení všech updatů je hra nehratelná.
Tudíž stahovat člověk stejně musí.
Táta má doma obří polici, kde má vystavený starý hudební kazety. No dnes si stejně radši pustí Spotify.
Já mam doma sbírku DVD filmů. No dnes si stejně radši pustím. Netflix, HBO atd…
Chápu argument, ze chce člověk hru vlastnit, ale pro mě jsou z her nejcennější zážitky a vzpomínky. K tomu nepotřebuju zaprášený kus plastu ve skříni. Nechtělo se mi na digitální hry přistoupit, ale když jsem to udělal a zvykl jsem si, už bych neměnil.
V pohodě stejně nemám u pětky mechaniku a ani u čtyřky jsem už hry na disku nekupoval
@Krtek cz: jenže hudba na vinylu už je celá. Nepotřebuje stahovat půl desky z internetu, čímž se vlastnictví takové herní placky stává iluzorní.
Když si to spočítali, tak ať si to vydají jen digitálně, ale beze mě nebo až v akci za pár stovek.
@ΛNĐ3RLΛ: Já jsem nemyslel úplně ekologii, ale reálný zisk pro danou společnost.
Např. pokud "nenažraná" Sony prodá digitálku za 2199, jestli na tom ve finále vydělá víc, než za krabičku za 1999.
@Krtek cz: Kdy si dávno ti dobrou hru sesmolilo pár nadšenců v garáži. Dnes ten vývoj zaměstnává stovky, možná tisíce lidí. Hry jsou mnohem komplexnější a bez patchů se prostě neobejdeš.
I když je pravda, že spousta vývojářů toho zneužívá.
@Trex: Ano, Kotaku na tohle napsalo kdysi článek a vyšlo jim, že pouze hry do 8 GB jsou ekologičtější digitálně, jak krabičky... Počítali do toho průměrnou vzdálenost, kterou zákazník musí urazit k obchodu dopravním prostředkem, či donášková služba k zákazníkovi domů atd.
@A2: To je dobrá otázka, nad kterou naštěstí nemusím přemýšlet, ale kdyby se to přece jen stalo, tak bych se sebezapřením asi koupil, akorát bych pak skřípal zubama. 😁 První Alan je srdcovka, ale po Controlu jim nějak nevěřím, takže počkám na recenze tak jako tak.
Docela by mě zajímaly nějaký čísla ohledně reálných nákladů u digitální vs fyzické distribuce. Ty servery přece neběží na vzduch, musí běžet 24/7 "navždy". To taky něco asi stojí. Aby ve finále nebyla levnější ta lisovna v Číně a doprava přes půl světa...
@ΛNĐ3RLΛ: ano, ale od toho jsou všemožné recenze, takže přesně budeš vědět, jak je na tom hra. Samozřejmě pokud bude hra mizerně optimalizovaná, tak nepodpořím, pokud hra bude v dobrém stavu, tak Remedy rád podpořím. Já hry zásadně nekupuji dopředu, nevidím v tom přidanou hodnotu, vždy se podívám prvně na technické i obsahové recenze a pak kupuji.
Teď ruku na srdce, pokud by DD2 vyšla jen digitálně, tak si hru nekoupíš kvůli krabičce? Ee, nevěřím 😁.
Proboha Krtku, to je naprosto mimo srovnání. Vinyl nabízí úplně jiný poslech než digital, hra z krabičky se bude hrát stejně jako z digitálu.
@A2: A když je hra tvořena srdcem, jako v případě SW: Jedi Survivor a hráč se ji rozhodne nepodpořit, protože má špatný technický stav v den vydání, za kterou nemůžou vývojáři, ale "vyšší moc", je to snad taky divné? Nepředbíhejme. Remedy taky zvoralo vydání remasteru AW, Control v Ultimátní edici byl snad ještě větší fail...
I muzika na vinylech má smysl... dneska se spoléhá na digitál a proto se vydávají polotovary, které se pak záplatují do zblbnutí. Zlatá éra PS2, když vyšla hra v nějakém stavu, tak buď byla super a nebo zmizela v propadlišti dějin a také to něco vypovídalo o samotných vývojářích a jejich příjmech z prodejů her. Dnes se není potřeba snažit, když můžeme další rok hru záplatovat. Možná, že je to cílený tah pro eliminaci disků z trhu, proč kupovat neúplnou hru na disku, když v digitální podobě nemusím vlastně nic řešit? Žádná regulace velikostí a počtu oprav není, takže bohužel dřív nebo později lidi na digitál přivedou. Jsem ale rád, že se dneska ještě najde pár výjimek, které ukazují, jak by to asi mělo vypadat, už teď se těším až si otevřu svou plechovou krabičku s Final Fantasy XVI.
@ΛNĐ3RLΛ: ale já se tě nesnažím o něčem přesvědčit, jak jsem psal, jsi minorita trhu, rarita kterou čeká vyhynutí, pro tebe to dává smysl, většina tohle neřeší. Tohle neber negativně, ale je to tak. Stejně jak přešla PC herní scéna na digital, tak přejde konzolová, už teď dominuje digital, je jen otázka pár let, kdy tohle bude standart. Tím neříkám, že je to dobře, vždy je lepší mít možnost volby, jen je potřeba si zvyknout.
Jinak mi připadá divné, že hráč nepodpoří Remedy, kteří tvoři hry srdcem, jen proto že nebude krabička, přitom podpoří např. Spidermana, což je masový produkt na zakázku jen proto, že mají krabičku.
Někteří zdejší vizionáři by se vážně měli zamyslet, ty důsledky 100% digital by byly katastrofa.