Konzolista.cz

Hra Alan Wake 2 dostala další vylepšení na konzoli PlayStation 5 Pro

novinkapondělí 16. prosince 2024Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Hra Alan Wake 2 dostala další vylepšení na konzoli PlayStation 5 Pro
Když dostala hra Alan Wake 2 podporu konzole PlayStation 5 Pro, někteří hráči a odborníci poukazovali na některé problémy s obrazem, za které mohla nová technologie PSSR, která přepočítává obraz do vyššího rozlišení. Ačkoliv PSSR je slibná technologie, pořád má své limity, hlavně pokud má přepočítat obraz z hodně malého rozlišení a zároveň si poradit s ray-tracing efekty. Vývojáři z Remedy nyní vydali nový update, který na kritiku reaguje. Níže v novince najdete informaci, co update přesně přináší. Je toho více.
  • Přidán nový režim Balanced, který vyžaduje TV s podporou 120Hz. V něm hra kombinuje nastavení kvality detailů z Quality režimu včetně ray-tracingu s rozlišením z režimu Performance. Výsledkem je, že tento režim běží při 40 fps.
  • Upraveny detaily v Performance režimu k dosažení 60 fps po většinu času.
  • V režimech Quality a Balanced upraveno nastavení pro ray-tracing, aby některé efekty nepůsobily tak rušivým dojmem.
  • Přidána možnost zapnout a vypnout PSSR (PlayStation Spectral Super Resolution)
Zdroj: TZ
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (15)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
stillalive

No je to konečně podstatně hezčí a stabilnější a s RT konzistentnější. Tak už to hrát chci. 👌 Díky moc, že se na to v Remedy nevybodli.

Midian79
Midian79 #PS5 PRO PSVR2 🥳

Včera som dohral druhé DLC s najlepším nastavením a žiadny problém som neregistoval. Žiadne chybné fragmenty ako tomu bolo predtým. Ale aj tak, nieje to v konzole, ale v tom ako vedia využiť danú technológiu a silu. Niekto to dokáže bez problémov iní s tým majú problém. Každopádne je to oveľa lepšie ako to bolo.

Bjorn
Bjorn #🥩

@Kainé: ja to prave chvilku porovnaval v tom mestecku v druhe kapitole a ani s RT mi tam neprisel moc rozdil, zkouknu to dnes poradne.

Kainé
Kainé #A2

@Bjorn: porovnej si RT s PSSR a FSR, při PSSR se odrazy dost třepou a vytváří to noise, s FSR tohle úplně mizí. FSR sice více maže obraz a v obraze je asi více artefaktů, ale PSSR si neumí moc dobře poradit s RT, při PSSR se třepou i stíny. Takže pokud ti nevadí třepání stínů a odrazů, tak je PSSR v pohodě :).

@stillalive: proč je tam PSSR? Tady se o tom zamýšlí DF, taky nechápou, i když je zpátky FSR, tak je defaultně zaplé PSSR, pravděpodobně Sony tlačí PSSR. link

stillalive

Asi budu muset už pořídit 120Hz, 4K monitor. Né že by mi 60 nestačilo, ale nejsou mi dostupné 40Hz módy, které už u vícero her bych preferoval ještě na standardní PS5. Jinak tímhle mě konečně začíná zase AW2 trochu zajímat a možná už si dám NG+. Když jsem to pustil na Pro poprvé, běželo to 5 minut a záhy to zmizelo i z konzole, protože přidaný RT v kombinaci s PSSR, kterým vyháněli 4K z méně než polovičního rozlišení, vypadal ještě hůř, než když jsem to hrál původně ve Fidelity režimu. Přece museli ten výsledek vidět, tak nechápu proč tuto možnost nezavrhli a nepoužili pokud možno tu nejpokročilejší jinou upscalovací technologii. PSSR chci vidět jenom tam, kde má na výstupu lepší výsledky, ne horší. Nicméně když se člověk podívá na první verze DLSS a FSR a porovná jejich výkonnost a efektivitu s jejich aktuálními verzemi? Nebe a dudy. Takže pokud měli k dispozici nedostatečně výkonnou iteraci PSSR v době implementace, měl tam dát rovnou jinou technologii, která si s jejich rozlišením poradí lépe a PSSR přidat až budou mít lepší výsledky z testování s PSSR v jeho pokročilejších verzích. Tak to nainstaluju a zkusím znovu.

menzes2.0

@RedTummyBirdie: však tě to nijak neovlivňuje,proste zapneš hru a jedeš na default :) prave ze pro xxx lidi je tahle možnost volby super.Jelikoz jsou tu tací,ktery v roce 2025 obahujou 30fps a tvrdej jak je to v pořádku a ze mezi tim a 60fps neni rozdíl.Takze pro ty je tady kvality rezim ve kterym hry běží jak v roce 2003,a pak rezim na vyšší fps aby hra vypada a hrala se lip.Kazdej si vybere svoje a tim padem je to pro něj lepší zážitek z hrani a vic si to uzije :) tohle je proste dobra vec pro hráče.

Bjorn
Bjorn #🥩
😁1

@Kainé: zrovna v AW2 mi PSSR nijak nevadi a prijde mi to lepsi nez FSR? Co tam je spatne?

gauntl3t
gauntl3t # GTVR
😁1

Takže právnici Sony už môžu byť odvolaní z pohotovosti 😆 na čo sa hodlá naša hysterická Avon Lady zamerať ďalej?

dr_chaos 👑
dr_chaos 👑 ##jeSuisMC
😁2

@Kainé: to je zas blábol hodný A2 😁

Belros
👍2

@Marsam89CZE: Ale neztrácí, neplaš ;-) Hraji na ní a k základní už bych se nevrátil. Ta konzole umí, jen je potřeba aby s ní vývojáři počitali a ne tyhle updaty lepili na poslední chvíli.

Marsam89CZE
Marsam89CZE #TLOU II ❤️

@Lagzz má malý 🫢🤭: je hustý sledovat jak konzole ztrácí svou identitu 🫡

Kainé
Kainé #A2
😁4
🤦2
🤮1

40FPS mode a bez PSSR je jasná cesta, vypadá to o dost lépe, tenhle update bych pochválil, RT sice vypadá pořád směšně, ale těch 40FPS je super. Lépe se to na konzoli nehrálo!

Je ale hodně smutné pro Sony a PSSR, jak o moc je FSR dál.

SuSty
SuSty #9800x3D, 9070xt
👍1

Inak ja musim povedat, ze na konzole mi prave vyhovovalo to ze zapnem hru a hram ju maximalne odladenu v tom najlepsom moznom rezime co zvlada dany hardware. Ale cela premisa bola ze zapnem a hram...teraz sa mi z tych moznosti zacina tocit hlava a pred hranim som nuteny sledovat porovnavacie videa s akym rezimom ju mam vobec hrat aby som si ju vychutnal co najlepsie.

RedBird
👍5
😁1

20 různých režimů, jak hru hrát. Přesně to, co jsem na konzolích nikdy nechtěl 😀

Kainé
Kainé #A2

Jen dodám, že Ubisoft taky vydal patche u Avatara a SW:Outlaws, vrátil staré režimy a umožňuje vypnout PSSR a zvolit si FSR 3.1.

A že je kritika zbytečná...

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články