Konzolista.cz

Psychonauts 2 je nejprodávanější hrou studia Double Fine

novinkapondělí 2. května 2022Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Psychonauts 2 je nejprodávanější hrou studia Double Fine
V minulém roce vyšla výborná plošinovka studia Double Fine, které už nějakou dobu vlastní Microsoft. Ta byla dostupná nejen pro PC, ale také konzole PlayStation a Xbox. Dnes Lisette Titre-Montgomery, která na hře pracovala jako art director, na twitteru oznámila, že ve studiu Double Fine končí, ale je na svoji práci neskutečně pyšná. Zároveň prozradila, že Psychonauts 2 je nejen nejlépe hodnocenou hrou studia Double Fine, která si odnesla řadu ocenění a nominací, ale také tou nejprodávanější, což je určitě vzhledem k jejím kvalitám skvělá informace. „Za poslední čtyři roky jsem se toho tolik naučila o tom, co znamená být vedoucí pracovník a co znamená být kreativní vizionář. Děkuji všem za důvěru. Výsledkem mého vedení bylo dodání dosud nejlépe hodnocené a nejprodávanější hry v historii studia Double Fine," napsala na twitteru.
Zdroj: Tisková zpráva
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (25)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
Heymi9615
Heymi9615 ##nolife
👍1

No vidíme to nyní s Netflixem, úbytek 200k uživatelů z 200M. A ruší a odkládají se projekty. Souvisí to také se snahou NF o omezení ojebávání.

Cardys
Cardys #Svině
👍2

tak jakypak ma gp asi financni tok?

Hashut

@Beast of Yharnam: Vlastní blockbustery od MS jsou v GP spíš ze strategických důvodů. MS bere jako svůj dlouhodobý závazek, že veškerý svůj first party obsah hodí do GP day one. Ale stabilita velkého vlastníka jako je MS může být v porovnání s tlakem u vydavatelů jako EA nebo AB spíš pozitivní než negativní. Takže určitě nesouhlasím s tím, že by měl mít GP negativní vliv na kvalitu. Spíš naopak, ale to už je moje spekulace. Díky tomu se ale hráči nebojí o nedostatek kvality v nabídce. Moc ovšem nechápu, co to má společného s titulem od Double Fine? Pokud hru vydává větší nezávislé studio a očekává prodejnost 10 milionů, tak by musela být nabídka od MS asi opravdu extrémně štědrá, aby to vyvážila. U titulů jako Psychonauts 2 nebo nadcházející Sniper Elite 5 už to ale může být zajímavé pro obě strany. Proto do toho vydavatelé taky jdou. MS nikomu nedrží u hlavy pistoli. GP nabízí možnost nastavení smlouvy zohledňující jak moc se hra chytla, takže když se hra povede, nemusí si vydavatel škubat vlasy. GP je životaschopný stejně jako HBO nebo Netflix v televizní/filmové tvorbě. V předplatných můžou vzniknout opravdu parádní kousky s extrémně vysokými náklady, protože finanční toky jsou stabilní a čitelné. A v tomhle se GP od svých filmových bratranců neliší ;)

Amano Takashi
👍2
👎1

že vás to baví se tu hádat

Hashut

@Beast of Yharnam: Jmenuj jednu jedinou hru, která vyšla "čistě v GP". A pokud myslíš hry, které vyšly exkluzivně na Xbox (to je celkem rozdíl, protože se stále prodávají i mimo GP), tak je negativní vliv GP na jejich celkové příjmy taky jen spekulace. Nikdo z lidí kteří tady dokola tvrdí, že GP nutí vývojáře div ne prodělávat a snižovat kvalitu her nemá žádná data, kterými by svá tvrzení podpořili. Díky Double Fine ale máme jasnou informaci o tom, že GP není žádné zlo a trhnout rekord v prodejích je klidně možné, i když hra vyjde v GP přímo Day One. To je snad celkem jasný argument pro to, že GP zřejmě nebude znamenat konec světa a těch pár pomatených jedinců se může jít bodnout. Proti jejich dlouhodobým spekulacím teď stojí fakt, který nemůžou popřít.

Hashut

@Beast of Yharnam: Já nespekuluju. Ta hra vyšla v GP a "přesto" slušně vydělala. To je fakt. Jestli významně vydělala díky jiným platformám nebo by v jiných případech bylo vydání mimo GP pro hru výhodnější je spekulace. Chápeme se?

Hashut
👍1

@Beast of Yharnam: Já nic neignoruju. To jen ty si domýšlíš něco, co jsem nenapsal a o čem článek vůbec nemluví. Ty víš, jestli by hra v této podobě vůbec vyšla, kdyby do ní MS díky GP dealu nenapumpoval prachy? Ty víš, jestli nakonec prodala víc kusů na Playstation než na Xbox? Nevíš, protože žádné statistiky nemáš. Nevím to ani já a proto netvrdím, že ten úspěch je jen díky GP. Jen tvrdím, že je možné slušně vydělat i na hře, která vyjde day one v GP. Je tak těžké přijmout tak jednoduché tvrzení? Já věřím že ne. Akorát tobě se to v mozku nějak vzpříčilo nebo co a musíš do toho pořád vkládat své nepodložené spekulace

Hashut
👍1

@Beast of Yharnam: Ale já přece netvrdím, že vydat hru v GP se vyplatí víc nebo míň. To je spekulace, kterou otevíráš jen ty. Já jen na základě článku tvrdím, že vydání v GP rozhodně nikoho nepotápí. Tak proč sem taháš to, že to vyšlo i na jiné platformy, když jsem to nikdy nerozporoval? Třeba by prodali třikrát tolik, kdyby to vyšlo na Switch. Jenže to se nikdy nedozvíme. Takže zase přestaň mávat tím tlustým prstíkem a konečně pochop, že se mě snažíš dotlačit do spekulací, na které já nejsem ochotný přistoupit. Vydat hru day one v GP prostě není žádný rozsudek smrti a protože jich vychází víc a víc, tak je celkem pravděpodobné, že se to vyplatí ;)

Hashut

@Beast of Yharnam: Já rozumím tomu co píšeš, ale nesouhlasím s tím. Kdybys napsal "možná je to ale tím, že to vyšlo i jinde", tak to budu brát jako tvůj názor, na který máš plné právo. Ale ty píše "protože to vyšlo i jinde" - to už z toho dělá tvrzení, které bys musel doložit. Nevím jestli je problém ve tvém chápání reality nebo jen neumíš česky, ale argumentace nefunguje tak, že něco budeš opakovat pořád dokola a tak se z toho stane pravda. Jediný fakt je, že Psychonauts 2 vyšli day one v GP a stejně se prodávali dobře. To znamená, že se GP může evidentně velmi dobře doplňovat i s klasickým prodejem jinde a všichni jsou spokojení. Netvrdím, že prodeje jinde nemohli mít velký podíl na prodejích, protože to už bych spekuloval. Rozumíme si?

Hashut

@Beast of Yharnam: Tvrdíš "ano, ale prave proto, ze to vyslo i jinde", ale nejsi schopný to doložit. Jen a jen nepodložené spekulace. To je jako koukat na ruskou televizi :D

Hashut
👍1

@Beast of Yharnam: Ale to je tvoje čirá nepodložená spekulace. Někdo snad brání 3rd party studiím vydávat hry zároveň v GP a na jiných platformách? Tenhle článek prostě potvrzuje že vydání hry v GP rozhodně nijak nedrží vydavatele pod krkem, jak se snaží někteří nepodloženě naznačovat ;)

Hashut
👍1

@Beast of Yharnam: Ale já přece neříkám, že to má dobré prodeje díky GP. Já říkám, že to má dobré prodeje i když je to v GP. To je celkem rozdíl ne? Já tedy nic dokazovat nemusím, protože to tvrdí Martinův článek a ne já :D

Hashut
👍2

@Beast of Yharnam: Takže vaše naprosto nepodložené kecy o tom, jak GP snižuje kvalitu her protože se na tom nedá pořádně vydělat jsou v pohodě, ale já musím dodat nějakou statistiku? Jsi upadl z jahody na znak? Ta hra se prostě povedla, já si jí užil v GP a vývojáři jsou spokojení se svým ziskem. Zní to tak, že by vlastně všichni měli být spokojení. Akorát zdejší sbírka závistivých looserů nedokáže zkousnout, že GP se stále nechystá zkrachovat. Spíš naopak

Hashut

@Beast of Yharnam: Mění to něco na tom, že to vyšlo day one v GP a vývojáři jsou s prodeji stejně spokojení? A ty víš kde vygenerovali větší část příjmů? 😂

Heymi9615
Heymi9615 ##nolife
👍1

Citace článku z Vortexu:"Jak totiž patrně víte, hra Psychonauts 2 se objevila v nabídce Game Passu hned na den vydání, takže není zcela zřejmé, zda art-directorka započítávala stažení hry jako koupení, nebo Game Pass nebrala vůbec v potaz. "

426kahemi
👍4

@jabuntA: A ty víš kolik přesně vydělali na prodeji hry na PS vs. kolik vydělali a dostali od MS za Game Pass? Včetně toho že MS pomáhal financovat samotný vývoj hry, bez čehož by asi jinak ani hra nebyla? Nebo ne určitě v takové kvalitě.. Mně to přijde že tady je to pořád dokola samý tupec co si myslí že do Game Passu ty hry vývojáři a vydavatelé dávají pod nátlakem a zadarmo… Fakt jak u debilů.

@Hashut: Na to je jednodušší odpověď než se zdá.. Prostě to někteří nedávají že nemají tu svojí bájnou modrou „pravdu”.

renorejns
👍3
👎2

Super hra. Naštěstí pro ně to vyšlo i na PS, jinak by vydělali suchý z nosu..

Cardys
Cardys #Svině
👍2

1.7 mega prodanych kusu na pc, xboxu a ps4/5.

Mark Gordon
Mark Gordon #XSX💚

@Hashut Někteří zkratka tak moc milují hry a konzoli od Sony že už nedokaží být objektivní. Netvrdím že všichni to určitě ne. Já sam mam rád konzole od Sony vyrostl jsem na nich, ale zkratka tady pro někoho je ten zlý MS a vždycky budou mit řeči a připominky :)

Hashut
👍3

@Mark Gordon: Já nechápu, proč tenhle příspěvek sbírá negativní palce. Však tady dokola slyšíme, že díky GP vývojáři div ne krachujou. A když se ukáže, že hra může vyjív v GP day one a stejně trhne pro vývojáře rekord v projednosti, tak se to někomu nelíbí? To jako fakt? O zoufalce tady opravdu není nouze

Hashut
👍1

Fakt poctivá plošinovka plná originálních nápadů. Já si to užil

Mark Gordon
Mark Gordon #XSX💚
👍5
👎2

Naprosto užasná hra a jsem moc rád že se lidem libila a měla dobré prodeje a to launchovala v GP

426kahemi
👍3

Zaslouženě 💚 Přiznám se že zprvu jsem tomu moc nevěřil, jedničku jsem nehrál a dle těch úvodních trailerů mi to přišlo dost infantilní. Ale když se do toho universa potom člověk dostane, tak všechno sedí a zapadá, něco jako třeba v Tearaway Unfolded. Každopádně se z toho vyklubala nejoriginálnější a nejzábavnější plošinovka za poslední roky, jasná 10/10. Od Maria Odyseey jsem se takhle dobře nebavil. Jen tak dál

Fulgrim
👍3

Fakt jsem si to užil, škoda že nedělají třetí díl

DEMON
DEMON #Phantom Dust
👍3

Úžasná plošinovka, doufám že kutaj pokračování, nebo nějaké DLC.. nejoriginálnější MS studio..

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články